Pánové, Škoda považuje Rapid za klíčový model. Dost intenzivně probíhá prostřednictvím jisté firmy šetření reakcí zákazníků i samotných dealerů. Už před víc než dvěma lety Škoda pořádala několik akcí, které měly případně korigovat proces vývoje. Rapid není orientovaný na náročné zákazníky, kteří budou dělat prstem důlek do přístrojovky. Proto tam také chybí věci, nad kterýma se fanoušek aut bude kroutit, ale typický zákazník to možná ani nepostřehne.
A teď pár věcí, se kterými se budete muset smířit:
- tak jako vy budete chtít co nejvyšší mzdu, tak bude chtít Škoda prodat co nejvíc aut za co nejvyšší ceny akceptované zákazníky
- Škoda nemá zásadní problémy při hledání zákazníků pro vyráběnou produkci, např. Octavia téměř do posledního roku roste a to je na trhu 8,5 roku!
- ostatní klasické značky na trhu u nás stanovují ceny naprostou většinou podle Škody, protože jednoduše MUSÍ být levnější a nebo mít lepší výbavu
- Škoda jako cíl označila tržní podíl 30% jako hranici, pod kterou nehodlá jít, to samé prvenství v zastoupených třídách
- dokud nebude konkurence ohrožovat výše uvedené, tak Škoda nemá důvod cokoli podnikat směrem k dalšímu kolu cenové války
- pokud se bude Rapid špatně prodávat, tak se sníží ceny, pokud prodeje půjdou, proč něco měnit?
Mimochodem ještě k cenám. Dejte si tu námahu a podívejte se do slovenského ceníku Rapidu. Tak jak je většina modelů na Slovensku o něco levnější, teď to vychází na stejno a to ještě za podmínky zachování vstupního bonusu. Silnější povahy můžou zkusit ceník německý.
Ke stesku, jak něco jiná značka má a nekrachuje - snad vyjma koncernu VW a výrobců luxusních značek jsou snad všichni evropští výrobci v hajzlu (slovy V HAJZLU) a budou řešit dřív nebo později existenční potíže.