Nerad bych se te dotknul, ale jezdil jsi nekdy s nejakym 16V? Kde by jakej ctyrvalec 16V vzal 210 Nm ve 2000 ot....? Ten ma mozna polovic.
Nechtel jsem to vypisovat v predeslem prispevku, abych to moc nekomplikoval. Porovnani motoru v ruznych autech nebo stejnych autech jinak zprevodovanych vzdycky prinese nejaka prekvapeni. A TDI a turbobenzin uz z logiky veci jinak zprevodovane byt musi. Takze vlastne neporovnavame motory, ale kombinaci motor/prevodovka.
1.9 TDI ma jednotlive stupne extremne kratke, pokud si dobre vzpominam, tak na 2. jede 60 km/h, na 3. 90 km/h. 1.8 TSI zase diky svemu vykonu a charakteristice ma prevody hodne dlouhe (mozna az moc) - na 1. jede 55 km/h, na 2. 105 km/h, na 3. 150 km/h. Z toho logicky plyne, ze TDI ma zatah smerovan do uzsiho spektra otacek a tudiz subjektivne vic 'kopne', ale rychle umira. TSI ma zatah plynulejsi a trvaly, proto ten subjektivni dojem z 'kopance' chybi, prestoze objektivne tahne stejne nebo vic.
Co je na 1.8 TSI zvlastni, a pochvaluji si to vsichni recenzenti, je linearnost zatahu. Motor proste od nejakych 2200 ot. do 6500 ot. tahne naprosto stejne, maximum kroutaku kolem 4700 ot. plynule prechazi do maxima vykonu, je bez vykonovych spicek - to je prave uplne antiturbo chovani.
Pises taky o vetsi zivosti TDI v 'uspornem' rezimu a zda se mi, ze onen usporny rezim porad vztahujes k nejakym konkretnim otackam - a to je nesmysl, viz jeden z mych predeslych prispevku. Motor 1.8 TSI neni urcen k maximalne usporne jizde a zajemce o takovou jizdu si jej poridi jen tezko - je to o ucelu toho ktereho motoru. A mezi nami, ta 1.9 TDI zrovna uspornosti nevynika - je jsem s nim podobnym stylem jizdy jezdil jen o necely litr usporneji nez jezdim ted s TSI.
Abych byl spravne chapan, nejsem fanatickym zastancem 1.8 TSI, jen je mi ten motor ve sve kombinaci vlastnosti extremne sympaticky a nevim o moc konkurentech (nicmene nemam patent na rozum). Ktery motor bys vedle nej postavil po strance kombinace litroveho vykonu, spotreby, linearnosti zatahu, hlucnosti, rozsahu pouzitelnych otacek?
A ktery motor z nabidky pro OII je podle tebe v kombinaci vyse uvedenych parametru nejlepsi kdyz ne 1.8 TSI?