Publikováno Leden 25, 201114 r Zdravím motopřátelé, jaký je váš názor na to, zda při delším zaparkování auta lepší zatáhnout ručku nebo dát zpátečku bez ručky?? díky M
Leden 25, 201114 r já parkuji na rovině a zpátečku zamykám,tak ji tam mám a někdy zatáhnu brzdu,protože jak přijdu a vyřadím a není to na rovině,tak nožní brzda moc nefachá bez posilovače a třeba to může popojet
Leden 25, 201114 r Aj keď mám všade kotúče, tak dávam iba spiatočku bez ručnej... Ale je to samozrejme vecou aj toho, že kde parkuješ, ako písal petrumr a podobne. Upraveno Květen 28, 201114 r od Luďa
Leden 25, 201114 r Autor šlo mi o to, zda ke zpátečce (musím neboť mám zamykání) dát ještě ručku nebo ne. Někde v tv říkali, že při samotným kvaltu zuby trpí a můžou odejít dřív a že oprava ručky je levnější než nový kolo do převodovky. Co vy na to? (PS: stojím na mírnym kopečku) Upraveno Leden 25, 201114 r od milanovnik
Leden 25, 201114 r Zabudol som, že spiatočku dávam preto, že mám zamykanie radenia, ale pri rýchlom parkovaní taktiež jedničku, to bohato postačí....
Leden 26, 201114 r Pokud bych parkoval, byť i v mírném kopečku, určitě bych ručku zatáhl. Né, že by auto na zařazenou rachlost ujelo, ale spíše se jedná o to pnutí, ke kterému dochází a to může být škodlivé. Já sám parkuju na rovince a když zastavím, nechám auto, ať si tzv. sedne a pak tam mrsknu zpátečku a jdu si po svým:)
Leden 26, 201114 r Tak hlavně se mi tohle téma moc nehodí do sekce Exteriér... Jinak kvůli zamykání zpátečky dávám zpátečku a dál nic, když parkuji doma (rovná garáž), když v kopečku, tak zastavím, zatáhnu ručku, nechám auto "sednout" a pak zpátečku. Proč? Měl jsem předtím automat a tam, když člověk dal jen režim P, nebo nejdřív režim P a pak až ručku, když auto stálo v kopci a popojelo, tak po opětovném nasednutí se volič nechtěl hnout z pozice P a muselo se na něj dost silou... Asi se pootičila nějaká kolečka a volič se zasekl, každopádně mě to naučilo. Upraveno Leden 26, 201114 r od samurai
Únor 17, 201114 r Ručku používám jen u krátkodobého stání,nebo v prudších kopcích. Vyškolil jsem se ještě u Fabky,stála asi už dlouho - zůstalo zabržděno a měl jsem co dělat abych to na jedničku + zpátečku odtrhnul.
Únor 28, 201114 r Pokud bych parkoval, byť i v mírném kopečku, určitě bych ručku zatáhl. Né, že by auto na zařazenou rachlost ujelo, ale spíše se jedná o to pnutí, ke kterému dochází a to může být škodlivé. Já sám parkuju na rovince a když zastavím, nechám auto, ať si tzv. sedne a pak tam mrsknu zpátečku a jdu si po svým:) Tak ja teda muzu potvrdit, ze 1,4 fabie I 55kW mi ujela pres kvalt, nastesti sem v tom aute jeste sedel, kdyz sem zpozoroval takovy divny zvuk, jako kdyz Vam drhnou brdzy pri dobrzdovani, kdyz pomalu popojizdite, najednou cuk hop, a motor byl o jeden zub vpredu, stal sem na zpatecku z relativne prudkeho kopce, zkusil sem to i na jednicku, to bylo trosku lepsi (TUDIZ MUJ POZNATEK, ZE V KOPCI URCITE RADIT RYCHLOST VE SMERU JIZDY - tedy z kopce jednicku, do kopce zpatecku), ovsem to vnitrni pnuti je pravdou, ze hold tomu motoru neprospiva ... ani ani Prosim o vyjadreni se k tomu parkovani na jaky kvalt v jakem kopci. Dekuji.
Květen 28, 201114 r Jestli k tomu můžu něco říct, tak nedavno sem viděl u FII 1.2 HTP přeskočený rozvodový řetěz o dva zuby.Stalo se to panu majiteli tak,že parkoval a nějaký mamlas do něj strčil.Tím,že má 1.2HTP docela dost malé zuby na rozvodech a řetěz je napínán hydro napínákem,dojde při vypnutém motoru k lechkému uvolnění a pak k takové nepříjemnosti.Takže já dávám vždy ručku(aspoň nezatuhnou lanovody. A k tomu jak kolega psal,že to nemohl potom odtrhnout z místa je jednoduchý recept.Stačí čímkoli ťuknout z pod auta do brzdového štítu a na 100% to povolí. Dojde totiž k bočnímu cuknutí pakny,což je kratší než při rozjezdu.A ne to trápit přez kvalt, to se akorád neco pohnojí.....Samozřejmě to platí u bubnů.
Srpen 11, 201114 r Ked som aj v miernom kopci a zatiahnem rucnu len na 1. stupen,auto sa stale hybe. Az na 2.,3. auto stoji tak ako by som predpokladal. Chcem to dat nastavit v servise,inak mi je 1.poloha rucnej uplne nanic. Ako vam zabera rucna brzda na 1. "zube"?
Srpen 11, 201114 r Tak hlavně se mi tohle téma moc nehodí do sekce Exteriér... jakto že nehodí, auto parkuješ v exteriéru snad...ne? :-D
Srpen 11, 201114 r Ked som aj v miernom kopci a zatiahnem rucnu len na 1. stupen,auto sa stale hybe. Az na 2.,3. auto stoji tak ako by som predpokladal. Chcem to dat nastavit v servise,inak mi je 1.poloha rucnej uplne nanic. Ako vam zabera rucna brzda na 1. "zube"? já zatahuju snad přes 6 zubů... to jako chceš aby to auto stálo na místě už na prvním zubu? To bude muset ten zub být hodně vysoko a nebo ti to bude muset trvale brzdit...
Srpen 11, 201114 r Ono se to tak i seřizuje 6-7 zubů. Je to kvůli tomu, že to je ovládané lankem a při zatížení zadní nápravy to lanko může zabírat-zkrátka to tu vůli potřebuje
Srpen 11, 201114 r OK,takze je to normalne. Bol som zvyknuty na mojom predoslom Forde,ze uz na 1. zub sa mozem spolahnut v miernom kopci. Terajsi Roomster to ma nastavene teda trochu inak. Vdaka za odpovede.
Srpen 11, 201114 r Tak ode dneška už žádná jednička - ale "ručka nebo zpátečka?"... (nechal jsem namontovat zámek šaltrklacku...)
Srpen 11, 201114 r No já slyšel nebo někde četl, že když nechám auto ve svahu a auto má snahu rozjet se opačným směrem, než co je tam zařazeno, tak hrozí riziko přeskočení řetězu/řemenu - pokud dojde k pohybu auta. Například když k tomu pohybu nějaká cizí síla dopomůže
Srpen 12, 201114 r Ano o 7 příspěvků výše to popisuje skofa1.2 Co vím tak je to možné. Na tchánově Mazdě 6 mu to taky přeskočilo (v zimě). Přijel na hory a zaparkoval ve svahu a nechal tam 1. Ráno bylo asi o 15°C míň a jak povolil napínák tak to přeskočilo o 2 zuby a už to nenastartoval. Aspoň že se to nepotkalo
Srpen 12, 201114 r Parkovat z kopce jen na jedničku na jedničku parkuji jen na úplné rovině. Z kopce jen na jedničku a na brzdu Upraveno Srpen 12, 201114 r od Escrito
Září 5, 201114 r Já parkujuna nedničku a ručku. V minulosti jsem pracoval na letišti a objížděl letadla od jednoho k druhému a přitom jsem nechával motor běžet. Když to takhle děláte několik let tak při každém vystoupení z auta taháte ručku - prostě zlozvyk. Musím zaklepat že mi ručka nikdy nezamrzla a také nikdy nezarezla....
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.