Přejít na obsah

shrek_85

Uživatel
  • Počet příspěvků

    222
  • Registrace

  • Poslední návštěva

Návštěvy profilu

4108 zobrazení profilu

Oznámení shrek_85

  1. shrek_85

    Fabia BRZDY

    Přední kotouče to určitě můžou vydržet. Poprvé jsem je měnil při 200t km a to jen proto, že se na nich loupala rez mimo brzdné plochy. Sjeté ještě nebyly ani z poloviny. U zadních kotoučů to bohužel funguje tak, že čím méně jezdíš, tím častěji měníš kotouče (hlavně když auto parkuje venku).
  2. shrek_85

    Brzdy

    @fabia14aze Ta dvanáctihranná matice uprostřed náboje vypadá trochu strašidelně. To ještě někdy půjde povolit?
  3. shrek_85

    Fabia BRZDY

    @lenovoman Výše uvedený díl určitě ne, protože to je opravná sada na třmen zadní kotoučové brzdy. Opravná sada na třmen přední kotoučové brzdy vypadá takhle: https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8n0698471-sada-tesneni-brzdoveho-trmenu-skoda-28631.html https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/8n0698471-sada-tesneni-brzdoveho-trmenu-evropska-unie-4194.html
  4. Hadička pro odvětrání je zapojená do filtru vzduchu, jak má být, a bez netěsností? Tou se do systému podtlakové regulace dostává většina vzduchu. Vakuová pumpa ze systému vzduch pouze odsává...
  5. shrek_85

    Fabia BRZDY

    Našel jsem fotku, kde je vidět bez prachovky ten origo třmen, co jsem vyhazoval (F1 Combi z roku 2005). Když jsem ho po 13ti letech nechal vyměnit v autorizovaném servise, tak tam dali třmen, který vypadal úplně stejně. Ten třmen na videu vypadá trochu jinak než ty třmeny na mé F1. Na té fotce je vidět, že tam je opravdu jenom drážka. Nedovedu si představit, jak by se tam dalo něco nalisovat.
  6. shrek_85

    Fabia BRZDY

    Píst se šroubuje na zadních brzdových třmenech, kde je samostav ruční brzdy. Na předních brzdových třmemech na pístu žádný závit není. Co se týká různých konstrukcí prachovky, těžko říct. Já jsem měl origo třmeny, kde byla jen guma. Výrobce zadních brzdových třmenů byl Lucas. U těch předních si nejsem jistý, ale ATE podle mě nejsou origo třmeny.
  7. shrek_85

    Fabia BRZDY

    Cvičně jsem rozebíral jeden origo FS-III třmen, který jsem pak vyhazoval. Byla tam gumová prachovka, která se po vytáhnutí pístu dala vytáhnout normálně rukou. Na YouTube jsou videa, kde je vidět, jak se používají ty opravné sady, viz např.
  8. V té rychlospojce je jedna gumička. Druhá gumička je v té přírubě na chladiči, kam se připojuje druhá strana trubky. Měnil jsem obě.
  9. Tahle spona je dobře přístupná, tak to jde i sikovkama. U některých jiných spon (hlavně na chladícím okruhu) je místo tak na dva prsty a sikovkama se tam člověk neotočí. Koupil jsem si na tyhle spony kleště s bovdenem a aretací. S nimi se to dělá mnohem pohodlněji.
  10. Mám Fabii z roku 2019 s paketem pro špatné cesty. Pod motorem je takový silnější plastový kryt, který kromě šroubů do plechu drží i sedm metrických šroubů M8x25. Tři šrouby vzadu se šroubují do nýtovacích matic v nápravnici a vpředu se na každé straně dva šrouby šroubují do takových ocelových ohnutých pásovin. V dílenské příručce jsem o tom nic nenašel. Potřeboval bych vědět, jaké jsou utahovací momenty těch šroubů, včetně šroubů, kterými jsou ty držáky z pásoviny přichycené nahoře ke karoserii. Budu je potřebovat sundat, až budu měnit hydraulický olej v mechatronice automatické převodovky.
  11. Vzduchový filtr je chycený na třech bodech v takových gumových lůžkách - dva kulové čepy a jeden šroub, viz foto.
  12. @jipol57 Moje chyba. Nevšiml jsem si, že tohle téma je o Fabii druhé generace. Tam pasuje ten ochranný kryt, jak píšeš. Já mám Fabii první generace s motorem 1.9 TDI PD (rok výroby 2005), kde na vaně žádný takový kryt není.
  13. Nakonec nebyl problém s poloosami ani s převodovkou. Klepala trubka plnícího vzduchu o olejovou vanu motoru:
  14. Když jsem při zařazeném třetím až pátém rychlostním stupni sešlápl plynový pedál až na podlahu, slyšel jsem takové tupé rytmické klepání. Měl jsem pocit, že to slyším někde u LP kola (ve skutečnosti byl zdroj hluku u PP kola). Myslel jsem, že to dělají klouby poloos nebo ložiska v převodovce, ale příčina byla stejná, jako psal @Topa. Trubka plnícího vzduchu, co vede od turba ke spodní části chladiče vzduchu, klepala o olejovou vanu motoru. Přišel jsem na to náhodou, když jsem zjišťoval, proč mám od oleje mastný dekl pod motorem (olej prosakoval z plnícího potrubí). Moc nechybělo, aby se ve vaně vyklepala díra skrz. Přitom hadicová spona mezi plastovou trubkou a gumovým kolenem byla otočená ostrou stranou směrem k PP kolu. Nalepil jsem tlumení na vanu i na trubku a zatím je klid.
  15. shrek_85

    Brzdy

    Ložisko se musí lisovat na předním kole, protože tam se dvanáctihranná matice točí zároveň s kolem. Na zadních kolech se ty matice za jízdy netočí. Akorát pozor - na ty matice je potřeba jiný ořech vpředu a vzadu (36 a 30).
×
×
  • Vytvořit nový...