Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahojte,

tatík si na autě vyměnil žárovky v blinkrech za oranžové LEDky a teď mu strašně rychle blikají blinkry. Původně tam byly 21W žárovky. Potřeboval bych vědět jak velký (ohmů) a jak "silný" (wattů) odpor tam dát aby se ty blinkry alespoň trošku zpomalily.

Díky

  • Autor

A ještě jsem si vzpomněl: Odpor připojit paralelně nebo sériově ?

Zcela postrádám logiku náhrady žárovek LEDkami, když se pak stejně k LEDkám nacpe PARALELNÍ odpor, aby byl zajištěn dostatečný odběr proudu, který přesvědčí přerušovač o tom, že "žárovky jsou dobré". To zrychlení blikání má totiž za úkol signalizovat řidiči, že některá žárovka se přepálila = klesl odebíraný proud. Pokud někam do auta cpu nízkoodběrové zdroje světla, musím pro ně mít i podmínky - takže odpovídající elektronický přerušovač blinkrů. Jinak se předpisové frekvence blikání (cca 1,5 -2x za sekundu) nedobereš. Abys u původního přerušovače zajistil, že bude pracovat se správnou frekvencí, musíš zajistit, aby přes něj tekl proud odpovídající výkonu 21W + 21W + 4W (přední + zadní + boční) = 46W, což při 12V je proud necelé 4A (3,8333A). Ohmův zákon se probírá v osmé třídě základky, když odpočítáš od 3,83A proud odebíraný LEDkami a dosadíš do vzorečku spolu s palubním napětím 12V, zjistíš potřebnou hodnotu odporu. Výkon odporu musí být shodný s výkonem žárovek, které má ten odpor nahradit - jinak si vyrobíš leda tak generátor dýmu...

Odpor zapojit paralelně.

Logiku vidím v tom, že LED blinkry mají okamžitou změnu mezi stavy svítí-nesvítí, oproti žárovce, která nabíhá/zhasíná pomaleji.

Jinak Ekkar má parvdu - s drobným dopřesněním, že palubní napětí při jízdě není 12V, ale cca 14,2-14-4V při správném dobíjení, a taky je potřeba vzít v potaz vlastní proudový odběr těch LED, sice oproti klasickým žárovkám je řádově menší, ale taky nějaký je...

A ještě jsem si vzpomněl: Odpor připojit paralelně nebo sériově ?

Paralelně , ale taky postradam smysl řešení když co ušetřim protopím na odporu a pozor odpor bude dost topit takove 20W topitko už hřeje :feve:

  • Autor

Jo, s tou spotřebou máte pravdu, už jsme to s tatíkem probírali a už má objednaný elektronický přerušovač k LEDkám.

Jinak proč cpát LEDky do blinkrů ? Jednoduše proto, že klasická žárovka je napatlaná nějakou oranžovou barvou která časem sleze a blinkr pak bliká bílou barvou, zato LEDka si svou oranžovou barvu udrží stále. Alespoň tak to otec chtěl.

Mně právě nebylo jasný, proč pálit zbytečný příkon v odporech, když už se tedy použije úsporný světelný zdroj - a když jsou k sehnání elektronické přerušovače, které ke správné činnosti nevyžadují minimální zátěž 21W...

  • 11 měsíců později...
  • 1 měsíc později...

Taky jsem zkoušel dát do blinkrů oranžový ledky, ale hned letěly pryč, svítivost byla sotva poloviční oproti žárovkám.

Ale pokud se seženou ledky s podobnou svítivostí jako žárovky, tak v tom nevidim problem... Taky se mi na nich líbí ta okamžitá změna stavu (zap/vyp)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.