Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdravím motopřátelé,

jaký je váš názor na to, zda při delším zaparkování auta lepší zatáhnout ručku nebo dát zpátečku bez ručky?? díky M

já parkuji na rovině a zpátečku zamykám,tak ji tam mám a někdy zatáhnu brzdu,protože jak přijdu a vyřadím a není to na rovině,tak nožní brzda moc nefachá bez posilovače a třeba to může popojet :palec2:

Aj keď mám všade kotúče, tak dávam iba spiatočku bez ručnej... :)

Ale je to samozrejme vecou aj toho, že kde parkuješ, ako písal petrumr a podobne.

Upraveno od Luďa

Já dávám jenom jedničku pokud tedy stojím na rovině.

  • Autor

šlo mi o to, zda ke zpátečce (musím neboť mám zamykání) dát ještě ručku nebo ne. Někde v tv říkali, že při samotným kvaltu zuby trpí a můžou odejít dřív a že oprava ručky je levnější než nový kolo do převodovky. Co vy na to? (PS: stojím na mírnym kopečku)

Upraveno od milanovnik

Zabudol som, že spiatočku dávam preto, že mám zamykanie radenia, ale pri rýchlom parkovaní taktiež jedničku, to bohato postačí....

Pokud stojíš na mírném kopečku ručku bych dával.

Ja dávam spiatočku, pretože mám Defend a okrem zimy zaťahujem aj ručnú

Pokud bych parkoval, byť i v mírném kopečku, určitě bych ručku zatáhl. Né, že by auto na zařazenou rachlost ujelo, ale spíše se jedná o to pnutí, ke kterému dochází a to může být škodlivé. Já sám parkuju na rovince a když zastavím, nechám auto, ať si tzv. sedne a pak tam mrsknu zpátečku a jdu si po svým:)

Tak hlavně se mi tohle téma moc nehodí do sekce Exteriér...

Jinak kvůli zamykání zpátečky dávám zpátečku a dál nic, když parkuji doma (rovná garáž), když v kopečku, tak zastavím, zatáhnu ručku, nechám auto "sednout" a pak zpátečku. Proč? Měl jsem předtím automat a tam, když člověk dal jen režim P, nebo nejdřív režim P a pak až ručku, když auto stálo v kopci a popojelo, tak po opětovném nasednutí se volič nechtěl hnout z pozice P a muselo se na něj dost silou... Asi se pootičila nějaká kolečka a volič se zasekl, každopádně mě to naučilo. :)

Upraveno od samurai

  • 4 týdny později...

Ručku používám jen u krátkodobého stání,nebo v prudších kopcích. Vyškolil jsem se ještě u Fabky,stála asi už dlouho - zůstalo zabržděno a měl jsem co dělat abych to na jedničku + zpátečku odtrhnul.

  • 2 týdny později...

Pokud bych parkoval, byť i v mírném kopečku, určitě bych ručku zatáhl. Né, že by auto na zařazenou rachlost ujelo, ale spíše se jedná o to pnutí, ke kterému dochází a to může být škodlivé. Já sám parkuju na rovince a když zastavím, nechám auto, ať si tzv. sedne a pak tam mrsknu zpátečku a jdu si po svým:)

Tak ja teda muzu potvrdit, ze 1,4 fabie I 55kW mi ujela pres kvalt, nastesti sem v tom aute jeste sedel, kdyz sem zpozoroval takovy divny zvuk, jako kdyz Vam drhnou brdzy pri dobrzdovani, kdyz pomalu popojizdite, najednou cuk hop, a motor byl o jeden zub vpredu, stal sem na zpatecku z relativne prudkeho kopce, zkusil sem to i na jednicku, to bylo trosku lepsi (TUDIZ MUJ POZNATEK, ZE V KOPCI URCITE RADIT RYCHLOST VE SMERU JIZDY - tedy z kopce jednicku, do kopce zpatecku), ovsem to vnitrni pnuti je pravdou, ze hold tomu motoru neprospiva ... ani ani :)

Prosim o vyjadreni se k tomu parkovani na jaky kvalt v jakem kopci. Dekuji.

  • 3 měsíce později...

Jestli k tomu můžu něco říct, tak nedavno sem viděl u FII 1.2 HTP přeskočený rozvodový řetěz o dva zuby.Stalo se to panu majiteli tak,že parkoval a nějaký mamlas do něj strčil.Tím,že má 1.2HTP docela dost malé zuby na rozvodech a řetěz je napínán hydro napínákem,dojde při vypnutém motoru k lechkému uvolnění a pak k takové nepříjemnosti.Takže já dávám vždy ručku(aspoň nezatuhnou lanovody. A k tomu jak kolega psal,že to nemohl potom odtrhnout z místa je jednoduchý recept.Stačí čímkoli ťuknout z pod auta do brzdového štítu a na 100% to povolí. Dojde totiž k bočnímu cuknutí pakny,což je kratší než při rozjezdu.A ne to trápit přez kvalt, to se akorád neco pohnojí.....Samozřejmě to platí u bubnů.

  • 2 měsíce později...

Ked som aj v miernom kopci a zatiahnem rucnu len na 1. stupen,auto sa stale hybe. Az na 2.,3. auto stoji tak ako by som predpokladal. Chcem to dat nastavit v servise,inak mi je 1.poloha rucnej uplne nanic.

Ako vam zabera rucna brzda na 1. "zube"?

Tak hlavně se mi tohle téma moc nehodí do sekce Exteriér...

jakto že nehodí, auto parkuješ v exteriéru snad...ne? :-D

Ked som aj v miernom kopci a zatiahnem rucnu len na 1. stupen,auto sa stale hybe. Az na 2.,3. auto stoji tak ako by som predpokladal. Chcem to dat nastavit v servise,inak mi je 1.poloha rucnej uplne nanic.

Ako vam zabera rucna brzda na 1. "zube"?

já zatahuju snad přes 6 zubů... to jako chceš aby to auto stálo na místě už na prvním zubu? To bude muset ten zub být hodně vysoko a nebo ti to bude muset trvale brzdit...

Ono se to tak i seřizuje 6-7 zubů.

Je to kvůli tomu, že to je ovládané lankem a při zatížení zadní nápravy to lanko může zabírat-zkrátka to tu vůli potřebuje ;)

OK,takze je to normalne. Bol som zvyknuty na mojom predoslom Forde,ze uz na 1. zub sa mozem spolahnut v miernom kopci.

Terajsi Roomster to ma nastavene teda trochu inak. Vdaka za odpovede.

Tak ode dneška už žádná jednička - ale "ručka nebo zpátečka?"... (nechal jsem namontovat zámek šaltrklacku...)

No já slyšel nebo někde četl, že když nechám auto ve svahu a auto má snahu rozjet se opačným směrem, než co je tam zařazeno, tak hrozí riziko přeskočení řetězu/řemenu - pokud dojde k pohybu auta. Například když k tomu pohybu nějaká cizí síla dopomůže :)

Ano o 7 příspěvků výše to popisuje skofa1.2

Co vím tak je to možné. Na tchánově Mazdě 6 mu to taky přeskočilo (v zimě).

Přijel na hory a zaparkoval ve svahu a nechal tam 1. Ráno bylo asi o 15°C míň a jak povolil napínák tak to přeskočilo o 2 zuby a už to nenastartoval. :aggressive:

Aspoň že se to nepotkalo :feve:

Parkovat z kopce jen na jedničku :feve: na jedničku parkuji jen na úplné rovině. Z kopce jen na jedničku a na brzdu

Upraveno od Escrito

  • 4 týdny později...

Já parkujuna nedničku a ručku. V minulosti jsem pracoval na letišti a objížděl letadla od jednoho k druhému a přitom jsem nechával motor běžet. Když to takhle děláte několik let tak při každém vystoupení z auta taháte ručku - prostě zlozvyk. Musím zaklepat že mi ručka nikdy nezamrzla a také nikdy nezarezla....

  • 3 měsíce později...

Fajn, už aj ja budem vedieť, ako parkovať :) Ďakujem za rady.

A

Upraveno od Boby77

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.