orist Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 mam Fabii sedan 1,4 a jsem zvykly ze skody 120 z kopce nebo pred krizovatkou vyhazovat rychlost .. je to spravne?usetri se tim neco? popr. vadi to tomu autu nejak? nekde jsem zaslechl, ze je naopak spotreba ejste vetsi .. co je na tom pravdy a proc ? diky za info. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
NiceOne Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jak kdy. Pri brzdeni motorem je spotreba 0,0 ale auto zpomaluje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Host Guest_bastien Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jsem názoru, že ani u Š 120 vyřadit z kopce nemá smysl a motoru zrovna neprospěje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jar_da Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 To bych rád věděl proč? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lugo Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Časy kdy se pro úsporu paliva vyřazovalo jsou davno pryč..z kopce je jasné,že s zařazenou rychlostí je spotřeba menší resp nulová... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sinius Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moa Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší Nicméně dojedeš dál - bezpečnější je ale asi mít zařazenou 5tku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 To bych rád věděl proč? tiez sa pridavam k tomu ze rad by som to vediet ze preco to nema zmysel a ako toto moze skodit motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Časy kdy se pro úsporu paliva vyřazovalo jsou davno pryč..z kopce je jasné,že s zařazenou rychlostí je spotřeba menší resp nulová... preco by mali byt prec?.... ak mam dlhy tiahly dole kopec kde som zaradenou V. spomalujem a na volnobeh zrychlujem ci udrzujem je ekonomickejsie ist na volnobeh hmm? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší to je relativne, absolutne to neplati Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sinius Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší to je relativne, absolutne to neplati nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Nicméně dojedeš dál - bezpečnější je ale asi mít zařazenou 5tku. presne, nie vsetko je len a len o spotrebe, bezpecnejsie je mat zaradeny optimalny prevodovy stupen, s ohladom na econo jazdu (bezpecnu) co najvyssi, pricom auto neplachti akoby plachtilo na neutrale Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší to je relativne, absolutne to neplati nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor ja Ti to nevyvraciam, len pisem ze je to relativne, absolutne to neplati. Spotreba na prejdenu vzdialenost moze byt nizsia pri neutrali v pripadoch ked ides dole kopcom pricom so zaradenou rychlostou to uz brdzdi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Moa Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Jistě, se zařazenou rychlostí brzdíš motorem a spotřeba je od 0,0 - 0,3, bez zařazeného rychlostního stupně je spotřeba větší to je relativne, absolutne to neplati nevim,ale zkusenost mám takovou jakou jsem napsal, samozřejmě nesmíš mít studenej motor ja Ti to nevyvraciam, len pisem ze je to relativne, absolutne to neplati. Spotreba na prejdenu vzdialenost moze byt nizsia pri neutrali v pripadoch ked ides dole kopcom pricom so zaradenou rychlostou to uz brdzdi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sinius Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mischicka Vloženo 30. Květen 2006 Sdílet Vloženo 30. Květen 2006 Můj názor je, že zařazená rychlost=menší, resp. při správné rychlosti a otáčkách motoru nulová spotřeba, vyřazeno=spotřeba na volnoběh jako třeba při stání. Takže u konkrétního kopce úspora, ale jak je to z pohledu celkového např. na 100 kilometrovém výletu si netroufám tvrdit, záleží na členitosti terénu, hustotě provozu, zkušenostech řidiče...ale singl kopec je podle mě zařazeno=úspora, a mám to potvrzeno i palubním PC. A důvod je podle mě ten, že při zařazené rychlosti z kopce (a uvolněném pedálu plynu) nejde do motoru žádné palivo a kola jakoby poháněla motor, kdežto při volnoběhu tam něco musí jít aby motor nechcípl. Ale možná se pletu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chudej student Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 Pokud jede auto se zarazenym prevodovym stupnem z kopce,tudiz nepridavate plyn,motor funguje na principu setrvacnosti..proto nic nezere...pokud jedete na neutral tak motor je v chodu diky normalnimu davkovani paliva..v tomto pripade asi 0.7 l/h... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petrando Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chudej student Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor. U novych motoru uz si tohle hlida jednotka....Navic mas olejove cerpadlo napojene naprimo.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rkonf Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor. To platilo u dvoutaktů. U čtyřtaktních motorů nemůže přísun benzínu ovlivňovat mazání. Olejové čerpadlo je poháněno přímo motorem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
alpako Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 osobne si myslim, ze dobrzdovanim z kopce pri zarazene rychlosti spravne neni, tedy ne soustavna jizda. Tim, ze se obcas slapne na plyn se taky promaze motor. Motor se maže i když jedeš z kopce se rařazenou rychpostí a plyn nepřidáváš protože olejové čerpadlo pracuje stále a tlak je úměrný otáčkám motoru. Tedy pokud jedeš na neutrál a otáčky jsou cca 900/min maže se méně než když jedeš se zařazenou rychlostí a otáčky jsou třeba 2000/min I když tady je asi pojem "méně a více" opravdu nespráný síš asi přiměřeně otáčkám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 Podle me to tady zbytecne slozite resite - obecne je pri brzdeni motorem nulova spotreba, tedy je to uspornejsi nez kdyz se rychlost vyhodi a motor bezi na volnobeh. Kazdej at posoudi podle situace, jestli potrebuje dojet dal (a bude vyhodnejsi rychlost vyhodit byt za cenu vetsi spotreby) nebo bude stejne nekde muset brzdit a tudiz mu vetsi zpomaleni vlivem brzdeni motorem nevadi a necha zarazenou rychlost. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
grk Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 Není to tak jednoduché. Vždy záleží na konkrétním případě. Ale nejprve: pokud zařadíš rychlost a nešlapeš na plyn, pak nulová spotřeba je až od cca 1800 otáček motoru per minuta (schválně se podívej na PP). Pokud tedy otáčky klesnou, je nutné pro nulovou spotřebu podřadit. A co se týče úspory (obecně): pokud jedeš z kopce a čeká tě kopec nahoru, pak je lepší neutrál. Pokud tě čeká odbočování na křižovatce, kde bys musel dobržďovat, klidně i podřaď a "ušetříš" sešlápnutí brzdy. Stejně tak odhaduj semafory před sebou: pokud je jasné, že zelenou nestihneš, ani se nerozjížděj a jeď na neutrál. Pokud jedeš rychleji, zařaď rychlost. Důležité je dojet bez plynu a ne např. brzdit motorem a pak zjistit, že musíš ještě 20 metrů popojet a tedy šlapat na plyn. Chce to zkoušet, resp. učit se, učit se, učit se. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
_GK_ Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 Na semafory je úplně nejefektivnější k nim dojíždět tak abych až k nim dorazil bude zelená a nebudu nijak razantně řadit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Chudej student Vloženo 31. Květen 2006 Sdílet Vloženo 31. Květen 2006 Není to tak jednoduché. Vždy záleží na konkrétním případě. Ale nejprve: pokud zařadíš rychlost a nešlapeš na plyn, pak nulová spotřeba je až od cca 1800 otáček motoru per minuta (schválně se podívej na PP). Pokud tedy otáčky klesnou, je nutné pro nulovou spotřebu podřadit.A co se týče úspory (obecně): pokud jedeš z kopce a čeká tě kopec nahoru, pak je lepší neutrál. Pokud tě čeká odbočování na křižovatce, kde bys musel dobržďovat, klidně i podřaď a "ušetříš" sešlápnutí brzdy. Stejně tak odhaduj semafory před sebou: pokud je jasné, že zelenou nestihneš, ani se nerozjížděj a jeď na neutrál. Pokud jedeš rychleji, zařaď rychlost. Důležité je dojet bez plynu a ne např. brzdit motorem a pak zjistit, že musíš ještě 20 metrů popojet a tedy šlapat na plyn. Chce to zkoušet, resp. učit se, učit se, učit se. Aneb prirucka setrne jizdy.... jinak kdyz budete pak tahle s tim motorem jezdit a nedavat mu sem tam napit tak muzete dat papa kompresi ve valcich a podobne..auto ztrati na vykonu a bude utahane...Pro priklad kdyz u 1.4.16V jezdite s velmi sporivou nohou tak cekejte ze se vam zasere skrtici klapka.ono problem vycisititi ji neni,ale obcas to nemusi prezit ten potenciometr..a nova klapka?cca 12 tis...To same pokud budete podtacet TDI tak pujde do haje ventil na naklapeni lopatek turba(N75)..ale to proste jen strasim a dostali jsme se uplne mimo tema... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.