Přejít na obsah

shrek_85

Uživatel
  • Počet příspěvků

    211
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

3774 zobrazení profilu

Oznámení shrek_85

  1. @jipol57 Moje chyba. Nevšiml jsem si, že tohle téma je o Fabii druhé generace. Tam pasuje ten ochranný kryt, jak píšeš. Já mám Fabii první generace s motorem 1.9 TDI PD (rok výroby 2005), kde na vaně žádný takový kryt není.
  2. Nakonec nebyl problém s poloosami ani s převodovkou. Klepala trubka plnícího vzduchu o olejovou vanu motoru:
  3. Když jsem při zařazeném třetím až pátém rychlostním stupni sešlápl plynový pedál až na podlahu, slyšel jsem takové tupé rytmické klepání. Měl jsem pocit, že to slyším někde u LP kola (ve skutečnosti byl zdroj hluku u PP kola). Myslel jsem, že to dělají klouby poloos nebo ložiska v převodovce, ale příčina byla stejná, jako psal @Topa. Trubka plnícího vzduchu, co vede od turba ke spodní části chladiče vzduchu, klepala o olejovou vanu motoru. Přišel jsem na to náhodou, když jsem zjišťoval, proč mám od oleje mastný dekl pod motorem (olej prosakoval z plnícího potrubí). Moc nechybělo, aby se ve vaně vyklepala díra skrz. Přitom hadicová spona mezi plastovou trubkou a gumovým kolenem byla otočená ostrou stranou směrem k PP kolu. Nalepil jsem tlumení na vanu i na trubku a zatím je klid.
  4. shrek_85

    Brzdy

    Ložisko se musí lisovat na předním kole, protože tam se dvanáctihranná matice točí zároveň s kolem. Na zadních kolech se ty matice za jízdy netočí. Akorát pozor - na ty matice je potřeba jiný ořech vpředu a vzadu (36 a 30).
  5. shrek_85

    Brzdy

    Na třmenech je výfukový sprej z Bauhausu. Těhlice a zadní nápravu jsem natřel štětcem nějakou univerzální černou barvou, co mi zbyla v garáži. Krycí plechy na zadních brzdách jsem měnil na F1, kde jsou ty stejné. Náboj se dal snadno sundat rukou. Akorát se pak musí dát 4 nové šrouby a ta matice ve středu kola.
  6. shrek_85

    Brzdy

    @ferokulda Hezké. Něco podobného jsem dělal loni. Zatím mám kotouče/destičky ještě původní z fabriky (rok výroby 2019). Ta fotka je po 62t km. Předpokládám, že by mohly vydržet ještě aspoň jednou tolik...
  7. @Alma To asi záleží na tom, o kolik to nevyjde. Pokud to bude otočené o 30˚, tak nad tím mávnu rukou. Pokud to bude otočené o 180˚, tak tu svíčku vyšroubuji a budu zjišťovat, kde se stala chyba. Já jsem si dělal čárku na prodloužení goly a vyšlo mi to při dotažení na moment celkem přesně. Pak jsem díky tomu byl klidnější. Když se tím někdo neživí a mění ty svíčky jednou za 4 roky (nebo úplně poprvé jako já), tak je lepší všechno 2x kontrolovat, než si něčeho nevšimnout a udělat škodu několikanásobně vyšší, než kolik stojí ty nové svíčky.
  8. Myslel jsem, že front assist nejde vypnout, aniž by na palubovce svítila oranžová kontrolka. Navíc podle návodu by se měl automaticky zapnout znovu při každém zapnutí zapalování. Nepleteš si to s adaptivním tempomatem (ACC)?
  9. @Clerfayt Nevěděl jsem, že rekuperace se dá softwarově deaktivovat. Když si vyčteš Stav nabití akumulátoru z řídící jednotky 19, tak tam opravdu vidíš 100%?
  10. Pokud je problém se snímačem na klice, tak by se to mělo objevit ve výpisu chyb řídící jednotky motoru, ne?
  11. Tohle se může dít, když do motoru nejde nafta. Měl jsem podobný problém, když se mi občas nezapnulo podávací čerpadlo (pod pravou zadní sedačkou). Motor za jízdy začal škubat, po vyřazení zdechnul a pak už nešel nastartovat. Měnil jsem relé palivového čerpadla v releovém boxu, ale nakonec jsem zjistil, že to bylo slabým akumulátorem. Po jedenácti letech měl už velký vnitřní odpor a, když při startu motoru kolísalo napětí, tak to nějak rozhodilo řídící jednotku motoru a podávací čerpadlo občas zůstalo vypnuté. Neprojeví se to hned, protože motor nějakou dobu jede i bez něj. Škubat to začalo, až když jsem víc šlápl na plyn. Určitě bych zkontroloval palivový filtr a jestli funguje to podávací čerpadlo. Po zapnutí zapalování se čerpadlo zapne na dvě sekundy, i když motor neběží.
  12. Já jsem zatím svíčky měnil jen jednou. Cívky jsem sundával na plně zahřátém motoru a daly se lehce vytáhnout jen rukou. Když jsem je pak dával zpátky, tak jsem je namazal silikonovou pastou, jak se píše v dílenské příručce, aby šly snadno vytáhnout za další 4 roky.
  13. Mně to takhle začalo klepat, když mám zařazený 3.-5. rychlostní stupeň, otáčky motoru kolem 2000 a šlápnu na plyn až na podlahu. Ten zvuk vychází od levého předního kola, ale na volantu není nic cítit. Auto u toho nijak neškube ani nevibruje. Je to jenom ten zvuk. Taky jsem podezříval vnitřní klouby poloos, ale ty to nejspíš nedělají. O víkendu jsem měnil spojku a na komplet demontovaných poloosách jsem kontroloval všechny 4 klouby. Manžety jsem nesundával, ale ty klouby chodily zcela hladce v jakékoliv poloze a radiální vůle tam nebyla. Naopak jsem si všiml, že na hnací hřídeli převodovky je nepatrná (zlomek milimetru) radiální vůle. Ty zadní ložiska u 5. rychlostního stupně (pod tím černým plechovým deklem) jsem nekontroloval. Tam by teoreticky mohla být i větší vůle. Nemůžou takový zvuk dělat vyběhaná ložiska v převodovce? Olej v převodovce se prvních 20 let a 230 000 km neměnil a asi 0,5l oleje tam chybělo. Vyměnil jsem i gufero v diferenciálu na pravé straně a vysouvací objímku spojky s těsněním hnací hřídele. Olej jsem dal nový G 052 178 A2. S řazením jsem problém nikdy neměl a po té opravě to řadí ještě o dost lépe. Bohužel to klepání se tím nijak nevyřešilo.
  14. shrek_85

    Žárovky

    Já mám F3 FL a zadní světla jsou kombinovaná: koncová + brzdovky LED a blinkry + couvačky + mlhovky žárovky, viz fotka.
  15. Ta kontrolka žhavení začala blikat ve stejnou dobu, jako začaly ty problémy s motorem? Nebo začne blikat, až když to zdusne? Mně kontrolka žhavení blikala, když odešel spínač brzdového pedálu. Nemusí to spolu nutně souviset. Kontrolovat jsi, že běží podávací čerpadlo (pod pravou zadní sedačkou)?
×
×
  • Vytvořit nový...