Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

tak, byl jsem si dnes koupit lapače nečistot na Rapida a při té příležitosti omrknul Fabku

 

Bílá Barva, černá střecha, černá kola, výbava Ambition.

 

Exteriér 

 

Bál jsem se, že ty světla budou hodně rozpláclá a nebo že to bude dost podobný Polu. Nakonec se nepotvrdilo ani jedno, světla cajk a sice tam jsou podobný rysy jako má Polo, ale ve výsledku je to jiné auto.

Takže za mě exteriér moc pěkný, jediný co se mi fakt nelíbilo byly kliky dvěří. Působní příliš robustně a jak když tomu odstávají uši. Na větším autě jsou cajk, ale tady to trošku ruší. Anténa pěkná, musím ji někde sehnat :) Překvapilo mě, jak moc jsou velký a protáhlý zadní světla, podle fotek jsem čekal něco o velikosti první Fabie...

 

 

Interiér

 

 

No, ten mě celkem zklamal. Asi nejvíc ergonomie. Sešteloval jsem si sedadlo a celkem jsem musel natáhnout ruku na ovládání výdechů ventilace a kupodivu i ovládání topení. Opěrka cajk co se týče délky, uvnitř není kobereček nebo semiš - velký fail. Závidím páčky z O3. Tlačítka uprostřed, kdy je mezi nima jedno velké a ještě né uprostřed je krapet hnus ( připomíná mi to Felicii ) - ty se mi nelíbí. Rozhození některých na levou stranu také nechápu. Co mě ale asi nejvíc rozhodilo, tak nevím jestli je to tím, že Rapid má vejš posez, nebo Fabia níž ( v nejnižší poloze ), ale u Fabie jsem měl pocit že nevidím přes palubku a jako by mi vadila jak je nabubřelá a vadila ve výhledu, až mi to možná bylo nepříjemný. Jak se mi líbila palubka na fotkách, tak v reálu už tolik ne. Hlavně rámeček kolem ovládání topení je fakt jak ze Škody 120 - dobrej úlet :)  Sedačky bych asi řekl stejný jako ty základní v Rapidu, možná je lepší opěrka hlavy. Překvapilo mě jak Škodovka furt mění a vrací některý prvky. První Fabie velký drát na ovládání pojezdu sedaček, druhá Fabie uz plastové oko, Rapid drát, Fabie 3 zase plastové oko :) U Rapida necvrliká výškové štelování sedaček, ve Fabii ano. Radio swing, tak spíše se mi líbí koncepce displaye na šířku, než do malého čtverečku jako to má Fabia, takhle mi to připomíná palubní počítač z Fiesty :( No, prostor na šířku bych řekl cajk, možná bych ani nepoznal rozdíl mezi Rapidem a Fabií, ale díky té palubce jsem měl trošku ztísněný pocit. Vzadu prostor na nohy nic moc no. Nevím jak na tom bude verze combi, ale dál bych v tom nechtěl jet :) Kufr mi přišel cajk.

 

Závěr, když už bych si jí měl koupit, tak asi jedině verzi kombi - záleží jestli bude jiný prostor vzadu na nohy, protože dvojková má fakt dobrý. A když už Fabii, tak začínat style verzi. Holý Ambition vypadá prazvláštně...

Editováno: , autor: Rypicong
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Včera jsem si byl prohlédnout FIII ...

Moje zjištění - proti mému Rapidu interiér stísněný, sedačku jsem měl v zadní poloze, abych tak nějak slušně seděl. Následně jsem se pokusil posadit dozadu za místo řidiče, ale vůbec jsem se tam nevešel. Zlatý Rapid.

Jinak mě zklamalo to vnitřní zpětné zrcátko, je hrozně na výšku úzké.

já se byl kouknout dneska a schválně jsem si na tebe vzpomněl, jako nevím, ale mě přijde stejný jako máme v Rapidu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to jste vejrali na zadní sedačky Rapida po přesednutí z Fabie "dvojkové". Teď jste konsternovaní jak je tam jaksi najednou těsno. :kol-44: . Klasika v Čechách......

Je to třída malých aut a ve své třídě je to v pořádku. Stát na salonu a rozhodovat se mezi fabulí a spacem, tak fabule bude vážnější kandidát. O notný kus lepší jízdní vlastnosti, pohodlnější. K tomu novější TSI, elektrika....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

od kdy je umístění sedaček závislé jenom na rozvoru ? Znám pár aut, kdy kombík má sedačky šoupnutý více dozadu... i 5 cm je pak dost.

 

Tady u Fabie 2 a i 3  jsem se samozřejmě spletl...

A která auta to jsou? Právěže většinou je to závislé od rozvoru, některé kombi totiž mají delší rozvor, než základní verze vozu - tím vznikne větší prostor mezi sedačkami. Ale to neplatí pro Fabie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to jste vejrali na zadní sedačky Rapida po přesednutí z Fabie "dvojkové". Teď jste konsternovaní jak je tam jaksi najednou těsno. :kol-44: . Klasika v Čechách......

Je to třída malých aut a ve své třídě je to v pořádku. Stát na salonu a rozhodovat se mezi fabulí a spacem, tak fabule bude vážnější kandidát. O notný kus lepší jízdní vlastnosti, pohodlnější. K tomu novější TSI, elektrika....

to všechno co jsi vyjmenoval, tak kupující v drtivé většině nezajímá. Rozdíl podvozku skoro nikdo nepozná ( pokud tam vůbec nějaký diametrální rozdíl je jak ty píšeš ), pohodlnější ? v čem jako ? Novější TSI - dříve se ohřeje, jestli bude cajk nikdo zatím neví, elektrika ? zase, drtivá většina lidí to nepozná a hlavně je to nezajímá...

 

Uvědomte si, jaký lidi kupujou většinou Fabie a v jaký výbavě...

 

PS: co se týče místa na nohy, samozřejmě že v daném sektoru to je správně, nijak to neporovnávám s Rapidem, hodnotím to jako zcela nové auto a co si budeme namlouvat, u nás se Fabia kupuje jako plnohodnotné auto  do rodiny a z tohodle pohledu je pro mě prostor pro nohy nic moc, ač bych si Fabii nikdy jako plnohodnotný rodinný auto nekoupil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nerozumím tvé otázce ?

 

Trabant bylo mé první auto, ale netopil a rozpadal se

Favorit - byl sežraný a musel bych dát generálku motoru apod. šel radši pod magnet

Fabia - zlatý auto, ale neměla ani klimošku a v létě bez ní jsem čím dál víc trpěl, jinak bych jí stále měl

Rapid - chtěli jsme si udělat radost, původně jsme šli pro Fabii, ale kvůli rybřině potřebuju dlouhý kufr, když jsem si jí vybavil, tak jsem cenou vyšel +/- na stejno jako s Rapidem a Rapid je prostorem a designem někde jinde.

 

Opravdu nechápu smysl tvé otázky.

 

Já pouze tvrdím, že ty kravinky které tu pár lidí používá jako argument proč koupi to a nebo to auto jsou zcestné, protože to jsou věci který opravdu drtivá většina lidí neřeší v tomto segment.

 

Bavil jsem se o tom s prodejcem a i schválně s lidma co mají Fabky 2 a ty lidi neřeší co to auto má/nemá, řeší věci jako klimatizace, stahování okének, elektrony, hagusy apod. Ale podvozek, elektrika apod. to fakt neřeší. Řeší cenu a výbavu.

 

Mě celkem rozesmálo, že většina lidí v práci ani nevěděla jak výkonný motor ve Fabce mají

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to říkám pořád - neberte to pohledem fanoušků do aut, kteří se zde pochopitelně vyskytují. Většina běžných uživatelů o svém voze skoro nic neví a ani je to nezajímá. A tím nemyslím jenom ženy. Fůra chlapů toto taky neřeší, maximálně je zajímá benzín/nafta, velikost kufru a jaký to má výkon/spotřebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes najeto 32 km s 1.2 TSI 66 Kw. Na zkušební jízdu jsem přijel s F1 1.4 OHV 50 Kw 49 000 km.

Autíčko zvenku i zevnitř moc pěkné, sedadla velmi pohodlná (ve srovnání tedy s F1), výbava zřejmě asi ta vyšší, protože to mělo ten miror link kessy climatronic a buhvi co ještě.

S tím kessy jsem byl hned zpočátku za blbce.Prodejce mi dal pokyn abych nastartoval ale já na něj stejně čekal s nataženou rukou vyčkávajíc na klíček.Jestli to je užitečná nebo zbytečná věc si netroufnu spekulovat.Bez toho miror linku bych se asi obešel.S telefonem se to spojilo ale nejde mít puštené radio.

Motor podle mě skutečně zlatá střední cesta.Jeho dynamika mě byť jsem klidným řidičem ale neoslinila.Zřejmě to bylo tím, že měl najeto jen 200 km.Docela bych si vyzkoušel svezení s 1.0 MPI.Spotřeba během jízdy 7,5 l/100 km a ve srovnání s F1 se motoru znatelně pomaleji zahřivala chladící kapalina.Kdyby se takto pomalu ohřívala na F1 tak už podezřívám termostat.Zřejmě moderní motor vykazuje málo tepla :)

Jinak řízení, řazení asi standart moderních škodovek. Při přesednutí zpět jsem se až vylekal jak F1 (bez ABS) málo brzdí, jak najednou jde hůř řazení a jak je to najednou nějaký celý gumový :kol-44: a to jezdím s fabii de facto ve stavu nového vozu.Pokrok nezastavíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jojo, to jsem byl já.

 

Sice jsem zvyklej na TDI PD motor, ale ta 81kw verze jela fakt pěkně, co mě hodně bavilo byl zátah od hodně nízkých otáček a to že i při 130km/h motor nebyl zbytečně vytočen a na druhou stranu toho i na 5q hodně pobral aniž by se nějak dusil. Nejsem sice ani v táboru nafta ani v táboru benzín, ale k naftě mám blíž, ale i přesto mě to hodně nadchlo ten motor.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Novou Fabií jsem se svezl před týdnem a za mě určitě super. Jel jsem v TSI 66kW Style+. Nepříjemně mě překvapily dvě věci:

 

1. Všichni chválí III. generaci za to, že je konečně nic netlačí do pravého kolene. Nevím jestli je to mnou (měřím skoro dva metry), nebo soudruzi nedotáhli, ale v třetí generaci mě tlačil roh do holeně a bylo mi to nepříjemnější než v druhé generaci do kolene. Doufám, že je to jen o zvyku. Zkoušel jsem trošku odsunout sedačku dozadu, což částečně pomohlo, nicméně bych si sám za sebe nebyl schopný sednout (dveře mi skřípnou koleno mezi sedačku), což ve II. generaci nebyl až takový problém, nicméně pohodlné to taky nebylo :D

 

2. TSI 66kW mi přišlo trošku nemastné, neslané, hlavně v nižších rychlostech. Pravděpodobně to má na svědomí dlouhá převodovka. Naopak při 90Km/h mě mile překvapilo, jak auto pěkně táhne. Jenom podotýkám, že jsem neměl úplně ideální podmínky na testovací jízdu (prudký déšť a vítr). Osobně čekám na TSI 81kW s 6q, do Ústí nad Labem by mělo přistát tento týden, tak sem tam už na pátek objednaný.

 

Tyto dva nedostatky ale rozhodně nedokáží pohanit celkový dojem z auta. Jsem z něho nadšený. Okouzlilo mě hlavně tlumení podvozku a nový systém infotainmentu s bluetooth. :)

 

Na závěr jeden dotaz: Nevíte někdo, zda Fabie III má nad zadníma sedačka stropní světlo? U sebe v II. generaci ho nemám a trošku mi tam chybí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...