Motorový prostor je TO, co se nachází mezi silnicí, předními podběhy, maskou a kapotou a co je vzadu uzavřené dělicí mezistěnou = motorovou přepážkou. V motorovém prostoru se nachází obvykle MOTOR. Tolik k Froggyho "motorovýmu prostoru".
O co jde v dotazu, je prostor pod krytem rozvodu = kolem horních konců ventilů, ventilových pružin, vahadel a u OHC motorů i kolem vačkového hřídele. Tam podtlak vůči vnějšímu vzduchu být MUSí, protože tento prostor je odvětrán trubkou nebo hadicí do sacího potrubí, ve kterém za chodu motoru jednoduše podtlak vzniká. Však taky když se přelije motor olejem, jeho přebytek "vylítá" právě tudy do sání, kde zasere filtrační vložku a když je ho moc, rozežere filtrační papír tak, že se proudem vzduchu rozškube a vletí do sání, kde ho sežere motor... A jestli je víčko pro nalívání oleje u Fáčka držený pružinou, tak já jsem čínskej kloboučník - to se jen nasazuje jako klobouček na kovovej nákružek ve víku rozvodu a kdyby byl pod tím krytem přetlak, bude z toho víčka UFO, jakým fofrem odletí... Takže kyž se víčko odklopí, samozřejmě při jeho přidržení těsně u otvoru se bude přicucávat k hrdlu - čím větší otáčky, tím vyšší podtlak.
U motoru spalujícího LPG to může ovlivnit bohatost směsi, protože ta je nastavená na určitou hodnotu podtlaku v sání - je to způsobené všemi sacími odpory, vloženými do cesty nasávaného vzduchu ještě před tím, než vletí kolem talířku otevřenýho sacího ventilu do spalovacího prostoru. Když se otevře další díra, kterou může do sání paralelně k těm stávajícím proudit venkovní vzduch (právě tou odvětrávací hadicí zpod krytu rozvodu - nasátý hrdlem "na nalití oleje"), změní se směšovací poměry a směs bude chudší...
Jo, u starších motorů bylo víčko držený pružným ocelovým páskem zapadnutým do drážky v plechovým "límečku" hrdla - muselo se nasadit a otočit o 90°, kde pružný pásek zacvaknul do výřezů, čímž se bránilo uvolnění víčka... Bejvávalo...