Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Co udělat pro to, aby zůstal sepnutý klimakompresor až do 0°C? Teď momentálně se rozepíná už při +4°C a nastane při tom okamžité zamlžení čelního skla. Někde jsem četl o tom, že od roku 2000 už to na přání zákazníků páni ze škodovky zmněnili na těch 0°C. Ve Škoda servisu mi řekli, že o tom nic neví. Tak se ptám, jestli to někdo neví, co a jak udělat, jestli je to softwarová nebo hardwarová záležitost. Pro ůplnost mám Octavii 1,9 TDI rok 99

Vloženo (editace)

To si chceš v týhle kose pouštět klimatizaci ??? Spíš si vyměň kabinovej filtr, jestli se ti to mlží.... Já od +20°C klimku nepoužívám a nikdy se mi sklo nezapotí.

Editováno: , autor: Matrix
Návštěvník
Vloženo

Ano take pouzivam klimu na odmlzovani celniho skla. Vlastne klimatizace vysušuje prostředí - a na celni sklo je jak delana ;)

Vloženo

No tak nevim jak vam, ale me staci dat ofuk okna a za celou dobu jizdy se mi okno nezamlzi. Zkusil bych nejdrive vymenit ten kabinovej filtr, to taky hodne pomaha... A to jezdim ted hodne v noci, kdy je mlha a vlhkost je dost vysoka a nikdy se mi okna nezamlzilo. A zbytecne si snizovat vykon a zvysovat spotrebu poustenim klimatizace... to se mi nezda rozumné.

Návštěvník
Vloženo
No tak nevim jak vam, ale me staci dat ofuk okna a za celou dobu jizdy se mi okno nezamlzi. Zkusil bych nejdrive vymenit ten kabinovej filtr, to taky hodne pomaha... A to jezdim ted hodne v noci, kdy je mlha a vlhkost je dost vysoka a nikdy se mi okna nezamlzilo. A zbytecne si snizovat vykon a zvysovat spotrebu poustenim klimatizace... to se mi nezda rozumné.

Já třeba bydlím přesně 10 metrů od rybníka a o dalších pár metrů teče potok. Už jsem ráno dokonce škrabal okna. Docela vrstva ledu. Tady to jsou ty nejlepší podmínky dělané pro klimatizaci a při nich si člověk uvědomí, že když ráno na 4 hodinu spěchám do práce, je klimatizace k nezaplacení.

Vše z vlastní zkušenosti

;)

Vloženo
Klima upravuje vzduch vzdy ked je pustena, akurat pri nizsich teplotach uz nechladi, niekde mas problem, mozna filtre.

A mužeš napsat jak?

Pokud já vím, tak se nasává vzduch přes filter, potom jde přes výparník klimy a potom přes topení a do kabilny. Takže když není výparník studený, aby se na něm kondenzovala voda, tak to s nasávaným vzduchem nic nedělá.

Nebo se pletu?

Vloženo

Tak jsem našel stránku na které jsem se dozvěděl o tomhle problému

http://obd.ec.cz/climatronic/

Climatronic a princip klimatizace se od roku 1997 prakticky nezměnil, jen se posunula mezní teplota, při níž se aktivuje kompresor, viz následující text: Snížení minimální teploty pro funkci klimatizace z 5 na 0°C se uskutečnilo na základě žádostí zákazníků ke snížení této teploty (zamlžování čelního skla a nemožnost odstranění vlhkosti při teplotě do 5°C), čidlo vnější teploty bylo u modelu 97, ale u modelu 2002 není. V roce 97 si klimatizace brala informace o teplotě chladící kapaliny přímo z čidla teploty, ale dnes tuto informaci dostává od řídící jednotky motoru.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

já teda nevím jaký máte pyláky když máte klimu,,ale moje zkušenost:papírový filtr,sic nový,nasaje vlhkost a co se stane s papírem když je mokrý?zkrátka to samý jako zapnutý vnitřní okruh,..nový filtr,a neustále zamlžený okno,,,No a teď sem za cca200kč koupil uhlíkový a je po problému,,neustále čerstvý vzdoušek a čistá skla,,,,klimu nemám takže nevím,ale měl sem tam filtr papírovy B)B)

Vloženo
já teda nevím jaký máte pyláky když máte klimu,,ale moje zkušenost:papírový filtr,sic nový,nasaje vlhkost a co se stane s papírem když je mokrý?zkrátka to samý jako zapnutý vnitřní okruh,..nový filtr,a neustále zamlžený okno,,,No a teď sem za cca200kč koupil uhlíkový a je po problému,,neustále čerstvý vzdoušek a čistá skla,,,,klimu nemám takže nevím,ale měl sem tam filtr papírovy B)B)

Uhlíkový filtr? To by mohlo fungovat... Kde se to nechá sehnat a na kolik to přijde? Pochlub se :D

Vloženo
já teda nevím jaký máte pyláky když máte klimu,,ale moje zkušenost:papírový filtr,sic nový,nasaje vlhkost a co se stane s papírem když je mokrý?zkrátka to samý jako zapnutý vnitřní okruh,..nový filtr,a neustále zamlžený okno,,,No a teď sem za cca200kč koupil uhlíkový a je po problému,,neustále čerstvý vzdoušek a čistá skla,,,,klimu nemám takže nevím,ale měl sem tam filtr papírovy B)  B)

Uhlíkový filtr? To by mohlo fungovat... Kde se to nechá sehnat a na kolik to přijde? Pochlub se :D

To na co to přijde už se neptám, nějak jsem to překouknul :smich:

Vloženo

No já mám climatronic zapnutý imrvere, hlavně kvůli tomu odmlžování oken :ph34r: Faktem ovšem je, že už asi 3x během posledního měsíce se okna brutálně zamlžila hned po startu (někde jsem četl, že právě po startu odvádí climatronic vlhký vzduch na nohy, aby se okna nezamlžila) a odmlžila se až po zahřátí motoru. Možná jsem měl špatně nastavenou klimu s předchozího dne (asi režim AUTO). No budu to sledovat :kuk:

Vloženo
Zdravím.

Pokud se bavíte o zaptuném climatronicu, myslíte jaký režim, AUTO nebo ECON ?

Libor.

ECON znamená vypnutý klimakompresor a v režimu AUTO je kompresor v činnosti pokud není jiná podmínka k jeho vypnutí jako je např. venkovní teplota pod 0 až +5°C. Já mám při +3°C kompresor vypnutý a při +4°C se zase zapne.

Vloženo
No já mám climatronic zapnutý imrvere, hlavně kvůli tomu odmlžování oken :ph34r: Faktem ovšem je, že už asi 3x během posledního měsíce se okna brutálně zamlžila hned po startu (někde jsem četl, že právě po startu odvádí climatronic vlhký vzduch na nohy, aby se okna nezamlžila) a odmlžila se až po zahřátí motoru. Možná jsem měl špatně nastavenou klimu s předchozího dne (asi režim AUTO). No budu to sledovat :kuk:

klima nikam žádný vlhký vzduch neodvádí- to odmlžování funguje na jiným principu

Tam se využívá toho, že voda se sráží vždy nejvíce na nejstudenějším povrchu-výparník u klimy. Přes něj jde vzduch a na něm se vysráží voda a na sklo už pak fouká relativně "suchý" vzduch.

s tím zamlžením po startu - to zase může být spojeno s tím, že když ti jde kompresor do poslední chvíle a zůstane po odstavení auta hodně vody na výparníku a tu ti to potom fouká na sklo-než se nachladí klima

Vloženo
No já mám climatronic zapnutý imrvere, hlavně kvůli tomu odmlžování oken :ph34r:  Faktem ovšem je, že už asi 3x během posledního měsíce se okna brutálně zamlžila hned po startu (někde jsem četl, že právě po startu odvádí climatronic vlhký vzduch na nohy, aby se okna nezamlžila) a odmlžila se až po zahřátí motoru. Možná jsem měl špatně nastavenou klimu s předchozího dne (asi režim AUTO). No budu to sledovat  :kuk:

klima nikam žádný vlhký vzduch neodvádí- to odmlžování funguje na jiným principu

Tam se využívá toho, že voda se sráží vždy nejvíce na nejstudenějším povrchu-výparník u klimy. Přes něj jde vzduch a na něm se vysráží voda a na sklo už pak fouká relativně "suchý" vzduch.

s tím zamlžením po startu - to zase může být spojeno s tím, že když ti jde kompresor do poslední chvíle a zůstane po odstavení auta hodně vody na výparníku a tu ti to potom fouká na sklo-než se nachladí klima

Je to možné vzhledem k rychlosti, jakou se všechny okna rychle zamlží i přesto, že se snažím nefunět B)

Vloženo

Já vím, že ECON je bez kompresoru ale nedovedl jsem si uvědomit jestli myslíte provoz AUTO nebo ECON, protože já osobně mám od konce léta zapnutý ECON a okna zamlžené nemám. Prachový filtr jsem měnil v červnu.

Libor.

Vloženo

Mam jiny navrh... Zkus ten pylovy filtr vindat uplne, tim poznas, jestli je problem ve filtru, nebo neni. Vse funguje uplne stejne, jen Ti bude do auta proudit malicko vice vzduchu. I kdyz u klimatroniku je vlastne vstupni priviraci klapka,tak mozna ani to ne...

Vloženo

ten posrany filter je tak debilne umisteny ze kdyz parkujes treba pod stromama tak na podzim se pres ruzne skviry dostane listi do kanalku ktery ma odvadet vodu s listy pod prednim oknem , a pak je ten filtr pomalu ponoreny ve vode jak je vlhky a to pak staci jen pustit obeh a je jedno jestli studeny nebo teply vzduch a hned se mlzi cele auto, taky sem dumal a dumal a poustel klimu na okno jak jsem nevedel coby.. -_-

  • o 2 týdny později...
Vloženo
No já mám climatronic zapnutý imrvere, hlavně kvůli tomu odmlžování oken :ph34r: Faktem ovšem je, že už asi 3x během posledního měsíce se okna brutálně zamlžila hned po startu (někde jsem četl, že právě po startu odvádí climatronic vlhký vzduch na nohy, aby se okna nezamlžila) a odmlžila se až po zahřátí motoru. Možná jsem měl špatně nastavenou klimu s předchozího dne (asi režim AUTO). No budu to sledovat :kuk:

Dneska se mě taky okno dost zamlžilo,byly 4*C a po startu sem zmáčkl tlačítko pro odmlžení čelního okna ale z horního ofuku pod oknem žádnej vzduch nešel.To že se odvádí vlhký vzduch na nohy je pravda a je to i cítit. Potom sem si četl ještě znovu návod a tam je napsaný že v této situaci po studeném startu se musí nejdřív zmáčknout tlačítko AUTO a potom tlačítko pro odmlžení okna. Schválně to příště zkusím jestli po této manipulaci z těch horních ofuků pod oknem půjde vzduch a jestli to pomůže.

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...
Vloženo

Klucííí,potrebuji zjistit jak maji bezet vrtule v motoru,kdyz pustim klimatronic!!??Nastartuju a,kdyz stojim celem k motoru tak se toci prava vrtule.Kdyz pomackam vsechno mozny na klimatroniku tak ta leva se ani nehne!! Ma se tocit i v zime nebo spina az v lete??Dekuji.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...