Je typické, že pískání se vždy ozve s citelným poklesem venkovních teplot (zřejmě zmenšení tolerancí a zatuhnutí zbytků maziva s prachem a otěrem z uhlíků). Podle mých zkušeností s vozy Š O1 od r. 1997 k tomu dochází prakticky u všech aut kolem 200 tkm. Vzhledem k tomu, že motorek je nerozebiratelný, má pokus o jeho promazání jen krátkodobý efekt a ani definitivně nemůže odstranit příčinu. Navíc ventilátor běží prakticky pořád a tak jediným trvalým řešením je výměna.
Protože nový originál stojí zhruba 4.000 a výše, řešil jsem koupí na vrakovišti za cca 1.000,-. Situace je ulehčena tím, že Valeo má vždy vylisován měsíc a rok výroby, což umožňuje vybrat co nejnovější exemplář. A pak ještě nezapomenout ručně vyzkoušet lehkost otáčení...a