Přejít na obsah

ručka nebo jednička??


milanovnik

Doporučené příspěvky

šlo mi o to, zda ke zpátečce (musím neboť mám zamykání) dát ještě ručku nebo ne. Někde v tv říkali, že při samotným kvaltu zuby trpí a můžou odejít dřív a že oprava ručky je levnější než nový kolo do převodovky. Co vy na to? (PS: stojím na mírnym kopečku)

Editováno: , autor: milanovnik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud bych parkoval, byť i v mírném kopečku, určitě bych ručku zatáhl. Né, že by auto na zařazenou rachlost ujelo, ale spíše se jedná o to pnutí, ke kterému dochází a to může být škodlivé. Já sám parkuju na rovince a když zastavím, nechám auto, ať si tzv. sedne a pak tam mrsknu zpátečku a jdu si po svým:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak hlavně se mi tohle téma moc nehodí do sekce Exteriér...

Jinak kvůli zamykání zpátečky dávám zpátečku a dál nic, když parkuji doma (rovná garáž), když v kopečku, tak zastavím, zatáhnu ručku, nechám auto "sednout" a pak zpátečku. Proč? Měl jsem předtím automat a tam, když člověk dal jen režim P, nebo nejdřív režim P a pak až ručku, když auto stálo v kopci a popojelo, tak po opětovném nasednutí se volič nechtěl hnout z pozice P a muselo se na něj dost silou... Asi se pootičila nějaká kolečka a volič se zasekl, každopádně mě to naučilo. :)

Editováno: , autor: samurai
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 týdny později...

Pokud bych parkoval, byť i v mírném kopečku, určitě bych ručku zatáhl. Né, že by auto na zařazenou rachlost ujelo, ale spíše se jedná o to pnutí, ke kterému dochází a to může být škodlivé. Já sám parkuju na rovince a když zastavím, nechám auto, ať si tzv. sedne a pak tam mrsknu zpátečku a jdu si po svým:)

Tak ja teda muzu potvrdit, ze 1,4 fabie I 55kW mi ujela pres kvalt, nastesti sem v tom aute jeste sedel, kdyz sem zpozoroval takovy divny zvuk, jako kdyz Vam drhnou brdzy pri dobrzdovani, kdyz pomalu popojizdite, najednou cuk hop, a motor byl o jeden zub vpredu, stal sem na zpatecku z relativne prudkeho kopce, zkusil sem to i na jednicku, to bylo trosku lepsi (TUDIZ MUJ POZNATEK, ZE V KOPCI URCITE RADIT RYCHLOST VE SMERU JIZDY - tedy z kopce jednicku, do kopce zpatecku), ovsem to vnitrni pnuti je pravdou, ze hold tomu motoru neprospiva ... ani ani :)

Prosim o vyjadreni se k tomu parkovani na jaky kvalt v jakem kopci. Dekuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Jestli k tomu můžu něco říct, tak nedavno sem viděl u FII 1.2 HTP přeskočený rozvodový řetěz o dva zuby.Stalo se to panu majiteli tak,že parkoval a nějaký mamlas do něj strčil.Tím,že má 1.2HTP docela dost malé zuby na rozvodech a řetěz je napínán hydro napínákem,dojde při vypnutém motoru k lechkému uvolnění a pak k takové nepříjemnosti.Takže já dávám vždy ručku(aspoň nezatuhnou lanovody. A k tomu jak kolega psal,že to nemohl potom odtrhnout z místa je jednoduchý recept.Stačí čímkoli ťuknout z pod auta do brzdového štítu a na 100% to povolí. Dojde totiž k bočnímu cuknutí pakny,což je kratší než při rozjezdu.A ne to trápit přez kvalt, to se akorád neco pohnojí.....Samozřejmě to platí u bubnů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ked som aj v miernom kopci a zatiahnem rucnu len na 1. stupen,auto sa stale hybe. Az na 2.,3. auto stoji tak ako by som predpokladal. Chcem to dat nastavit v servise,inak mi je 1.poloha rucnej uplne nanic.

Ako vam zabera rucna brzda na 1. "zube"?

já zatahuju snad přes 6 zubů... to jako chceš aby to auto stálo na místě už na prvním zubu? To bude muset ten zub být hodně vysoko a nebo ti to bude muset trvale brzdit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já slyšel nebo někde četl, že když nechám auto ve svahu a auto má snahu rozjet se opačným směrem, než co je tam zařazeno, tak hrozí riziko přeskočení řetězu/řemenu - pokud dojde k pohybu auta. Například když k tomu pohybu nějaká cizí síla dopomůže :)

  • Pozitivní 1
  • Negativní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano o 7 příspěvků výše to popisuje skofa1.2

Co vím tak je to možné. Na tchánově Mazdě 6 mu to taky přeskočilo (v zimě).

Přijel na hory a zaparkoval ve svahu a nechal tam 1. Ráno bylo asi o 15°C míň a jak povolil napínák tak to přeskočilo o 2 zuby a už to nenastartoval. :aggressive:

Aspoň že se to nepotkalo :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Já parkujuna nedničku a ručku. V minulosti jsem pracoval na letišti a objížděl letadla od jednoho k druhému a přitom jsem nechával motor běžet. Když to takhle děláte několik let tak při každém vystoupení z auta taháte ručku - prostě zlozvyk. Musím zaklepat že mi ručka nikdy nezamrzla a také nikdy nezarezla....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...