Přejít na obsah

Termin vymeny oleje ?


radioactivex

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny,

vcera pri uklidu auta sem narazil na takovy problem : Nesedi mi termin vymeny oleje, ktery je uvedeny na stitku za ridicovymi dvermi (tam mam napsano 10/2011 nebo 15t km) a palubni pocitac ukazuje to same (dneska 149 dnu a nebo jeste 8300 km) do vymeny oleje, ale v servisni knizce mam napsano ze na prvni "servisni prohlidku" (vymenu oleje) mam jit uz 06/2011.

Auto bylo kupovane jako predvadeci - vyrobeno 06/2010 a ja ho koupil 10/2010 ,melo najeto 800km. Uz si nepamatuju jestli prodejce rikal, ze menili olej. V kazdem pripade to nenapsali do servisky. Bavil jsem se o tom s otcem a ten rikal, ze jedine na co se me budou ptat, kdybych treba potreboval reklamovat motor je Servisni knizka a nejake nalepky nikoho nezajimaji. Proto se vas chci zeptat co bych s tim mel udelat ?

Diky moc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Hm, jaký máte názor na výměnu oleje dle předpisu výrobce buď po roce (nebo dkonce dvou) nebo 30 tis. km, co nastane dřív - mám na mysli nové auto (F II 1,4 63 kW)? Já jsem si olej nechal vyměnit zhruba po půl roce v 10,5 tis. km, protože auto chci provozovat déle a ne ho ve 100 tis. km  prodat, aby mi bylo jedno, v jakém stavu bude motor řekněme ve 200 - 300 tis. km.

Znovu podotýkám, že se jedná o první výměnu.

 

Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Záleží, že v akom režime auto prevádzkuješ. Riešili sme tu viackrát, a sú dva tábory. Jeden tvrdí, že ak to výrobca takto určil, tak to auto musí vydržať a od toho je počítadlo premenlivého intervalu v PP ktoré povie ak treba ísť na výmenu, a potom je druhá skupinka, ktorá číta aj drobným písmom písané časti manuálu a nedôveruje premenlivému intervalu, podobne ako ty.
Ja vzhľadom na prevažne časté krátke jazdy v meste mením olej po max. 10 tisíc km. Ak dostáva auto viac zabrať, ako napr. jazda na okruhu, tak dokonca už po 5 tisíc km.

P.s.: Asi nie náhodou zmenil dva roky dozadu Peugeot svoje dvojročné intervaly na ročné. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, ono asi taky záleží na tom, v jakém režimu je auto provozováno, to nebudu rozporovat, ale podle mne je zásadní problém v tom, že při záběhu motoru dochází k tomu, že si různé součásti "sednou", dojde k prvotnímu opotřebení tam, kde to ještě trochu drhne nebo je příliš malá vůle a podobně. A kam veškerý materiál doputuje? Do oleje. A tím z oleje dělá vlastně brusnou pastu a nikoli dobrý prostředek na snížení tření. Olej samozřejmě jde přes filtr, ale při první náplni a záběhu nutně musí dojít k vyššímu zanesení filtru a je otázkou, jak velké částice filtr zachytí a co je už schopno projít a nakolik to, co už projde, může negativně ovlivnit mechanické vlastnosti oleje. Podle mne nechat první náplň oleje 30 tis. km je na hranici žaloby toho, kdo tohle vymyslel. Rozhodně to nemohl vymyslet technik se zkušenostmi v oblasti motorů.

 

Pavel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja keď som kupoval auto, už malo nejaké kilometre najazdené, ale aj tak som menil olej skôr. Ak by som ale kupoval nové auto, tak prvý olej aj filter vymením po 3000 km, ďalší po 7000 tisíc a potom každých 10 tisíc. Presne z toho dôvodu ktorý píšeš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Každý olej je vlastne doživotný. Presne do konca života motora, ktorý sa kvôli nevymenenému oleju poserie. :D
Teraz vážne. Poznáme X prípadov, kedy sa motor posral už po 60 tisíc km, lebo olej sa menil raz za 2 roky a 30 tisíc km, a za ten čas auto jazdilo väčšinou v mestskom režime. Dobre vieme, že staršie HTP tiež potrebujú skrátiť výmenný interval ak jazdia v diaľničnom režime, lebo horúci kat prepaľuje olej.
Tiež vieme, že PD-TDI sú háklivé na správny olej (hlavne tie V10). A teraz tu začne niekto tvrdiť, že má univerzálny motorový olej ktorý je tak dobrý, že ak ho použiješ, tak už ani brzdové platničky nebudeš musieť meniť...
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Věřím že nějaký těžký olej čistě vyrobený z ropy dokáže vydržet v autě 100.ooo s výměnou filtru každých 15tKm. Ale ten olej způsobí že prostě už při těch 90.ooo ten motor bude dost hlučnej, nepříjemnej, mít menší akceleraci apod. Věřím že kdyby se vyráběli lepší, větší a jemnější filtry, tak by se olej nemusel tak často měnit. Ale problém je v tom že prostě výrobci jsou tlačeni jít s cenou dolů, takže se motory tak jak všude ojebávájí čím dál tím víc. Kdyby byly motory vyráběny fakt precizně, možná by nevadila výměna po 50.oookm. Ale kdo si takové auto zaplatí? Ale bavíme se pouze na teoretické rovině. Vesměs v převodovce máte olej pořád stejný a nevadí to převodovce ani vám. V motoru se zhoršuje protože spaliny přechází do oleje přes válce. Ale to by se muselo změnit chování ovcí aby se tu něco změnilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pan Sixta by ti vysvětlil, jak to je ve skutečnosti s převodovým olejem. Plácáš tady ničím nepodložené nesmysly. A u motorového oleje nejde jen o "olej", či spíše základový oleje, máš tam spoustu aditiv, která z různých důvodů degradují, či jinak řečeno ztrácí časem svoje původní vlastnosti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kvitek: myslíš, že převodovce starý olej nevadí? Hodně se pleteš.... nedávno jsem měnil všechny ložiska v převodovce na Leonovi 1,9TDI 2008 najeto 200 tkm. Kilometry sedí, auto má stále první majitelka.

Na fotce je ložisko z diferáku, který vypadalo nejhůř. Ostatní na tom byly ale jen o trochu líp. Oleje bylo dostatečný množství ale byl černej jako bota a k tomu piliny v každým zákoutí převodovky, magnet už byl zcela obalenej.

Na svým autě jsem měnil olej v převodovce před týdnem, najeto 176 tkm a olej už žádnej zázrak nebyl, myslím, že výměna byla tak akorát.

post-64943-0-60786400-1426782764_thumb.j

post-64943-0-14418200-1426782967_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna převodového oleje je jasná věc pro toho kdo má auto s větším kilometrovým nájezdem a kdo s tím autem ještě nějakou dobu počítá. Já sám na O1 tour se chystám na výměnu (210000 km) Na renaultu megane s 300 000 km jsem to už asi prosr... protože mi vrčí ložiska při 4 a 5 stupni.

Ale určitě jezdí spousta aut se 400k + kterým se na převodovku ani nešáhlo a motorovej olej se měnil jen při vzpomínce. :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

byli dvě auta, oboje rok výroby 1985 a 1986, byli to koncernový auta, byli skoro stejný a motorově oba dva benzíny se stejnou kubaturou.

 

První z nich vyměnil převodový olej, druhej na to sral. Ten druhej co na to sral likvidoval to auto teď nedávno. Tomu prvnímu se vysypala převodovka po 8000km. Ne převodovky prostě nemají rády výměny oleje.

 

A co se týká motorového oleje, tak proto jsem psal že se bavím na teoretické rovině a filozofuji nad olejem kterej nemá degeretivní kurvítko a je schopnej nějaké té absorbce a rozkladu karbonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Každý má na svůj názor právo a může se řídit podle svých zkušeností......

Co se týče oleje v převodovce - pokud se při výměně použije předepsaný, nejlépe originální olej, tak jí to určitě prospěje.

Co vypouštím oleje z převodovek (třeba při výměně spojky), tak většinou je to pěknej šmír s metalízou. Vždy dávám olej novej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nikde to nemůžu najít tak vložím dotaz sem. Někde jsem tu před časem zahlédl, že když se změní proměnlivý interval na pevný tak tím pádem na maxidotu nejde zobrazti teplota oleje. Jedná se mi o Room/FII po FL. Je to tak nebo jsem zrovna četl blbou sekci?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bavil jsem se se svým mechošem, který dělá asi 15 -20  let servisaka ve skodovce.. rikal mi, že pokud měnit olej v převodovce, tak vždy použít original olej-cena třeba do fabky je kolem 1000kč za litr. a říkal mi, že stačí kolem 200t km preventivně vyměnit.. a taky mi říkal, že má na své fabii puvodní olej 450000km.. závěr at si udělá každý sám..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Treba rozlišovať aj to, že kto v akom režime jazdí. Prevodovka a olej v nej dostáva úplne inak zabrať pri aute ktoré jazdí v meste, a úplne inak to je u auta ktoré jazdí stovky kilometrov na diaľnici. Inak tie prevodovky toho vydržia veľa, ale väčšina užívateľov hovorí, že ak sa mení olej v prevodovke po viac ako 100 tisíc km, tak už je cítiť nejaké zlepšenie pri radení. A aj keď prevodovka vydrží jazdiť napr. 450 tisíc km bez výmeny oleja, radenie už asi nebude tak jemné ako pri novom/mladom aute.

Editováno: , autor: e1.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Třeba u toho leona jehož převodovka je na foto výše, šlo řadit pořád v pohodě. Pouze při ustálené rychlosti a lehkém plynu bylo chvílema slyšet takový hučení - vrčení.

U mého auta jsem měnil převoďák při 176 tkm a při jízdě žádnej rozdíl nepozoruju, řadit šlo pěkně před výměnou a jde i po ní. A cena origo oleje ve škodovce byla 320 kč/litr.

Auto si plánuju nechat dlouhou dobu, takže se snažím předcházet problémům....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když už jste se rozpisali tady o výměně oleje do převodovky .. já olej v převodovce měnil na F1 1,4 MPI .. neměla ale výpustný šroub takže to byla vlastně doživotní náplň tzv. dokud neodešla převodovka :) řadit šlo už hodně ztuha a to se říkalo že u toho motoru jde řazení ztuha ale u mě to bylo jako v tanku. Vyměnil jsem olej a šlo to jak po másle. Olej byl po 156 000 km černej jako uhel a proti oreginálu i docela hustý. Takže za mě měnit. Na F2 budu měnit taky kolem 150 000. Ta cena závratná není oproti starostem s novou převodovkou a s cenou jiných dílů na auto které ani 150 000km nevydrží..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...