Přejít na obsah

Chiptuning 1.2TSI


Doporučené příspěvky

V diskuzi k článku - http://www.novinky.cz/auto/355180-octavii-rs-jsme-na-dynamometru-namerili-vetsi-vykon-nez-udava-vyrobce.html

je zajímavej kometář:

Už zase článek od diletantů co o tématu ví úplný kulový.
Výkon udávaný výrobcem je BHP..tedy měřený na motorové!! brzdě.
To co se měří na válcích je WHP tedy výkon na kolech a ten je menší o odpory na pohonném ústrojí a to co vy tam uvádíte je násobeno "nějakým" koeficientem který obsluha jen odhaduje a liší se auto od auta a to i o dost markantní hodnoty.
Takže ne, opravdu jste nenaměřili vyšší výkon než je udávanej ale jen obsluha zvolila koeficient pro auta co mají vyšší ztráty na pohonném ústrojí než testovaná Octavia.
Buďte tak hodní a příště ukažte surová data bez úprav které se liší zkušebna od zkušebny.
PS. NE nejde o zmíněný DIN.

 

Noo a pak si nech někde v dobrý víře změřit výkon... kol119

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výkony po chipu, kW, krouťák, spotřeby...to už víceméně vše známe...ale mě by zajímalo JAK, KÝM  A ČÍM je upravena základní - původní mapa od výrobce pro daný motor...hluboce pochybuju, že každá firma, která se věnuje úpravám SW si to dělá sama...a to mají v nabídce 100ovky SW pro 10tky značek aut...mám dojem, že původních úpravců SW v Evropě bude naprosté minimum a že konkrétní výsledek se bude lišit jen daným motorem, jeho momentální kondicí a momentálním případným změřením na dané stolici...vždyť v Bolce je na to vývojový oddělení, kde na tom dělá X lidí...v moderních motorech je spousta čidel - teplot, sání, vstřiků a já nevím čehovšeho možnýho (možná i prdů :kol-34: ) a ať mě nikdo neříká, že po úpravě SW někdo řeší tyto dalši okolnosti a ne jen kolik paliva kdy kam přistříknout a o kolik kde zvýšit otáčky...... :kol-32: a včíl mudrujte........

No, věci někdy bývají jednodušší než se zdají. Pokud z výroby existuje řídící jednotka s originálním SW, která autu se stejnou motorizací dělá např. 125 kW místo 103 kW, pak nejjednoduší řešení je do té 103 kW jednotky prostě nahrát ten originální SW pro 125 kW. A úpravce nemusí vyvíjet a ladit vůbec nic...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem to zde řešil. Vzhledem k tomu, že jednotky mívají drobné odlišnosti a to v návaznosti na výbavu, je lepší upravit sw té které jednotky a dostaneš se na lepší hodnoty. Zvláště po zjištění, že některé slabší verze jsou natolik nadhodnoceny, že rozdíl není 14kW,

ale třeba jen 4kW.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Nazdar,

tak hlasim, ze mam najeto cca 18 300km, asi 3000 po chipu a zatim vse OK, obcas tomu trochu pritlacim, ale jinak to nezenu. Tlaky z turba jsem jeste nepomeril, neni kdy, rodina nepusti. Rad bych pomeril pruznost, protoze se mi nezda, ze to ma takovy Nm, ci neni v tom grafu nejaky koeficient x1,1 :-)

Editováno: , autor: mimoxx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Blbé je to, že existuje toľko spôsobov podvádzania pri meraniach, že bežný zákazník pri chiptuningu to nedokáže, resp. ani nemá možnosť postrážiť. Stačí trochu inak priviazať auto a hneď je tam rozdiel vo výkone +20%. Jediná istota je, že aj pred úpravou, aj po úprave si nechám ešte v ten istý deň s tým istým palivom odmerať výkon na ďalších dvoch skúšobniach. Toto je ale bežne nerealizovateľné a keby sa to aj dalo, je to finančne veľmi nákladné (minimálne +200 €).
Tým pádom ja už +10% rozdiely vo výkone sériových áut považujem za úplne bežnú chybovosť pri meraní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí trochu inak priviazať auto a hneď je tam rozdiel vo výkone +20%

 

A na tohle jsi přišel kde??? Je to nesmysl. Nemusím uvazovat vůbec.  A je to o firmě. U mě jsou zákazníci  brždění přítomni mohou sedět i v autě/, a udělám dva grafy pro srovnání.

Navíc, třeba MAHA  má cejchovaná měřiidla a uzamknutý sw, kde já nic nezadávám, ani barometrický tlak získaný z měřidla zakoupeného v drogerii.

A co hlavní měřím v zátěži, to je důležité, v provozu jezdíš v zátěži neustále. Náklad versus stoupání, čelní odpor. Takže měřím při imitaci stoupání cca 10% , což je na 4až pátý stupeň zatížení až kam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Keď zadáš do Googla "cheating on dyno" alebo podobný výraz, tak nájdeš pár článkov, a dokonca aj video, kde pri prvom meraní bolo auto priviazané dole, tak že hnaná náprava roztočila všetky kolesá. Namerali nejakých 250 kW (alebo koníkov, nepodstatné). Potom auto trochu uvolnili, a to tak, že pri akcelerácii náprava roztočila iba dva valce zo štyroch. Po tomto meraní tam bolo cez 300 kW. Samozrejme toto už je extrém a neviem či tam nebol aj nejaký zásah do valcov, ale pointou je to, že behom pár sekúnd sa dá spraviť obrovský rozdiel vo výsledku.
Potom sú tam triky napr. s meraním teploty vzduchu a tak. Neviem ako to má riešená MAHA, ale na amerických valcoch stačí teplomer nenápadne posunúť inam, a hneď bude iný korekčný faktor. Dokonca je rozdiel vo výkone aj medzi studeným a zohriatym motorom. Potom sa vraj dá šaškovať priamo na tlakovom merači dynometra, atď.
Netvrdím, že všetky tieto veci sa dajú robiť napr. na MAHA 3000, ale pusťte ma k takej mašine na pár dní a niečo určite vymyslím aj ja sám. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A proč bych to měl dělat, bylo by to víc práce než užitku, nastavuji vše před zákazníkem, a to bych i sérii naměřil o 30PS více. Nesmysl. Po měření série už nic nenastavuji. 

Korekční faktor eliminuje nedostatky při měření, ale ověřený měřený výkon na hřídeli odpovídá. Testováno v DE, zkušební ústav. 

A především Maha, při větším prokluzu, či rozdílových otáčkách na válcích  ke kterému dojde právě při příliš velké zátěži, okamžitě uvolní zátěž a ukončí měření.

Taky jsou videa, jak to trubkám padá z válců atd. To by jsi nemohl jet ani měřit. Když auto nešmajdá a nehážou kola , a má výkon max do 150 a krouťák do tříset, nemusel bych ani uvazovat, ani se nehne.

A v neposlední řadě je měření o průběhu úpravy, zda nejsou propady, neprokluzuje spojka atd...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nemusíš to brať hneď na seba, ja netvrdím, že hneď podvádzaš. Ale vzhľadom na to, že ako málo stačí niekedy k rozdielnym výsledkom, dokážem si bez problémov predstaviť, že pri meraní po úprave sa hodnota prikrášli nejakým trikom o 3-5% a zákazník je hneď spokojnejší, lebo jeho TSI nebude mať namiesto sériových 105 koníkov 125, ale napr. rovni 131. Hneď sa tá úprava viac oplatila, nie? :D

A zhodou okolností, je zaujímavé, že všetky 1.2 TSI ktoré chodia na brzdu, majú vždy viac koní, bežne aj +10. A keď som bol na meraní, tak ja som mal zrazu normovaných o jeden menej, a točák -12,5 Nm oproti sérii. Ako keby ma chceli "motivovať" aby som si dal auto upraviť. Viem, je to trochu paranoické, ale v dnešnej dobe je ťažké sa spoľahnúť keď sa ojebáva na každom rohu, hlavne ak ide o takú službu, ktorého kvalitu je ťažké, alebo minimálne finančne náročné overiť. A story o ABC tuningu poznáme, nie?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokuď by jsi jel ma SK třeba do profituningu, či MM tuningu, tak měření objektivní bude, a úprava také.  Osobně to neberu , mluvil jsem za sebe, ale myslel obecně. Brzdy Maha, Superflow, Dynostar nebo tec/ nevím přesně/ nebo jet, měří všechny stejně.  Určitý vliv má pochopitelně obsluha , ale pokud je seriózní, tak i pokud chybu dělá, tak dělá max pořád stejnou. Tudíž především srovnávací měření před a po úpravě je vypovídající.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdarek, vsak si trocha verme, ja som bol cely cas pri merani, takze tam toho asi tolko, kolko mam, ale vo firme mame jedno stare TSI prave s takym vadnym motorom, ze mu vytahalo retaz, praskol chladic a este daco, ale ten motor ide pocitovo lepsie ako moja byvala seria 97k. Ale zase strasne zerie olej, musel byt v zabehu ridne "přebroušen", ale preto ide tak lahko. Teraz som cital clanok o Rapide 77kW so seriovymi 194Nm, takze ja som mohol mat 182Nm. Akurat "e1." mas nejaku smolu s tym točákom. Musis ist na "lepsiu brzdu" ! A inak ta moja brzda bola len jednonapravova, tak tam to popisovane skreslenie nehrozilo, ale ak by sa chcelo, urcite sa da nastavit prepocitaci koeficient, ako napr. nejaka DIN norma +5% a hned je vysledok krajsi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vtip je v tom, že bol som merať v Profituningu. Brzda MAHA, graf som už dával, nájdeš ho v mojom vlákne a ešte niekde tu na fóre. Možno práve v tomto vlákne o pár strán dozadu.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Už jsem někde na bazošu viděl jak borec prodává turbo z 1,2 tsi a prý tam bude ládovat větší. Tak jsem mu psal, ale zatím se neozývá. To by mně zajímalo kam až se dá upravit aby chvíli jezdil. Motorpower, co si o tom myslíš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Extrémne upravovať takýto malý objem nemá moc veľký zmysel, lebo úprava stojí viac ako výmena auta za podobné s väčším a výkonnejším motorom. Nehovoriac o tom, že síce väčšie turbo je určite fajn, ale čo na ten točák povie reťaz, prevodovka, ako sa bude chladiť katalyzátor, atď.
Ale čoskoro nebudeme mať na výber. Vlastne nemáme už ani teraz, lebo najvýkonnejší motor pre F3 je aktuálne práve 1.2-ka, a čoskoro to bude iba 1.0 TSI, a podobne sa zmenšujú aj nafťáky. Časy kedy sme mohli mať sériovo, alebo iba úpravou chipu viac ako 150 koní, sú pomaly, ale isto preč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motorpower: A vstřiky série by to zvládly těch +-160 koní? Stejně ten motor pojde tak nebo tak.. Jinak já mám s čipem asi už kolem 10tis najeto a motor kupodivu ještě furt jede. Sice některé starty pěkně zarachotí, ale jinak dobré.

Editováno: , autor: mx6
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pri prvom pohlade som chcel povedať, že veď tam máš vyše 160Nm, ale potom som zbadal, že máš vlastne 77kW! Tak to by som sa hneď dohodol s motorpowerom :kol-47:   Verím, že v rámci reklamy by sa ti s tým trocha pohral, alebo za tým mojim ladičom, ten sa mi s tým vyhral a za 250€ po známosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  1.  

    Motorpower: A vstřiky série by to zvládly těch +-160 koní? Stejně ten motor pojde tak nebo tak.. Jinak já mám s čipem asi už kolem 10tis najeto a motor kupodivu ještě furt jede. Sice některé starty pěkně zarachotí, ale jinak dobré.

     

  2. Neblázni Mx6 po 10tis. a už to rachotí a to tvrdíš, že "jinak dobré", já bych nebyl takový optimista a to tam ty máš 220Nm, já v max. 234Nm, to abych už teď:  :kol-26:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, popravdě čekám kdy to přeskočí podle zvuku který se z toho někdy nese.. Co už, záruka asi pryč, takže až se vysype půjde na díly nebo nevím. Stejně je to srágora, už se těším na nějaký třílitr až Rapid klekne.. Hodně přemýšlím nad prodejem ještě než se to stane, fakt nekecám.

Jinak olej dělám po cca 13tis a dodržuju zahřátí i dochlazování turba. Těžko říct, třeba bude jezdit dalších 100 tis km, i když na to bych moc nevsadil. 

MIMOXX prostě užívej si toho výkonu co máš, stejně se motor jednou vysype ať děláš co děláš. Stejně je to jenom věc, věšet se kvůli tomu nebudeme ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mx6, co uz "hazis flintu do zita", vzdyt to je Rapid, to nemuze byt stare? Ten nas sluzebak, kde se menil olej po 30t. km, sice "caka olej", ma uz asi 120t., ale porad jede! Tak vymen retez, zda se mi tak za osmicku a zase neco vydrzi. A kdo by zivil třílitr, vzdyt s temi 95kW musis da i 210 na tachaci.

Dneska jsem ho prevez na nedaleky kopecek "Baba" (asi 20cm snehu) a musim rict, ze ta skodule drzi mnohem lepe jako stare Mondeo dvoulitr 107kW. To bylo tezky a bez ESP to neslo tak hezky "za volantem".

Trochu "mimo misu" nekde jsem tu videl odkaz na dilenskou prirucku, protoze mi to sviti hodne do zemne (a to mam Night breaker +), zkousel jsem tocit tema plastovyma sroubama na svetlech, ale nic to nepomohlo. Taka starsi Toyotka Yaris sviti o poznani vys a lip!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čo si myslíte vy, lebo je mi divné, prečo mám odpočítaný dvojnásobok stratového výkonu pri zobrazení výkonu na kolesách! Ostatným som pozeral na grafy a mali odpočítaný zobrazený stratový výkon, nie dvojnásobok??

Zaujímavé je, že napr. ja mám pri 4t.ot.- s.v.13,5k a mx6 má asi 22k, pri 5t.- 21k, mx6 asi 28k, mám ho nejaký podozrivo menší, ale keďže mne to odráta dvojnásobok, vtedy mám zase priveľký stratový výkon. Akoby som mal na stratový polovičnú mierku, alebo zvláštne navýšený výkon motora, ale pravdu na kolesách?? Viete čo som už spomínal, že sa mi to akosi nezdá...

 

  

 

 

 

 

post-7149-0-64837200-1422374476_thumb.pn

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...