Několik málo postřehů z výměny zapalovacích svíček svépomocí doma v garáži.
Svíčky jsem měnil už potřetí (měním co 50 tkm), dvě poslední výměny byly svíčky Bosch, teď NGK, konkrétně originál 04E 905 601 B, mám motor CHPA, je možné tyto svíčky použít, byť jsou o něco delší, jak už níže někdo psal. Co jsem porovnával, mají i masivnější elektrodu než svíčky Bosch a působí takovým na pohled kvalitnějším dojmem.
Největším problémem bylo vyndat ven zapalovací moduly, byly přilepené a nešly ven i když byl motor zahřátý. Nakonec se mi osvědčilo oběma rukama chytit modul, prsty podebrat spodní gumovou část a přerušovaným tahem tahat silou ven. U válce 1,3,4 se mi takto podařilo moduly dostat ven bez poškození. U válce 2, ten šel nejhůře, jsem modul tahal i za cenu, že ho zničím. Nakonec povolil a pustil se, kdy odstředivou silou vyletěla pružinka, která spojuje a zároveň přitlačuje kontakt svíčky. Celkem dlouho jsem ji po garáži hledal, ale podařilo se mi ji najít, nasadit zpět a po demontáži gumové části z modulu, nasazení pružiny dovnitř, nasadit zpět. Samozřejmě jsem svíčky tentokrát namazal, naposledy při druhé výměně jsem nemazal, protože jsem neměl vhodný tuk. Tentokrát jsem se připravil a použil toto speciální mazadlo: https://allegro.cz/nabidka/mazivo-hitachi-pro-zapalovaci-svicky-10g-11909544805
Poté už vše standardně montáž všeho nazpět. Vše dopadlo, všechny moduly jsou v pořádku, motor pracuje správně.
Ještě pro všechny přikládám video, jak to může při výměně dopadnout. Je to dle mého nezkušenosti mechanika, proto doporučuji, kdo to nedělal, nebo si nevěří ,ať to raději svěří servisu.