Postavím se za Rooma - proti fábuli nesrovnatelně víc prostoru jak pro sedící, tak pro ložené. Už v místě loktů sedících vpředu je o cca 5cm na každou stranu širší než fábule, prostor pro sezení vzadu připomíná auto daleko vyší třídy - a to jak v podélném, tak v příčném směru. Posuvné zadní sedačky plus možnost zcela vyndat střední sedadlo a boční "sešoupnout" k sobě nebo se zcela zadních sedadel zbavit a mít z auta stěhovák jsou prostě jedinečné - porovnávám s formanem, který měl zadní sedadlo dělené 60:40 a jako na potvoru je ten menší díl napravo, takže u něj nešlo udělat "převozní" konfiguraci pro cokoliv pouze se sedadlem řidiče a jednou sedačkou za ním, vždycky musela vzadu být aspoň dvě sedadla... Do Roomstera jsem v naprosté pohodě vsunul automatickou pračku na 5kg prádla "na stojáka" a nad ní ještě zbývalo místo - v čemkoliv jiném bych ji musel položit.
K vlastnostem podvozku - zadní náprava u Roomsteru je z "jedničkové" Oktávie. Tím je dáno, že proti fábuli je Room "vzadu rozkročenej" a má tak úžasnou směrovou stabilitu. Mám s ním naběháno nějakých 20 000km a ještě se mi nepodařilo "ho utrhnout" - nedokázal jsem ho ani při sebetvrdším manévru donutit k nějakému "ustřelení" a podobným neplechám - ano, gumy zařvou, auto se nakloní jak škuner v bouři, ale poslušně zatočí... Takhle brutálně naladěnej podvozek se dá potkat u mnoha značek až o jednu ne-li dokonce o dvě třídy výš. S fábulí bych si v životě nedokázal představit některé manévry, které už jsem s Roomem absolvoval - respektive dokážu, určitě bych skončil mnohem hůř. Větší rozchod zadních kol má stabilizační účinek i ve vysoké rychlosti třeba na dálnici, kde se dá s Roomem doslova kličkovat i ve 130km rychlosti a krom zvýšeného hlukového pozadí od ječících gum se ničeho dalšího nedočkáte - reaguje spolehlivě mírnou nedotáčivostí vrozenou všem předohrabům s motorem nad nápravou a je nádherně předvídatelný. Vzhledem k továrnímu provedení N1 (můj kousek je přímo otypovaný jako "skříňový nákladní 5 místný" = byl původně kupovaný firmou s odpočtem DPH a měl mřížku za sedadly) na něm mám i výkonnější obrzdění - vzadu bubny 256mm a vpředu kotouče 288mm, takže ve spolupráci s ABS to "šlajfuje jak blázen" - a až na opravdu výjimečné případy i bez smyků. A i když je roomster mírně neohrabanější při parkování nebo proti stejné motorizaci v o metrák lehčí fábuli lenivější při rozjezdu, rozhodně bych ho za fábuli nevyměnil.