našiel som ten popis, tak čitajte :
klasicka regeneracia pozostava z 4/5ciklov pasivna-aktivna-kontrolka fitra-pomocou diagnostiky-uz len samotna vymena filtra pasivna regeneracia: prebieha bez toho aby uzivatel o tom vedel. pri pasivnej regeneracii sa nezapaja ziadna RJ do procesu. robi sa samovolne napr. pri jazde po dialnici alebo ustalenou rychlostou kedy sa filter samovolne nahreje na 300-550Cels. filter je zaneseny cca od 10gram-18gram aktivna regeneracia: prebieha bez toho aby uzivatel o tom vedel(aspon sa o to snazi riadiaca jednotka motora, ale vy to mozete trocha pocitit) cize pri aktivnej regen. sa uz zapaja RJ motora, cize, odstavi sa ventil egr cize neprudia do motora vyfukove plyny, natoci sa skrtiaca klapka aby sa zvysil tlak a mnozstvo kysliku, zacne motor davkovat naftu vo stvrtom takte cize vo vyfuku pri pohybe piestu nadol -sekundarny vstrek- nafta nezhory len sa zvysi teplota a nasledne zhory az vo filtry. taktiez pri aktivnej regeneracii sa natocia lopatky turba a v niektorych pripadoch sa aktivuju zhavice aby sa zvysila teplota(to by malo byt iba pri pouziti keramickych zhavicov) teplota DPF sa dosiahne na cca 600-650Cels. takze vy o tom by ste stale nemaly vediet (aspon) mozete citit zapach cim viac syry v palive tym zapach je intenzivnejsi a taktiez moze ventilator motora bezat aj cca 15min po vypnuti zapalovania. tato regeneracia prebieha pri zaneseni filtra na cca 18gram-24gram ak RJ vyhodnoti vecsie zanesenie na zaklade snimaca rozdielu tlakov G450 ale na zaklade castych PRERUSENYCH pasivnych/aktivnych ciklov, vas vyzve RJ na regeneraciu ktoru musite spravit vy, cize rozsvieti sa kontrolka dpf filtra takze ked vam svieti kontrola neznamena to "PANIKU" !!! len musite spravit regeneraciu vy cize min 2000ot/min, 4-5prevodovy stupen, plynula jazda cca 10-15km. ja byt vami neignorujem to lebo viac ignoracii moze to viest k problemu. touto regeneraciou sa moze zanesenie filtru klesnut aj na upne minimalnu hranicu. takze zase vsetko od znova tento treti krok, cize rozsvietena kontrolka sa uskutocnuje pri zaneseni filtra cca 24gram-40gram ak sa vam rozsvieti kontrolka dpf a kontrolka zhavenia alebo chcek motora az potom muste navstivit servis vtedy cez diagnostiku sa spusti regenracia, ktora moze trvat aj cca 4hodky vtedy je zanesenie dpf filtra cca od 40gram-45gram ak sa vam rozsvieti dpf filter a aj check motora nemusi to byt este problem, zo skusenosti len odyde snimac rozdielu tlakov vyfukovych plynov G450 (dnu odyde taky piezo pasik ) po vymene snimaca treba urobit zakladne nastavenia v RJ a potom je vsetko ok ak je zanesenie filtra pevnych castic nad 45gram pomoze uz len samotna vymena tam uz nepomoze nic, snad demontovat a vycistit su na to prostriedky a tekutiny ale uz to tak nevydrzi ako novy