-
Počet příspěvků
21 -
Registrace
-
Poslední návštěva
Návštěvy profilu
Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.
Oznámení LosDavos
-
Aký olej do 1.2 TSI EA211 (vymena oleje a filtru)
LosDavos odpověděl na Radzimko téma v Motor 1.2 TSI
Pokud máš v oleji takové množství benzínu, jak uvádíš, bylo by vhodné zkontrolovat stav vstřikovačů a palivového čerpadla. V minulosti se tyto komponenty měnily dokonce i v rámci záruky právě kvůli průniku benzínu do oleje. U motoru EA111 šlo o konstrukční vadu, která způsobovala pomalé zahřívání motoru a tento problém byl poměrně rozšířený. U novějšího EA211 se situace zlepšila, a pokud palivová soustava funguje správně, problém s benzínem v oleji už není tak intenzivní abys musel měnit olej tak brzy i když jezdíš krátké trasy. -
1,2TSI 81kW EA211 zpřevodování - otáčky motoru na dálnici
LosDavos odpověděl na 935Baby téma v Motor 1.2 TSI
S motorem EA211 jezdím každý den – mám 1.2 TSI s 6stupňovou převodovkou (6Q) z roku 2017, a točí přesně tolik, co ukazuje tvoje fotka, tedy 2800–2900 ot./min při 130 km/h. Nicméně ze své zkušenosti se služební Octavií FL 1.4 TSI vím, že při 130 km/h točí přibližně 2600 ot./min. Převodovky MQ250 jsou zcela odlišné od MQ200, které se používají pro 1.2 TSI a 1.4 TSI do 92 kW. U 1.2 TSI 6q nejde jen o teorii – právě jsem se s ní vrátil z jízdy po dálnici, takže to mám ověřené z praxe. Téma mě zaujalo, a narazil jsem na to, že převodový poměr může být skutečně rozdílný, i když se jedná o stejnou motorizaci a převodovku. Zdá se, že během výroby docházelo k postupným změnám. Je možné, že od určitého roku byl převodový poměr prodloužen, aby se dosáhlo lepších emisních hodnot. Stejně tak může jít o různé verze, například Greenline a podobné varianty, které mají odlišné nastavení. Tudíž tu každý asi může mít jiné zkušenosti a všechny můžou být pravdivé. -
1,2TSI 81kW EA211 zpřevodování - otáčky motoru na dálnici
LosDavos odpověděl na 935Baby téma v Motor 1.2 TSI
U motoru EA211 1.2 TSI se hodnoty otáček při určité rychlosti liší v závislosti na převodovém poměru. Přibližné hodnoty otáček při rychlosti 130 km/h jsou: - 5stupňová manuální převodovka: U verze s 5stupňovou převodovkou se při rychlosti 130 km/h na 5. stupeň motor točí kolem 3 100 ot./min. - 6stupňová manuální převodovka (81 kW verze): U této výkonnější verze s 6stupňovou převodovkou se při stejné rychlosti na 6. stupeň motor točí zhruba 2 700 až 2 900 ot./min. Přesné hodnoty mohou být ovlivněny velikostí pneumatik nebo různými variantami převodových poměrů. EA211 1.2 TSI nemá dostatečný krouťák (175NM) aby mohla například jako 1.4 TSI 110 KW (250NM) točit při 130 km/h 2400-2600 otáček, protože bys do každého mírného stoupání musel podřadit. Převodové poměry pro EA211: 5stupňová převodovka (5q): 1. stupeň: 3.78 2. stupeň: 2.06 3. stupeň: 1.31 4. stupeň: 0.97 5. stupeň: 0.79 Stálý převod: 4.06 6stupňová převodovka (6q): 1. stupeň: 3.78 2. stupeň: 2.12 3. stupeň: 1.36 4. stupeň: 0.97 5. stupeň: 0.90 6. stupeň: 0.81 Stálý převod: 3.65 Já třeba navíc používám vyšší profil pneumatik než bych měl. Místo 205/50 dávám 205/55 nezdá se to ale udělá to dost s komfortem ale i otáčkami např. při rychlosti 130 mám otáčky 2800 místo 2900... ale autu se už opravdu nechce. -
Všechno je k ničemu, protože se to na sací ventily stejně nedostane. Jediné, co pomáhá, je jednou za 100 tisíc kilometrů nechat ventily vyčistit pomocí skořápek a sody. Alternativně by pravidelné čištění vodíkem při výměně oleje mohlo také významně omezit usazování karbonu v sání.
-
Octavia je, co se týče komfortu, úplně jinde. Na druhou stranu, při opravách TDI motoru jsou náhradní díly v průměru až třikrát dražší než u benzínového motoru. Najetých 120 tisíc kilometrů už je stav, kdy mohou začít odcházet drahé součástky. Například spojková sada stojí 6 tisíc korun u benzínu oproti 20 tisícům u TDI. DPF/CAT vyjde na 68 tisíc vs. 24 tisíc korun. Vstřikovač je za 14 tisíc oproti 2,8 tisíce. Palivové čerpadlo stojí 8 tisíc u benzínového motoru, ale u TDI až 40 tisíc korun – vše ve prospěch TSI. Je to jenom o tom jestli řešíš ekonomiku, nebo užitou/komfortní hodnotu.
-
tuším že se to bude blížit k 40K km, nicméně na 4mm jsou tak od 25-30K.
-
Spíše bych řekl, že dotyčný málo jezdil, zatuhly mu brzdové třmeny a přehřál kotouče, proto se odlupují tak velké kusy. Běžná koroze způsobená nevyužíváním vozu by tak tlusté pláty z kotoučů neodpárala... Chce to ty třmeny po zimně vyčistit...
-
Nicméně zimní pneumatiky Continental stárnou poměrně rychle. V roce 2021 jsem koupil model TS 860 s DOT toho roku a letos je dojíždím, protože už po posledních 10 000 km mají jen 3,5 mm vzorku a nechtějí se sjet víc. Jsou tvrdé jako kámen, a když zaprší, je to jako jízda na saních. Nikdy mi levnější zimní pneumatiky tak výrazně neklouzaly už po první zimě... Kdybych měl hádat, co mám obuté, řekl bych, že tam mám nějaké levné čínské špalky.
-
Důležité faktory 1. Souvislé proudy vozidel: Zákon uvádí, že pro souběžnou jízdu musí být vytvořeny souvislé proudy vozidel v různých pruzích. Pokud tomu tak je, může se jednat o souběžnou jízdu, což znamená, že jízda v pravém pruhu rychleji než v levém nebo prostředním nemusí být považována za předjíždění. 2. Přizpůsobení se rychlosti pruhu: Je také důležité, aby řidič v pravém pruhu nepřekážel a nesnižoval plynulost provozu, což znamená, že jeho jízda musí být přiměřená rychlosti v jeho pruhu. Shrnutí: Pokud jsou levý a střední pruh plné vozidel, které jedou pomaleji, a v pravém pruhu jedete rychleji, za předpokladu, že jde o souvislé proudy vozidel, se tato situace dle výkladu § 12 odst. (3) zákona považuje za souběžnou jízdu, nikoliv za předjíždění. Tento výklad se zdá být správný podle zákona. Osobní názor: Pokud tedy jedeš v pravém pruhu, měl bys udržovat takovou rychlost, aby nedocházelo k omezení plynulosti dopravy. Nicméně, pokud bys v takové situaci předjel auto z pravého pruhu a následně se zařadil do prostředního, je to jasné porušení pravidel – "game over". Myslím si také, že hranice mezi tím, kdy to policie vyhodnotí jako souběžnou jízdu a kdy jako podjíždění, je posunuta blíže k podjíždění, než se obecně předpokládá. Podle mého názoru mluvíme o situaci, která se nejčastěji vyskytuje na dvouproudé dálnici. Typický scénář: v pravém pruhu jede souvislá kolona kamionů s většími rozestupy rychlostí 90 km/h a v levém pruhu se pohybuje kolona osobních aut jedoucích zhruba 110 km/h. Jako řidič osobního auta v levém pruhu vidíš, že mezi kamiony vpravo jsou velké mezery, a před tebou se táhne zbytečně 10–15 aut, která by tě měla pustit, abys mohl jet svých 130 km/h. Kdybys se rozhodl přejít do pravého pruhu a "souběžně" dojel až ke kamionu a předjel všech těch 15 aut a pak se znovu zařadil do levého, policie by to podle mě zcela jistě vyhodnotila jako podjíždění. A to je ten scénář, který má většina řidičů na mysli. Použil jsem příklad dvouproudé dálnice, protože je zde tato situace nejzřetelnější. K tomu dochází často proto, že řidiči jedoucí 110 km/h se nechtějí zařadit do pravého pruhu, jelikož by museli následně zpomalit za kamionem a špatně by se vraceli zpět do levého pruhu. Na tříproudé dálnici, například před Prahou na D1, je typická situace, kdy prostřední pruh jede rychlostí 100–110 km/h, a řidiči v něm často zůstávají ve své "bublině" a odmítají přejet do jiného pruhu. Když se pak připojí čtvrtý, stoupací pruh, bývá třetí pruh (pravý) často zcela prázdný, zatímco v levém pruhu se auta pohybují nárazově rychlostí mezi 110 a 140 km/h, v závislosti na hustotě provozu v prostředním pruhu. Kvůli alibismu policie a bezohlednosti zhruba 20 % českých řidičů často nemáš žádné ideální řešení. Buď se smíříš s tím, že pojedeš v pravém pruhu rychlostí kolem 100 km/h, nebo budeš v levém pruhu neustále zrychlovat a brzdit, případně riskovat konflikt s policií, která tě může snadno zastavit a pokutovat, protože jsi pro ně jednoduchý cíl.
-
Četl jsem článek a diskuze pod ním je také zajímavá. Nicméně rozhodující bude nakonec stejně názor policisty, případně následné správní řízení. Ačkoli to může být frustrující, faktem zůstává, že jsi jiné vozidlo v levém pruhu předjížděl zprava, což se obhajuje velmi těžko. Policejní hlídka se s tebou dohadovat nebude – buď zaplatíš na místě a dostaneš trestné body, nebo to půjde do správního řízení, kde je pravděpodobnost, že je přesvědčíš, velmi malá, řekl bych spíš nulová. Dokázat, že auto v levém pruhu jelo neoprávněně, je mnohem složitější než prokázat tobě, že jsi ho předjel zprava. Bude to podobný problém jako v případě nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky a podmínkám, což policie při nehodách často využívá, i když za ně řidič zjevně nemůže. Je to pro ně snadné řešení případu a obvykle jim to bez problémů projde. Poškodil jsem si auto na dálnici o dřevěný hranol, který vypadl z návěsu dodávky jedoucí v pravém pruhu. Bohužel se nepodařilo dodávku dohledat a neměl jsem žádný záznam – výsledek? Moje vina, a navíc jsem dostal pokutu, prý jsem měl lépe předvídat a přizpůsobit tomu svojí jízdu.
-
LosDavos si změnil profilovou fotografii
-
Ahoj, Kde najdu čidlo, které při otevření spíná osvětlení zavazadlového prostoru? Děkuji.
-
Tak zrovna usměrnit systém emisních povolenek tak aby s nimi nespekulovali skupiny mimo cílený smysl by bylo velmi snadné ale zrovna tady vůle není, proč?.... Nechci být populista 🙂
-
@Tonda-B Nechci nijak urážet, ale mám pocit, že tvoje názory vycházejí více z intuitivního „selského rozumu“ a vlastních pocitů než z ověřených informací. Zdá se, že často přebíráš postoj masových médií, která většinou tvoří obsah pro zvýšení čtenosti a prokliků. Nelze se vždy spoléhat na to, co píší novináři. Mnozí z nich nemají dostatečnou odbornost k dané problematice, a jejich názory se často mohou lišit od skutečné reality. Kromě toho je nutné být opatrný i při posuzování názorů určitých politiků, například jako je pan Okamura. Naše politická scéna je bohužel stále více ovlivněna populismem. Mnoho politiků buď nerozumí dané problematice, nebo neváhají upravit fakta ve svůj prospěch. Jak jsem vám již dříve psal – a jak zdůraznil i @Pawouk – je důležité se zaměřit na ověřené informace a reality. A skutečnost nemusí být vždy tak růžová, jak nám ji prezentují někteří populisti a média. Vezmeme si například situaci ve Francii. Je naivní si myslet, že by u nás dopadla lépe. V takovém scénáři by spekulanti těžili ještě více než ve francouzském modelu, a v konečném důsledku by za to platili běžní spotřebitelé ještě více. Zbytečně se rozčiluješ nad tématem, aniž bys měl jasný přehled o možnostech a omezeních v dané problematice. V současném kontextu, kdy vládní systém je často zneužíván ve prospěch soukromých organizací, je situace ještě komplikovanější. Celkový stav věcí, natož postoj konkrétních zainteresovaných stran, je zahalen v mlze a je naivní přestava si myslet, že tak to vlivným osobám vyfoukneš zisk pomocí státní moci, dvojnásob když mají oporu v legislativě.
-
@Tonda-B Je otázka jestli tvé názory se zakládají na reálných informacích a možnostech. 1. Obchod s elektřinou: Skutečně probíhá několik transakcí na burzách, ale je důležité si uvědomit, že tento proces není tak jednoduchý, jak může vypadat na první pohled. Burzy umožňují stabilizovat ceny a chránit spotřebitele před prudkými výkyvy. 2. Vlastnictví státu v ČEZ: Ano, stát má významný podíl v ČEZ, ale rozhodování společnosti probíhá v souladu s právními předpisy a v zájmu všech akcionářů. Zisk, který společnost vytvoří, se může vracet zpět do státního rozpočtu a podporovat veřejné služby. 3. Odměny vedení ČEZ: Odměny vedení korporací jsou často diskutovaným tématem. Je však důležité mít na paměti, že tyto odměny jsou určeny na základě výsledků společnosti a srovnání s odměnami ve srovnatelných společnostech. Navíc, obvinění z nelegálního chování je vážným nařčením a mělo by být podloženo důkazy. Nakonec je důležité, aby veřejná debata byla založena na skutečných informacích a faktech. Energetický sektor je složitý a je důležité pochopit všechny jeho aspekty před vytvářením závěrů.
-
@DušanVNo a k té pro nás tak drahé výstavbě jaderných bloků? No, kdyby tak uvažovali všichni (tedy nač v současnosti draze investovat, když stačí od jiných nakupovat), tak se asi nepostaví v budoucnu zhola nic, to by raději všichni jen a jen kupovali. Ano máš naprosto pravdu, ale to nic nemění na tom, že nevidím důvod proč to financovat. Ať si ta energetika klidně padne na hubu, když je nastavený systém vyčůraně. Tím že ho budeš dotovat aby ses zajistil se to jen zhorší. Nefunkční a parazitující systém musí dřív nebo později být zrušen a čím déle se to odkládá tím víc to pak bolí. To si raději doma postav solární farmu, větrné a bateriové články, vytápěj vším co hoří i tak tě to vyjde levněji než dotovat zelené mozky na západ od nás. To máš to samé jako podporovat finančně migraci a státy s teroristickým vedením. Cesta do pekel je dlážděná dobrýmy umysly.