Přejít na obsah

Vydrz motoru 1,2HTP


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Do USA se škodovky nedováží a není tam ani továrna. Prodavá se v některých státech Jižní Ameriky a v několika státech Severní Ameriky ležících mimo USA. Vše dovoz. Blesk teda nečtu, ale mám dojem, že nějaký americký herec jel v půjčené Fabii na golf, ale odehrálo se to v Británii.

Jinak k tématu. Já mám silnější HTP sedmý rok, olej po 15000 km, jezdím hodně Prahu, najeto cca 122000 km a na motor jako takový jsem prakticky nemusel šáhnout. To je na mě docela dobré skóre, protože na podvozku jsem vyměnil už kopu věcí, co jiní řeší až daleko později. Teď mě čeká převodka řízení, kvůli vůli. Přitažení hřebenu moc nepomohlo. Asi ta Praha... :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebo tak, továrna tam není no :) asi stejný, jako se k nám dováží americký auta, taky tu jsou jen dovozci, ale ne ofiko továrny apod.

Joo, to bude zřejmě Praha, hodně výmolů, zatáčení, poskakování v kolonách apod. ale evidetně je vidět, že i po těch 15000 km ten motor bude žít, páč zas nejezdí člověk rychle a tím pádem se zřejmě ten motor tak nezahřívá. Asi to bude problém aut, které jezdí často dálnice nebo tak .. čert ví :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

12ti ventilová varianta je v pohodě. Důkazem toho jsou třeba Malta nebo Jar_da tady z fóra (olej mám dojem oba po 15000 km). Malta má bez potíží kolem 230000 km. Jar_da dělal hlavu a katalyzátor asi v 250000, ale hodně to honil po dálnici. Prodával s cca 320000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje poznatky jsou nasledujici, mam Fabii 1.2 40kW, najeto 125t km a jezdim svizne, nedusim ji a radeji se drzim ve vyssich otackach, ovsem tim je mysleno cca do 5tis - vic radeji ne, pokud to neni nutne. Vymeneny dve civky, jedna je porad original. Menim olej co 12500km, pokud bych menil casteji tak leda 10t, ale 7,5t mi prijde opravdu malo - zbytecne. Ovsem zalezi jak se k autu chovate. :kol-35:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak naše HTP má přítelkyně, která jezdí minimálně a ještě krátké vzdálenosti, takže u nás to bude spíš po roce a za rok jestli najede 5000 km, tak je to moc, takže tohle neřeším. A vzhledem k počtu km si myslím, že by to auto teď mohlo vydržet prostě 3 roky bez nějakých velkých oprav, páč co se může na autě rozbít po 15000 km :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já taky už na podvozku vyměnil kde co,ale motor má zatím jenom ty cívky a čidlo teploty,mne jenom zarazilo,že to potkalo i r.v 05,kde jsem si myslel už dávaly větší kat,ale asi to bylo až od FII.Dlouhodobě jezdím kolem 7litru,te´d dovča po dálnici cca 700km a spotřeba 7,2l a jela bez problému furt mezi 130-150.

S tou amerikou to byla narážka na Toyotu stačilo pár pruseru s Priusem a automobilka nevěděla co dřív,jenom aby si udržela zakazníky tak platila odškodné a všechny vyměny zadarmo.

Já mám škodovku už asi 6tou ajak se říká je to moje značka,vždy jsem se po koupi jiné značky vrátil ke škodovce,ale čekat jestli se mi podpálí ventily a kdy a kde mne přece jenom trochu dělá horší sny. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že u tohohle motoru je docela velký problém teplota motorového oleje.

Katalyzátor je v místě, kde blokem vede hlavní olejový kanál.

Protože katalyzátor má za provozu svoji teplotu, topí do oleje docela dost.

Další věc, že motor nemá na chlazení motorového oleje ani malý výměník voda-olej, jako mají některé motory.

Výsledkem je, že když si na to někdo na dálnici stoupne, vyleze teplota motorového oleje na 150 st.C.

To je ale ve vaně, kde je nejchladnější.

Na horním pístním kroužku už má tak 260 st.C a to shoří i nejkvalitnější plně syntetický olej.

Zplodiny hoření olej rychle znehodnotí a přestane fungovat dopínání rozvodového řetězu, hydrozdvihátka atd.

Měnit syntetický olej nejpozději v 10000 km (lépe v 7500 km) je podle mého názoru jediný recept na dlouhou životnost motoru.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vlasta: jsme na tom uplne stejne, taky civky a cidlo teploty. Jinak slape jak hodinky :)

Sestrenka na olej vylozene sere - meni i pri 21t km, najeto kolem 89tkm a motor zatim bez problemu. Pocitam, ze mezi zejmena duchodci je techto lidi spousta.

Shrnuto podtrhnuto, casta vymena oleje motoru jednoznacne prospeje, ale je mnoho faktoru ovlivnujicich vznik podpaleni ventilu a i s klasickym intervalem vymeny oleje lze dosahnout dlouhe zivotnosti. Takovychto pripadu je mnoho, na druhe strane urcite procento zavad - bylo by dobre, aby se kazdy s podpalenymi ventily vyjadril a popsal svuj styl jizdy, peclivost pri servisnich akcich atd atd. Nedelejme z tohoto problemu zubatou, ktera obchazi kazde HTP 6V :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tj, zas když vezmu důchodcovský styl jízdy, tak tam asi to nehrozí tak, jako u služebního auta, které lidi nešetří. Duchodce asi nejezdí 150 kmh po dálnici, většinou jezdí na chalupu šnečí rychlostí a nebo na hřbitov nebo na nákup. Tam asi podpálení ventylů moc nehrozí. Naše auto je po ženské, pak to měl nějaký tak 40ti letý chlap a potom jeho otec. Takže zřejmě asi stejný důchodcovský styl jízdy s tím, že to auto opravdu za rok najelo těch 15 000 km. Takže zřejmě to auto moc využívané nebylo. Ale čidlo teploty chladící kapeliny se tam měnilo taky. Tuším kolem 110 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já se teda vyjádřím k těm ventilům. Mám HTP 6V, potkalo mě to při najetých 105 tis km. Chtěl jsem přestavět auto na LPG a radši jsem si nechal změřit tlaky. Výsledek byl takový, že na každém válci byly ventily podpálené. Někde jsem tu i dával fotku hlavy. Takže oprava ve škodovce, vyměněna hlava a katalyzátor. Potom namontovaný LPG a doteď žádný problém. Auto jsem kupoval ojeté, mělo 73tis km najetých, nevím jak jezdil původní majitel. Já jezdím hodně po dálnici, řadím mezi 3-4 tis otáčkama. Za rok najedu kolem 30-35 tis. km. Olej měním každých 10 tis. km. Teď mám najeto 147tis km a zatím žádný problém. Měnil jsem snímač otáček váčkové hřídele, snímáč brzdového pedálu, komplet brzdy, komplet tlumiče, teď mě čeká řemen od alternátoru, protože začal pískat, cívky jsou původní.

Tady je fotka původní hlavy

Editováno: , autor: Haniss
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím, že u tohohle motoru je docela velký problém teplota motorového oleje.

Katalyzátor je v místě, kde blokem vede hlavní olejový kanál.

Protože katalyzátor má za provozu svoji teplotu, topí do oleje docela dost.

Další věc, že motor nemá na chlazení motorového oleje ani malý výměník voda-olej, jako mají některé motory.

Výsledkem je, že když si na to někdo na dálnici stoupne, vyleze teplota motorového oleje na 150 st.C.

To je ale ve vaně, kde je nejchladnější.

Na horním pístním kroužku už má tak 260 st.C a to shoří i nejkvalitnější plně syntetický olej.

Zplodiny hoření olej rychle znehodnotí a přestane fungovat dopínání rozvodového řetězu, hydrozdvihátka atd.

Měnit syntetický olej nejpozději v 10000 km (lépe v 7500 km) je podle mého názoru jediný recept na dlouhou životnost motoru.

Bol tu jeden člen, ktorý si nechal domontovať MAXík (alebo čidlo teploty oleja, teraz neviem presne) a tento človek vyvracal spomínaný mýtus o teplote oleja pri dialničnom provoze - podla jeho merania mal ten olej teplotu rádovo niekde okolo 100 stupňov.

Taktiež je ale otázne, že kde je to čidlo namontované a ako veľmi dôveryhodný údaj udáva.

Treba si uvedomiť, že z týchto malo litrážnych motorov temer žiaden nemá výmenník voda-olej a taktiež isto nevyrába tolko odpadového tepla, čo nejaké väčšie a silnejšie kubatúry. Navyše celý katalyzátor, taktiež kus motora za ním, ako aj spodok vane je podla mňa dostatočne chladené náporom vzduchu pri jazde na dialnici (ak nerátame špecifiká, ako napr. jazda po rozpálenej chorvátskej dialnici)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A myslíš, že dálnice tady v létě, kdy je venku 29 stupňů ve stínu je razantně studenější, než v Chorvatsku? Samozřejmě že pokud je venkovní teplota 13 stupňů, tak se to chladí lépe, v zimě úplně. Tam asi nehrozí takové zahřívání, tam má sám o sobě motor problém udržet teplotu v koloně. Myslím si, že právě nejvíc to dostává zabrat v létě, i když pojedeš po dálnici rychle, tak zas tak moc to asi chladit venkovní vzduch nedokáže..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Musíš to brať štatisticky a pomerovo - kolko krát u nás (vás) do roka sú take horúčavy? Možno 20-30 dní do roka a to nech nežeriem. Plus my sme stále v miernom podnebí, čize tie horúčavy nie sú také, ako v južných štátoch.

HTP je mestký motor, preto kombinácia slov "dialnica" a "rýchlo" by sa nemali vyskytovať v jednej vete naraz, keď sa bavíme o tomto agregáte - ostatne si myslím, že 120km/h v priemere u nás po celý rok nemôže byť veľká záťaž na olej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak bych to tak řekl, podle toho, co jsem se dočetl tady a dneska jsem i závítal na Cimbu, tak asi recept na dlouhou životnost tohohle motoru je, že musí člověk měnit volej nejpozději po 10 000 km (nejlépe 7500 km), nijak moc ho nevytáčet a jezdit jako důchodce.

NeoCZ15: pravidelnou jízdu 160 kmh s AC po dálnici bych nedoporučoval, je to příma cesta, jak poslat tenhle motor do kytek :D A to jsi jel 160 aspoň 100 km po té dálnici nebo jsi to jen vyzkoušel a pak jel zas normálně podle předpisů?

tak tohle bohužel musím dementovat, olej měním co 15t km, dávám celou dobu Mogul 5W40, vytáčím když je třeba i k 6tisícům, dokonce i teď někdy když potřebuji vylítnout kopec z Lažan do Lipůvky (ZNALÍ JISTĚ VÍM O ČEM HOVOŘÍM) na trojáka, řadím čtveráka až před vrcholem při nějakých 5800, takže řádně občas provětrávám babču, takže NO styl ala důchodce, to v žádném případě :kol-46: .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono popravdě .. když si vezmu, jak ti důchodci musí jezdit, tak je to možná až přehnané srovnání. Každý ten motor vytočí, ale určitě nejedeš 50 km v kuse tak, že vytáčíš motor do 6000 otáček, to bys byl dobrý rally jezdec. Když se to udělá jen párkrát za jízdu, tak to tomu motoru určitě neublíží.

Každopádně .. i s tím HTP se rozjíždím tak, že prostě řadím tak 3500 otáček, ani nedám plyn na podlahu a stejně koukám kolem sebe, jak se všichni rozjíždí ještě pomaleji a to už ten můj rozjezd mi přijde pomalej. Tak já fakt nevím, jak ti důchodci můžou jezdit. Kdybych to opravdu sešlápl, tak jsem na každé křižovatce v kufru toho předemnou. Ono rozjet auto do 3500 otáček s tím, že ten před tebou má v tu dobu minimálně 3. rychlostí stupeň a ty musíš 2x ubrat na plynu, abys do něj nenaboural, tak se to dodržuje dost blbě.. prostě mi přijde, že dost lidí na silnicích jezdí hodně líně a vůbec se neohlížejí kolem sebe. Ale to už je trochu jiné téma.

A je mi jasné, že když jedeš obr kopec, tak musíš to auto vytočit, jinak to prostě nejede. A ano, jak bylo řečeno, tenhle motor je postaven převážně do města, to že to většina lidí užívá jako běžné rodiné auto na velké cesty apod. je jejich problém. Bohužel dneska se motory vyrábí za účelem, tedy město jsou tyhle tříhrnky apod. a když chceš jezdit dálnice, tak aspoň 1,6 a vyšší kubaturiy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ako rodinné auto nemusí vôbec slúžiť zle - nepamätám si, žeby sme sa s ňou niekedy na dovolenku rútili viac 120km/h a veľa vodičov, ktorí majú na zadnom sedadle malé decká isto túto rýchlosť moc neprekračuje a pochybujem, že okrem jednoho Chorvátska, par hôr a par chát sa s týmto autom vyberú na dialnicu skôr len výnimočne.

Problém podla mňa skôr nastal, ked tieto autíčka žačali nahrádzať dosluhujúce služobné Felicie, ktoré nemali problém behať po dialnici 160km/h (v prípade 1,6 i viac) a hrozila im maximálne výmena tesnenia pod hlavou (aj ked komfort a jazdné vlastnosti sú pri tejto rýchlosti nulové). Keď sa služobní honiči (lebo najlepšie terénne auto na Slovensku je práve to služobné, ako praví ten vtip) k HTPčkám začali správať tým istým spôsobom, ako sa správali k nezničitelným MBčkovským, vtedy narazila kosa na kameň a ouha, stigmatizácia HTPčka začala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě sloužit špatně nebude, ani to není nikde prokázané, že HTP ježděné zásadně ve městě nemá problémy, oproti třeba těm, co jezdí dálnice z většiny. Ono většina lidí celkově nejezdí mimo předpisy a na dálnici už vůbec ne, takže samozřejmě to auto vydrží těch 300 tisíc km. Ale určitě to nebude motor, který by bez problémů vydržel 600 tisíc km a více, jako staré dobré Felicie apod.

Každopádně co se týče firem, tak tam se kupují většinou ty nejlevnější verze aut pro ty, co jezdí .. technici, obchoďáci apod. samozřejmě manažeři a vedení firmy má luxusní drahý auta :)

A vzhledem k operativním leasingům, které firmy často využívají, tak mají ty auta na 2 roky a poté dostanou zas nový auta. Takže nějaký dobrý chování k autům se téměř neděje, pouze ti, co mají k autům vztah, tak s tím jezdí normálně. Jedinou jakžtakž záchranou pro ty motory je to, že se většinou servisují v originál servisech.

Hold se budeme asi muset smířit s tím, že motory už nebudou tak dobře testované, tudíž budou mít více chyb a nevydrží nám tak dlouho, jako stařičké dobré motory. Není to jen případ škodovky, ale všech značek na celém světě. Proto jedině koupit nový auta, dát si záruku na 4 roky a pak to auto hned prodat a vzít si zas nový auto, aby se člověk vyvaroval placení těch konstručkních vad, nebo nevím, jak to vyřešit :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Holt, čo nie je moje o to sa nestarám - to veľmi dobre vidím, keď len idem požičať nejakú vec. Som zvedavý, ako vyzerajú služobné auta na západe, či sa tam nedáva aj dáka hmotná zodpovednosť.

Čo sa týka testovania, tak nie som si istý, či dávnejšie autá tiež prechádzali dákymi enormnými testami, skôr to bolo o tom, že zobrali poriadny kus zliatiny a vytvorili dačo, čo nepotrebovalo štyri vyvažovacie hriadele atď - dávnejšie sa išlo za kvalitnou, to bola prestíž značiek a nie ročný obrat na papiery. Ale ouha, dáko sa tie motory vôbec nekazia, nikto nekupuje nové, lebo netreba a nechodia ani na garančku, lebo si to vedomia opraviť ľudia sami.

Lenže dnešná doba závisí len od točenia penazí, tak musíme stále len vyrábať, predávať, spotrebovať a recyklovať, čiže namiesto velkého bloku tak šupneme hliníkový pliešok, pridáme tri eko-kurvítka, ktoré sa nedajú doma opraviť ani za boha plus si vylobujeme nové emisné požiadavky u vlády, aby aj konkurencia musela používať obdobné kurvítka a nemohli nás natrieť čo sa týka spolahlivosti.

A potom tu máme kolobeh nízkolitrážnych áut, ktoré si jednoducho už z princípu nemôžu vybudovať dobré renomé.

Preto auto stojí v garáži a pokiaľ nemusím ho nutne potrebovať, tak jazdím len na bicykli :)

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak určitě sloužit špatně nebude, ani to není nikde prokázané, že HTP ježděné zásadně ve městě nemá problémy, oproti třeba těm, co jezdí dálnice z většiny. Ono většina lidí celkově nejezdí mimo předpisy a na dálnici už vůbec ne, takže samozřejmě to auto vydrží těch 300 tisíc km. Ale určitě to nebude motor, který by bez problémů vydržel 600 tisíc km a více, jako staré dobré Felicie apod.

Každopádně co se týče firem, tak tam se kupují většinou ty nejlevnější verze aut pro ty, co jezdí .. technici, obchoďáci apod. samozřejmě manažeři a vedení firmy má luxusní drahý auta :)

A vzhledem k operativním leasingům, které firmy často využívají, tak mají ty auta na 2 roky a poté dostanou zas nový auta. Takže nějaký dobrý chování k autům se téměř neděje, pouze ti, co mají k autům vztah, tak s tím jezdí normálně. Jedinou jakžtakž záchranou pro ty motory je to, že se většinou servisují v originál servisech.

Hold se budeme asi muset smířit s tím, že motory už nebudou tak dobře testované, tudíž budou mít více chyb a nevydrží nám tak dlouho, jako stařičké dobré motory. Není to jen případ škodovky, ale všech značek na celém světě. Proto jedině koupit nový auta, dát si záruku na 4 roky a pak to auto hned prodat a vzít si zas nový auto, aby se člověk vyvaroval placení těch konstručkních vad, nebo nevím, jak to vyřešit :)

Koupit 3nebo4 stary oktavie 1.9tdi 66kw do r.v. 2001 s jednou jezdit a zbyly na nahradni dily:-D
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak to delate:-D tankuju plnou kolem 38litru a najedu 580kilaku nez zacnet svitit voko

38litrů? to se mi tam vleze víc plynu (39,8l), jinak než jsem to HTP (40KW) nechal předělat na lpg tak se běžně vešlo 45-48 BA a ne jednou se mě zadařilo 53-54 litrů podezříval jsem že jim to blbě počítá ale podle reálného dojezdu to byla pravda, jinak když byla HTP nová (do 100 000km) tak jezdila Prostějov - Vodice (880-900km) bez tankování a ještě něco hodně málo zbylo. Tato trasa se jela celkem 8krát v průběhu KM letos na plyn už jsme museli bohužel tankovat ale koho by to sr.lo když v HR lpg stojí něco málo nad 15KČ,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...