Třepe se ti, protože je ztuhlý olej a startér musí překonávat větší odpor. Během protáčení motorem pak ten odpor kolíše, jak se jednotlivé písty dostávají do komprese a jak zapalují jednotlivé svíce - prostě ten odpor kladený startéru není konstantní. Jak motor naskočí, mělo by se třepání stabilizovat, jednak proto, že vibrace za chodu na volnoběh jsou "posazené" frekvenčně výš než při startovacích otáčkách a silentbloky je daleko snáz utlumí, druhak proto, že během samotného startu i krátké doby po natočení udělá ŘJ do provozních konstant motoru (čas a množství vstřiku, předstih) určité zásahy, vycházející z teploty vstupního vzduchu a samotného motoru - a usnadňující jak jeho spuštění, tak následující chod, dokud se neohřeje na teplotu aspoň těch 40-50°C, kdy už je schopný běhu na normální konstanty, na které běží při své běžné provozní teplotě kolem 80-90°C. Uvědom si, že startovací otáčky motorů jsou běžně někde v oblasti 120-150 otáček za minutu a jak asi je v této oblasi chod motoru stabilní - ŘJ musí zajistit co nejrychlejší přechod do oblasti, kde chod už stabilní je a tam motor udržuje - to jsou právě dnes běžné volnoběžné otáčky kolem 850-900 za minutu. Prostě to "protřepání" během startu neřeš, pokud motor neběží po startu na 3 válce nebo nemusíš dlouho motat startérem, elektronika si s tím poradí. Pokud se po natočení motor chová normálně a nedělá žádné vylomeniny, maximálně bych se na to poptal v servise, myslím že ale jinou odpověď než tady tu ode mne nedostaneš.
Pamatuju si, že staré Š-1000MB/100/110 měly na volnoběh (ohřáté, bez sytiče) dost brblavý zvuk, odhadem kolem 450-500 otáček za minutu a dost možná ještě míň a že když přišly první "šáde" z řady 105/120 a měly nominální otáčky volnoběhu bez sytiče 800±50 za minutu, tak se nám to zdálo moc rychlé...