Publikováno Prosinec 21, 201014 r Kdo měnil chladící kapalinu na Fabii 1 ? Proč píšou, že se po vypuštění a nalévání nové chladící kapaliny musí vyndat snímač teploty chladící kapaliny ? Pak nalít kapalinu a znova snímač teploty namontovat ? Zjakého důvodu toto je a kde se snímač teploty chladící kapaliny nachází ? Prý někde na termostatu. Poraďte.
Prosinec 21, 201014 r A kde to píšou? Já v DP nic takového nevidím? A hlavně nevidím důvod pro tento úkon.
Prosinec 21, 201014 r Jediný důvod, který by vyjmutí čidla mohlo mít, je odvzdušnění chladicích kanálů v bloku a hlavě - to čidlo je přece jen skoro v nejvyšším bodu soustavy a pokud se vyndá, kanály se zaplní mnohem snáz, než když po natočení motoru musí všecky bubliny vytlačit vodní pumpa...
Prosinec 21, 201014 r Přesně jak napsal kolega výše, já to tak dělám u každýho auta, kde vypouštím chladící kapalinu
Prosinec 22, 201014 r Autor Co děláš ? Vyndáváš čidlo ven ? Upraveno Prosinec 22, 201014 r od Luďa necituj předchozí příspěvky
Prosinec 22, 201014 r Autor A kde to píšou? Já v DP nic takového nevidím? A hlavně nevidím důvod pro tento úkon. Já ano a mám 3 příručky a každou jinou a v každé je o tom psané.
Prosinec 22, 201014 r Neřeš to a nedělej,to je to určo z těch duvodu co se psalo vejš,ale není to potřeba,auto se odvzdušní samo,já nechal pouze otevřenou expanzku nechal chvilku běžet pak doplnil,ale kleslo to jenom o kousíček dolil špatně pul deci a od té doby bez problému.
Prosinec 22, 201014 r VIZ druhá stránka uprostřed.. a ještě by měl být motor zahřátý při vypouštění, aby byl otevřený termostat... Upraveno Prosinec 22, 201014 r od Royce
Prosinec 22, 201014 r Hoši, ale tohle je téma o 1,4 16V, takže já se díval na postup u tohoto motoru, to co tu postuje Royce je pro 8V 1.4.
Prosinec 22, 201014 r No, myslím si že ty postupy se v rámci koncernu nijak zvlášť lišit nebudou - fyzikální zákony neojebeš, takže pochybuju, že by v 1,4 16V nešel vzduch v kanálech do nejvyššího místa v systému - a odtamtud ho dostaneš nejjednodušším způsobem právě tím otevřením otvoru pro termistor.
Prosinec 22, 201014 r Autor Přesně tak, v knížkách to píšou u 16V-1,4. A to je přesně můj případ. Akorát jsem nevěděl, proč to čidlo teploty nusí ven při výměně kapaliny. Jestli je to k vůli odvzdušnění tak OK. Upraveno Prosinec 22, 201014 r od Luďa necituj předchozí příspěvky
Prosinec 22, 201014 r No, myslím si že ty postupy se v rámci koncernu nijak zvlášť lišit nebudou - fyzikální zákony neojebeš, takže pochybuju, že by v 1,4 16V nešel vzduch v kanálech do nejvyššího místa v systému - a odtamtud ho dostaneš nejjednodušším způsobem právě tím otevřením otvoru pro termistor. V DP k 1.4 16V to prostě není, o to mi jde. Nepopírám, že to může být k nečemu, to vyjmutí čidla. I když osobně nechápu, jak to může pomoc když skříň termostatu je níž než hlava, a když jsem čidlo měnil tak mi tak litr vytekl, právě z hlavy. Po dolití se to odvzdušnilo samo. Takže jak to budu dolívat a odvzdušňovat, když to z toho teče, kor při nastartování?
Prosinec 22, 201014 r Spíš asi jde o to, že když nalíváš kapalinu, teče nejdřív do dolní části motoru a vytěsňuje vzduch nahoru. Pokud je studený = zavřený termostat, nemá ten vzduch kudy utéct a zadržuje vtékání kapaliny. Čerpadlo pak musí vytlačit víc bublin, než při manuálním vypuštění vzduchu - prostě po vypuštění vzduchu nemusíš tolik dolívat do expanzky...
Prosinec 24, 201014 r No jestli je u 16V termoregulátor s čidlem níže než u 8V tak tam to asi není třeba... pravda, když se dívám na 16V do DP tak to tam není...
Květen 22, 201114 r Pokud u studeného motoru vypouštím chladící kapalinu, vyteče mi jen necelých 3 litry. Je to tím, že termostat je zavřený? Jak se dostane kapalina z bloku motoru? Na předešlých vozech jsem měl vypouštěcí šroub i na bloku motoru. Fabia to nemá.
Květen 22, 201114 r Dnes jsem řádně zahřál motor (AUA)aby se otevřel termostat a vypustil chladící kapalinu. Vytekly zase jen 3 litry a to i když jsem pomáhal tlakem vzduchu do expansky.Kde je zbylých 2,5 litrů? Jak to že nevytečou? Může mi to někdo vysvětlit?
Květen 22, 201114 r Něco zůstane v bloku, něco v topení... Stejně bys to měl několikrát celé propláchnout destilovanou vodou, než tam naleješ čerstvou směs - vždycky nalít, ohřát, vypustit... Aspoň 3x - 4x dokola, než naleješ novou kapalinu - tu naředit na cca -40°C, nalít jen do poloviny až 3/4 expanzky, natočit, ohřát aby se promíchala se zbytkem destilky v systému, přeměřit a dolít/domíchat na potřebnou hustotu = bod tuhnutí kolem -25 až -30°C.
Květen 22, 201114 r Buď MĚNÍŠ, nebo jen doplňuješ na potřebný bod tuhnutí. Já popsal VÝMĚNU. Ta by se stejně taj jako tak měla po několika letech udělat, i přes to, že se kapalina každoročně doplňuje "čerstvou"....
Květen 22, 201114 r vymeniť celú kvapalinu je potrebné iba v prípade ak meníš chladič, alebo motor, lebo anikorózna zložka obsiahnutá v kvapaline upraví vlastnosti napr. nového chladiča zvnútra, ale meniť kvapalinu iba preto lebo to predpisuje výrobca je úplne zbytočné, je to iba biznis pre výrobcu nemrznúcich kvapalín.
Květen 23, 201114 r to nevadí, že destilka zostane v motore, prileješ iba G12 a po zmiešaní odmeráš pod tuhnutia a podla potreby doleješ ešte vodu, alebo G12.
Květen 23, 201114 r Jo, naleješ destilku - ale POTOM novou směs nalíváš míň ředěnou a počítáš s tím, že nějaká destilka už je v systému - proto je napsáno, že se má nová náplň po výplachu naředit na -40°C, to znamená skoro čistý koncentrát, nalejt do systému, natočit motor a nechat proběhnout, až se začne horem vracet do expanzky nebo až se sepne větrák na chladiči - to už bude promíchaná s tím zbytkem destilky v bloku a v topení. Pak se kapalina změří na bod tuhnutí a podle potřeby doředí/doleje na takovou hustotu, aby tuhla v našich podmínkách při cca -25°C. Tu výměnu nemá cenu dělat moc často - mám pocit, že předepsaná výměna je po 2 letech, já ji dělám tak po 4 - protože vždycky je nějaká netěsnost, kterou během roku část kapaliny ztratíš a jak ji doplňuješ, doplňuješ i nová aditiva. Nesmíš samozřejmě dolívat jen čistou destilkou. Ale vyměnit se to po nějaké době musí - i kdyby jen proto, abys dostal z chladicí soustavy kapalinu, která obsahuje rozpuštěná svinstva, zbytky spálených látek, průsaky oleje a kdo ví co všecko - co se za několik let různými i mikroskopickými netěsnostmi do ní dostane. Starý "žlutý" Fridex se musel měnit každý rok, na pozdější "modré" kapaliny určené pro motory s hliníkovými hlavami se dalo jezdit celoročně - a zhruba tak ty 2 roky, pak ztrácely účinnost - ne nemrznoucí schopnost, ale spíš protože ztratily tu protikorozní ochranu. Nejmodernější kapaliny označované G12 (růžovočervené) vydrží v pohodě déle - jak říkám, klidně i 4 roky při občasném dolití koncentrátem. Je to i tím, že chladicí systémy jsou líp těsněné a do chladicí kapaliny se nedostává tolik nečistot z mazání a spalovacího procesu. Značkové servisy si krejou prdel a kapalinu mění pro sichr po 2 letech - právě z toho důvodu, aby měly zaručeno, že nedojde ze strany výrobců kapalin k popření odpovědnosti za případné problémy. Chladicí kapalina se každopádně musí vyměnit (a chladicí systém důkladně vypláchnout) v případě, že ji nouzově doplníš jakoukoliv druhově jinou kapalinou - třeba právě tou starší "modrozelenou" (nouzově lze), vodou z vodovodu = nedestilovanou případně dokonce nečištěnou vodou z nějakého přírodního zdroje (potok, rybník), nebo třeba ve velké nouzi třeba nějakým nápojem. Stejně tak v případě, že se vyrazí těsnění pod hlavou nebo jakkoliv mechanicky poruší chladicí soustava - průraz chladiče, prasknutí hadice nebo topného tělesa. A malá poznámka proti ojebávání některých prodejců - označení G12+ nebo G12++ na láhvi/kanystru s kupovanou kapalinou neznamená jiné složení nebo nějakou "lepší" kapalinu, je to jen označení koncentrovanějšího roztoku shodné kapaliny = musí se víc ředit, aby se dosáhlo běžné koncentrace.
Červenec 16, 201114 r jen hloupý dotaz, vadí to když tam naleju celý koncentrát? tzn nenaředím? jestli to třeba nemá nějaké negativní vedlejší účinky, nevím..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.