Publikováno Duben 11, 201114 r Zdravim. Nikdy sem nemel co docineni s 1.2 HTP 47 kW az do doby co sem si koupil fabku s timto motorem. Porad se ucim rozjizdet. Sem zvyklej ze se auto rozjede samo ale u fabky nevim jak se krasne rozjet aniz by me nezavibroval volant. Obcas pridam plyn tak az se krasne rozjedu. Autorizovanej servis rikal ze je to ok i znamej. Zvykali ste si taky?
Duben 12, 201114 r když poslouchám, jak se htp-čka rozjíždějí, tak to máš asi normální. každej tomu při rozjedu asi musí naložit. není to diesel, aby jsi se rozjížděl do kopce bez plynu
Duben 12, 201114 r Příteli okřídleného šípu, pro Oscarbfc, jde opravdu o to naučit se pracovat s plynem a spojkou. Vlastním 1.9 TDI to je automobil v uvozovkách pro začátečníky, hovoříme jen o rozjezdu. To jde samo. Moje paní má firemní F2 1.2 HTP. S tímto vozidlem jsem párkrát jel, ale rozjezdy v pohodě.V zaměstnání máme mimo jiné i F1 1.4 74Kw, u tohoto vozidla mi to při rozjezdu párkrát chcíplo. Jak říkám - jde o rutinu. A pak, kdo třeba neměl někdy problémy s rozjezdem, tak ten ať hodí kamenem. Ale né na mojí přední šibu! Radek.
Duben 12, 201114 r Je to o zvyku a o tom, jak si je řidič vědom charakteristiky motoru a zatížení auta. Je jasné že s dehťákem a s dlouhozdvihem obecně se budu rozjíždět jinak než s malolitrážním "šicím strojem" pod kapotou. Dlouhozdvihu stačí plynule povolit spojku na volnoběh a zvolna přidat plyn (pokud tedy nechci hrabat), zatímco maloobjemu musím mírně "prohrábnout rošty" a dostat ho do otáček s aspoň nějakým krouťákem - u HTP tato oblast začíná malý kousek před hranicí 2000rpm, což rozhodně nejsou volnoběžné otáčky - a citlivě podržet spojku ve skluzu, než se odlepí z místa. Zkušený řidič si podvědomě v každém autě do kterého sedne, při rozjezdu přidá trošku plynu a v momentě povolování spojky má pravou nohu připravenou "přitopit" víc, pokud otáčky začnou klesat a je pro rozjezd potřeba víc výkonu.
Duben 12, 201114 r nebo stačí jiná technika - občas pozoruji u nás borca, který sedne do auta, nastartuje a ještě než se dotočí startér, tak už má plyn na podlaze (motor samozřejmě studený, benzín), do toho pustí spojku a hyjé. auto má najeto 20tkm a kouří modře tak, jak nekouří ani vozy, které objely 10x zeměkouli. ale je pravda, že mu to při rozjezdu neškytá
Duben 12, 201114 r @boobika - mít to auto ruce, umlátí takovýho debila a oběsí ho na jeho vlastních střevech...
Duben 12, 201114 r Rozjezd s Fabkou 1.4 16v 55kW combi r. 2005 je mi stále záhadou. Mám s ní najeto skoro 100tkm. Do kopce (4lidi) se musí hodně vytočit na nějakých 2500 spíš 3000ot/s, pak stejně otáčky spadnou a musím trochu zase povolit spojku. Nejvíc mě štve elektrickej plyn, věčný čekání na vytočení motoru (opravdu jsem si ani po dvou letech nezvykl na sekundové zpoždění). V tomto směru bych Fabku hodil nejraději ze skály. Chybí mi spojka s plynem ze š120- okamžitá odezva.
Duben 12, 201114 r Ja mam F1 47kw a nemam s tym problem sa rozbiehat aj ked su tam 4 ludia. Pekne sa da aj pri 1600, samozrejme ze to nie je rychle ale bez akych kolvek trhani...to zase nehovorim, ze som bezchybny...napr. pri W caddy s ktorou som siel na sluzobnu cestu do DE som si tazko zvykal na spojku...strasne tvrda...Ja len tolko...ze som si zvykol na HTP a nemam vazne vyhrady k tomuto motoru...aj ked je pravda, ze to opozdenie plynu tam je Upraveno Duben 12, 201114 r od Ďury
Duben 12, 201114 r Každý by mal svoje auto po čase poznať a naučiť sa s ním jazdiť v pohode. to platí aj pri pohýnaní.
Duben 13, 201114 r Autor Dík moc všem za odpovědi Nejslabší motor co sem kdy řídil byla 1.6 a to starej escort takže mazec Už to pomalu vychytávám s tím že čumím na otčkoměr jak blbec ale dá se to Ono spíš možná zbržďuje moje učenlivost služební dodávka Iveco Daily 3.0 takže po celým dnu sednout do vysavače o třech válcích je celkem sranda Díky za reakce.
Duben 13, 201114 r nic si z toho nedělej, já jezdím teď hodně s Feldou a do Fábky sednu jen když mi ji manželka půjčí a také mi občas zhasne, holt Felda to není, která si přidá plyn i do kopce sama když se rozjížím bez nohy na plynu a jen pracuju se spojkou
Duben 14, 201114 r to sice jo, ale tříhrnek je hoooodně komplikovaný, tam ten rozjezd bez plynu je na hoooodně dlouhé hraní se spojkou a to ještě na rovině
Duben 14, 201114 r Autor to sice jo, ale tříhrnek je hoooodně komplikovaný, tam ten rozjezd bez plynu je na hoooodně dlouhé hraní se spojkou a to ještě na rovině Tak s tím teda s tebou hodně souhlasím
Květen 9, 201114 r Mám 40kw a rozjedu se vklidu jenom na spojku. Ale taky se mi obcas stane že to škitá a různě klepe ale to je asi normál. Snažim se víc plynu (ale ne moc) a pak to de. z trojky na čtyrku to je krása ale z jedničky na dvojku mi to často cukne. Ale to je asi tim, že sem si ještě nezvykl. Taky me štve že sem zezačátku fábku podtáčel, řadil sem v 2 a půl tisících, (protože sem předtim jezdil s OII 1.9tdi) a žralo to jako tank. Ujel sem na nádrž cca 450km. Teď to víc točim, třeba i do 3apůl a je to lepší, ujedu na nádrž i 630km. A to jezdim většinou město.
Květen 12, 201114 r Mně to také občas mírně škubne a ozve se z toho divný zvuk. Na elektrický plyn jsem si dlouho zvykal a navíc mi spojka zabírá moc vysoko, s tím však nic nenadělám. to Ulambator: dojezd víc než 600 km? Leda z kopce...
Květen 12, 201114 r Když nedupu na plyn jako hovádko, mám po natankování dojezd až 850km - obvykle ale míň, 810-830. Zato když se rozjíždím s pískotem gum, PP ukazuje i méně jak 500km...
Květen 12, 201114 r njn,ale room má taky nádrž na 55 litrů. Jinak na rozjezdy ze stokoňovou FI Combi 1.4 16V se mi nějak nepodařilo zvyknout ani po 30 000 km,obvzlášť při zapnuté klimatizaci a nějakém tom zatížení. Musí se na to šlápnout.
Květen 15, 201114 r ja na 100 konovej kobylke v pohode 800-850km dojazd(aj realny),priemerka 5.3l/100km,jazda okolo 100km/h....na rozjazd klidne aj na dvojke bez plynu...ale je pravda,ze ked sa clovek nehra so spojkou,tak tomu treba slapnut ale 1500...inac ten plyn je katastrofa...nemohla byt ta odozva o polku mensia??to by asi nebola zase skodovka:D
Květen 16, 201114 r Já měl dřív u FI 1.4 16V 55kW taky problémy s rozjezdy, zvykl jsem si až cca po roce, spojka zabírala až hodně nahoře a plyn měl cca 0,5-1s prodlevu, to se prej, ale dalo řešit přehraním SW v ŘJ, nebo přechipováním, kde tato úprava byla zahrnuta také. Ale asi jsem to zbytečně moc dusil při rozjezdu, někdo mi radil, že ty 16V jsou vysokootáčkové motory, tak ať se nebojím při rozjedu přidat trochu víc plynu (nemyslím, aby to řvalo), časem jsem si na to zvykl, trochu vytočit a najednou rozjezdy bezproblémů, jen najit tu hranici. Teď mám 1,9TDI a ta nepotřebuje ani komentář.. :D tam není plyn skoro vůbec potřeba..
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.