capjackal Vloženo 15. Duben 2011 Sdílet Vloženo 15. Duben 2011 Vy, co máte vzadu kotouče, jak vám brzdí ručka v kopci? Mě auto prostě neudrží (má problém i s mírným sklonem) a to už byly měněný i komplet třmeny. Známý mechanik tvrdí, že je to u zadních kotoučů normální, že auto v kopci neudrží. Mě se to ale nezdá. Jak to teda je? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
brunda Vloženo 16. Duben 2011 Sdílet Vloženo 16. Duben 2011 no me to taky moc nebrzdi vse chodi lanka taky krasne ale je to taky takovy gumovy Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jirina5 Vloženo 16. Duben 2011 Sdílet Vloženo 16. Duben 2011 Známému mechanikovi vzkaž, ať jde do politikiky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 16. Duben 2011 Sdílet Vloženo 16. Duben 2011 To beru jako naprostou pitomost, to by ručka byla tak akorát na okrasu. Při jízdě to samozřejmě chvíli trvá než auto zpomalí resp. zastaví, jsou to prostě menší kotouče a tím i nižší účinnost, ale mám ověřeno, že i ze slušného kopce, při rozjetém autě je účinnost slušná a auto zastaví. Takže, že by auto nebylo schopno stát v kopci na ručku je nesmysl. Máš buď špatné brzdy, nebo hůř špatného mechanika. P.S. Zhruba dva měsíce zpět jsem dělal brzdy vpředu i vzadu. Vpředu desky a kotouče, vzadu navíc i třmen vlevo, pravý byl již měněn zhruba před rokem, když to bylo komplet raději jsem dal nové i lanovody. Můžu tedy z první ruky potvrdit, že v kopci stojím bez problémů. P.S.2 Jen pro kontrolu, když se podíváš pod auto na třmen při zatažené ruční brzdě musí být vůle mezi pákou a dorazem (na třmenu) v řádech milimetrů, jak je o hodně větší je to špatně. Nedokážu přesně říct jaká má být při zabrždění přesně, ale u mě byla na pravé straně mnohem větší než na levé a třmen brzdil špatně (proto výměna). Na levé jsem ho měnil protože teď v zimě docházelo k zamrzání ručky (podezření na lanovody, ty to ale nebyly). Po výměně levého (původního) třmenu bylo vidět, že sůl kompletně rozežrala tu část, která je schovaná pod gumovou manžetou páky. Pro úplnost, při výměně třmenů jsem musel vyměnit i obě brzd. hadičky, duté šrouby byly silně poškozené od soli. P.S.3 Pokuď se vám při zatažení ručky ozývá od zadních brzd skřípění nedělají to kotouče, ale vodící čepy třmenu. Odstranit se to dá jednoduše. Při rozhozených brzdách vytáhnout držák třmenu i s čepy, vše očistit a promazat vhodnou vazelínou. To ticho za to stojí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kptr Vloženo 18. Duben 2011 Sdílet Vloženo 18. Duben 2011 Mě to teda brzdí velice dobře....kupodivu. I z kopce. Nemůžu si stěžovat. Ale pro jistotu tam ještě zařadím rychlost....... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bolek Vloženo 18. Duben 2011 Sdílet Vloženo 18. Duben 2011 Můžeš být šťasten, bo mě ručka nebrzdí vůbec. Dokonce jsem na STK dostal razítko nezpůsobilé. Nejsem první ani poslední, kterému se mechanika brzdiče potento !! Spíše řeším problém jaký brzdič koupit, zda 38,bo 41mm pístek. 38mm můžu mít za poloviční cenu, ale nevím zda mi to na Combi bude brzdit. Poradíte ?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Walda RS Vloženo 19. Duben 2011 Sdílet Vloženo 19. Duben 2011 mě to brzdí až moc bych řek, ale to asi bude těma 256mm chlazenejma kotoučema Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 19. Duben 2011 Sdílet Vloženo 19. Duben 2011 Ruční brzda musí dobře držet na jakénkoliv kotouči. Podmínky jsou: Funkční nezarezivělé lanovody Správné seřízení Uvnitř pístku je samostav. Při výměně destiček se musí stlačovat a současně zašroubovávát dovnitř. Pokud se tento postup neprovede tak se samostav poškodí a potom samozřejmě nemůže fungovat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 19. Duben 2011 Sdílet Vloženo 19. Duben 2011 Je to o destičkách, sračky jako Ferodo nebrzdí,žerou kotouč a pak ani ručka nic moc. Dávám jedině Originály tj. ATE, nic jiného a neutrhnu to, to se spíš rozjedu a vláčím kola za sebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Walda RS Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 souhlas s juke.box, sice nemám originály, ale má pravdu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 Nerekl bych, ze Ferodo je sra*ka znacka Me prave ze naopak znacka ATE, moc nepresvedcila v kombinaci z Kotoucema Zimmermann. Kdyz jsem pak dal tu jak pises sra*ku Ferodo Premier, tak auto najednou zacalo brzdit jak by melo ! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jiko01 Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 jako Pepa007, musí brzdit každý kotouč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 20. Duben 2011 Sdílet Vloženo 20. Duben 2011 Nerekl bych, ze Ferodo je sra*ka znacka Me prave ze naopak znacka ATE, moc nepresvedcila v kombinaci z Kotoucema Zimmermann. Kdyz jsem pak dal tu jak pises sra*ku Ferodo Premier, tak auto najednou zacalo brzdit jak by melo ! Tak se přijed podívat,jak vypadají kotouče po 1 roce a 30tis km s deskama Ferodo. Kotouče můžu vyhodit a destičky jsou pořád stejně tlusté, tj jsou tvrdé a nebrzdí. Dal jsem Ate jak to vymysleli soudruzi ve Škoda Auto a brzdí to jak má. Neí to jen moje jedna zkušenost, ale znám takových případů plno, protože se v týhle brandži nějakej pátek pohybuju. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 22. Duben 2011 Sdílet Vloženo 22. Duben 2011 (editace) To me hlava nebere, kamos ma na Octavii Ferodo kotouce a desky, a brzdi to velice dobre. Kdysi na byvale Felicii jsem taky menil kotouce a desky Ferodo, a auto s tim jezdi jeste ted, protoze zustalo v rodine. Najete maji urcite vic jak 30tis a z brzdama neni problem Ja mam za to, ze Ferodo je takova stredni trida kvality pro bezne uzivatele. Tak me ale napada, cim to, ze kdyz jsem mel na Octavii desky ATE a kotouce jsou tam Zimmermann. Tak auto proste nechtelo brzdit a po vymontovani tech ATE desek, byly desky znacne vylestene ze se leskly. Jak jsem psal, po namontovani desek Ferodo premier, to auto zacalo brzdit ! Jedina moznost je, ze ty kotouce Zimmermann jsou proste z hodne odlisneho materialu, kdyz tam proste ATE desky nefungovaly ?! Edit: Jeste doplnim k tem deskam ATE, ze jsem brzdy nikdy neprehral ani nebrzdil z extremni rychlosti na doraz. Jezdim normalne, zadna velka divocina:) Kotouce nastesti nehazou ani nevykazujou zadnou zavadu. Na krajich je ojeta jen nepatrna hranka, ktera jde jen lehce citit hmatem, takze kotouce jsou asi po 10tis skoro nejete. Uvidim jak teda budou rychle ubyvat po namontovani tech desek Ferodo... Editováno: 22. Duben 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maniak Vloženo 15. Květen 2011 Sdílet Vloženo 15. Květen 2011 jestli jezdíš kamionem vem si z práce klín pod kola kotouče a nebrzdit " ? nesmíte si kupovat destičky z polistyrenu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tucnak01 Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 Predelaval sem zhruba pred rokem a pul zadni napravu z bubnu na kotouce a zatim o rucce muzu rict ze bubny brzdily rozhodne lepe. Par mesicu jsem tam mel nejake noname a to brzdilo opravdu blbe. Pred rokem a neco jsem dal dozadu kotouce i desky TRW, jezdit se s tim da, STK to proslo, ale proste neni to ono TRW se pro priste rozhodne vyhnu, mam je tam rok a neco (asi 35t km) a ackoliv jezdim slusne sou za tuhle dobu a celkem nic moc kilometry radne zdevastovane. Orezle kotouce i desky, nestejnomerne sjete, z kraju desek se loupe matros. Pokud to srovnam s predkem kde mam pul roku Zimmermann+Textar a kotouce i desky vypadaj napohled jako nove je TRW vzadu naprosto zoufale Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 16. Květen 2011 Sdílet Vloženo 16. Květen 2011 Tak s těma Textarama vepředu přeju hodně úspěchů,je to něco jako ferodo, strašně tvrdý.......no uvidíš časem Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikeš Vojta Vloženo 19. Květen 2011 Sdílet Vloženo 19. Květen 2011 Co starý fígl? Zatahovat ručku při prošláplé brzdě a nastartovaném motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mr.BuBaK Vloženo 21. Květen 2011 Sdílet Vloženo 21. Květen 2011 to sa robi na bubnoch , aby sa roztahovanim nedostal vzduch do valcekov, pri kotuci neni potrebne nakolko sa piestik otaca Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 21. Květen 2011 Sdílet Vloženo 21. Květen 2011 (editace) To je přeci blbost s tím vzduchem, ne? Brzdový váleček si přece "umí" brzdovku nasát, nebo-li když odpojíš hadičku od válečku, tak kapalina v pohodě vyteče. Vyteče komplet i z nádržky. Ale Mikeš to spíš mylsel tak, že hydraulikou vytlačíš pístek a ručkou jej už jen podepřeš. Editováno: 21. Květen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Grym Vloženo 21. Květen 2011 Sdílet Vloženo 21. Květen 2011 (editace) Stary figl se da pouzit i na kotoucich. Jde o to, ze nemusime rucku tak rvat na silu kdyz pri tom nejdrive seslapneme brzdu. Coz udela to, ze se desky stlaci na mnohem veci silu nez z rucni brzdy, a pak to jenom zafixujeme ruckou Jinak ja mam taky kotouce, a rucni brzda nic moc. V kopci sice zastavi auto, ale bubny budou vzdy brzdit lepe. maniak: Ha, celkem si me pobavil. Kdybys byl trosku znali tak bys nepsal takove blbosti. Pouzivaji se kombinovane kotouce, kde vnitrek je udelany na bubnove brzdy. Takz normalni brzda pedal je na kotouce, a rucni brzda je pouze na ten buben !!! Kdyby kotouce brzdili, tak jak tady nekteri tvrdi, proc by se teda delal kombinovany kotouc+buben ?! AHA.... Editováno: 21. Květen 2011, autor: Grym Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sudetak Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 To sice vypadá jako argument, ale pokuď by kotoučová brzda nebrzdila v rámci ručky tak jak má na autě by prostě nebyla používána (počet aut s kotoučemi vzadu to dokazuje). Jinak ohledně Ferodo, mám je vepředu i vzadu, problém žádný. Mají pomalejší náběh, pak v pohodě. Životnost průměrná. Jinak pokuď to někoho zajímá, tak vzadu byly originální desky (z výroby) Textar. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 (editace) Takže, jak jsem psal ve svém tématu, nedávno jsem měnil zadní kotouče a desky. Oba ATE. Něco jsem s tím už najezdil, čili budou už sednuté. Dnes jsem si na toto téma při jedné jízdě vzpomněl a řekl jsem si, že vyzkouším jak brzdí ručka. Zastavil jsem na takové šotolinové cestě zatáhl ručku a zkusil se rozjet. Jednak jsem tahal za sebou bloknuté zadní kola a druhák předek hrabal. Pak jsem doma, kde mám vybetonované pruhy do garáže to zkusil znova a nerozjel jsem se, dokonce mi to jednou chcíplo. Nechtěl jsem hrabat na betonu. Bylo mi líto gum. V prvém případě jsem zatahoval ručku jak při sešlápnutém pedálu brzdy tak i přímo jen zabrzdil ručkou. Na betonu jsem už zatahoval jen ručku. Myslím, že v kopci už to zkoušet nemusím. maniak: Ha, celkem si me pobavil. Kdybys byl trosku znali tak bys nepsal takove blbosti. Pouzivaji se kombinovane kotouce, kde vnitrek je udelany na bubnove brzdy. Takz normalni brzda pedal je na kotouce, a rucni brzda je pouze na ten buben !!!Kdyby kotouce brzdili, tak jak tady nekteri tvrdi, proc by se teda delal kombinovany kotouc+buben ?! AHA.... Třeba to výrobci přišlo jednodužší. Nevím, mně ručka s kotouči brzí fest. Editováno: 22. Květen 2011, autor: Wojnar Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mikeš Vojta Vloženo 24. Květen 2011 Sdílet Vloženo 24. Květen 2011 maniak: Ha, celkem si me pobavil. Kdybys byl trosku znali tak bys nepsal takove blbosti. Pouzivaji se kombinovane kotouce, kde vnitrek je udelany na bubnove brzdy. Takz normalni brzda pedal je na kotouce, a rucni brzda je pouze na ten buben !!! Kdyby kotouce brzdili, tak jak tady nekteri tvrdi, proc by se teda delal kombinovany kotouc+buben ?! AHA.... Nejsem kdoví jaký odborník, ale s tímhle jsem se setkal u Renaultu Mascott, kde musí ruční brzda v kopci udrže 6 tunové auto a popřípadě i vlek a hlavně má hydraulické brzdy (ne vzduch). Spousta druhů bubnovek má "samoposilovací účinek" (díky tření na náběžné čelisti je tato čelist a případně i druhá přitlačována k bubnu - velmi zjednodušeně řečeno), myslím že právě proto je u Mascotta toto provedení (bubenová) parkovací brzdy použito. Nejlépe to poznáte v zimě (např. na sněhu) kdy u bubnovek trhnete za ručku a hned letíte - často mají prostě "ostřejší nástup" - viz. "samoposilovací účinek". Na naší Octavii (vzadu kotouče) máme ručku zatím dobrou, ale je to prakticky nové auto, když tahám vlek používám ten fígl jak jsem psal výše, bowdeny resp. lanka to určitě nemají rády, ale když mám za autem cca tunu nemám chuť nic riskovat! Samozřejmě se ten fígl týká bubnových i kotoučových brzd s hydraulickým ovládáním, kde je kombinovaná třecí část brzdy pro provozní i parkovací brzdění, takže to neplatí např. pro Renault Mascott (ruční brzda v kotouči), Tatra 613 (brzdové obložení a ovládání parkovací brzdy zvláš't).... . Jak to funguje, už někdo krásně vysvětlil výše. Pokud parkovačka špatně brzdí, myslím, že by nebylo od věci kouknout i na stav kotoučů (rez, drážky atp.) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wojnar Vloženo 24. Květen 2011 Sdílet Vloženo 24. Květen 2011 ..., když tahám vlek používám ten fígl jak jsem psal výše, bowdeny resp. lanka to určitě nemají rády, ale když mám za autem cca tunu nemám chuť nic riskovat! Předpokládám, že ta cca tuna za autem má svoje brzdy, páč když ne, je něco špatně . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.