-
Zámky centrálního zamykání
Předpětí lanka, resp. bowdenu asi nejde štelovat, že? Pořád mi něco hrkalo v PP dveřích a nakonec jsem přišel na to, že tak drnčí struna kliky zámku v bowdenu. Oprava provedena vymezením vůle - prostě jsem ke struně do bowdenu vecpal asi 3 žíly měděného drátku. Odstranit by to šlo, pokud by bowden šel předepnout - stejně jak se seřizuje u brzd nebo přehazovačky na kole.
-
Vymena oleje
Kdysi jsem pročítal rozsáhlou odbornou diskuzi a plynul z toho závěr, že je vhodné střídat značku oleje. Specifikaci samozřejmě dodržet, ale značku střídat, protože každý výrobce používá jiné složení detergentů - dlouhodobé používání jednoho oleje může znamenat vznik úsad, na které má daný olej zrovna nedostatečné detergenty.
- Brzdy
-
alex.333 začal sledovat Chiptuning
-
Chiptuning
Máte někdo zkušenosti s profituning.sk ??? Mám motor EA 288 EVO (DTTC) a oni to v Atece udělali na 148kW a 431Nm, což mi přijde použitelnější než originál. Na rovinu - výkonem 110kW TDI jsem zklamán. Ano, jet to jede, ale na nějaké bezpečné předjíždění extra ne. Motoru chybí hlavně vrch, kde je sw udušený - asi aby zvýraznili rozdíl u 147 (142) kW verze. Možná budu někomu připadat mimo, ale jediné auto, ve kterém jsem jel a kde jsem si řekl, že výkon už je dostačující, že bych asi už ani víc nepotřeboval, byla upravená stará Corsa s váhou necelých 800kg a výkonem cca 250k. Tedy Karoq by při tomto poměru musel mít cca 530 koní 😀.
-
Brzdy
Bolka šla nejspíš do sebe a zrevidovala zadní brzdy. Včera jsem rozebral, vyčistil a namazal zadní brzdy na 4x4. Najeto 20 tkm, výroba 9/2023. Zadní kotouče jsou z pohledové strany viz. foto. Z vnitřní strany jsem měl obavu, jak budou vypadat, ale kupodivu jsou ještě v lepším stavu než zvenčí. Použité desky mají jedno z označení PAGID PA4357. Krásně sjeté všechny 4 bez jakýchkoliv drážek - obložení odhadem 90%. Vodící čepy taky v krásném stavu, pouze jeden na každé straně je ze strany závitu asi 3mm orezlý - nejspíš je příliš venku. Za mě s brzdami spokojenost.
-
Vymena oleje
Dal bych vlastní - akorát pozor, aby to byl olej z oficiální distribuce a ne nějaká pančovaná vodička.
-
Vymena oleje
Promiň, ale "tlachaniny" jsou tady nejvíc od Tebe. Odkazovalo se tady na reálné testy a rozbory olejů, ne na to, co si asi myslíme.
-
Letní pneumatiky
Tak Singapur. Vyrobeno však v Číně.
-
Vymena oleje
Proč 2x za rok? Pěkný nesmysl, pokud nenajezdí "nesmysl". Píše, že bude měnit každých 15 tisíc. To je za mě až zbytečně často, ale asi to bude optimální - budiž. Oleje 0w-20 mají kupodivu výbornou mazivost - v testu byly lepší než 0W-40. Takže souhlas, že zůstat u 0W-20 a měnit stejně často, jako u vyšších viskozit.
- Brzdy
- Brzdy
-
Letní pneumatiky
Jó, bejvávalo. Jak se Čína dotahuje s autama, tak už se dotahuje i s gumama. Když jsem Karoqa pořizoval, tak ve specifikaci byly 2 možnosti pneu - Goodyear a GITI. Našel jsem si testy a parametry porovnatelné (sucho, mokro, opotřebení), ale GITI kupodivu o třídu tišší. Dostal jsem auto na nich a jsem naprosto spokojený. Bohužel cena už tak moc čínská není. Nejvíc se mi však líbí dojezdovka - slovutná značka LINGLONG😂.
-
Karoq zadné ukončenie prahov
Hele, buď v klidu. Dnes jsem opět kontroloval stav zadních dveří (mám jen těsnění navíc - viz. mé příspěvky nahoře) a po několika tisících km bez mytí (přes zimu auto nemyju) je tam stále úplně čisto, bez jediného zrnka písku. Blatníčky už mám doma, ale asi je pustím do prodeje, protože je nepotřebuji. To dotěsnění 100% stačí.
-
Středová krytka Alu disku
Na 17" antracitové SCUTUS mi pasují krytky 56mm z Alíka.
-
Vyhřívaný volant
Má někdo zkušenost s faceliftem? Mám 9/23 a tam žádné takové nastavení nemám. Samostatně musím ovládat jak sedačky tak volant. V menu žádná nabídka společného výhřevu a když podržím tlačítka výhřevu sedačky nebo i výhřevu volantu, tak se nic neděje - jen se normálně zapnou. Že FL znamená šetření jsem věděl (například zmizela klimatizovaná přihrádka spolujezdce), ale že budou šetřit i na software, tak to jsem opravdu nečekal.