Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4644
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    18

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

11646 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. To aby som cez Frýdek jazdil so zatiahnutou ručnou brzdou... 🙄
  2. e1.

    Škoda Superb 4

    Nezávislé kúrenie je super vec, to je bez debaty, ale poviem na rovinu, pri 60 tisíc km za rok by som určite riešil aj komfort podvozku, tým pádom by som sa snažil tam mať aj DCC Pro + a hlavne ergonomické sedačky.
  3. Myslíš Superb iV (hybrida), alebo Superb IV hybrida? V tom prvom prípade si tu správne, akurát to označenie si písal nesprávne, v tom druhom prípade si v nesprávnej sekcií.
  4. Ak chceš ísť čisto z 12V zásuvky, tak okrem toho, že budeš mať viditeľné káble v interiéri, musíš mať kameru, ktorá sa po nejakom čase nečinnosti/nehybnosti automaticky prepne do parkovacieho režimu. Videl som niečo podobné u noname čínskych kamier, kvalitné kamery ale týmto spôsobom nefungujú, lebo to je nespoľahlivé/nejednoznačné. Čo sa týka buffered režimu, ten je najlepší pre parkovanie ak potrebujeme mať záber ako dôkazný materiál (sám som tu už niekoľkokrát použil), ale to zároveň znamená, že kamerka prakticky celý čas sníma, tým pádom má aj väčšiu spotrebu, takže treba počítať s obmedzeným časom kým pôjde kamera z batérie auta (a následne sa vypne aby sa ochránila baterka od vybitia). Treba si jasne nadefinovať, že čo sa od kamery očakáva, koľko je tých kamier, ako dlho sa parkuje v kuse, kedy je snímanie nevyhnutné, aká batéria je v aute (typ a kapacita), či má auto rekuperačné dobíjanie batérie, alebo klasické, aké dlhé trasy auto jazdí a potom ako dlho parkuje! Ono totiž existujú prevádzkové režimy, kedy sa batéria auta nedokáže dostatočne nabiť k tomu aby potom dokázala dlho nahrávať pri parkovaní. Typicky autá s novším rekuperačným režimom nabíjania, menšou kapacitou batérie, krátke trasy, dlhé státia.
  5. Pre parkovací režim potrebuješ mať napájanie z batérie auta, prípadne z prídavnej "power banky", ktorá je tiež na stálo napojená na autobatériu. Zároveň aby parkovací režim fungoval, je potrebné aby kamera vedela rozoznať, že kedy auto reálne parkuje a nie iba dlhšie stojí napr. na križovatke. To sa pri kvalitných kamerách deje tak, že máš natiahnuté ku kamere 3 vodiče: čierna zem, červená stále napájanie z batérie a žltý vodič napájanie zo zapaľovania. Keď sa stratí napájanie zo zapaľovania, vtedy sa kamera prepne na parkovací režim. Všetky 3 vodiče vieš natiahnuť z poistnej skrinky cez poistkovú rozbočku. Kamery ktoré takto fungujú sú napr. Thinkware, Blackvue alebo Viofo. Tiež si treba dať pozor na to, že kamera nesmie vybiť baterku auta. Niektoré kamery to riešia samé, pod nastaveným hraničným napätím sa vypnú samé (Thinkware), niektoré zase majú na kabeláží (Hardwire kit) krabička s prepínačom, kde sa nastavuje hraničné napätie pre vypnutie. Táto krabička ja bežne skrytá pod palubnou doskou.
  6. Ahoj, včera som cestou domov vyskúšal "kalibrovať" tachometer cez Caristu, aby ukazoval správnu rýchlosť, čo sa podľa mojich informácií nastavuje zmenou priemeru kolesa pre tripmeter a rýchlomer. Podľa informácií, ktoré som našiel na OBDeleven fóre, správna hodnota pre môj rozmer pneumatík (235/45 R18) by mala byť po vynásobením bulharskou konštantou 0,985 nastavenie "Value 6" (2066/2066). Nastavil som to, ale žiaľ hneď po naštartovaní sa ozvalo hlásenie nedostupného Line Assistu. Keď som nastavenie vrátil späť na pôvodné Value 2, tak Line Assist normálne funguje. Máte nejaký nápad, že prečo prestane fungovať Line Assist, aká tam je vlastne súvislosť a prípadne ako to sfunkčniť?
  7. Síce som sa cestou domov za Žilinou ešte zastavil v mekáči na menu s veľkou kolou, ale kola nepomohla a v okolí Trenčína som sa už silno premáhal, aby som nedostal mikrospánok. Zastavil som hneď na prvom odpočívadle a normálne som si musel v aute pospať zhruba hodinku, inak by som nedošiel bezpečne domov. Každopádne stále lepšie dobrovoľne spať na odpočívadle, než nedobrovoľne spať v aute na diaľnici, že @Pawouk? 🤣🤣🤣 @wirer prepáč, že som cestou späť občas letel. 😇
  8. Kus svojho auta je dobré vidieť preto, lebo vodič motorky alebo cyklista sa ti môžu stratiť za vozidlom v mŕtvom uhle takým spôsobom, že ich nevidíš ani v interiérovom spätnom zrkadle a ani vo vonkajších ak nevidíš časť svojho auta. Samozrejme to netreba preháňať, ale nie je od veci vidieť kúsok C alebo D stĺpika. Ten (moto)cyklista ak sa motá niekde za autom, väčšinou sa objaví práve nad/za tým stĺpikom.
  9. Ak ešte nevieš ako to bude vychádzať časovo, tak jasné, stretneme sa v Sedlišti a cestu domov uvidíme podľa toho dokedy budeme celkovo.
  10. Čo som pozeral, tak cena je cez 200 €, to už by som radšej kúpil nejaký profi tlmiaci materiál napr. z Ahifi. Materiál čisto na spodok kufra bude stáť určite menej, a podľa ich webu aj keby som kúpil najlepší (25 kg) materiál na kufor a zadné podbehy, stále to bude cenovo +/- rovnako ako tá podložka z Arteona. Samozrejme ak by mal niekto dobrý zdroj, kde sa dá ta podložka kúpiť za zlomok tej ceny, tak to mení vec, ale za tie peniaze sa to podľa mňa neoplatí, jediné plus vidím iba v tom "originálnom" vzhľade.
  11. @Ondra16V, môžeš dopísať "8. e1"? @wirer, ak chceš, môžeme sa už niekde na Slovensku stretnúť a ďalej ísť do ČR spolu. Ja pôjdem z Bratislavy okolo Žiliny. 2all: Ak by niekto chcel aktivovať niečo, budem mať sebou aktivovanú Caristu a OBDeleven.
  12. UPDATE: Dnes už ani mne nefunguje stará aplikácia. 😕
  13. V tej garáži v mieste kde parkuje moje auto nie je žiaden signál. Až o poschodie vyššie ho majú niektorí operátori, ale aj to iba slabo a musíš mať výhľad na vjazd.
  14. Mne sa aplikácia tvári, že funguje, jediná vec, ktorá nesedí, je obrázok auta, ukazuje iného Superba (iná farba a disky), VIN číslo ale sedí. Musím ale dodať, že auto teraz oddychuje v podzemnej garáži bez signálu, tak je možné, že dáta, ktoré stará aplikácia ukazuje sú nejakým spôsobom nacacheované a keď sa obnoví konektivita s vozidlom, tak to prestane fungovať aj mne.
  15. Ja mám aktualizácie pre MyŠkoda Essentials vypnuté už od leta, ale hlásenie o skončení aplikácie k 2.12.2024 mi to začalo písať aj tak.
×
×
  • Vytvořit nový...