-
Počet příspěvků
4811 -
Registrace
-
Poslední návštěva
-
Dny vítězství
18
Oznámení e1.
-
S autom samotným problém nebudeš mať, ale skrátiš životnosť baterky, lebo auto sa k nej nechová ako má.
-
Prevádzkujem jedno auto v podobnom režime aj s palubnou kamerou a baterky síce mením častejšie, ale aj tak mi vydržia aspoň 3 roky. Podľa toho usudzujem, že niečo bude u teba zle. Pre začiatok by som začal s tým, že pre tvoj režim prevádzky je najvhodnejšie mať AGM baterku, 70-72 Ah. Novú baterku musíš inštalovať tak, že ju pred montážou úplne nabiješ vhodnou (AGM) nabíjačkou a hneď po montáži ju nakóduješ (typ, výrobca, kapacita, nové sériové číslo). Ak si toto nerobil, prípadne máš nakódovaný nesprávny typ baterky, tak je jasné, že tie baterky odchádzajú ako na páse. Potom môžeš ešte spraviť tieto veci: Mať stále vypnutý stop-štart systém. Jazdiť tak, aby si čo najviac brzdil motorom, vtedy sa baterka nabíja najviac. Ak máš ročník, ktorý to ešte umožňuje, dá sa rekuperačné nabíjanie potlačiť aj nastavením vyššieho hraničného napätia (zvyčajne 12,7 V). Na konci môžeš odpojiť na baterke senzor napätia, vtedy by mala začať fungovať baterka v normálnom režime, ale neodporúča sa, ak máš v aute napr. nezávislé kúrenie.
-
S ťažným pozor! Ak auto nemá predprípravu pre ťažné, tak bude problém ho dorobiť tak, aby sa s ním dalo legálne ťahať! Panorama prebratá, vzhľadom na negatíva určite to nie je vec, ktorú by som hľadal. DCC: kým neboli dostupné Monroe ako aftermarket, skôr by som hľadal auto bez, teraz by som sa už toho nebál. Otázka je, či sú tie aftermarket Monroe DCC tlmiče dostupné/použiteľné aj pre iV, nakoľko to auto má inú hmotnosť. Columbus: áno, tie mapové podklady sú asi lepšie, ale na 99 % som si istý, že pACC aj tak nebudeš používať, podobne ako ja. Na bežné navigovanie je zase lepší Waze. Amundsen má navyše otočný ovládač hlasitosti. Webasto: parkujem v garáži, tým pádom používam iba ak som niekde mimo domu. Ak ho nezabudnem zapnúť. Dobrá vec, ale vzhľadom na možnosť kúrenie aj klimatizovania z baterky/zo siete tiež to nepovažujem za dôležitú vec. Vyhrievané čelné sklo: nakoľko parkuješ pod strechou, asi ho moc často nepoužiješ. Kvôli vysokej cene treba mať minimálne dobré pripoistenie čelného skla. Svetielka v batožinovom priestore a úložných priestoroch: toto vôbec nerieš, dorobíš si podľa vlastných potrieb. Ambientné osvetlenie interiéru: mám a za mňa zbytočnosť. Roletky: super vec, hlavne teraz ako máme krpca. Elektrické otváranie kufra: väčšinou sú nalomené káble, nič čo by si si ty nevedel opraviť doma svojpomocne. Matrix LED: super, ale nerozbiť! Kamery: mať zadnú je minimum, je dobré mať ale Area View. Nie kvôli pohľadu z vtáčej perspektívy, ale hlavne kvôli parkovaniu pri obrubníkoch, kedy sa vieš bezpečne postaviť ani nie na centimeter od neho. MODE select: určite by som chcel mať, hlavne kvôli individuálnemu režimu, kde si všetko vieš pekne nastaviť podľa seba. Virtual cockpit: pôvodne som ho považoval za zbytočnosť, ale dokáže zobraziť viac vecí ako ten bežný. Celokožené sedačky: v L&K môžu byť vetrané, podľa mňa sú fajn. Vidím, že z výberu vypadol ten pekný šedý liftback, predpokladám, že už má nového majiteľa. Z toho, čo si sem dal sa mi najviac páči ten z Facebooku a ak by si sa náhodou chcel vybrať do Dunajskej Stredy pozrieť ho, určite mi pred tým daj vedieť!
-
@Anderj83, na krátkej trase a obzvlášť v bratislavskej špičke o spotrebe pod 10 litrov ani nesnívaj! Krátke trasy ani mestské jazdy tomuto autu nesedia a ty jazdíš oboje, ku všetkému v dopravnej špičke. Ja som rád, ak sa v bratislavskej rannej a popoludňajšej premávke dostanem s Fabiou 1.2 TSI pod 10 litrov, a nie so Superbom. P.s.: Jazdím podobné trasy ako ty. Spotrebe pomáha iba to, ak viem ísť ako-tak plynulo po obchvate.
-
Mám podobnú skúsenosť spred mesiaca, akurát F2 FL. Baterka neštartovala, nabil som ju, chvíľu sa tvárila ok, ale keď som chcel opäť naštartovať, tak sa podarilo iba LTT. Po opätovnom meraní tam bolo okolo cca. 10,8 V, takže podľa všetkého odišiel jeden článok.
-
Čítam, že si nabíjal pri dojazde okolo 150 km. Práve som sledoval teraz jedno viac dielne video jedného YouTubera, ktorý išiel tentokrát s Elroqom z Budapešti do Talianska a späť so zástavkou vo Viedni (už piaty krát s EV), kde pochodil trochu severnú časť (cca. 2500 km) a jeho skúsenosť je taká, že sa oplatí vybiť baterku pod 20 %, ideálne s predtemperovaním batérie pred nabíjaním a potom to dávalo bežne nabíjacie prúdy aj cez 160 kW a následne nabíjanie netrvá tak dlho ak nenabíjaš zbytočne viac, než koľko potrebuješ. Samozrejme ak máš cestou napríklad obľúbenú reštauráciu, tak to netreba riešiť, ale ak potrebuješ prejsť čo najviac kilometrov za čo najkratší čas, tak najlepšie je začať s plnou baterkou a nabíjanie naplánovať ak už je kapacita okolo 10 % a robiť opakovane iba krátke dobíjania po nejakých cca. 50-80 %, podľa trasy. Takto stráviš najmenej času na nabíjačke. Ďalšia vec je ideálna voľba rýchlosti. Niekedy sa oplatí ísť povedzme o 10 km/h pomalšie a zvládnuť cestu bez (ďalšej) zastávky na nabíjanie.
-
Takto podrobne to nemám odsledované, ale ak plachtím, tak ťuknutím do páčky tam ide aj najvyšší možný prevod, a tým pádom otáčky iba niekde okolo 1500. Ak tam ideš bez plynu, tak to asi bude aj trochu na úkor životnosti spojky.
-
Skokový nárast ceny o 154 tisíc Kč (6.180 €), čo je +17,3 % k pôvodnej cene je už fakt silná káva. Nejakých +2-5 % by človek pochopil, ale je evidentné, že nechcú aby si ľudia kupovali túto motorizáciu a aj týmto nepriamo smerujú zákazníkov ku 110 kW TSI/TDI s DSG, kde je navýšenie cien o rovných 100 tisíc Kč (4.013 €) nižšie. Dokonca aj 85 kW TSI/TDI, zdraželi o viac, a tiež aj verzie s manuálom. Vždy sa zvyšovali ceny, ale ani počas šialeného obdobia okolo COVID-19 neboli takéto divoké navýšenia. Normálne mám pocit, ako keby sa pri určovaní tých cien niekto pomýlil o stovku. 🙄
-
Mám síce v S3, ale viacmenej tento istý motor. Eco režim má zmysel používať hlavne na diaľnici, resp. ak používate individuálne nastavenia, tak okrem prevodovky je dobré dať do Eco režimu aj ACC. Verím, že túto možnosť máte aj na S4. Na okreskách prevodovka v Eco režime už často dosť nepríjemne podtáča, ale ACC v Eco režime je veľmi príjemné aj v spojení s D režimom prevodovky. Treba si ale zvyknúť, že pri diaľničnom predbiehaní treba ísť do ľavého pruhu o niečo skôr. Ďalšia zaujímavosť je, že v ACC v Eco režime sa nesnaží vždy a za každú cenu ísť s presne nastavenou rýchlosťou, ale dovoľuje ísť aj trochu rýchlejšie (napr. z kopca) a aj trochu pomalšie akceleruje späť na nastavenú rýchlosť ak auto ide napr. do jemného kopca. Čo mám vypozorované, tak sú to maximálne +/-2 km/h tolerancie a určite to má pozitívny vplyv na spotrebu.
-
Aplikace Traffication - zkušenosti
e1. odpověděl na SkodaRapid téma v Audio, Infotainment, Konektivita
Síce S3, ale u mňa tiež nič nehlási. V minulosti mi občas hlásilo regionálny vlak Leo, ktorí sa blížil k priecestiu, teraz už ani to. -
Viem, že oleje majú vždy obe schválenie a napr. VW 504.00 a 507.00 je viacmenej to isté, ale ak už je reč konkrétne o naftovom motore, tak sa držme faktov a pre daný motor používajme správne označenie špecifikácie! Ak tu budeme pliesť už aj takú základnú vec ako sú naftové a benzínové špecifikácie, tak ako si môže byť niekto istý, že v ostatných veciach neradíme zle?
-
Nie.
-
Keď už sa tu tá téma spustila, tak to rozoberme do detailov. Ako to tu bolo spomenuté, premenlivý interval znamená, že sa môže ísť na jeden olej až 2 roky / 30 tisíc km (podľa toho, čo nastane skôr), ale s tým, že palubný počítať ťa môže poslať podľa tvojho štýlu jazdenia a spôsobu prevádzky na výmenu oleja aj skôr. Aktuálne predpokladané kilometre sa dajú pozrieť cez infotainment, a ak tam bude vychádzať výmena na 26 tisíc km, tak tú nepovinnú výmenu je dobré spraviť v 13 tisíc km, resp. po roku, zase podľa toho, čo nastane skôr. Čo sa týka samotného oleja, treba použiť taký, aký je uvedený na štítku pod kapotou motora. VW 504.00 to určite nebude, lebo to je benzínová norma, bude tam najskôr VW 507.00, prípadne VW 509.00. VW 507.00 sú vlastne oleje Long Life III, so SAE viskozitou 0W-30, prípadne 5W-30. 0W-30-ky vlastne postupne nahradili 5W-30-ky, a ja osobne odporúčam túto viskozitu, nakoľko zabezpečuje trochu lepšie mazanie pri studenom štarte a hlavne v štádiu kým sa motor a olej v ňom zohrejú na prevádzkovú teplotu, čo môže byť podľa vonkajšej teploty a záťaže kľudne aj 20-30 km. A nakoniec otázka filtra. Nemám nič proti MANN, ale nakoľko je auto v záruke odporúčam použiť pri vlastnej výmene "originálny" filter Škoda/VW/Seat/Audi. To kvôli tomu, že v prípade nejakej poruchy motora, ako napríklad reklamácia nadmernej spotreby oleja, čo je pri tomto motore úplne bežné, mohol by sa predajca zo záruky ľahko vyzuť s tým, že bol použitý neoriginálny diel, atď. Zbytočná komplikácia.
-
Ja si myslím, že iba potrebuje výhnať pavúkov z výfuku. Ďalšia vec je, že ak akceleruješ, tak cítiš Nm ako ťa tlačia do sedadla, v čom sú silnejšie TDI a TSI na tom podobne ale ak si zmeriaš čas akcelerácie a porovnáš rýchlosti, tak TSI je iný level. Podobný pocit som mal zo slabšieho 110 kW 2.0 TDI v G8 nedávno v kamarátovom aute, že aké je silné, ale realita je taká že kamoš mal prevodovku celý čas v režime S a reálne rýchlosti vlastne neboli také ohurujúce. Len ten točivý moment je naozaj cítiť.
-
@Pilad, ako to dopadlo v tom servise?