Jak vidím, nejsem sám, kdo má problém s autobaterií (já už jsem ho snad definitivně vyřešil výměnou autobaterie). Jinak moje OIII 1,2TSI 77kW dobíjí po nastartování konstantním napětím 14,4 až 14,7V (měřeno digitálním měřáčkem v zásuvce zapalovače) podle toho jak moc je vybitá baterie a kolik je zapnuto spotřebičů. No a po určitém čase až auto vyhodnotí, že baterie je nabitější, tak nejdříve začne snižovat dobíjecí napětí při volnoběhu motoru na 14V (při otáčkách motoru ale dobíjí dál stejným napětím jak dřív) no a pak po určitém čase až auto vyhodnotí, že baterie je nabitá úplně, tak dobíjecí napětí spadne na 12,7 až 13V a při brzdění motorem se zvyšuje na 14,7V (rekuperace). Měřil jsem to i v práci na firemní OIII 1,6TDI 77kW a funguje to u ní podobně, akorát jsem na ní naměřil i 14,8V při rekuperaci brzděním motorem (baterie už byla nabitá a na toto napětí to vyskočilo z 12,7V).
Ten čas, kdy se to přepne z plného dobíjení (14,7V) jenom na udržovací (12,7V) s rekuperací, trvá různě, závisí to, jak byla baterie nabitá předtím a hlavně na teplotě (teď v zimě musím jet opravdu dlouho cca. 45min až 1h). I když baterku nabiji externí nabíječkou, tak po nastartování to nějaký čas dobíjí plným napětím 14,4 až 14,7V.
Jak píše Tommy, napětí 14,9V je už opravdu vysoké (takové jsem zatím nikdy nenaměřil), ale vesměs všichni výrobci baterií na svých webech píšou, že jejich AGM baterie jsou schopny absorbovat napětí až 15V z důvodu rekuperace (viz. obrázek níže od VARTY, kde je doporučeno 14,8V). Tak si myslím, že to dobíjecí napětí 14,9V by nemělo být až tak škodlivé vůči AGM baterii, ale každopádně je vyšší než třeba u mne. Další věc je, jestli se to z těch 14,9V po delší jízdě přepne na to udržovací napětí, pokud ne, tak je tam něco špatně. Jinak moje externí dobíječka CTEK dobíjí při volbě AGM baterie napětím 14,7V (obyčejné akumulátory napětím 14,4V). To co řekli Tommymu v servisu, že AGM baterie může být dobíjena maximálně 14,6V, tak i obrázek níže říká že to není pravda. Mi při zátěžové zkoušce autobaterie na garanční prohlídce také jednou špatně nastavili parametry toho akumulátoru na měřáku, tak ten výsledek mi pak byl nanic a dávám si na to od té doby pozor.