Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

A kde jsi přišel na to, že podnikatel ze zahraničí vozí cisternu? On totiž musí mít na území ČR tzv. celní sklad, takže i kdyby dovezl jakoukoliv cisternu(mluvím o vlakových cisternách, ne autech samozřejmě), musí to nahlásit celníkům a při každém přetankování do autocisterny mu to celní správa potvrdí, pokud autocisterna nerozveze všechen plyn do čerpaček nebo do zásobníků na topení, musí to vrátit zpět a celníci to zas potvrdí, je to kvůli spotřební dani, takže tím, že jsem napsal, že když se sjíždí u Kralupolu jsem myslel to, že i některé zahraniční firmy berou plyn od Kralupolu, takže si nedělej iluze, že plyn od Tomegazu je přímo z německa-může,nemusí, já to nevím, ty jsi si jistý že jo??

Testy na paliva jsou druhá věc, musí na to být spec. nádoby, s rodokmenem(kdy, kde, teplota, tlak a další náležitosti), to se pak posílá do ústavu paliv a maziv v Praze, tam na to mají přímo povolení a dělají to pro ČOI, a ani ti nebudu psát, co stojí jeden vzorek, vem alespoň 10 vzorků a zřejmě prodáš auto, aby jsi věděl, jaký plyn kdo má....kdysi jsem to absolvoval kvůli reklamaci stojanu, takže vím o čem mluvím...

  • Autor

1) Já mínil autocisterny. Já v tomto nepodnikám, ale laicky mně napadlo, že v rámci harmonizace legislativy EU musí být daňové (celní) sklady ve všech zemí EU. Podle odbytu na trhu se vyskladnuje palivo a platí dan. Co nebo kdo zabrání naplnit autocisternu v Německu nebo Polsku, rozvést palivo čerpacím stanicím v ČR a pak se vrátit zpět do Německa či Polska.

 

2) Chci udělat rozbor paliva LPG a zainvestovat do rozboru 1 či 2 vzorků LPG. Přemýšlím o firmě Tomegas, kde beru ted a vše funguje jak má a předchozí čerpací stanice, odkud pochází ten zelený sliz ( Kralupol). Níže je uvedený maximální rozbor za jeden vzorek 6000 Kč nebo užší výběr za nižší cenu např. 4000 Kč.

 

LPG - rozsah dle ČSN EN 589

 

Analýza

Metoda

Síra

SOP 101 (ASTM D 6667)

Oktanové číslo motorovou metodou LPG

SOP 99 (ČSN EN 589 a ČSN EN 27941)

Korozivní působení na měď 1hod./40°C LPG

SOP 95 (ČSN EN ISO 6251)

Uhlovodíkové složení LPG

SOP 99 (ČSN EN 589 a ČSN EN 27941)

Sirovodík kvalitativně

SOP 107 (ČSN EN ISO 8819)

Zbytek po odpaření

SOP 119 (ČSN EN 15471)

Tlak par LPG výpočtem

SOP 99 (ČSN EN 589, ČSN EN 27941, ČSN EN ISO 8973)

Zápach LPG

 

Vzhledem k tomu zelenému slizu mně napadlo soustředit se jen na korozivní působení a síru v palivu. Co myslíte?

Dále, zvládnul bych udělat testy dvou čerpacích stanic u nás, které používám a požíval jsem. Je někdo ochotný a schopný totéž udělat ve svém prostředí? Mohli by jsme pak přejít z domněnek k diskuzím ohledně paliva více konkrétněji. Navíc by jsme získali znalosti jak na tom jsou konkrétní značky LPG reálně.

no a jak zajistíš, že to palivo, které si necháš rozborovat bude ve stojanu i v příští dodávce? Přece mi nechcheš tvrdit, že to, co vemeš na jaře je to stejné co vemeš za měsíc, dva, za pul roku, atd... každou noovu várkou kupuješ přece trošku jiné palivo, nebo ne?.. to je jak s benzínem, n afotu atd.. jednou koupíš v takové kvalitě a za měsíc můžeš koupit shit..

  • Autor

To lze zajistit jen systematickou kontrolou a zákaznickou pověstí. Jinak máš bohužel absolutní pravdu. (Shodou okolností v práci též řešíme kvalitu paliva, ovšem u leteckých motorů. Způsobuje nám houpání motorů na vrtulnících v extrémním horku). Nicméně zjistím jak se k tomu dotyčná stanice LPG staví a bude li mít něco špatného ted, už k ní (dané značce) nepojedu nikdy, i kdyby do budoucna měla kvalitní závoz. A o zážitky se samozřejmě s Vámi podělím a takto se dá postupně oddělit zrno od plev.

A po čase to u jiné značky zopakuji. Do budoucna chystám s investorem podnikatelský projekt (start up) systematické mapovaní ČR a SR LPG stanic z hlediska kvality paliv LPG a CNG. Nicméně odhaduji, že příprava ( zejména programování) potrvá minimálně ještě rok. Pak budou stanice a značky systematicky vyhodnocovány a zveřejnovany i s datem zkoušky na internetu.

no hele počin sice dobry, ale kdo to bude platit, ty testy?? nemůžeš dát na net informaci, že stanice xy prodava špatne palivo a nemít to podloženo.. a i tak si myslím, že to narazí u ČOI, ochrana osobních udaju atd...

  • Autor

Co se týče ČOI, je krásné počteničko jak kdo kde platil za LPG pokutu za překročení limitu, ale jen síry.

http://www.coi.cz/cz/spotrebitel/rozhodnuti-o-ulozeni-pokuty-za-poruseni-stanovene-jakosti-pohonnych-hmot/rozhodnuti-o-ulozeni-pokuty-cerven-2013/

 

Za projektem stojí ex manažer na odpočinku. V mých možnostech to není. Má kontakty i na automobilky, ale neříká mně všechno. Podle mne za tím stojí nepřímo ony anebo nějaká skupina.

 

Podle udělených pokut za LPG jde většinou o pumpy blízko Polska na Moravě, někdy byly doloženy na obranu i staré polské atesty. Je tam i ten Hunsgas (2x). Nicméně kromě síry bylo vše ok. Čili ty sirné šupinky by se teoreticky mohly uvolnovat do palivového systému a zadírat vstřikovače a ty neštastné plováky.

člověče,já se ti divím...máš jedno auto, sem tam vyměníš filtr(kdybys ho nepitval,tak ani nezjištíš, že tam máš nějaký zelený sopel), jezdíš a tankuješ kde se dá a děláš takové závěry...já dělám auta 20 let, vyměnil jsem tisíce filtrů, membrán, vím, který plyn je lepší, který horší, který stojí za ho...vno, dělám si databázi o čistotě plynů, protože každý zákazník mi tak zhruba řekně kde tankuje...a nerozebírám to, nezveřejňuji...víš proč??? nechci mít nepříjemnosti, párkrát jsem to přímo řekl a málem jsem dopadl špatně...ale můžeš si to zkusit,čím víc toho zveřejníš, tím líp..třeba se nebudeš bát jako já o auto, ženskou, děcka...víš,konkurence je někdy hooodně velký problém, třeba pár telefonátů,výhružek a přejde tě to...vím, o čem mluvím...

  • Autor

Nevím co na to říct. Bavíme se o zadřených vstřikovačích a multiventilech u továrních zástaveb. Dojdeme ke kvalitě či nekvalitě LPG.

A pokud se začneme bavit z čistě teoretické roviny a vytváření různých hypotéz více konkretněji s cílem odhalit nepoctivé značky od těch poctivých (aby se nam neposkozovala vozidla),

nejprve mně někdo tady zařídil "status varování" a nyní lehké upozornění na mafii a bezpečnost rodiny. Myslel jsem, že všichni chceme transparentnost paliv a značek a mířít mezi země vyspělé a ne směrem k Ukrajině.

Než začneš rozvíjet nějaké konspirační teorie, tak si laskavě nastuduj, co "status varování" znamená. Žádné varování totiž nemáš. Ostatně to bys měl zjistit i ty sám po kliknutí na ten status. Nejsi tady první den, takže bys to měl znát. Tož tak.

Ty jsi to zřejmě nepochopil, můžeme se bavit o systémech a dalších věcech, to, že se ti přidírají vstřikovače na Landi je divné, já jsem jich namontoval desítky, možná i stovky, z aut, co se mi vrací na revize a servis jsem nezaznamenal, že by byl vstřikovač vadný, spíš dovezená auta z ciziny, tam bývá problém, ale zákazník si neuvědomuje, že když má z ciziny dovezené auto ,které je staré 10 let a na tacho je cca113 tisíc, tak jemu to připadá, že koupil super auto, já to násobím x3, většinou se pak po napojení do jednotky málo spletu, ani to raději lidím neříkám, aby nebyli zklamaní...to jsem odbočil od vstřiků, musel bych vidět vstřiky co dává škodovka do aut, ale myslím si, že je to nějaká serie jen pro ně, to samé MTV, kdysi jsi to tady rozepisoval, já takový ventil od Landi osobně neviděl, kdoví kdo jim to a jak dohodil, vstřiky mohou být pro nějakou část světa(my jsme jeden čas měli u BRC sady pro Evropu, kde se nedávalo jedno čidlo-v Itálii to chodilo výborně, u nás jak přišla zima tak ne-udělai jsme svolávačku pro naše montáže a čidla doplnili a bylo to vyřešené, tím chci říct, že když něco někde funguje, může to být v jiných podmínkách o 1000 km dál úplně jiné....

a s tím plynem, to byla jen dobrá rada, o tom si můžeme psát na SZ, ale zveřejnit něco tady na plochu s tím, že to nebudeš mít na 100% podložené, to bych neriskoval....nech to na ČOI, i když mě se třeba jejich výsledky co jsi dal odkaz nelíbí, jak já můžu ovlivnit kvalitu plynu?? bohužel nijak, když mi stočí autocisterna plyn a ČOI zjistí, že je "nepředpisový", mě všichni pomluví-třeba i včetně tebe, lidi ke mě nepojedou, tím pádem můžu zkrachovat, ale řešení je jaké-dohadovat se s právníky společnosti, že mi dovezli nekvalitní palivo, že poškodili jméno mojí(tím pádem zanikající firmy), jistě víš, jakou rychlostí pracují soudy a jaké jsou výsledky....tudíž si jen tak okrajově myslím, že jsi naivka-promiň-když si myslíš, že se tím něco vyřeší...radši se bavme o něněm jiném...

Podle mne měl nejlepší plyn Primagas na Agipu, ale již je to MOL :-(. Celníci k nám chodí na kontrolu lihového skladu, tak si myslím, že lze provozovat i sklad LPG, nemůže to být pro větší firmu problém. Znám menší firmy, které mají u lihu složenou kauci a nakupují líh bez spotřební daně.

Treo benzinky "MOL" je byvaly Lukoil.S tou "kvalitou" plynu je to u nás těžke.Fandim BajnemuPhoenixi,ale bude to mít v tomto zkorumpovaném státě těžke.A narozdíl od některych tady se aspon o něco snaži.

Upraveno od bitttpower

Lukoil->MOL tady u nás v Lipůvce mám já konkrétně na black listu :kol-29:

Agip spadl pod Mol od srpna :-(, na dokladu je již MOL

Aha,to jsem ani nevěděl.Dobře ;) Mol teda zkupuje ve velkém

Máš zde Orlen -Benzina, Čepro -Eurooil, MOL skupuje vše proti Orlenu, tedy Lukoil a Agip v poslední době, před tím Pap oil, ale tomu nechal MOL jméno, aby nebylo vše MOL :-(. Zbývá zde OMV, Shell, Robin Oil a Tank Ono

http://zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/cerpaci-stanice-agip-zmizi-z-ceska-znacku-prebira-madarsky-mol-1214513

Orlen přejmenoval čerpačky zpět na Benzinu, značka Orlen byla propadák :-)

Upraveno od treo

  • Autor

Karel-LPG mně se zadřely jednou. Při 80 000 km před koncem záruky. Od té doby se snažím vyhýbat nekvalitnímu plynu aspon dle mých domněnek a zkušeností, včetně chování mého automobilu. Vzhledem k tomu, že vždy beru jen u jedné čerpací stanice při velkém kilometrovém proběhu, mohu si po výměně filtru udělat jakýsi obrázek o daném plynu po vykuchání filtru. Od té doby nic a to mám vysoký km nájezd, dnes kolem 166 000 km. Přesto si uvědomuji slabinu a obrátil jsem se na akreditovanou laboratoř, kterou používá i ČOI pro rozbor LPG na jednotlivých čerpacích stanicích. První vzorky jsem dokonce ochotný financovat ze svého (je to i v rámci projektu, když žádám investora o další peníze, chce vědět kolik jsem investoval ze svých peněz a proč než poskytne své). Oficiálně bude samozřejmě zvěřejněno jen to co bude podloženo a u koho. Kdo prodává kvalitu nemá se čeho bát. Na případy jsem se díval a pokutu dostane jen ten,kdo nedoloží atest od každé zavážky. Pokud má nějaký starý co dostal na jaře(nebo nic), že je to furt od stejné firmy má smůlu, poněvadž pak nemá na další nic. Navíc pokud věří polským atestům. Dostal li by se do potíží, může škodu vymáhat po dodavateli. Navíc si podnikatel sám může nechat dělat rozbor odebíraného LPG, ty sumy nejsou nikterak horentní, aby ho to položilo. Řešení jsou různá. Plynový chromatograf?

A k těm soudům, nejdelší soud pro mně jako poškozeného trval 10 měsíců. Za tu dobu se můj život nezastavil, žil jsem dál a spor běžel na "pozadí". Pak jsem se dočkal k mé spokojenosti.

 

Škoda vyrobila LPG vozy mající jezdit na palivo dle ČSN norem, má to i v návodu k obsluze. Pokud se takové vyskytne, vše funguje tak jak má. Proto zde rozebíráme kvalitu či nekvalitu místního LPG. Nekvalitní LPG neničí jen auta,ale i tvůj drahý výdejní stojan. Pokud se chceme někam posunout, je proto třeba něco i dělat. Ne jen kverulovat, že to nejde. Netvrdím, že budu úspěšný,ale aspon  zkusím maximum co mohu.

 

Nechám si tedy udělat rozbor Tomegas a Kralupol a uvidíme. Třeba se někdo přidá.

  • Autor

Jinak jsem též technik, jen je to oblast o které mohu mluvit jen omezeně.

tak ja jezdim na LPG servis po 23t km, jak si pípne jednotka... měním vždy filtr, upgrade LPG jednotky, celková kontrola LPG.. s vydutýma gumičkama na vstřikovačích jsem se už setkal, servisík mi to vyměnil a dal mi jiné, zelené gumičky, které by měly být odolnější českému sirnatému plynu... prý to má přímo od italů.. minule jsem se díval na LPG filtr po servise a byl jak nový, i servisák říkal, že je to OK... snažím se brat na Benzině na jedné čerpačce, řekl bych, že je zde větší jistota kvalitního LPG než někde ,,noname,, ale jistotu samozřejmně nemám...LPG mám tartarini, servis Boskovice

Upraveno od JirkaBrno

  • Autor

Chtěl jsem se zeptat, při jízdě s karavanem by jste nechali jízdu na LPG nebo přepnuli  na benzín?

nevidím důvod proč jezdit i s přívěsem na BA místo na LPG....možná snad pokud by bylo 40 stupnu, tak při dálničním provozu to občas přepnout na BA.. , nebo nějaký táhlý kopec....ale jinak mi to přijde zbytečné..

  • Autor

Jirka dík, také si myslím. Pak dám vědět spotřebu na LPG.

Házím sem foto filtru plynné fáze po mých najetých 21tis.km od montáže LPG(dnes vyměněn).Tankováno 95% Tomegas.Zbytek Flaga,PRO plin Hrvatska a jinak nic jiného.Takže takto vypadá:(ty pilinky jsou od řezání pilkou)

post-39495-0-55097400-1441811094_thumb.j

post-39495-0-74103400-1441811125_thumb.j

post-39495-0-67580900-1441811132_thumb.j

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.