Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

  • Autor

Dne 20.4.2011 jsem poridil jak jsem psal nový vuz.

Dnes se rozsvitila zluta kontrolka zlute olejnicky (dle navodu nizky stav oleje) a v autorizovanem servisu Skoda Auto jsem si nechal dolit chybejici olej .Podle ocelove rysky byl uplne na dne ci spis jeste podmiru optimalniho stavu.

Cele me to prijde podivne,nebot auto ma teprve najeto 5080 km 95% po dalnicich nebo R-silnicich a motor zajizdim a nevytacim.

Bilance 5080 km ,2,5 mesice stare auto z výroby "sežere" 1l oleje? Motor 1.6 MPI LPG

Tolik nežrala ani moje Skoda 105S 23 let stara se 186 000 km na tachometru a Skoda Felicia 10 let stara s 291 000 km.

Muzete me k tomu zatim podat nejake vyjadreni? Je to normalni a v poradku?

Já bych spotřebu měřil až tak kolem 30tis km a dále.....ale nejsem motorář ani mechanik

myslite ze zabeh motoru je na LPG to prave?

Silarm: není v tom problém ;) Někteří odborníci dokonce tvrdí, že je to pro motor lepší než to přestavovat později, protože si prý na lpg zvykne hned od začátku... :)

Nedokážu posoudit pravdivost tohoto tvrzení, nicméně já mám Fabii 1,2HTP 47kW na LPG od fungl nového auta (přestavba proběhla při stavu tachometru 60km :p ), na LPG tedy jezdím od syrového motoru, při stavu tachometru 2016km jsem vyrážel do Chorvatska s cestou po chorvatských dálnicích, kde jsem to místy prubnul i na tachometrových 170km/h :prc: a nyní mám najeto 96000km a no problem ;) Šlape krásně jako hodinky, jezdí krásně svižně a jediný problém, co byl, byly vadné cívky, ale to je obvyklá závada, která nemá s LPG nic společného...:)

Takže z vlastní zkušenosti si troufám říct, že v tom problém nevidím :palec2:

Upraveno od Wassermann

BajnyPhoenix: gratulace k novému auti :palec2: Přišel jsem na toto téma teprve nedávno a rád vidím, že jsi průkopníkem v poznatcích s origo firemní zástavbou LPG :palec2:

A protože mě origo škodovácká přestavba taky zajímá, budu rád, když se i nadále budeš s námi dělit o svoje zkušenosti :)

Co se týká spotřeby oleje, tak už u motorů 1,6 55kW ve Feliciích výrobce udával spotřebu oleje do 1l/1000km že je OK :feve: Zajímavé, že u motorů 1,3l ve Feldách byla výrobcem udávaná spotřeba oleje max. 0,3l/1000km ;) Některé 1,6 55 i 74kW ale tuším měli nějaké problémy, které se právě kvůli spotřebě oleje řešili na záruku. Ale to Ti nepřeju a navíc teď ze startu to ani neřeš. Uvidíš tak po 10-15tis. km a teprve potom bych to řešil.

BTW: kontroloval jsi u nového auta, na jakou hladinu soudruzi v Bolce naplnili motor olejem? Nemůže ten pokles být tím, že třeba ve fabrice někdo "šetřil" na malou domů a nalili ti tam třeba jen něco málo nad spodní rysku?

Upraveno od Wassermann

  • 2 týdny později...
  • Autor

Silarm - do Felicie jsem daval LPG tesne,kdyz skoncila zaruka a vuz mel najeto 18 000 km a ted prodaval najeto 291 000 Km a motor bezi jako novy .Takze sem si defakto overil,ze LPG motor setri.Na benzin nevim nevim zda by to Felinka dala. Tim spise predpokladam,ze auto primo od vyrobce na plyn se bude i zajizdet na plyn. Kdo by si kupoval auto na LPG a jezdil s nim na benzin ;)

Wasserman dekuji ke gratulaci :-), ted jsem se vratil s Octaveckou z jizni Francie a jelikoz jsem dal do navigace mimo placene dalnice a navic mimo traffic v dobe,kdy se menily turnusy tak jsem se s Octaveckou mrknul i do Provensalskych hor,ktere jsem prekrocil.Celkove jsem ujel 3400 km a spotreba behem teto cesty 8,97 l/100 km. Z toho nemecka dalnice 130 Km a ve Francii cesta ze severu na jih pres vsechna mozna i nemozna mesta a vesnice a zpet.Jinak skutecne 7l /100 km jak udava vyrobce ( ovsem za idealnich podminek,kdy me nikdo neprekazi na silnici ,je sucho nebo aspon neprsi a silnice je rovna )V horach byl prumer 13 l.

S adapterem zadny problem nemam ( jsem se bal,ze me to bude otravovat ) ,ale nakonec se ukazal jako vyhoda.V Nemecku jsem mrknul jakou maji pistoli ponevadz to ma kazda jinak a uz jsem cerpal. JInak maximum do nadrze LPG ,kdyz byla uplne prazdna se veslo 35,2 l LPG. A palubni pocitac ukazuje dojezd 50 km a blikne nacerpejte LPG a pak kdyz je rucicka na 0 jsem ujel jeste 100 km nez motor prepnul na benzin .Celkove na nadrz do prazdna ujeto 480 km.Poznal jsem to diky tomu,ze me proste zhasla ta zelena pumpa a palubni pocitac suse napsal " Plynovy pohon neni mozny" a frcel jsem dal na benzin. Ani to necuklo nebo tak malo,ze o tom nevim.

Kdyby te zajimalo neco dalsiho ,tak napis.

V prodejne jsem se prave nepodival,po pravde me to u noveho vozu ani nenapadlo,kor kdyz predprodejni servis delal autorizovany dealer Porsche Praha Prosek se službami na vysoké úrovni na autosalonu.Ale delali me tazne a elektriku k nemu + konstrukt a tak nejakou dobu auto na servisu bylo mechanikum k dispozici.Takze me napadlo,ze to nekdo z mechaniku cornul.Kor kdyz jsem mel prapodivny telefonat,ze jsem kupoval auto na Proseku a pak polozeni,ze to je omyl.Ale treba to fakt sezral "motor" .

Odpoved Skoda :

Ve Vašem případě také v době záběhu, tedy cca prvních 10 000 km může mít motor vyšší spotřebu oleje. Pokud často cestujete po

dálnici, u tohoto vozu jsou při dodržování dálniční rychlosti otáčky motoru poměrně vysoké (cca 3500 ot.) a může se projevit

mírně zvýšená spotřeba oleje. Ve výrobním závodě je standardně plněn motor olejem na úroveň hladiny uprostřed mezi Min a Max, k

rysce Min se jedná cca o 0,5l oleje. U nového motoru při dálničním používáním považuji takovou spotřebu oleje za přiměřenou.

9.května jsem si bjednal ocktu na lpg , to je 19.týden v roce. Škodovka mne sdělila že v 33.týdnu je naplánovaná výroba auta. To je tedy 15týdnů od objednání, tedy 3 měsíce a jeden týden. Je to dle mne dost dlouho v dnešní době čekat na auto, které si vyberete.

A ted bych se chtěl zeptat trošku mimo téma:

Máme ještě fábii 1, rok 2006,1.4,16V,55kW, naj 57-58 000km. Nechali jsme auto předělat na LPG. Vybrali jsme si systé, od značky LANDI. Dnes jsem na to koukal, tak vypadalo vše jak má, ale po nastartování se ozývá poměrně hlučné klepání, klepání jde od vstřikovačů na lpg. Je to normální u tohoto systému ? Mám zkušenosti s lpg autama že jsou na lpg ba naopak ještě klidnější a tichší než v provozu na benzín. Máme jet po 1 000km ještě na kontrolu celého systému. Možná to tam po 1 000km ještě nějak doseřídí. Nevíte je to tedy vpoho ?

  • Autor

Tomasi nejak se me to cele s tou dodaci lhutou Octavie LPG nezda.Podobne terminy jsem mel u dealera v Kralupech a pak se ukazalo,ze dluzi kam se podiva a dela jakesi cachry s vozy pro zamestnance,na ktere Skoda dava slevu.Me nalakal na super cenu,ale auto jsem objednal v zari a jeste v lednu jsem vuz nemel. V hlave jsem mel podobne otazky jako ty a varila se ve me krev na znacku Skoda.

Pak jsem odstoupil od smlouvy,uzavrel novou objednavku u velkeho dealera Porsche Praha Prosek a bylo me sdeleno,ze za 6 tydnu bude vuz vyroben a nakonec 5.týden jsem vůz převzal. Neco tam ve tvem pripade dost hapruje a dost pravdepodobne neni koser.

Na Fabii si pockej na plynare,treba Karla.ĺpg ,ale v kazdem pripade je neco spatne.Mne Landi Renzo v Octavii funguje zticha a nic tam neklepe .

Můžeš být v klidu mám též omegas a vstřikovače klapou jak šicí stroj, u tohoto systému

je to nejspíš běžné protože při montáži si z toho mechanici dělali prču.

no uvidím za 3 týdny jak to tedy bude, pak napíši ...

a ten plyn zatím jsem zklamán co jsem si dal do fábie, je to hlučné ... zatím

Před časem jsem četl, že to někdo reklamoval a řešili to jiným umístěním lišty respektive změnou úhlu její polohy a hlučnost se snížila.

Já to neřeším protože je to slyšitelné pouze na volnoběh a to mě je šumák.

lišty ? jaké lišty ? co tím myslíš ...

nějaký odkaz na web kde se toto řešilo anebo řeší ?

myslel té vstřikovací lišty co ti dělá ten hluk ;)

aha , samotné vstřikovače !

osobně si myslím, že to blbost.

vstřikovače se přichycují na kovovou část a ta po té k motoru.

dle mne at to otočíš jakkoliv tak zvuk musí být stejný , pokud fungují jak mají

nějaký odkaz kde se to řeší anebo řešilo, popřípadě zkušenosti s LANDI ?

Upraveno od tomasz.

ne nejsou viz.fota

post-22323-0-81961000-1312116063_thumb.j

post-22323-0-12342600-1312116105_thumb.j

post-22323-0-49189800-1312116146_thumb.j

K té octavii: standardní doba dodání new auta je u škodovky u všech modelů je max. 6-8 týdnů, většinou je ale auto dodané dřív :palec2: To co ti bulíkují, je nějaké divné. Poptal bych se minimálně u konkurence nebo ještě lépe přímo v bolce, něco tu asi nesedí... :feve:

Upraveno od Wassermann

konkurence v době objednávání mne sdělila to stejné

  • Autor

Tomasi fakt to nesedi. Ja v Kralupech narazil na stejny problem,stejne nesmyslne terminy a konkurence (mali a stredni dealeri ) sdelovali to same. Pak jsem zasel k velkemu dealerovi v Praze a behem 6 týdnu byl vuz vyroben presne v takove konfiguraci jak jsem chtel a jak Skoda Auto nabizi. Jeste o tyden drive.(5 týden) Zkusenost je takova,ze dealeri delaji vsechno mozne i nemozne,aby sis ten vuz proste neobjednal. Cpali me vselijake naftove verze a horem dolem presvedcovali LPG ne.

Po te co se nenechas zviklat,nastupuje druha faze,jakoze to objednaji a cosi "cudneho" se deje mezi Skoda Auto a dealerem. Ponevadz jakmile to Skoda Auto dostane do PC jako objednavku,behem 6 az 8 tydnu je to vyrobeno jako jakykoliv jiny model.Jen je to v tech delsich intervalech,( ALE ten delsi interval bylo 5 týdnu )pac to je stejna nebezna specialita jako kdyz bratranek chtel Laurin a Klement.Nejvic jsou predpripravene Ambiente a Classic,ktere pak uz doladi dle objednavky.

Já jsem v klidu, zatím nic neřeším, zaplatil jsem zálohu na auto, na dokladu mám napsáno dodání do srpna, s tím jsem souhlasil, u druhého prodejci mi sdělili to stejné a u dalšího prodejce jsem nebyl, nejsem takový typ člověka.

Zajímají mne ty silenbloky jestli to odhluční. Před chvíli jsem byl u firmy, která mne to dělala a od mi řek, že to nelze mít na silenblocích, protože je to umístěné přímo na motoře a že by se to těmi otřesy urvalo.

Ostatní systémy vstřikovačů jak od LOVATO tak od BRC prý vůbec tak hlučné nejsou. Lovato jsem slyšel u známého a vstřikovače jsem neslyšel.

LANDI prý nemá ve vstřikovačích gumu, ale naráží při pohybu vstřiku na kov, ten způsobuje takovýto hluk. U lovata a brc je guma která nedělá dojem zvuku kovového, ale za to prý se vymlátí (zničí) dříve, odpovídá i tomu cena a kvalita vstřikovačů.

Bajny u té octávky jsou též tak vsřikovače hlučné ? Popřípadě jsou uloženy na silenblocích ?

Upraveno od tomasz.

V pátek 29.7. jsem si objednal originál LPG octavii, napřed byla u prodejce nechuť z nového, ale tu jsem zlomil a již mají dvě objednávky :-), zvýšil jsem jim prodej o 100 %. Nyní mají ve škodovce celozávodní dovolenou, tak to bude trvat déle. Uvidíme, jak to dopadne.

  • Autor

Treo gratuluji a pak nahod fotecku.Koukam,ze original LPG Octavie se nam mnozi.I nas ve meste uz jezdi dve :-)

Mám termín do 3 měsíců a protože je to velký prodejce, tak to stihne dřív. Ale vymyslel jsem si tónovaná skla, paket pro špatné cesty, tažné a spoustu blbostí, tak nevím jak to dopadne. Protože se neplatí silniční daň - platí pro firmy, může to být zajímavé řešení pro služební vozy. Já to fasuji jako služebák

  • Autor

Treo u nas ve meste to ma tez firma Oknoplastik. Neplatis silnicni dan a cisla sice nejsou tak impozantne nizka jako u nafty,ale na ekonomiku provozu je to bezkonkurencni na kilometr a pokud pojedes do zahranici tak uz uplne . Nemecko,Francie N95 1,622 EUR, nafta 1,3 EUR a LPG Nemecko 0,776 EUR a Francie 0,81 -0,89 EUR. S vybavou nebude problem,i ja mam tazne viz foto.

... Ostatní systémy vstřikovačů jak od LOVATO tak od BRC prý vůbec tak hlučné nejsou. Lovato jsem slyšel u známého a vstřikovače jsem neslyšel. ...

Tak ja mam Lovato a vstrekovace klepu ako svina. Klepali hned od zaciatku, bol som sa na to pytat plynara ci je to normalne, uplne som bol z toho vyplaseny ze co sa to deje, myslel som ze zle spaluje plyn a klepu ventily alebo co, nevedel som si to vysvetlit. Hovoril ze je to v norme. Pritom rachot ako u mlatacky a pocut ako kazdy vstrek vydava iny klepot. Vstreky vsak slapu bez problemov 34 000 km, tak to neriesim, zvykol som si.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.