Přejít na obsah

e1.

Facebook Uživatel
  • Počet příspěvků

    4675
  • Registrace

  • Poslední návštěva

  • Dny vítězství

    18

3 Sledující

Kontaktní metody

  • Web URL
    http://e1.sk

Návštěvy profilu

11910 zobrazení profilu

Oznámení e1.

  1. Pointa je v tom, že ak "tankujem" doma v garáži celý rok zadarmo, alebo za smiešny peniaz oproti bežnému autu so spaľovacím motorom, tak 1-2x do roka na dovolenke nebude pre mňa problém zastaviť napr. na drahej Ionity a zaplatiť hoc aj viac, než ako keby som tankoval benzínové auto a nebudem ako debil stáť hodinu a viac v rade na bezplatné nabíjanie. A hlavne, ak idem na dovolenku v zimnom období, tak ja osobne by som sa snažil nájsť také ubytovanie, kde môžem nabíjať svoje auto aspoň z obyčajnej 230 V zásuvky. Čo sa týka videa, ono to vyzerá byť nejaká severná krajina (asi Nórsko?), kde to evidentne prehnali s dotáciami a elektrické auto si tam kupuje aj ten, kto ho vlastne nemá kde nabíjať. V našich končinách to je na diagnózu, u nich asi hraje ešte rolu to, že aký je cenový rozdiel medzi EV a ICE. Ak za ICE auto zaplatia o polovicu viac ako za EV, tak sa im možno oplatí občas aj čakať na nabíjanie, lebo sral to pes ak pri kúpe a prevádzke auta zase ušetrili desaťtisíce eur. "Preložené" do našich končín: bol by si ochotný občas čakať na nabíjanie ak by si namiesto 63+ tisícového Kodiaqa mohol kúpiť Eniaqa za 42+ tisíc € (takže ostalo by ti vo vrecku viac ako 21.000 € / 525.000 Kč len na kúpnej cene), nehovoriac o nižších prevádzkových nákladoch? Ja by som asi bol občas ochotný počkať alebo zaplatiť viac pri nabíjaní.
  2. Akú máš kameru a pri akom napätí sa má vypnúť? Ja som v minulosti spravil tú chybu, že som to mal nastavené na moc nízke napätie až potom som zistil, že 12 V nie je plná, ale už takmer vybitá baterka a ja som to mal nastavené na 11,8 V. 😁 Aktuálne to už mám naštudované a vo Fabii to mám nastavené na 12,3 V a keď opäť namontujem kameru do Superba, tak tam to bude nejakých 12,4-12,5 V, aby som mal šťavu na bufíka.
  3. e1.

    Výběr motoru

    Tá DQ381 je výhoda aj nevýhoda zároveň. Výhoda, lebo tam tým pádom nie je "suchá" DQ200, ktorá v minulosti mala veľa porúch a nikto nevie ako sú na tom so spoľahlivosťou 10-15 rokov neskôr. Dúfajme, že aj keď označenie ostalo to isté, za poslednú dekádu prišlo k nejakým vylepšeniam. DQ381 je tiež lepšia v tom, že zvláda väčší točivý moment. Potom tu máme nevýhodu a to je vyšší jazdný odpor "mokrej" prevodovky, čo zvyšuje trochu spotrebu a samozrejme potreba pravidelne meniť olej v DSG.
  4. e1.

    Autobatéria

    Ak je cenový rozdiel rozumný u tvojho dodávateľa, tak papierovo je lepšia tá 72 Ah baterka. Samozrejme za predpokladu, že ju aj správne nakóduješ.
  5. Okrem tej regenerácie si treba uvedomiť pri PHEV aj ďalšiu vec: motor a motorový olej sa občas potrebujú úplne zohriať, čo sa u PHEV pri prevádzke v hybridnom režime nedeje ak je auto prevádzkované iba na kratšie trasy a spaľovací motor sa vypína vždy keď je na to možnosť. Pre nižšiu spotrebu paliva to je super, ale kvôli kondenzácií vody v motorovom oleji z dôvodu nezohriateho motora/oleja, pre motor tá najhoršia vec. Takže, ak niekto jazdí s iV iba viacmenej krátke trasy kedy spaľovací motor nebeží sústavne dlhší čas, tak aby sa okrem vody zohrial aj olej, treba z času na čas ísť dlhšiu trasu v režime kedy ide spaľovací motor stále (napr. dobíjanie batérie), inak si neskôr koledujete o problém s motorom (napr. motor začne papať olej).
  6. Tiež to nie je moja šálka kávy (málo valcov), ale ak by som si mal vybrať pre vyššie uvedený ročný nájazd medzi 1.0 MPI a 1.4 TDI, tak to už radšej tá nafta.
  7. @ohler, ak jazdíš 25-30 tisíc km ročne, nebolo by lepšie kúpiť Fabiu s motorom 1.4 TDI? Viem, že s LPG sa dajú náklady naftového motora podliezť, ale tá spotreba u TDI je viac než rozumná, nemusíš riešiť prerábku na plyn a s tým spojené prípadné problémy a ku všetkému to má aj nejaký výkon/dynamiku a vzhľadom na vyššiu obstarávaciu cenu nového vozidla, určite nájdeš aj kúsky s vyššou výbavou. V tvojom cenovom limite sa dá z tých nafťákov pekne vyberať a ak akceptuješ vyšší kilometrový nájazd, nemusíš minúť ani celý svoj rozpočet.
  8. e1.

    Výběr motoru

    Nové benzínové motory už nie sú tak tiché ako kedysi, lebo majú tiež priame vstrekovanie a čoraz väčšie tlaky, takže prejav je trochu "naftový", ale samozrejme sú stále tichšie. Čo sa týka výkonnosti, tvoju otázku nechápem. Benzínový motor má 150 kW, naftový 110 kW, ako by mohol mať benzínový horšiu dynamiku ak má o 54 koní viac? Čo sa týka spotreby, ak to bude u S4 podobne ako pri mojej 140 kW verzií u S3, tak jediný režim kde ti bude spotreba vadiť, je jazda v meste. Mimo mesta na okreskách 5-6 litrov, extrémna eko jazda pod 5 litrov, na diaľnici do 140 km/h sa vojdeš do 7 litrov, Ak si dobre nastavíš adaptívny tempomat a prevodovku (Eco režim) a využívaš plachtenie, tak si na diaľnici niekde medzi 6-6,5 litrami, ak trochu uberieš z tempa a ideš do 120 km/h, tak si spotrebou určite pod 6 litrov. Toto platí pre Superb III, aktuálna generácia má ešte lepšiu aerodynamiku, takže je možné, že tie čísla budú ešte o málo lepšie.
  9. Mám ich starší (biely) OBD adaptér a predplatné, ale viem, že podporujú aj iné adaptre (napr. ELM327).
  10. e1.

    Výměna oleje

    Poznám taký značkový servis kde ti (reálne) nalejú tvoj donesený olej, ale samozrejme musí to byť olej podľa špecifikácie, zároveň stratíš záruku mobility a ešte zaplatíš aj poplatok za likvidáciu starého oleja, čo inak neplatíš.
  11. e1.

    Autobatéria

    Ťažko povedať, či u Exide je nejaký rozdiel, každopádne pár mesiacov dozadu som zháňal kvalitnú AGM baterku pre kamoša a priamo jeden predajca autobatérií sa mi na otázku, že ktorá AGM baterka je najlepšia/najkvalitnejšia do O3, ma odkázal na "originálne" baterky, napriek tomu, že on sám žiadne "originálne" nepredáva. Nedalo mi to, zavolal som mu a vysvetlil mi, že on mi odpovedal iba na otázku a ja som hľadal najlepšiu baterku. Vraj by mali byť najkvalitnejšie, ideálne bez recyklovaného olova a podobne, ale samozrejme nie sú o toľko lepšie, než o koľko sú drahšie.
  12. To aby som cez Frýdek jazdil so zatiahnutou ručnou brzdou... 🙄
  13. e1.

    Škoda Superb 4

    Nezávislé kúrenie je super vec, to je bez debaty, ale poviem na rovinu, pri 60 tisíc km za rok by som určite riešil aj komfort podvozku, tým pádom by som sa snažil tam mať aj DCC Pro + a hlavne ergonomické sedačky.
  14. Myslíš Superb iV (hybrida), alebo Superb IV hybrida? V tom prvom prípade si tu správne, akurát to označenie si písal nesprávne, v tom druhom prípade si v nesprávnej sekcií.
×
×
  • Vytvořit nový...