Přejít na obsah

Stabilita v zakrutach


Eddie

Doporučené příspěvky

Zatial mam nahodene pneu z vyroby 165/70 R14 Kleber... Ked beriem ostrejsiu zakrutu trocha slusnejsou rychlostou, tak mi fabka vobec nesedi na vozovke ale sa jednoducho smyka von z jazdnej drahy.

Prave si vyberam ALU a hladam nejaky optimalny rozmer a k nemu slusne pneu.

Moja predstava je zatial 195/50 R15, k motoru 1.2 47KW.

Chcel by som si urobit nejaku statistiku o vasich nahodenych pneu a stabilite na vozovke. Piste svoje postrehy o hluku pneu, opotrebovavani, rozmere, stabilite na vozovke v zakrutach...

Snad mi to pomoze vo vybere

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hladaj, najdes tu toho vela popisaneho na danu problematiku.

Ja osobne stojim pred rovnakou dilemou, ktoru riesim.

Mam 1.2 47kW a pneu od vyrobu Kleber Viaxer AS 165/70R14, su to stvrte najlepsie pneu v rozmere 165/70R14 podla niekolkych testov. Ja som s kvalitou prilnavostou spotrebou a inymi parametrami tychto pneu spokojny.

Je faktom ze na podvozku Fabie je jednoznacne najslabsim ohnivkom prave pneu 165/70R14, je to citit, takze zmena k sirsim pneu a sirsim diskom prinasa svoje ovocie a to citelne, avsak nic netreba prehanat, vsetko ma svoje rozumne hranice.

Kedze chcem vacsiu stabilitu v zakrutach a kritickych situaciach stability nikdy nieje dost, tak idem do sirsich diskov kedze 165/70R14 sa obuva na sirku disku 5J, tak idem do 6J teda do R14, alebo R15, takze uvazujem nad 195/50R15 alebo nad 185/60R14.

Avsak, kedze kazde zvysenie vahy kolesa prinasa so sebou len a len zhorsene jazdne vlastnosti vo forme neodpruzenej hmoty tak zotrvacnosti pri brzdeni a zhorseni dynamiky akceleracie a zvyseni spotreby.....

195/50R15 ich plusy a minusy:

+ vynikajuca stabilita

- cena

- komfort

- zvysenie spotreby jak sirka pneu tak vaha disku

- zvysenie brzdnej drahy

- zhorsenie dynamiky

- vyssie namahanie napravy (razy)

- vyssia nachylnost na skrivenie disku a poskodenie pneu

- vyssia nachylnost na aquapl... z dovodu vacsej stycnej plochy

185/60R14

+ stabilita podstatne lepsia ako na seriovych 165/70R14

+ vaha disku sa zvysi len nepatrne (iba sirka sa zvysi o 1J)

+ vaha pneu sa zvysi len nepatrne

+ cena

+ zhorsenie dynamiky sa nekona (mierne sa znizi obvod kolesa)

+ komfort ostane zachovany (resp malinko sa zhorsi)

+ brzdna draha ostava zachovana, v pripade kval pneu sa znizi

- zatial som nenasiel

Z uvedenych dovodov som sa rozhodol pre 185/60R14.

Sirsie pneu by som pocitil na dynamike a spotrebe.

Ak by dynamika znamenalo zhorsenie zrychlenia do 1s a spotreby do 0,4 litra/100km, tak by som akceptoval 195/50R15 aj napriek uvedenym negativam, pretoze jednoznacne drzia ako kolajnice, ale kedze mam iba 47kW, tak musim robit kompromis. Iste sa najdu aj taki, co ti odporucia 195/50R15, pripadne 205/45R16, ci konca aj R17 ci 215 pneu, ale to su extremy a niesu vhodne na bezne "rodinne" jazdenie, ale skor na ine ucely, ktorych zmysel mi unika, ale akceptujem aj ich nazory.

Ak mozem doporucit kompromis, tak 185/60R14 Bridgestone Touranza ER300 (jednotka v testoch za rok 2006), ale ak chces jednoznacne stabilitu aj na ukor mierne zvysenej spotreby a zhorsenia dynamiky a zvysenia brzdnej drahy, tak chod do 195/50R15 a budes maximalne spokojny.

Zalezi co od pneu ocakavas.

Akukolvek diskusiu na danu temu len a len privitam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsi už někdy pneu s tak nízkým profilovým číslem? Zvlášť na 1,2/47kW mi 195/50 R15 připadne jako úlet, ale je to samozřejmě tvoje věc.

Na Feldě 1,3/40kW přečipované od Cimbu na 51kW jsem měl Continental Premium Contact 175/60 R14. Oproti standardním 165/70 R13 perfektně seděly, ale spotřeba vzrostla o necelého půl litru.

Teď na Fabii 1,4/55kW mám od výroby Kleber 185/60 R14 a zdá se mi to tak akorát (co se týče rozměru), ale drží výrazně hůř jak ty Continentaly.

Takže já v Tvém případě bych dal 185/60 R14 a raděj si koupil kvalitní pneu než utrácel za ještě větší ráfky (čím větší, tím většinou dražší ráfky i pneu)

Ber to jen jako názor. Nejsem žádný odborník a hustotuner

to je teda názor :doh

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

v poho ja sem v klidu ted ase asi vic vaytocil klaca

jinak sem teda taky obycejnej "borec" :-))) co jezdi do prace denne, najezdim 30000 rocne takze skoro stejne jak pises ty pa kilometrama vic

askorat na 205/40/17 a na 8 cm snizenym podvozku :-)))

tak a sem ted hustotuner nebo ne? :-)))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

At se na me nikdo nezlobi, ale argumenty od fabka2004, to je jak zvraceni do kyble.

Fabko, kdyz si presednes z auta se 185/60 R14 do 195/50 R15, tak ani nepoznas rozdil, natoz abys dokazal presne definovat argumenty pro a proti. Poznas to az proletis zatackou...

Nehlede na to, ze se sirsi pneu zabrzdis driv, to je fyzika.

A aquaplaning zavisi HLAVNE na dezenu, sirka rafku je az druhotny problem.

Prosim vsechny, NEROZHODUJTE se podle argumentu od fabky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odfotil som si origo stitok z dvierok na nadrzi, kde sa uvadza okrem ineho pre 1.2 47KW nasledovne rozmery pneu:

155/80 R13

165/70 R14

185/60 R14

185/55 R15

195/50 R15

Cize toto su hodnoty uvadzane vyrobcom.

Uvazujem teraz nad tvrdenim ze ak pouzijem 195/50 R15 namiesto 165/70 R14 tak sa mi zvysi spotreba a znizi sa akceleracia vozidla.

Hore uvedene rozmery su rozmery odporucane vyrobcom, kedze v technickom preukaze je udavana spotreba aj akceleracia 0 na 100 km/h. Tak si myslim ze tieto hodnoty by mali byt dodrzane pri lubovolnom pouzitom pneu odporucanych vyrobcom.

Takze tvrdenie o zvyseni spotreby a znizeni akceleracie je zrejme nie celko pravdive.

Samozrejme z fyziky je zname ze valivy odpor je zavisli od plochy ktorou sa dve telesa dotykaju. Cim vacsia je plocha tym treba vacsiu silu na posunutie telesa.

Takze toto by sa mohlo premietnut do vacsej spotreby...

Som z toho debil.... :wacko:

post-7-1152701465.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odfotil som si origo stitok z dvierok na nadrzi, kde sa uvadza okrem ineho pre 1.2 47KW nasledovne rozmery pneu:

155/80 R13

165/70 R14

185/60 R14

185/55 R15

195/50 R15

Cize toto su hodnoty uvadzane vyrobcom.

Uvazujem teraz nad tvrdenim ze ak pouzijem 195/50 R15 namiesto 165/70 R14 tak sa mi zvysi spotreba a znizi sa akceleracia vozidla.

Hore uvedene rozmery su rozmery odporucane vyrobcom, kedze v technickom preukaze je udavana spotreba aj akceleracia 0 na 100 km/h. Tak si myslim ze tieto hodnoty by mali byt dodrzane pri lubovolnom pouzitom pneu odporucanych vyrobcom.

Takze tvrdenie o zvyseni spotreby a znizeni akceleracie je zrejme nie celko pravdive.

Samozrejme z fyziky je zname ze valivy odpor je zavisli od plochy ktorou sa dve telesa dotykaju. Cim vacsia je plocha tym treba vacsiu silu na posunutie telesa.

Takze toto by sa mohlo premietnut do vacsej spotreby...

Som z toho debil.... :wacko:

jeste nezapomen na 205/45/16 :-) taky schvaleny rozm,er akorat ho maj fabkly v technicaku az od nekdy leta 2003

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

At se na me nikdo nezlobi, ale argumenty od fabka2004, to je jak zvraceni do kyble.

Fabko, kdyz si presednes z auta se 185/60 R14 do 195/50 R15, tak ani nepoznas rozdil, natoz abys dokazal presne definovat argumenty pro a proti. Poznas to az proletis zatackou...

Nehlede na to, ze se sirsi pneu zabrzdis driv, to je fyzika.

A aquaplaning zavisi HLAVNE na dezenu, sirka rafku je az druhotny problem.

Prosim vsechny, NEROZHODUJTE se podle argumentu od fabky.

Rozdiel je medzi 195/50R15 a 185/60R14, a to citelny hlavne v stabilite, ten kto ich ma o tom napise svoje.

Na to aby som mohol napisat to co som vo svojom prispevku vyssie napisal staci sedliacky rozum.

Skus co i len jedno moje tvrdenie spochybnit padnymi argumentami.

neplati co si napisal: ze na sirsich pneu zabrzdis skor.

Garantujem Ti ze na 185/60R14 zabrzdis skor ako na 215/40 R17, porozmyslaj nad fyzikou.

Aquaplaining porovnavam na rovnakych vzoroch o roznej sirke, neporovnavam hrusky s jablkami.

Cakam na spochybnenie mojich kladov a zaporov uvedenych k jednotlivym pneu v rozmere 185 vs 195.

Ak nemas padne argumenty, poprosim Ta nezhadzuj prispievatelov,

ak ich mas, mozme o nich diskutovat, a zaver nech si urobi citatel sam.

dakujem za porozumenie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, k uvedenému problému mám následující. Přešel jsem z pneumatik 185/60/14 ( Matador ) na pneu 195/50/15 PIRELLI P6000. Jen několik postřehů.

Spotřeba se nezměnila, snad 1-2 dl. navíc na 100km . Na zrychlení též není patrná

změna za běžného provozu. Pozoruji ale výrazně lepší a jisté držení vozu při rychlém projíždění zatáček ( jako po kolejích ) a výrazně kratší brzdná dráha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neplati co si napisal: ze na sirsich pneu zabrzdis skor.

Garantujem Ti ze na 185/60R14 zabrzdis skor ako na 215/40 R17, porozmyslaj nad fyzikou.

Aquaplaining porovnavam na rovnakych vzoroch o roznej sirke, neporovnavam hrusky s jablkami.

plati ale nesmis vybrat zrovna takovejto rozdilnej rozmer, tim myslim rozmer ktery uz podstatne prevysuje puvodni obvod kola

ale pokud dodrzis obvod kola ale budes mit sirsi pneu tak budes mit kratsi brzdnou drahu to napsal martinoslav dobre, protoze porovnaval 185/60/14 se 195/50/15

a rict ze nema pravdu to mi pripadne trochu srandovni :-))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Velmi rad zpochybnim :)

195/50R15 ich plusy a minusy:

+ vynikajuca stabilita

- cena (zabrousi na jakykoli web, kde prodavaji pneu a zjistis, ze 195/50 je LEVNEJSI)

- komfort (subjektivni pocit, me se lip jezdi na 195/50, protoze lepe citim, co mam pod zadkem)

- zvysenie spotreby jak sirka pneu tak vaha disku (vaha disku s tim nema co delat, spis bych rekl, ze vaha celeho kola se snizi, protoze 195/50 ma min gumy, zvyseni spotreby je sotva meritelne)

- zvysenie brzdnej drahy (mel bys opet zajit do skoly. Brzdna draha se naopak zmensi, protoze jak jiste vsichni vime, mas vetsi stycnou plochu, to znamena, ze se kolo hure dostane do smyku = lepe zabrzdi)

- zhorsenie dynamiky (moc rad bych videl jak to objektivne zmeris :D )

- vyssie namahanie napravy (razy) (budiz, s timto bych pri primhoureni oka mohl souhlasit)

- vyssia nachylnost na skrivenie disku a poskodenie pneu (a to si myslis, ze za to muze pneumatika??? :smich: )

- vyssia nachylnost na aquapl... z dovodu vacsej stycnej plochy (tohle uz jsem ti vysvetlil v prispevku nize)

185/60R14

+ stabilita podstatne lepsia ako na seriovych 165/70R14

+ vaha disku sa zvysi len nepatrne (iba sirka sa zvysi o 1J) (to si delas srandu, ze jo? :D )

+ vaha pneu sa zvysi len nepatrne

+ cena (Tady uz vis, ze je to nesmysl, protoze 185/60 je DRAZSI)

+ zhorsenie dynamiky sa nekona (mierne sa znizi obvod kolesa) (No tady jsi napsal uplny nesmysl, protoze zhorseni dynamiky poznas spis pri prechodu ze 165/70 na 185/60 nez pri prechodu z 185/60 na 195/50)

+ komfort ostane zachovany (resp malinko sa zhorsi)

+ brzdna draha ostava zachovana, v pripade kval pneu sa znizi (brzdna draha se opet zlepsi, auto se muze oprit do vetsi plochy)

- zatial som nenasiel (zatim jsi nenasel co?)

"Garantujem Ti ze na 185/60R14 zabrzdis skor ako na 215/40 R17, porozmyslaj nad fyzikou." - a kdo ted tady porovnava jablka s hruskami, co??? Jisteze zabrzdis hure s 215/40 R17, protoze ti uz na to nebudou stacit brzdy - zkratka R17 je vetsi obvod samotneho disku a s pneu to nema nic spolecneho - dej tam lepsi brzdy a opet zabrzdis lepe. Jenze jak pisu, to uz s pneu nema nic spolecneho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To si tady nekdo dela prdelky s tema cenama pneumatik????? Vzdyt 195/50 R15 je temer VZDY levnejsi nez 185/60 R14!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Michelin Exalto 195 vs 185 je 3230 vs 3019 Sk

Goodyear Excellence 195 vs 185 je 2353 vs 2260 Sk

Goodyear Eagle NTC5 195 vs 185 je 2302 vs 2126 Sk

Dunlop SP Sport01 195 vs 185 je 2240 vs 2077 Sk

Bridgestone TuranzaER300 195 vs 185 je 2002 vs 1868 Sk

Sava Intensa 195 vs 185 je 1972 vs 1806 Sk

Toyo Proxes CF1 195 vs 185 je 2003 vs 1829 Sk

a mohol by som pokracovat....

Iste najdu sa aj vynimky, ale drviva vacsina z beznych pneu je drahsia v rozmere 195/50R15 ako 185/60R14

takze zaver nech si urobi citatel sam B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, k uvedenému problému mám následující. Přešel jsem z pneumatik 185/60/14 ( Matador ) na pneu 195/50/15 PIRELLI P6000. Jen několik postřehů.

Spotřeba se nezměnila, snad 1-2 dl. navíc na 100km . Na zrychlení též není patrná

změna za běžného provozu. Pozoruji ale výrazně lepší a jisté držení vozu při rychlém projíždění zatáček ( jako po kolejích ) a výrazně kratší brzdná dráha.

preformulovane:

- spotreba sa zhorsila o 0,2 litra/100km

- dynamiku neviem posudit (subjektivny dojem, objektivne nemam zmerane)

- stabilita vyrazne zlpesenie (sam uvadzam prirovnanie ku kolajniciam)

- vyrazne kratsia brzdna draha (zlepsenie nastalo prechodom na radove kvalitnejsie pneu)

takze tento prispevok sa zhoduje s prispevkom od fabka2004

lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netusim odkud beres ceny, ale kdyz se podivam treba na www.nejlevejsipneu.cz a zkusim jen tak letmo vyhledat pneu, tak mi vyjde toto:

http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/kosik.php?pridejpneu=5400

http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/kosik.php?pridejpneu=6869

Rozdil 400 Kc ve prospech rozmeru 195/50.

A tech prikladu si tam najdi milion. VZDY, PROSIM!!!!! uvadej cenu za stejny typ pneu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, k uvedenému problému mám následující.  Přešel jsem z pneumatik 185/60/14 ( Matador ) na pneu 195/50/15 PIRELLI P6000. Jen několik postřehů.

Spotřeba se nezměnila, snad 1-2 dl. navíc na 100km . Na zrychlení též není patrná

změna za běžného provozu. Pozoruji ale výrazně lepší a jisté držení vozu při rychlém projíždění zatáček ( jako po kolejích )  a výrazně kratší brzdná dráha.

preformulovane:

- spotreba sa zhorsila o 0,2 litra/100km

- dynamiku neviem posudit (subjektivny dojem, objektivne nemam zmerane)

- stabilita vyrazne zlpesenie (sam uvadzam prirovnanie ku kolajniciam)

- vyrazne kratsia brzdna draha (zlepsenie nastalo prechodom na radove kvalitnejsie pneu)

takze tento prispevok sa zhoduje s prispevkom od fabka2004

lol

Tady je jakakoli argumentace zbytecna :) Ale blbce ze sebe delas sam ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

neplati co si napisal: ze na sirsich pneu zabrzdis skor.

Garantujem Ti ze na 185/60R14 zabrzdis skor ako na 215/40 R17, porozmyslaj nad fyzikou.

Aquaplaining porovnavam na rovnakych vzoroch o roznej sirke, neporovnavam hrusky s jablkami.

plati ale nesmis vybrat zrovna takovejto rozdilnej rozmer, tim myslim rozmer ktery uz podstatne prevysuje puvodni obvod kola

ale pokud dodrzis obvod kola ale budes mit sirsi pneu tak budes mit kratsi brzdnou drahu to napsal martinoslav dobre, protoze porovnaval 185/60/14 se 195/50/15

a rict ze nema pravdu to mi pripadne trochu srandovni :-))

Ak som vybral ten vyssi rozmer ako vacsi obvod, tak sa ospravedlnujem.

Chcel som tym povedat ze na brzdnu drahu nema vplyv len sirka pneu, ale tiez velmi podstatny vplyv ma aj celkova vaha kolesa (pneu+disk), a to u sirsich pneu je velmi podstatny faktor, ktory ovplyvnuje dlzku brzdnej drahy.

Takze v konecnom dosledku na slabsich brzdach ktore HTP samo o sebe ma je meratelny rozdiel v brzdnej drahe na pneu 185/60R14 ako na 205/45R16.

Brzdna draha a vadnutie brzd Fabie RS je ine kafe, kedze tam tie brzdove kotuce su sirsie a su schopne lepsie zabrzdit na sirsich pneu (205) ako na uzsich (185)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Netusim odkud beres ceny, ale kdyz se podivam treba na www.nejlevejsipneu.cz a zkusim jen tak letmo vyhledat pneu, tak mi vyjde toto:

http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/kosik.php?pridejpneu=5400

http://www.nejlevnejsipneu.cz/cz/kosik.php?pridejpneu=6869

Rozdil 400 Kc ve prospech rozmeru 195/50.

A tech prikladu si tam najdi milion. VZDY, PROSIM!!!!! uvadej cenu za stejny typ pneu.

pripojil by som aj link, ale ked ho sem pridam, tak sa nahodi defaultna stranka :disgust:

inac ceny som bral z www.pneumatikypriamo.com

tebou spiminany link si pozriem ked doreagujem na vyssie uvedene prispevky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...