Květen 14, 201510 r Autor Tak jsem si udělal pár testu LPG a mohu Vám říct následující: LPG z Kralupol je kvalitní jen z hlediska mechanických nečistot, ale chemická chvalita kolísá. Pokud je dobrá vše v Octavii funguje, pokud ne, ručička ukazatele se rozhodí. Zacal jsem brát kvalitní plyn z Německa ( Tomegas) a vše funguje jak má. Test Tomegas 200 nadáží LPG (cca 11 000 Km)
Květen 14, 201510 r Ahoj,tak to je zajimave zjištěni.Ja tvrdim že u nas kvalitni plyn prostě neni-zkoušel jsem ruzne pumpy.Kolik už maš najeto?Byly ted nějake problemy s autem,co se tyče lpg?
Květen 15, 201510 r jo dobry a kde mam ten Tomegas podle tebe sehnat? Holt proste musim jezdit na to, co je na trhu v mem okoli, tezko budu jezdit pro LPG 300km ne?? EDIt-tak jsem se dival na jejich mapu a nejblizsi cerpacku mam v Hodonine.. http://www.tomegas.cz/nase-cerpaci-stanice/ Upraveno Květen 15, 201510 r od JirkaBrno
Květen 15, 201510 r co je to za hovadinu, že tvůj primitivní hallův snímač zjistí chemické složení...tak už jsem se dlouho nepobavil...na čerpačky chodí kontroly, berou vzorky,posílají je do ústavu paliv a maziv, kde se dělají podrobné testy, které trvají několik dní.....a tvůj měřák za cca 500 Kč to zvládne na autě během jízdy....to je opravdu revoluční řešení. Podle mě je to v něčem jiném....
Květen 15, 201510 r Autor No Karle vím,že to zní blbě. Vím i jak se dělají testy paliv. Nicméně toto je osobní zkušenost s danými palivy opakovaně. Proč tedy LPG z Kralupol je jak loterie, jednou system funguje, podruhe nefunguje a na LPG z Ingolstatu funguje vždy?
Květen 20, 201510 r Můj zajímavý poznatek, tankuji Agip, zmizel problém s multiventilem, několik tisíc km nefungoval, zase funguje správně. Na palivu záleží, škodovky u Kralupolu umírají jedna za druhou, to mně napsali z reklamačního oddělení Kralupolu, že to má škodovka špatné. Já si myslím, že ruská ropa zpracovaná po česku s polským řízením ( Orlen) dokáže zničit vše. Jsou ještě horší LPG, osobně si myslím, že mafie využívá spotřební daně u LPG, aby prodávala LPG pro domácnost řidičům do aut. Teď mne někteří napadnou, že to nejde, ale ty vlaky topného oleje do oběhu mafie dostala, dostane i ty vlaky LPG a my to odneseme :-(
Květen 21, 201510 r no,vidím, že toto je diskuse na dlouhou dobu...nebudu nikoho obhajovat ani pomlouvat, problém s měřením co má Bajnyphenix bych spíš viděl v hustotě jak v chemiském složení,každá kapalina má jinou hustotu a záleží na poměru plynu...to že umírají škodovky je podle mě taky něčím jiným, když jsem viděl vstřikovače co dáváme do Landi my a ty co dává škodovka, tak je mají odlišné, ty "pravé" Landi nám chodí na autech pořád a bez problémů, ale ty co jsou ve škodovkách, ty jsou vyráběné kdoví kde, to bude ten problém, ne palivo...ale to je moje doměnka, když se navíc dají neoriginální filtry a po delší době, je na problém zaděláno, navíc, jak jsem psal někde dříve, záleží i na tom, jak často mění filtry samotná čerpačka, některé ani po 10ti letech ani jednou....
Květen 21, 201510 r Autor Já souhlasím s Treem. Asi 10 000 km jsem si myslel, ze multiventil na nadrzi odesel a vykaslal se na to. Obcas se u Kralupolu stalo,ze to zafungovalo a proto jsem si myslel, ze je v haji a že do toho nebudu investovat znova a znova. Jenže pak jsem změnil trasu, dostal se k možnosti čerpovat německý plyn a vše začalo fungovat jak ma. Napřed jsem si myslel,ze je to nahoda. Jenže jezdím hodně ( 48 000 km ročně) a tak jsem to zacal sledovat a 11 000 km na LPG je dostatečný vzorek. Bittpower jak ses ptal, mám nyní najeto 155 000 km a problémy nemám žádné ani s LPG ani s ničím jiným od te doby co mohu jezdit na Tomegas. Kralupol u stejné pumpy ( Shell Dobříš +totéž Benzina na R4) mně rozhazoval ručičku ukazatele paliva. (8x nešel, 2x šel) a příští měsíc zase (5x nešel a 5x šel) a celou dobu jsem si myslel,ze je to rozbitý. Stejně tak nemám žádné problemy s LPG na Slovensku ( Slovnaft a Flaga) ani Německu ani ve Francii. Vše funguje jak má a na 100% jsem přesvědčen, že ostatní LPG v ČR je sajrajt bez mechanických nečistot anebo ještě větší sajrajt špatně profiltrovaný ( ten zadřívá vstřikovače). JirkaBrno: No ja přece nemuzu zato, ze nekteri podnikavci cpou do stojanu buh vi co misto LPG CSN tuším 579 s tím, ze to stejně nikdo nepozná. Já jsem na tom stejně, jen mám štěstí, že mám Tomegas ted na ceste do práce. V Německu to rozlišují, mají autogas - to na co mame jezdit a gas (propan butan pro domacnosti) a jak rikal treo to nam asi cpou do stojanu. Takže problem opravdu neni v aute,ale palivu.
Květen 22, 201510 r To ale nepoznáš ani v případě Tomegasu, můžou mít akorát pevně stanovený poměr, tím pádem máš pocit, že vše funguje jak má, protože když budeš střídat pumpy s rozdílnými poměry paliv, tam kde je větší množstí butanu tak po natankování a odstavení auta se po ohřátí nádrže posune plovák na vyšší hodnotu než má škodovka nastavený rozsah a tím pádem si s tím elektronika nerozumí a hlásí to jako závadu měření... to co jde do stojanu a na vytápění je stejný plyn, ale pro vytápění není zatížen spotřební daní....vozí se stejnými cisternami, kdysi to bylo tak, že jela cisterna, zastavila u čerpačky, složila plyn, pak jela dál, vedle v pekárně složila plyn pro vytápění. Dnes jezdí jeden den čerpačky, protože je to se spotřební daní(tu kontrolují celníci), druhý den načerpá stejný plyn a jezdí baráky, tam je to bez SD.... A to, že jsi přesvědčený, že máš Tomegas je diskutabilní, když zrovna rafinerka nemá, zajedou i cisterny od Tomegasu pro plyn do Kralupolu nebo i do Slovnaftu, nedělejte si plané iluze o tom, že tato a tato značka má jen svou distribuci svého plynu...prostě která rafinerka zrovna krakuje ropu, tam se jede pro plyn...
Květen 22, 201510 r Škodovka závady nehlásí, jen si měřák ukazuje co chce, protože plovák je přetočený, tedy hlásí málo LPG. Potom se nádrž "plní", jak se plovák dostává do správné polohy. Když je plovák v mechanické poloze plná nádrž, opravdu hlásí plná nádrž. Topný olej dostali kluci šikovní bez spotřební daně do aut jako naftu, to bych se divil, kdyby to nedokázali i s LPG. Pochybuji, že kvalita LPG na topení je stejná jako kvalita LPG do aut, myslím čištění. Ta tryska v kotli snese víc a komín není ventil
Květen 22, 201510 r nevím co je pojem přetočený plovák, plovák je buď dole nebo nahoře, je to stejné jako u záchodového splachovače-stejný princip, rozdíl může být jen ve stylu měření... co se týče plynu, funguje to tak, že plyn jde ve vlakových cisternách z rafinerky do celních skladů, které musí být každý distributor plynu....tam při každém stáčení celní správa potvrdí, jestli autocisterna vyjíždí na baráky nebo na čerpačky-právě kvůli spotřební dani, takže se dá u distrubutora dohledt číslo vlakové cisterny,autocisterny, vše se dá dohledat na dodácích....tahle to mají velké společnosti jako Flaga, kralupol, Primagas, jak to mají ostatní nevím, systém je pro všechny stejný. plyn je taky stejný...benzín a nafta se takto vůbec nekontroluje, plyn má totiž 2 spotřební daně, do lahví žádnou, do aut jednu, do vysokozdvižáků nejvyšší....
Květen 22, 201510 r trosku OT-nevite nekdo, kolik se da natlacit litru LPG do 10kg propan-butan flasky? jednou jsem to videl na LPG plynovce, jak to plnili, ale za boha uz si nevzpomenu, kolik tam toho natlacili.. 10kg flaska stpoji cca 350 kacek.. dik jde mi o to, pokud Karel pise, ze do lahvi neni zadna dan, kolik je realna cena obsahu 10kg LPG flasky Pokud si pamatujete, tak za komancu nekteri koumaci bezne jezdili na topny LPG z 10kg flasek ve starych 100vkach..
Květen 22, 201510 r S prodejem LPG ve flašce je víc práce a tím je vyšší cena plynu, i když je to bez spotřební daně. V té ceně je provoz té flašky, revize atd. http://cs.wikipedia.org/wiki/LPG Upraveno Květen 22, 201510 r od treo
Květen 22, 201510 r to jo, ale jde mi o to, jestli nekdo jen tak ze zajimavosti nevi, kolik se da napustit z LPG cerpacky L plynu do 10kg flasky... EDIT-tak dle vseho se do 10kg flasky vejde 18l LPG.. a podle jisteho fora je LPG z cerpacky daleko lepsi a vyhrevnejsi, nez kupovany plyn origo v 10kg lahvi.. Upraveno Květen 22, 201510 r od JirkaBrno
Květen 22, 201510 r přes stojan se lahve PB NESMÍ plnit, protože právě se neví, kolik je právě v lahvi plynu...IBP za to bere osvědčení k čerpání, takže asi začnu sbírat fotky tankování přes stojany a tím se zbavovat konkurence... lahve se musí plnit na váhu,každý obal lahve je jinak těžký,je to vyraženo na obalu,a k tomu se přímo na váze načerpá 10 kg plynu,což je cca 18-18,5l plynu,jsou na to tabulky... s nádrží u baráku nemáš pravdu, pokud ti zavezou čistý propan, tak je to daleko dražší než směsi do čerpaček...
Květen 22, 201510 r ano Karle, ja vim, že se to nesmí, ale dělá se to, stejně jako se nesmí krást, uplícet a prodávat cigára děckám, ale podle ruyných for je to naprosto běžná věc, plnění PB flašek na LPG čerpačkách... na druhou stranu-pokud budeš mít uplně prazdnou 10kg flašku a dáš do ní 15l lpg, tak se nic nemůže stát, pokud bude flaška samotná v pořádku..
Květen 22, 201510 r Autor Jsem přesvědčen, že to co tvrdí Karel možná platí pro všechny plyny z ruské těžké ropy a Kralupol tak zpracovává v lepším případě tak nějak východně nedokonale anebo v horším případě hypoteza Trea o machinaci s plynem. Co se týče plynu z Tomegasu, zpracovává jej rafinerie v Ingolstadtu z arabske ropy. Takze ve prospech Tomegasu hraje za a) lepsi ropa modernější a kvalitnější rafinerie c) německé pracovní a právní prostředí a d) v neposlední řadě moje empirické pozorování chování jednotlivých paliv ve voze. Všechna paliva se sejdou v centálním uložišti v Nelazohevsi,kde jsou zkontrolována celníky. V tom ma Karel pravdu a možná i v tom,že se produkty z těžké ruské ropy promíchávají byt je to podvod na zákaznících - firmách,nebot kazdá si drží jinou kvalitu a tou se profiluje na trhu. Nicméně těžko se to prokazuje. Na druhou stranu produkty z lehké arabské ropy s ruskou těžkou ropou míchat nemůžete. Znehodnotili by jste obě dvě. A z té arabské vzniká LPG Tomegas, které mně funguje bez problému. Na Slovensku si Slovnaft plní své čerpačky sám a opět s tím nemám problém. Zvláštní případ je česká Flaga na Slovensku, s tou na Slovensku též nemám problém, ale důvod neznám,asi dovoz a celníci. A co se týče Německa a Francie, tam si myslím,že hrají roli opět kvalitní rafinerie a arabská ropa.
Červen 18, 201510 r Poradíte, kde si nechat namontovat LPG v Praze? Auto Skoda Octavia II Facelift 1,6 75kw. Podmínka je plnění vedle benzínu a toroidní nádrž. Tak prosím o zkušenosti, kde může být montáž v pohodě.
Červen 18, 201510 r podívej.. podmínka plnění vedle benzínu.. já chtěl na fabuli taky plnění vedle benzínu a plynař mi řekl- já to tam nemám za co uchytnout, ono to taky musí držet , když tankujete, ta pistole je docela těžká a může se stát, že se vám to vytrhne, protože kolem plnícího otvoru na benzín je jen kus gumy... tak jsem to, ač nerad, dal do nárazníku..
Červenec 4, 201510 r Autor Michal: já měl velmi dobré zkušenosti s Ing. Hrmou, Automania Praha http://www.automania.cz/lpg/lpg.php Byl precizni, ochotný, nic neošulil a rozuměl LPG od A do Z. Nicméně já tam byl naposledy před 6 lety s přestavbou Felicie, kdyz mně urezly šrouby plnění ( po 11 letech) a nemohl jsem právě kvůli volnému plnění ( v nárazníku) natankovat. Nicméně netuším jak se popasoval s novými moderními systémy.
Červenec 6, 201510 r chci se optat ,koupil jsem teť 2.5 roku starou octavii 2 1.6 mpi s 48tkm najeto a uvažuju o zastavbě na plyn. má cenu u tak jednoduchým motorů dávat přimazávaní ventilů?dále mě zajímá že pry existuje nějaký system který hlídá předstih a tím lépe spaluje lpg a auto lépe jede,něco jako lpg chip když to tak řeknu surově. zajímámě taky zda jde nefabrický lpg napojit na komunikaci s maxidotem. děkuji za info
Červenec 6, 201510 r ad a: přimazávání netřeba pro VW motory ad b: o tom jsem nic neslyšel, ale možná se druzí vyjádří ad c: žádná nefabrická zástavba s maxidotem fungovat nebude (jako dojezd na LPG, stav nádrže apod.)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.