Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Využívate systém jednotného nákupu aj v rámci celého koncernu Volkswagen?
Áno, snažíme sa o to najmä pri niektorých typoch súčiastok, lebo aj pre dodávateľa je to úplne iná hra, ak chcete niečoho 10 alebo až 10-tisíc kusov. Už viete, že modely Citigo, Rapid Spaceback, Yeti a nová Fabia majú zjednotené materiály. Všetky spomínané automobily majú vnútri jednotný textil.

 

 

Zajímavý. Poslední dobou sleduju jenom okrajově - že by měl lifback a spaceback rozdílný textil?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci tak jsem to trochu študoval, já mám F2 FL ambiente a F3 má oproti mě navíc:  Držák výstražné vesty ve schránce ve dveřích u řidiče, Škrabka na led na krytu otvoru palivové nádrže, ESC včetně ABS, EBV, MSR, ASR, EDS, HBA, DSR, ESBS, XDS+, TSA, multikolizní brzdy (MKB) a kontroly tlaku v pneumatikách, Speedlimiter, Front Assistant (včetně nouzového brzdění), hlavové airbagy, Signalizace nezapnutého bezpečnostního pásu spolujezdce a cestujících na zadních sedadlech, Start-Stop systém a rekuperace brzdné energie.

 

Co ten Start-Stop systém a rekuperace brzdné energie? Nebude se to kazit? :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Start-Stop system ti vypina motor po zastaveni, vraj na usporu benzinu ale bateria ani motor z toho nadseni nie su. Rekuperacia brzdnej energie je proces premeny kinetickej energie na elektricku, teda inak povedane pri brzdeni (motorom) ti alternator napaja spotrebice namiesto baterie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ad Rekuperace - Z alternátoru jsou přeci napájeny všechny spotřebiče po dobu, co běží motor, ne? Rekuperaci (v podání Škoda) si představuji jako udržování napětí baterie na úrovni 90%, aby bylo kam ukládat energii při brždění. A odpojování alternátoru při rozjíždění. To je asi tak vše.

(Někteří výrobci mají nějaké torzní tyče, do které se uloží energie a využije při rozjezdu, případně nějaké setrvačníky.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Energiu na rozjazd vyuzivaju myslim hybridne motory. Ad. otazka alternatora:

 

Při brzdění motorem je napětí na alternátoru vyšší než aktuální napětí baterie (maximálně na 15 V). Alternátor tak dodává elektrickou energii spotřebičům a nabijí akumulátor. Tím se šetří palivo, které je za běžných okolností k těmto úkonům potřebné.

 

Při zrychlení vozidla, nebo ustálené jízdě je napětí na regulátoru nižší než napětí baterie (cca 12 V), takže vozidlo spotřebovává energii uloženou v akumulátoru.

 

http://www.skoda-auto.cz/models/Pages/HotspotDetail.aspx?HotspotName=91-E21+-+Rekuperace+brzdn%C3%A9+energie+[Rapid]&Page=technology&WebID=ad5ad5f4-1c5f-4456-8410-75709c983f5f

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nicmene, kdo daval pozor ve fyzice pro stredni skoly, tak vi ze moznost, ze by se timto cokoliv usetrilo je uplny nesmysl. Tu energii, kterou to ma pri brzdeni motorem dodat akumulatoru proste je nutne z neceho vyrobit, takze nejspise to auto pri brzdeni motorem brzdi vice nez by brzdilo bez tohoto kurvitka, tudiz je pak potreba vice energie pod kopcem, cimz jsme opet na zacatku.

Editováno: , autor: mike_k
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty woe, to je zase diskuze...

Omezim se tedy na pouhe konstatovani, ze se mi postestilo projet FIII 1.2 TSi 81kW s manualem, na 17" kolech a sportovnim podvozku, vybava Style + mimoradkami blizici se maximu.

 

Motor super, dynamika velmi presvedciva, a to na rozdil od generačně starsich 8V TSi nejen v dolnim spektru otacek, ale i v tom hornim...

Podvozek velmi jisty a solidne komfortni i ve vyse uvedene konfiguraci.

Na zkoumani vybavy jsem nemel cas, hned na prvni pohled me ale zaujala relativne velka panoramaticka strecha. Moooc pekny.

 

Rozhodne si podobnou konfiguraci dovedu predstavit doma pro ženu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je zajímavý, třeba u Tesly jde nastavit i úroveň rekuperace, jde i úplně vypnout a při zapnuté rekuperaci a čím je více nastavená její účinnost, tak se prodlužuje dojezd...

 

někdo se asi spletl ve výpočtech, nebo nedával na střední pozor :)

 

Jasne, u Tesly, hybridu nebo u tramvaje to je realne k necemu je. Ale Fabie pokud vim na baterku zatim nejezdi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doporučuji zajít do 12.10. na Designblok v Praze (ulice Na Poříčí 14), vstup ZDARMA,

cca 5 aut a Fabia je odemknutá. 

 

Dnes jsem tam vyslal mc2uba s fotoaparátem, tak budou lepší fotky :D Já to včera fotil jen mobilem, přesto jsem z Fabie unešený. 

post-20337-0-86133400-1412843727_thumb.j

post-20337-0-13696800-1412843732_thumb.j

post-20337-0-54762300-1412843736_thumb.j

post-20337-0-41995000-1412843740_thumb.j

post-20337-0-08818600-1412843744_thumb.j

post-20337-0-77159500-1412843747_thumb.j

post-20337-0-11967900-1412843752_thumb.j

post-20337-0-19834100-1412843759_thumb.j

post-20337-0-67839000-1412843764_thumb.j

post-20337-0-39011200-1412843770_thumb.j

post-20337-0-98534000-1412843774_thumb.j

post-20337-0-59572100-1412843781_thumb.j

post-20337-0-22640200-1412843786_thumb.j

post-20337-0-06877200-1412843791_thumb.j

post-20337-0-66292800-1412843796_thumb.j

post-20337-0-12691800-1412843801_thumb.j

post-20337-0-13522300-1412843806_thumb.j

post-20337-0-69776100-1412843811_thumb.j

post-20337-0-32273300-1412843817_thumb.j

post-20337-0-65807100-1412843824_thumb.j

post-20337-0-58665700-1412843830_thumb.j

post-20337-0-82456900-1412843835_thumb.j

post-20337-0-28686300-1412843841_thumb.j

post-20337-0-73882800-1412843846_thumb.j

post-20337-0-08345100-1412843853_thumb.j

post-20337-0-70345400-1412843857_thumb.j

Editováno: , autor: technikus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, dneska jsem se byl podívat na stánek Škoda Auto na Desingbloku 2014. Fotky sem nahodím za chvilku, zatím napíšu jen svůj pocit z F3. Měl jsem možnost si do ní sednout a osahat si jí hezky. Výbava Style Plus .. prostě plná palba, co si budeme povídat. Jenže .. nějak mám z toho auta pocit, že je snad menší než moje F1. Nevím proč .. člověk sice hezky zapadne do sportovních sedaček, ale palubní deska je dost vysoká, takže na kapotu jsem neviděl .. ale zas máte pocit z auta vyšší třídy, jen nějak jsem si tam prostě připadal stísněně. O člověku mé velikosti za mnou ani nemluvě, kolena na knop, hlava opřená o strop (auto mělo panorama, takže snížená střecha).. do kufru jsem se nekoukal, protože auto mělo vybitou baterku a jaksi bez elektriky se do kufru nedostanete. 

Samozřejmě komplet všechno jsou tvrdé plasty, o látku zavadíte jen na sedačkách a opěrkách lokte. Velmi mě zajímala středová loketka, páč podle obrázků vypadá hodně vzadu. A nebyl jsem daleko od reality, když jsem si myslel, že menší lidi, kteří sedě vepředu, tak loketku nevyužují a je to tak, loketka není nastavitelná (nebo se mi jí aspoň nepodařilo rozhýbat), takže dopředu ani dolů nebo nahoru si jí neposunete.

 

Co se týče designu z venku, tak je auto nádherné a nevidím v tom jediný problém. Co se týče interiéru tak jsem poněkud zklamaný, ale uvidíme, jak si s ní sednu, až si do ní sednu a ujedu pár kilometrů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi mě zajímala středová loketka, páč podle obrázků vypadá hodně vzadu. A nebyl jsem daleko od reality, když jsem si myslel, že menší lidi, kteří sedě vepředu, tak loketku nevyužují a je to tak, loketka není nastavitelná (nebo se mi jí aspoň nepodařilo rozhýbat), takže dopředu ani dolů nebo nahoru si jí neposunete.

 

No pěkný. Někteří lidi si posteskli, že je v Rapidu starej typ loketky ještě z první Octavie (která ovšem byla výškově stavitelná a navíc vystlaná koberečkem) a tak jí hold Škodovka „zmodernizovala“ takovýmhle způsobem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...