Přejít na obsah

LosDavos

Uživatel
  • Počet příspěvků

    48
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

Návštěvy profilu jsou zakázány a nejsou zobrazeny ostatním uživatelům.

Oznámení LosDavos

Přispěvatel

Přispěvatel (5/14)

  • One Year In
  • Reacting Well Vzácný
  • Collaborator Vzácný
  • Dedicated Vzácný
  • One Month Later

Nedávné oznámení

15

Popularita

  1. Škoda Economy byla krátkou slabostí automobilky – období, kdy nabízela skutečně funkční a kvalitní díly (například originální DPF za 18 tisíc korun) v reakci na lynčování po aféře Dieselgate. Bohužel, po tomto krátkém „večírku“ vystřízlivěli a uvědomili si, že si tím podkopávají prodeje nových vozů. Program proto přirozeně ukončili. Ten kdo si v té době vyměnil preventivně například DPF filtr při 200K km+, tak trochu vyhrál v loterii.
  2. Diskutujeme zde o problematice DPF filtru v motorových jednotkách, kde se první potíže s nespalitelným popílkem v keramické vložce začínají objevovat přibližně při nájezdu 380 000 km. Pokud měl dotyčný problémy s DPF už při 240 000 km a vyloučilo se spalování nadměrného množství oleje nebo závada na vstřikovačích, je zřejmé, že došlo k poškození samočisticí funkce samotného filtru. V takovém případě vyčištění filtru nepřinese prakticky žádný efekt. Navíc je patrné, že auto značně kouří, což poukazuje na vážnější problém (popraskaná vložka?). Druhovýroba DPF filtrů není efektivní, to je obecně známý fakt. Pokud je motor ve správné kondici a vstřikovače fungují bezchybně, instalace zcela nového originálního filtru problém s kouřením vyřeší. Cena 46 tisíc korun za originální filtr je ve skutečnosti přiměřená, protože pokud se vyvarujete chyb, jako je natankování benzínu do nádrže nebo mechanické poškození filtru, máte jistotu, že váš vůz nepřispívá k emisím karcinogenních látek, čímž chráníte nejen sebe, ale i své okolí. Navíc je velmi pravděpodobné, že originální filtr vydrží po celou zbývající životnost vozidla. Alternativou by mohla být druhovýroba za přibližně 20 tisíc korun plus náklady na práci. Ovšem za dva roky bude dotyčný s největší pravděpodobností řešit problém s emisemi znovu. Tyto filtry jednoduše neplní svou funkci a zároveň ohrožují zdraví řidiče i jeho okolí. Z mého pohledu nedává ani ekonomický smysl investovat do levné náhražky z kordieritu, pokud tedy není cílem vůz co nejdříve prodat.
  3. Vyhozené peníze za čištění. Kup si originál nový nebo to auto prodej.
  4. Ve firemním voze sice 1.4 TSi ale EA211 a cívky jsou po 480K km pořád původní 🙂. Na autě se měnila pouze spojka, ramena a brzdy (brzdy třikrát). Dokonce tam jsou i původní rozvody a jen se kontrolují dle servisu...
  5. Není třeba mít žádné obavy, chce to jen trpělivost. Jedná se pouze o demontáž jednoduchých dílů. Pro jistotu si můžeš postup průběžně fotit, ale myslím, že zpětné sestavení je prakticky nemožné udělat špatně. Jediné, co mi dělalo trochu starosti, byl kabelový svazek pod baterií. Nepodařilo se mi najít všechny spony, které ho drží, takže jsem ho musel překonat trochu silou. Akci jsem spojil s výměnou oleje, aspoň měl čas pořádně vykapat a také s výměnou oleje v převodovce. Mimochodem, výměna oleje v převodovce výrazně zlepšila kvalitu řízení vozu. Z převodovky jsem vypustil pouze 1,5 litru oleje, a to přes čepy řazení, jak doporučuje Sixta. Olej, který jsem vypustil, vypadal doslova jako asfalt. Následně jsem nalil nový olej v množství 2,3 litru, a převodovka začala fungovat velmi hladce. Dokonce i za studena je nyní možné řadit naprosto bez námahy.
  6. Měnil jsem silentbloky i na motoru. Nový silentblok byl výrazně méně gumový/měkký než původní, ale utržený nebyl. Výměna na motoru je poměrně jednoduchá. Motor jsem zespodu podepřel heverem a mírně přizvedl. Celá výměna trvala přibližně 30 minut. U převodovky to bylo složitější. Opět jsem převodovku podepřel a mírně přizvedl. Musel jsem demontovat baterii i její držák. Kromě toho překážel plastový okap, ve kterém vede kabelový svazek. Ten jsem uvolnil a lehce odsunul stranou, abych se dostal ke šroubům, které drží silentblok. Přístup ke šroubům byl poměrně komplikovaný, a celá výměna tak trvala asi dvě hodiny. Jak už jsem zmínil, po demontáži jsem zjistil, že část silentbloku, která drží převodovku, byla zcela utržena od dílu upevněného na karoserii. Po výměně zmizely vibrace. Hlavním důvodem výměny silentbloků byla vůle při akceleraci a deceleraci a hluk/cvaknutí, který to doprovázel. Vůle v soustavě při akceleraci a deceleraci se po výměně zlepšila přibližně o 70 %. Silentbloky tedy splnily svůj účel, ale vůle zcela nezmizela. Myslím, že už se jedná o vůli přímo v převodovce. Na druhou stranu hluk/cvakání/mlácení/vibrace zmizelo úplně. Utahovací momenty jsem neřešil, dorval jsem to na na prasáka skoro krev, protože se to i hodně špatně povolovalo. Měnil jsem to v létě a od té doby jsem najel 20K km a zatím nic neupadlo a stále nic nemlátí. Jsem spokojen.
  7. Na převodovce. U motoru byl ok a jde vizuálně zkontrolovat. Kontrolu na převodovce udělat nejde musí se vyjmout. Po vyjmutí silentbloku na převodovce bylo hned jasné že už je zceka K.O
  8. Já jsem si to měnil sám když mělo auto 120K km a silentblok byl zcela vytržený a neplnil funkci.
  9. LosDavos

    Autobatéria

    https://www.briskoda.net/forums/topic/498039-fleece-or-binary-agm/# četl jsem ještě jiné téma u VW forum také zahraniční kde se to řešilo víc ale nemůžu to už najít.
  10. LosDavos

    Autobatéria

    na zahraničním forum někteří lidé provozují AGM v režimu binární AGM, prý to udržuje baterie více nabitou.
  11. LosDavos

    Autobatéria

    by mě zajímalo jestli je mezi klasickou Exide baterií a Exide s logem od VW nějaký reálný rozdíl. Měnil jsem EFB Exide originál od VW 60A za Exide EFB 60A a váhu měli obě stejnou. Originál VW co jsem měnil ve svých autech byl vždy od Exide...
  12. Pravděpodobně jedno hmota. Dvouhmota se montovala do roku 2010. To cukání dělá spíš součet unavených dílů. Určitě po tak dlouhé době budu K.O silentblok převodovky. Nicméně primárně bude už vůle v převodovce na hnací hřídeli... od 150K km běžné, proto i rychleji u verze s dvou hmotou, ta dvou hmota po výměně už tolik nevydržela.
  13. Je to blbost už jen proto že OII měla sedačky ve vyšší výbavě mnohem lepší než OIII. Eletrika ti samozřejmě nebude sedět například airbagy jsou úplně jiné a zadní sedačky ti nesednou ani mechanicky. Když už měnit díval bych se po sedačkách z golfu mk5-6
  14. Motor je otevřená sklenice? Půl litru se ti z oleje prostě neodpaří ani kdybys dal v tahu 5K km, samotný olej navíc brání odpařování benzínu. Zapomeň na to je to naprostá blbost. Pokud se ti dostane tolik benzínu do oleje, musíš jít okamžitě na výměnu a hledat příčinu.
  15. Množství benzínu, které by mohlo ovlivnit rozsvícení kontrolky hladiny oleje, se rozhodně neodpaří. Standardní benzín (N95) se destiluje přibližně při 200 stupních Celsia. Z oleje se během normálního spalování odpaří pouze stopové množství benzínu, které se do něj dostane, ale určitě ne v objemu půl litru.
×
×
  • Vytvořit nový...