Přejít na obsah

Octavia TDi problém se startováním


Alpaka

Doporučené příspěvky

Mám Octavii 1.9 TDi přečipovanou z 81kW na 90kW. Rok výroby 2000, najeto 142 000 km

Když se vypne motor po jízdě např. po dálnici na přímém slunci atd., a chci asi tak do cca 10 minut nastartovat motor, ozve se zvuk jako kdyby se po silnici valily plechové popelnice. Na podruhé, nebo na potřetí motor normálně naskočí a běží. Toto se stává jen při velkém zatížení motoru (jízda po dálnici apod.) Když je motor studenej nebo se nechá asi půl hodiny vypnutej, startuje normálně.

Co jsme zatím vyzkoušeli:

1) Nechat po dojetí vybrlat motor asi tak 30s - 1min

2) Zkontrolovat jestli jedou chladicí ventilátory

3) Reset palubního počítače odepnutím mínusového pólu na baterce (nevím jestli to problém vyřešilo, sice zahřátý motor naskčil hned bez rqachotu, ale to taky mohlo být způsobeno otevřenou kapotou => motor se rychleji ochladil)

To co mě ještě napadlo:

1) Souvislost s přečipováním => motor se víc zahřívá (nemůžu potvrdit auto mám měsíc a původní majitel s tím problém neměl)

2) Špatné čerpadlo

3) Špatný startér

Prosím o radu, protože to kazí radost z jinak velice kvalitního vozu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juniore, to co to napsali předchozí pisatelé jsou holé nesmysly. Za prvé to nemá nic společného se startovváním a nechytáním teplého motoru a za druhé ani se žhavením.

Podle mého názoru by mohl být problém ve startéru ( nevím kolik natočil ) ale pokud je vychozený a má větčí vůle, dalo by se to přičíst i tepelné roztažnosti materiálu. Ale opravdu těžko posuzovat něco takové bez poslechu toho rachotu a identifikace odkud vychází. ( startér, nebo setrvačník atp.)

Libor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Juniore, to co to napsali předchozí pisatelé jsou holé nesmysly. Za prvé to nemá nic společného se startovváním a nechytáním teplého motoru a za druhé ani se žhavením.

Podle mého názoru by mohl být problém ve startéru ( nevím kolik natočil ) ale pokud je vychozený a má větčí vůle, dalo by se to přičíst i tepelné roztažnosti materiálu. Ale opravdu těžko posuzovat něco takové bez poslechu toho rachotu a identifikace odkud vychází. ( startér, nebo setrvačník atp.)

Libor.

Těžko říct odkud vychází... Motorem to určoi nebude, protože ten po nastartování běží jak hodinky bez jakéhokoliv problému.Startér se mi taky moc nezdá, to spíš ten setrvačník... Auto je teď v servisu a tam nad tím kroutí hlavou, protože vůbec netuší co by to mohlo být :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to to, co vetsinou, pak je to starter nebo baterie. Pricina je - co jsem vycetl zde i jinde - v tom, ze starter netoci dost rychle, naftove cerpadlo je na bloku motoru a tudiz zavisle na otackach a proto nestaci dodavat dost nafty. Motor je navic ohraty a ridici jednotka nastavi mensi predvstrik. Stava se mi to taky, mam zjevne vybity akku a zatim nebyl cas ho poradne dobit. Nekolikrat se mi stalo - a to bude imho to, co popisujes - ze motor jakoby chytil ale vypadlo to, ze jenom na jeden dva valce. A to je pak skutecne rachot.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

volnoběžka nebo převodovka startéru

Pánové, v servisu na VAGu atd. nezjistili nic.. Měřili kompresní tlaky a všecky tyto voloviny a vše je v poho.. Zjistili, ale že při poslední výměně oleje, volové ve škodovce v přilili o 1,5L oleje víc!!!

Myslíte, že to mohlo být způsobené tímto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém...

Mám TDI 81KW+čip rok 99 a motor když je zahřátý tak točí dlouho a moc se mu nechce naskočit. Za studena chytá normálně. Baterku jsem měřil a je ok.

Taky mi nedávno za jízdy problikla kontrolka žhavení.

Nevíte někdo čím to je?!?

Nemám z toho dobrý pocit.... :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tento problém jsem měl loni v letě v květnu jsem vyměnil baterku dal jsem tam banerku 69 amperhodin+30% startovaci proud ale v letošní zimě to nechtělo vubec točit tak jsem to neunesl a koupil 100 puvodně jen na zimu ale je tam stale ale problem už neni start je tedˇsuper na šup

No ono nejspíš problém mohl být v tom, že "mechanici" v utorizovaném servisu místo polosyntetického oleje tam nalili nějakou sračku a ještě jí tam bylo o 1,5 litru víc, než mělo být.

Při vyšších teplotách ten olej údajně zplynatěl a ventily, které jsou hnané hydraulicky, pak nějak bušili jen na vzhduch nebo co... :huh:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém...

Mám TDI 81KW+čip rok 99 a motor když je zahřátý tak točí dlouho a moc se mu nechce naskočit. Za studena chytá normálně. Baterku jsem měřil a je ok.

Taky mi nedávno za jízdy problikla kontrolka žhavení.

Nevíte někdo čím to je?!?

Nemám z toho dobrý pocit.... :help:

Cim a jak jsi baterku meril ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám podobný problém...

Mám TDI 81KW+čip rok 99 a motor když je zahřátý tak točí dlouho a moc se mu nechce naskočit. Za studena chytá normálně. Baterku jsem měřil a je ok.

Taky mi nedávno za jízdy problikla kontrolka žhavení.

Nevíte někdo čím to je?!?

Nemám z toho dobrý pocit.... :help:

Cim a jak jsi baterku meril ?

Měřil mi to maník co u nás prodává baterky nějakým přístrojem a říkal že je naprosto ok...

Hustota prý taky ok.

Studený to chytá super ale po dlohé jízdě a v tomhle vedru fakt mizerně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horký motor nelze nastartovat - může být příliš vysoký tlak v palivovém systému. Buď ucpaná nebo skřípnutá hadička zpátečky nafty nebo vadný regulátor tlaku paliva.

No chyba byla v tom, že tam byl špatný olej a ještě ho tam bylo o 1,5L víc než mělo být... Takže si dávejte bacha na autorizované servisy :angry:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Horký motor nelze nastartovat - může být příliš vysoký tlak v palivovém systému. Buď ucpaná nebo skřípnutá hadička zpátečky nafty nebo vadný regulátor tlaku paliva.

No chyba byla v tom, že tam byl špatný olej a ještě ho tam bylo o 1,5L víc než mělo být... Takže si dávejte bacha na autorizované servisy :angry:

O 1.5l ? No to uz je docela masakr :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

ten zvuk při startu (nebo také vypnutí) motoru by mohla dělat volnoběžka alternátoru. Ja její skřípání poslouchám delší dobu při vypínání motoru.

To co jsi zkoušel po jízdě se zatíženým motorem na dálnici (nechat ho klápat ještě asi minutu před vypnutím ) je rozumné.

Někteří to dělají pravidelně a nemají problémy... hlavně s turbem, které si postupně vyrovná teploty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...