Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 01/27/12 ve všech sekcích

  1. Napíšu pár postřehů, hlavně ty, které se do testů moc nedostávají. Roomstery máme doma dva, motorizace 1.6/77kW a 1.4/63kW. Fabiu Combi 1.2/47kW sice první generace, ale projetou mám i dvojkou. Podvozek - Roomster má oproti Fabii o cca 15cm delší rozvor a vzadu jinou nápravu. I přes vyšší stavbu Roomsteru je podvozek o dost lepší, boční vítr nijak nevadí. Roomster působí trošku trojkolkovým pocitem - auto "drží" zadní kolečka. Prostor a sedadla - Je pravda, že přední část Roomsteru cca po A sloupek je shodná s Fabiou. Rozdíly jsou dva. Trošku na výšku, hodně podélně. Delší rozvor R umožňuje cestujícím vpředu být mnohem víc rozvalený a přitom nechat těm vzadu místo. Takže není úplně pravda, že rozdíl v prostoru je pouze vzadu. Pokud jste vysocí, může to být důležitý argument. Pro děti je zadek jako dělaný, hrana dveří je nízko, velká okna. Na šířku je vzadu o něco víc v loktech než ve Fabii, sedadla jsou vzadu u Roomsteru výš, jdou u nich nastavovat opěradla, krajní jdou posouvat. Fabia má klasická dělená zadní sedadla 60:40. Dveře - zadní dveře jsou u R výrazně větší a líp se nakládají větší věci. To možná bude argument pro lidi se sedačkama. Přední dveře mají špičatý konec - je potřeba si na něho u některých trochu zvyknout Kufr - U Roomsteru je kufr víc orientovaný na výšku a šířku, u Fabie naopak na délku. Objem pod plato velmi podobný. U Roomsteru jde manipulací se sedadly kufr zvětšit, při přepravě větších věcí se hodí vyšší strop. Dají se úplně vyhodit sedadla a z auta udělat stěhovák. U Fabie je o něco snažší zavírání víka, má je víc skloněné. Parkování - Roomster má téměř kolmou zadní stěnu a mnohem líp se s ním parkuje. Větší prosklená plocha vzadu a na boku je lepší pro výhled (i na křižovatkách) a odhad vzdálenosti. Motor - Roomster má přecejen o něco horší aerodynamiku, hmotnostně není rozdíl nijak moc velký. HTP máme doma ve Fabii a do města jsem s ním hodně spokojený. Pokud není zatížený, beru si ho raději než Roomstery. Velmi ho ale ovlivňuje zatížení. Kombinace tří lidí, kopce a klimatizace už je hodně, hodně znát. Já bych koupil do Roomsteru HTP pro manželku, která s ním bude vozit děti, nákupy a auto bude sloužit jako druhé auto v rodině. U hlavního auta v rodině jednoznačně doporučuju přidat 17600Kč za 1.4/63kW a nebo ještě o 7400Kč víc za TSI. Dřív byl příplatek za 1.4/63kW 30 000Kč, takže tehdy rozhodování spousty lidí vypadalo jinak. Takle se velká část příplatku vyplatí v lepší ceně prodeje ojetiny - o 1.2HTP není v bazarech tolik zájem. Ceny - Škoda nedávno snížila ceny Fabie i Roomsteru o 15 000Kč. Akce se skladovými vozy se netýká jenom skladových aut, těch je obecně hodně hodně málo a snížené ceny jsou i na auta do výroby. Výbavy nejsou stejně skládané,rozdíl v cenách záleží na požadované konfiguraci. Fabia Combi Ambition Magic 1.2TSI/63kW 269900Kč (navíc střešní nosič a záruka 4 roky) Roomster Ambition Plus 1.2TSI/63kW 284 900Kč (navíc parkovací senzory, 2DIN radio, sítě v kufru; možnost paketu Magic /ESP, kontrola tlaku v pneu, kožený paket, multifunkční volant, vyhř. sedadla, loketní opěra předu za 15 000Kč/) Pro zorientování viz. vlákno -
    3 body
  2. Začnu od konce - já vždy podle sebe soudím tebe - takže i já si můžu myslet co chci - o komkoliv. I o tobě. Neurážím tady majitele TSIček za to, že si tenhle agregát koupili, vyjadřuju svůj názor na nadměrné kchatování kchostů, které vede k ojebávání základních věcí souvisejících s vývojem nových engine u VW - a přístup fabriky k těm, kterým se koupě nedovyvinuté novinky vymstila. Tihle lidi by měli být odškodňováni ne jen bezplatnou opravou - a koncern má obrovskou kliku v tom, že kritizované závady ohrožují pouze mobilitu a ne bezpečnost vozidel. Kdyby to bylo naopak, klepali by se teď ve Vlkohradu jak Bábinskej, starej lotr mexickej, dřepící ve věznici na kopečku v Africe - kauza Toyota a plynový pedál je dost známá. To k té aroganci, ze které mne obviňuješ. A k té 1,4 16V - nikde jsem nenapsal, že ten motor je nejvydařenější nebo že nad něj není - už jenom proto, že atmosférické "jednačtyřky" od VW je několik různých variant - a olej zhusta žeroucí je jen jedna z nich - bohužel ta "nejluxusnější" z nich. Pokud soudíš z toho že ho mám v podpisu, tak jsem si ho koupil z mnoha jiných důvodů, které tady nehodlám vypisovat. Kdyby to záleželo pouze a výhradně na mém názoru a přání, koupil bych si úplně jiné auto s jiným motorem - takto jsem se bohužel pro sebe musel přizpůsobit mnoha často i zcela protikladným požadavkům. Doufám že jsem zvolil dobře a že si v budoucnosti nebudu muset rvát vlasy. TSIčko si možná jednou koupím taky - až bude mít jako typ nějaký ten rok výroby a provozu za sebou. Zatím zůstávám u atmosférického motoru - i když turbem nepohrdám. Doufám, že tento názor se setká s pochopením i u tvé osoby. A nejen u ní. P.S. - pro všechny "naklikávače karmy" - ať už záporné, nebo kladné - JÁ SE ZA SVŮJ NÁZOR NESTYDÍM A ŘÍKÁM HO TADY VEŘEJNĚ. Pokud mi někdo svůj názor řekne otevřeně jako to udělal LubiSK, rád mu odpovím - jinak na anonymně naklikané plusy i mínusy seru jak na placatej kámen. Takže pokud má někdo pocit, že si kliknutím na mínus u mého příspěvku vylepší své ego, nechť tak klidně učiní - já si z toho dělám asi tolik starostí, jako pes z páté nohy... A za kladný ohlas považuju jen jasné "děkuju" napsané konkrétním tazatelem přímo ve vlákně - takže ani z kladných "bodů" si nehoním triko...
    1 bod
  3. :-), nezlobte se na me, ale rozsvicenej RS maxik vypada uplne stejne jako normalni maxik, jedinej rozdil vidim ve fontu pisma na budikach
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...