Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Maxidot ukazuje blbě a stejně i ručička LPG, když jsem jel skoro 100 km s doijezdem nula, tak jsem neměl dobrý pocit. Který plyn jezdí nejlépe? Flaga, Vitagas a nebo někdo jiný? Jezdím často ve šňůrách, třeba hodinu po Brně krokem, potom dálnice a to samé po Praze. Ideální je podle mne státní, ale tam moc nejezdím. Kdybych jezdil podle motoru, tak bych jezdil za méně, to je mně jasné. Spíš mně jde o kvalitní plyn, který bude čistý a nebude nic zanášet

  • 2 týdny později...
  • Autor

Treo ja zasadne beru u velkych cerpacich stanic,kde je kvalitni LPG a nemam nejmensi problem 17 let . Kvalitni LPG je Flaga,Vitagaz (oba jsou clenove asociace LPG a dbaji na kvalitu,takze je jedno,ktery) . Ja ho beru na Shellce a Benzine vetsinou. Ted mam najeto 18 000 km a jezdim za 7 l na 100 km usporne ( tzn. 118 Km/h po dálnici a v ramci limitu jinde,pokud jedu ostre ,mam prumer 9 ).

Jinak jsme kupovali s brachou auto ve stejnou dobu,ja s origos zaklepu zatim bez problemu,on se priklonil k prestavbe ,aby si koupil noveho Citrona C4 a na me doporuceni si tam nechal dat BRC a uz ma problemy.Na plyn jede krasne,ale nestartuje na benzin za horkeho pocasi a v LPG servisu nevedi co s tim. Uz tam byl 3x. Ted jak nastaly mrazy,tak je problem pryc. Muzou to byt zalepeny trysky benzinu?

pokud tam má plyn dávaný tak rok,rok a půl zpátky, už jsou tam ty nové vstřikovače a ocelovými membránami, tak se nemá kde co usazovat......osobně si myslím, že je to jen o nastavení.....pokud říkáš v létě, mohl by to dělat reduktor, má v sobě přetlakový ventil, který když se po vypnutí klíčku neodebírá plyn, zbytek se někdy podle nastaveného tlaku roztáhne natolik, že i odfoukne podtlakovou hadičkou směrem do sání.....když se pak následně startuje, je potřeba lehce sešlápnout plynový pedál a je po problému......může to samozřejmě dělat něco jiného, to jen můj odhad, když to dělá jen v létě.... .

Beru u Eurooilu za cca 16,60 Kč, u Shellu jsem bral za 17,90, oba mají Vitagaz, budu jezdit jen k Eurooilu, točí se tam dost aut, Agip- dlouhé čekání na obsluhu. Já nejezdím úsporně, ale mám nyní dlouhodobý průměr 8,7 l, dálnice limit, státní limit, někdy to možná neuhlídám .-). Jenže ježdění po Praze a Brně je hnus, v Brně z D1 na Svitavy, to je chuťovka. Auto si sedá a tak to bude třeba o dost lepší

  • Autor

Pro Karla LPG. Mam dalsi info ohledne toho problemu v Citronu. Auto na benzin nastartovalo,ale nerozjelo se. Po slapnuti plynu nereagovalo. Az kdyz si motor zahral na teplotu LPG a LPG se preplo,Citron se po seslapnuti plynu normalne rozjel.Ted to sice udajne nezlobi,ale za to trvale sviti kontrolka MIL a v LPG servisu jim rekli,ze to je u francouzskych ,zejmena Citronu po prestavbe normalni. Je?

Treo pokud beres Vitagaz,byl bych v klidu,To je to nejlepsi co muzes v CR brat. Kdysi jsem mel pocit,ze ve Francii byl krapet lepsi plyn (lepe to jelo) ,ale letos uz mam dojem,ze bud jsme se zlepsili nebo oni zhorsili,pac me to prislo na stejno.

jak říkám, je to třeba seřídit,,,,žádná kontrolka při správném seřízení nesvítí, Citroenů máme udělaných několik desítek a nesvítí ani jeden.....pokud není problém jinde,myslím mimo spaloví motoru- klima, brzdy atd.,....

BajnyPhoenix

udělej mě fotku motoru toho tvého citroena pls....na paul.wocc@seznam.cz

  • Autor

Paul jsem domluven s brachou ,ze fotku udelame v pondeli. Co chces vsechno vyfotit? Jeste doplneni ,servisaci mu menili lambda sondu,ze je to tim. Kontrolka MIL zhasla,ale po case se jim opet rozsvitila a dela to znova. Navic jim ted v zatacce udajne pipa a na palubce sviti napis STOP. Nevite co to muze byt? ( Podotykam,ze kupoval novy C4 ,ma neco pres rok )

je to pořád dokola...proč se mění něco, co není třeba? když svítila kontrolka, co psala diagnostika? pokud se opět rozsvěcuje kontrolka, tvrdím, že je to o seřízení plynu.....

Tak s nápisem STOP ti nepomůžu, ale spíš jak píše p. Barták by mě zajímal výpis diagnostiky.

Pak mě vyfoť pokud možno vstřik. lištu a napiš jestli tam má ŘJ MY07 nebo MY10.

MY07 má na sobě velikou nálepku BRC s popiskou SQ24.

MY10 nemá na sobě žádnou nálepku barevnou a na plast krabičce je napsáno pouze FSS nebo FFS teď nevím.

  • Autor

Wolf no uz je to vyresene. Vzal jsem ho k plynari co me delaval Felicii a byval jsem velmi spokojen. Tak oficialni dealer Citroen jim prečetl RJ a vymenil lambda sondu.(18 000 Kc) Jenze tim to vubec nebylo,ten stary pan se na to mrknul a povida to je hovadina ( mel ostrejsi slova na ty techniky Citroena) a zamyslel se a povida to bude tim,ze tam neni olej. A nebyl. Octavka ma zlutou konvicku oleje coz znamena malo oleje, pod rysku,ale je tam,az pak je ta klasicka cervena. To C4 nema a rovnou rozsviti ten napis STOP. S plynem to nijak nesouviselo.

  • 2 týdny později...

Asi před 14 dny jsem si nechal namontovat do Octávky I combi s motorem 2.0 MPI (85kW) LPG se sekvenčním vstřikováním výrobce Lovato, typ Easy Fast. Nádrž toroid o obsahu 57 l, ale dá se naplnit pouze na 80%, což vychází na 45l. Nicméně tohle nesmyslné udávání výrobcem jsem nikdy nepochopil a to je už moje druhé auto, které jsem nechal předělat po koupi na LPG, první byla Felicie 1.3. Proč teda rovnou výrobci neudávají její reálnou kapacitu max. plnění nebo rovnou oba údaje?

Zajímá mě především ta spotřeba, pokud má někdo stejný motor, jak mu to vychází? Na 45l nádrž LPG po městě a okrajových částech města, což vychází dle pal. počítače na průměrnou rychlost v rozmezí 50 až 60km, lehká noha na plynu, vychází spotřeba na nějakých 10,3 až 10,5 litru plynu, když přihlédnu i na nějaké km než se zahřeje motor a přepne na plyn. Dle výrobce by se mělo jednat o nárust spotřeby LPG vůči benzínu o cca. 15%. Tyhle motory by měli údajně brát po městě 9,3l, což vychází na 10,7 l LPG. Nicméně palubní počítač mi ukazuje při zahřátém motoru na provozní teplotu průměrnou spotřebu paliva klidně i 6,5 až 7,5 litrů po městě, což se mi zdá zase nějak málo. Každopádně když se jede na LPG, tak se očividně tím nedá vůbec řídit a ukazuje to stále to samé, takže pouze spotřebu jako by to byl benzín. Asi to je tím, že původní řídicí jednotka je napojena na tu od LPG, ale až tak do toho nevidím, jenom jsem si něco o tom přečetl.

Zvažoval jsem i koupi varianty octávky s motorem 1.8 Turbo (110kW), ale trochu jsem se obával, že ten motor už na to LPG tolik nevydrží, jako sice staré, ale roky osvědčené motory řady MPI a dle toho co jsem slyšel, tak se vůbec nemusí ani nějak při úpravě na LPG upravovat, čili nemají tady ani žádný km limit. Třeba do Hondy Civic to údajně není dobré dávat vůbec, tím spíše, že ty motory už mají proměnlivé časování ventilů a dle mechošů z Hondy po určitých km je nutno udělat menší generálku motoru za dobrých 40 000kč.

Dotaz pro zkušené, dá se ta spotřeba někde u té řídicí jednotky Lovato Easy Fast ještě nějak poladit nebo je to prostě dané výrobcem a žádná korekce již tady není možná a musí se to korigovat nějak jinak? Moc do toho nevidím, tak ať jsem v obraze, kdyby náhodou mě zkoušeli v servise nějak oblbovat pohádkama :)

  • Autor

Já mám tovární LPG ,kde je RJ zkombinovana na benzin a LPG .Mam najeto 20 000 km a stav spotreby je nasledujici na LPG. Dalnice a silnice I.tridy v rychlostech 90 - 120 km/h = 7l LPG/100 km ; 120 - 140km/h = 9l LPG/100 km. Po městě je průměr 10 l LPG /100 km. Benzin nevim,pac na nej nejezdim,jen nastartuji a pockam obvykle 3 min na prepnuti LPG.

Tak jsem se kouknul Revoxsi do počítače a za posledních 52 tisíc km spotřeba LPG 8,23 l a benzínu 0,47 l, takže celkem krásných 8,7 l. U mě byl nárůst spotřeby o cca 20%, což považuji za dobrý výsledek. Po pár tisících km si to trochu sedne a pak ti to doladí a bude to fajn.

U mě je po 57tis. km najetých na LPG nárůst spotřeby proti benzinu přesně 20%,

což v číslech znamená 10,71 l LPG a 0,82 l BA na sto, celkem tedy 11,53 litru.

Je fakt, že nejezdím na spotřebu, dělám tak 50% krátkých tras a klima se též nějak

podepíše, ale jelikož tu máme malou konkurenční válku čerpaček beru litr za 14,90.

Tudíž úspora je i vč. nulové silniční daně nyní 1,30 na km. Jedu kdy chci a kam chci

a to při dnešních cenách paliv potěší.

Ty jo 14,90,to je nadherna cena :palec2:

Jedu kdy chci a kam chci

a to při dnešních cenách paliv potěší.

Závidím, to já jezdím hlavně kam chce manželka. :kol-28:

Asi před 14 dny jsem si nechal namontovat do Octávky I combi s motorem 2.0 MPI (85kW) LPG se sekvenčním vstřikováním výrobce Lovato, typ Easy Fast. Nádrž toroid o obsahu 57 l, ale dá se naplnit pouze na 80%, což vychází na 45l. Nicméně tohle ...............

Vážený příteli, konstrukčně vyrobená nádrž o objemu (viz vyražené číslo v litrech na typovém štítku někde na nádrži) udává litrážní objem celé nádrže, tzn kolik se tam vleze třeba vody....

To že je omezení LPG nádrží plnění na 80% své konstrukční kapacity je pouze bezpečností tah - prvek z důvodu fyzikálních vlastností LPG vztaženo na teplotní charakteristiku. Tech zbylých 20% je bezpečnostní rezerva. Nemá tudíž smysl se tady zabývat tím, proč se na štítky nevyráží možné procentuální plnění.?!?!?

Lovato Easy Fast - systém není poměr cena:výkon špatný. Co se týče spotřeby je to dost problematická záležitost. Pokud předpokládám to, že vaše auto je po BA v pořádku, předpoklad je, že nárůst spotřeby bude něco kolem 15-25% reálných. Je to ovšem ale čistě neobchodní takt, realita. Nicméně najde se auto které opravdu jede za 10% i míň nárustu oproti benzínu. Ale jsou to spíš výjimky. Další faktor je styl jízdy, atd atd.

Tento systém je motoricky univerzální, tzn dá se ladit, doladit, seřídit, nastavit, atd atd.

Díky všem za reakci na můj dotaz. Už mám v tom konečně jasno :)

Mám 2 auta na plyn, octavii facelift a fabii 1. Oba auta jsou osazeny systémem Landi. Octavia je originál a fabie je přestavba. Octavia přepíná na LPG mnohem dřív než fabie. Když jsem to nyní spočítal, tak předělání fabie mě vyšlo na 30 000kč. Spotřebu mám 7l LPG na 100 km, ale 1l benzínu na 100 km. Plná nádrž, kterou jsem nabral u benzinky mi ukázala 40litrů benzínu. Těchto 40litrů benzínu mne vydrželo na cca 3500km na LPG provozu. A to je podle mne velmi. Když to rozpočítám tak mi spotřeba vychází 7l lpg + 1l benzínu. Při našich cenách v kraji to je celkem 1,45kč (zohledněn lpg i benzín) na 100km. Když jezdím pouze na benzín mám spotřebu 6,5l/100km. Když naberu v polsku benzín vychází litr na 31kč a v ČR asi 34kč.

31kč x 6,5l = 201kč t.j 2,01kč za 1km

34kč x 6,5l = 221kč t.j. 2,21kč za 1km.

Rozdíl v jízdě s lpg vychází takto:

0,45kč šetřím na 1km jízdy při benzínu za 31kč (polsko) ... investice 30 000kč se tedy vrátí po 66 666km.

0,76kč šetřím na 1km jízdy při benzínu za 34kč (ČR) ... investice 30 000kč se tedy vrátí po 40 000km.

Z těchto čísel vidím, že kdybych auto nepředělával na LPG a jezdil na benzín do polska, kde je levnější benzín udělal bych líp. Teprve po ujetí 66 666km je investice vrácena. To je pro mne 4-5let . Za 4-5let musíte zajet na kontrolu systému lpg to jest 4-5 krát, roční prohlídka stojí 500-700kč a do ujetí 66 666km se mění určitě filtry atd. Takže návratnost je kdo ví kde. A až po tedy 4 - 5letech začínáte tedy šetřit svoji kapsu, nesmí se do té doby něco posrat třeba vstřiky , kde jeden vstřik stojí 3000kč (u Landi)

Byl jsem u firmy, kde mne předělávali fabii na lpg. Jel jsem za ním s tím, že bych chtěl snížit teplotu přepnutí na LPG na 20stupňů. Odpověd:nelze. Ale navrhl mi, že když odpojím teplotní čidlo na reduktoru přepnutí nastane mnohem dřív. Čidlo jsem odpojil auto se přepne rychle na lpg. Podle slov to není dobré pro vstřiky. Jezdím zatím s odpojeným čidlem a uvidím jak dlouho mne vydrží 40litrů benzínu nyní.

Jaký máte názor na to, že si to bere 1l benzínu na 100km lpg a jak to vidíte s tím čidlem. Díky

on i ten litr benzínu porovnávat je docela zavádějící ... záleží kolik máš na těch 100km startů ... třeba pro mě je 100km pouze dva starty ráno do práce a večer z práce. Pro někoho to může být daleko více startů, třeba jen když pojede krátké 20km trasy, bude těch startů mít 5

pánové, já pořád nechápu co řešíte...jednou to vezme víc benzínu, jednou míň, kdo jezdí kratší trasy projede víc benzínu, ale pořád je úspora na plyn....podívejte se někdy na německé stránky, tam firmy co přestavují auta udávají, že ušetříte 30-40% nákladů....a jaký je zájem p předělávky, tady pokud auto na plyn nebude mít alespoň 60%, tak se to nikomu nelíbí......

já nic neřeším, jen se snažím dotyčnému vysvětlit, že nelze tak jednoduše porovnávat benzínovu spotřebu a že tudíž nelze jednoznačně odpovědět, je litr moc nebo málo? Nic víc nic míň :kol-32:

já to na tebe nemyslel, spíš na příspěvek nad tím, mám tu teď Porsche 4.5 l BIturbo, 8 válec 331 kW, jezdí to za 18-20 litrů benzínu- když se jezdí slušně, ale jezdit se stím slušně nedá( z nuly na 100 za 5.9s), takže s tím jezdí i za 30 litrů, na plyn to může jet taky za 18, ale taky za 30, je to podle stylu jízdy, jak kdy to přepne, ale psátsi, kolik deci si vezme nebo nevezme auto na benzín k plynu, to mi připadá ujeté....a v plynu se to nedá skoro vůbec spočítat, rozdíly tlaku, teploty, objemu, na to jsou přepočtové tabulky, když k nám dojdou celůníci na kontrolu, stráví tu několik hodin, než na to přepočtama dojdou, a to na to dneska mají programy ....

je pravdou ze se moc pri vypoctu navratnosti LPG na spotrebu benzinu nekouka. Zrovna minulej mesic jsem jezdil vyjimecne do prace svym autem 10km tam 10km zpet. Prvni km se jede na benzin a aktualni spotreba klidne i 25l/100km par semaforu a je to tam hned. Za tyden jsem tedy propalil 2,5l benzinu tzn za mesic 10l kdybych takhle jezdil celej rok tak rekneme 100l tzn. zhruba 1700Kc navic ke spotreba plynu. Takze chapu ze uz nekdo o spotrebou benzinu u LPG auta uvazuje.

Kdyz mam auto ktery zere 20litru tak spotrebu benzinu na studene starty resit opravdu nemusi, uspora na LPG je pri teto spotrebe tak vysoka, ze nejaky litr benzinu je zanedbatelny... Ale je to trosku paradox ze nekdo kdo ma Cayenne Turbo (usuziji ze spotreby a zrychleni a vykonu) si necha namontovat LPG... ted to nemyslim z pohledu sportovnosti ale dodnes jsem zil v presvedceni ze kdo ma na takove auto ma i na benzin.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.