Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 06/17/25 v Příspěvky
-
Zkusil jsem takto doma pro srovnání sahnout na gumy Scaly (Nexen z výroby), kde se už 2x dělala geometrie a stejně se na předku více sjíždí vnější strana běhounu (v plném rejdu se zde kolo dost vyklání do strany ven a výrazně zastoupený městský režim provozu auta to může způsobovat) a toto vnější strana je mírně pilovitá, zadní je vpodst. hladká. Gumy stařické Fabie (15 let staré Barumy) úplně v pohodě, hladké všude v obou směrech. Zítra ještě zkontroluji gumy na O2 FL (taky Dunlopy od výroby a taky léta hodně hučí). U všech aut vč. Rapida se vždy při montáži zimních/ letních kol prohazuje předek a zadek s ponecháním L/P stran.1 bod
-
Tak jsem tvůj úkol splnil. Ano jistá pilovitost tam je. Byl jsem zkusit i další moje 3 auta a je to cca stejně možná i méně. Já myslím, že problém Dunlopů stejně bude někde jinde, možná nevhodná konstrukce pneu, směs, šířka na tak lehké a úzké auto a další faktory. Teď jsem si vzpomněl, že mám spolužáky z Gottwaldova na několika pozicích v Continentalu a až bude nějaký sraz jestli bude, tak se jich zeptám. Kdysi jsem se jich ptal na jedny no name gumy co jsem dal v době chudoby na feldu a smáli se, že jsem udělal dobře, byly to totiž gumy jejich koncernu. Zkus to taky u jiných aut a bude to cca stejné. Faktor technický a agresivity si troufnu vyloučit, jednak hlučnost byla od nového vozu a jelikož už nikam nespěchám a jsem v mých letech už dost vyřáděný z minulé práce což tady nemůžu komentovat 😀1 bod
-
K hučení letních Dunlopů Sporft Maxx z výroby mám od kamaráda nový poznatek a nyní již vím, co jejich hlučnost způsobuje. Autem jsem jej kus vezl a posteskl si, jak mi hučí gumy. Pousmál se a říkal: "Až zastavíme, zkusíš si pohladit boky běhounu". Ukázal mi co a jak, tj. přejet prsty sem a tam po stranách běhounu s příčnými drážkami. Na jednu stranu ruka krásně klouzne a na stranu druhou je to jak struhadlo. U mě to bylo méně na vnější straně kol a pak o něco více (a už výrazněji) takto pilovité na straně vnitřní. @ben06, @Deawon mohu poprosit, zda můžete udělat stejný pokus i na vašich gumách, zda máme všichni toto opotřebení dezénu, generující hlučnost gum? Na webu je spousta článků o tomto způsobu opotřebení, ale nepřijde mi moc pravděpodobné, že pokud opravdu budeme mít všichni shodné problémy, že bychom všichni měli i stejné uváděné příčiny problému (tj. špatná sbíhavost náprav, opotřebené tlumiče, příliš agresivní styl ježdění apod.)1 bod
-
cekni, ci ti toto pomoze https://www.briskoda.net/forums/topic/510961-2023-280ps-lk-replaced-2016-220ps-style/page/3/#comment-58541601 bod
-
1 bod
-
1 bod
-
12V ??? měřeno digitálem v obvodu ? nebo žárovkou nebo obvodovkou ? spínač má "kostřit"1 bod