-
Vybíjí se baterie
To, že studená baterie nefunguje, je normální jev. Chce to jen mít s ní trošku soucitu a zbytečně ji netrápit. Studenou baterii při startování zahřejete krátkými sepnutími startéru, elektrolyt se promíchá, ohřeje a vše bude OK. Samozřejmě je nutno baterii udržovat v zimě v nabitém stavu, jakmile elektrolyt zamrzne, je baterie v háji a nepomůže jí ani svěcená voda.
- LED denní svícení
-
Při startu točí naprázdno
Nejsem si jist, zda točí naprázdno motorem. Mě to dělalo také, ale bylo to startérem, nevysunul se pastorek, takže motorem to ani nehnulo. Po opravě startéru je vše v pořádku, auto chytá doslova jen na škrtnutí.
-
Klepání od zadní nápravy
Také mi klepalo cosi od levého zadního kola, lehnul jsem pod auto a koukám jako blázen. Zadní díl výfuku byl těsně nad nápravou a občas o ni štrejchnul. Při pohledu zblízka bylo vidět, že tlumič má popraskané čelo a vstupní trubka už není s tlumičem v jedné rovině, ale tvoří spolu takové mělké V, čímž došlo k poklesu trubky až k nápravě. Minulý týden pak bylo finále, když jsem takto pokleslým tlumičem škrtl na polní cestě o zem.
-
Vrzání, lupání a další podivné zvuky
Divné gumové vrzání dělají právě nové silentbloky stabilizátoru (staré, ztvrdlé bouchají, nové vržou). Na vrzání pomáhá při montáži silenbloky promazat v místech styku se stabilizátorem práškovým grafitem. Pokud se vám to už nechce rozdělávat, zkuste tam stříkačkou s jehlou stříknout trochu silikonového oleje.
-
Co mě dále čeká ? aneb nemoci 55kW
Bouchání od přední nápravy mi dělaly právě zestárlé a ztvrdlé silentbloky stabilizátoru. Stačí dát nové a přimáznout je grafitem, aby nevrzaly.
-
Co mě dále čeká ? aneb nemoci 55kW
- silentbloky stabilizátoru - chladič - mechanizmus stěračů - naklápěcí motorky světlometů
-
úpravy motoru 1,6 55KW
Pokud se pořád dusí, je něco špatně a čip s vačkou to nevyřeší. Mám také 1,6/55 a nemůžu si stěžovat, že by se nějak flákala. Není to Ferrari, ale není to ani chcíplá mrcha. Je tak akorát.
-
Koroze kolem víčka nádrže
Je to problém podobný tomu na předních podbězích. Vpředu jsou kapsy v blatníku u prahu, vzadu je kapsa u palivové trubky. Byl jsem na to upozorněn klempířem, tudíž hned po koupi auta jsem to místo vyčistil (cca 2 kg bordelu), naplácal Rezistinem a instaloval chybějící plastové nadkolí. Zatím se žádná koroze okolo víčka neobjevuje, snad jsem to stihl ošetřit včas.
-
Kočka v motoru
Jelikož si manželka stěžovala na nepříjemné bouchání v přední části vozidla, zejména když šel motor do otáček, musel jsem zase jednou zvednout kapotu a podívat se dovnitř. Závadu jsem našel hned, byl to uvolněný kryt parohů, který bouchal o spodní přírubu. Co mě však dostalo, byly zbytky nějakého živočicha různě rozeseté po motorovém prostoru (a pěkně zapáchající) a stopy tlapek na vzduchovém filtru. Podle jejich velikosti (byly rozmazané) jsem usoudil na kočku, možná by to mohla být i kuna, ale chválabohu jsem nenašel žádné přehryzané kabely. Máte někdo, prosím, nějaký recept na odpuzování koček, aby měla manželka klid a nemusela se bát, že s nějakou kočkou v motoru bude svištět po silnici?
-
(O1) Pojistka mlhovek
Co se týče mlhovek, mám pocit, že soudruzi někde udělali chybu. Když se podíváte, jakými pojistkami jsou jištěna ostatní světla, je pojistka na mlhovky poddimenzovaná. Pokud sečtete odběr žárovek - 55 + 55 + 21 + 21 = 152W, tj. proud je zhruba 12,5A. Pokud je vlákno žárovky studené (typicky při zapnutí), teče jím proud mnohonásobně vyšší a pokud na to pojistka není stavěná, většinou se přepálí. Rešením je buď použití speciálních pojistek (nemám pocit, že by se pro auta dělaly pojistky s podobnou charakteristikou jako mají např. motorové jističe) nebo použití pojistek na vyšší proud. Já mám uděláno napájení předních a zadních mlhovek zvlášť na samostatné pojistky a je pokoj.
-
Dvakrat preliaty olej v servise
Stalo se mi totéž, ale rozhodně bych servismany nepodezříval, že mi dali litr oleje navíc. Spíš bych řekl, ža mi vypustili o litr oleje méně. Přišel jsem na to náhodou a dost jsem se naštval, dnes už asi musíte buď stát každému za zadkem nebo dělat všechno sám.
-
Výměna zadního blatníku
Nejenom u víčka nádrže, taky přední blatníky v místě, kde navazují na prahy. I přes plastový podběh se tam hromadí svinčík, který je vlhký a způsobuje korozi. Vykydal jsem toho asi dvě kila z každého blatníku, osušil a důkladně naplácal rezistinem, snad to dá chvíli pokoj.
-
Zamrzani dveri
Já jsem to u 105 kdysi mazal silikonovou vazelínou ředěnou silikonovým olejem. U Oktávky se mi to zatím nestalo, ale je to spíš tím, že s ní tolik nejezdím.
-
Přední mlhová světla
Osobně jsem dal přednost výměně reflektorů za typ s integrovanými mlhovkami, vypínač světel stávající, nové pomocné relé. Přední i zadní mlhovky jsou rozsvěcovány současně. Cena do 1000 Kč (světla z druhé ruky r.v. 97).
Shimpan
Uživatel
-
Připojeno
-
Poslední návštěva