Tak jsem se ze zvědavosti podíval na hlasovací výsledky.
Anketa běží od 11.května 2011 neboli téměř rok.
Za tu dobu je v anketě 164 hlasujících, z nichž:
112 nemělo doposud žádnou závadu (68,29%)
17 (10,37%) mělo poškozené zapalovací kabely škodnou
11 (6,71%) mělo závadu turba
7 (4,27%) muselo absolvovat výměnu motoru po velmi těžké havárii agregátu
17 (10,37%) mělo jinou, dále v příspěvcích specifikovanou závadu.
I když vezmu v úvahu českou vlastnost, že spokojený člověk kušuje jak Fučík a klapačku otevře jen v případě nespokojenosti a účastníky ankety nebudu brát jako reprezentativní vzorek majitelů TSI, je víc než 30% podíl nějakým způsobem problematických "kusů" alarmující.
Když k tomu navíc přidám fakt, že u mnoha kusů se problémy (převážně s rozvodovým řetězem) opakují i po záruční opravě ve značkovém servise, docela mne zamrazí - podobnou blamáge jsme zatím v podání evropských automobilek nebyli zvyklí vídat...
Často jsme čítávali, že Ford, Chrysler nebo Chevrolet dělá svolávačku na to nebo ono, Nissan na tamto a Toyota zase na něco jiného - ale u evropské automobilky jsme na to nebývali zvyklí, aspoň ne u životně důležité části auta. Nějak si nedovedu srovnat, že by takový efekt v případě koncernu měl být POKROKEM neboli výsledkem několikaletého vývoje...