kibi Vloženo 16. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 16. Srpen 2010 Rasmus: při koupi si auto především pořádně projeď, osahej si jak jde řazení, zda při přeřazování nikde nic neklepe nebouchá, zda jdou kvalta snadno zařadit...1.9 TDi 74kw je PD oproti 81 kw v Octe kde je rotačka, to jede trochu jinak , do cca 1800ot nic a pak zátah do sedaček a cca k 3500ot to jede pěkně = pořádně projet, po zahřátí nechat vytočit, jestli auto nepadá do nouzáku....mrknout pod haupnu na EGR jestli není od oleje (po nějakém tom nájezdu často prolíná olej)...pokud by auto nejelo slušně je možno že je váha KO......všeobecně u TDi ve Fabii je dost namáhaná přední náprava, zkus prudce přidat zabrzdit - pokud něco tluče bývají KO silentbloky zadních ramen.....pokud tluče při přejíždění nerovností KO uložení stabilizátoru nebo kosti....bez nastartování zkusit točit volantem, pokud něco křupe je KO axiální ložisko uložení tlumičů....vytočit kola a podívat se na manžetu řízení na obou stranách, zda neprolíná olej (KO celé řízení, oprava +- 8-15tisíc)....pak už jen omrknout běžný věci jináč já mám s TDI Fabkou najeto cca 70tkm a nemůžu říct špatnýho slova, opravdu držák auto...díly za hubičku a vše příjemně dostupný v druhovýrobě....pokud ti nebude vadit že je (stejně jako u OI) na zadních sedačkách poskromnu místa pro nohy, je to opravdu dobré auto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
J.Martin Vloženo 22. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 22. Srpen 2010 Ahoj, potřeboval bych poradit, chci si koupit fábii, kombi, ale nějak si nejsem jistej motorizací. Ročně najezdím takovejch 10 - 15 tisíc km, občas do práce autem cca 5km, a převážně pojížďky do 30 km, o víkendech nějakej ten delší výlet ve dvou lidech buď s kolama nebo lyžema. Myslím si že by byl optimální motor 74 Kw, ale už si nejsem jistej jestli je lepší 1.9 TDI, nebo 1.4 benzín. Jaké máte s těmiti motory zkušenosti a mohl by jste mi někdo napsat jejich srovnání. Předem díky Martin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cartmanko Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 porovnanie si urob sam, za svoj zivot si zodpovedny ty. o obidvoch motoroch mas vsetko napisane v sekcii motor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 sednout a vyzkoušet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 Když koukám kolik hodláš najet a v kolika lidech, myslím že optimální motor pro tebe bude 1.4 16V 55 resp. 59kw....je to jeden z nejvydařenějších benzíňáků (teda až na 2.0MPi kterej je výtečnej, ale špatně se shání ve slušným stavu)...osobně jsem jezdil dost a dost se služební slabbší čtrnáctistovkou 16V a je to solidní motorizace, po 380tkm "služebního" zacházení nepobíralo olej, zvukově i jízdně naprosto ok...celkově vydařenej motor 1.9TDI 74 kw mám jako vlastní vozidlo, viz podpis a jsem maximálně spokojenej...neduhy tohohle motoru jsou občas odcházející váha vzduchu a trpící přední náprava vozidla, jináč je to za sllušnýho zacházení téměř nesmrtelnej motor (háklivej na kvalitu nafty) 1.4 16V 74kw projel jsem se, nejede vůbec špatně, oproti slabší 16V nebo MPI táhne až ve vyšších otáčkách a pobere lehce víc paliva....neduhy týhle motorizace je, že celkem často si bere olej pokud opravdu víš, že víc než t co udáváš nenajezdíš, tak ber slabší 1.4 16V...jede příjemně, tichý motor výkon postačující....pokud by jsi často vozil plný kufr, více lidí, nebo vlek + sem tam větší nájezd, je optimální řešení turbodiesel - díky většímu kroutícímu momentu nízko položenýmu táhne příjemně odspoda a za slušnou spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0001krtek0001 Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 Jestli mužu radit já bych šel znovu do 1,4TDI motor je živej krásně táhne malá pojistka a spotřeba kolem 4,5 litru na sto takže ekonomicky výhodný navíc tyhle auta se dělali jenom v Německu a mají vyšší výbavu tj.4*airbag klima servo vše v elektrice nevýhodou je hlučný chod ale ten já sem jí už dávno odpustil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jarys Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 (editace) Ahoj, ostatní už ti tady odpověděli, navíc témat o těchto motorech a porovnání tady asi najdeš spoustu, chce to jen hledat... nejlíp to asi vystihl Kibi.. 74kW v benzínu jsou hodně známý tím, že docela žerou olej, nafťáček na ty tvoje pojezdy, asi není to pravý ořechový, mají dobrou účinost, než to pořádně zahřeješ, už to zas budeš vypínat. Taky bych raději volil 1.4 16V 55kW, už jen proto, že jsem ji měl (osobní zkušenost), vydařenej motor a když jsem ji měl v otáčkách, světe div se, špatně zajetá 74kW se mi moc nevzdálila, mám pocit, že jsou totiž i jinak zpřevodovaný a těch 74kW uvádí při používání 98 oktanového benzínu (ale neříkám, že je to špatnej motor, to rozhodně ne!!! ) kámoš fabii 1,4 74kW má a připadne mi, že v otáčkách má i krásnej zvukovej projev...., tohle mi prostě u nafťáčku chybí.. jen tam pořád lije olej (určitě častěji, jak vodu do odstřikovačů) :D Editováno: 23. Srpen 2010, autor: Jarys Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 Jestli mužu radit já bych šel znovu do 1,4TDI motor je živej krásně táhne malá pojistka a spotřeba kolem 4,5 litru na sto takže ekonomicky výhodný navíc tyhle auta se dělali jenom v Německu a mají vyšší výbavu tj.4*airbag klima servo vše v elektrice nevýhodou je hlučný chod ale ten já sem jí už dávno odpustil nesmysl s tou výrobou v německu. A výbavu mají takovou, jakou si člověk objednal, takže klidně i holátko jinak souhlasím, že 1.4 TDI nejede špatně, ale zvuk je prostě hroznej, 3 hrnky jsou 3 hrnky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
0001krtek0001 Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 Nechci se přít ale tento typ se vyráběl ve VolswagenAG,Wolfsburg,SRN alespon ten, muj jinak ještě jsem nepotkal 1,4TDI jako holátko všechny měly velice slušnou výbavu jinak tento motor byl pro zajímavost dražší než 1,9TDI nové auto beru to podle svého stálo 482000Kč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 pleteš se, jak ve výbavě, ketrá byla jak napsal Pitrs volitelná (vesměs 1.4 i 1.9TDi bývali ve vyšších výbavách, už jen kvůly tomu, že zpočátku byly turbodiesely za vyšší peníz - směřovali k potencionálně movitějším zákazníkům) tak v ceně motoru....1.9TDi byla dražší PS: nebyl problém dostat se přez hranici 500tkč...moje stálo tuším cca 490.000,- a to nemám všechny kravinky ve výbavě Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
deco Vloženo 23. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 23. Srpen 2010 Pokud natrefíš na dobře zajetou 1.4 16V 55kw tak by to asi nebyla špatná volba.Já jsem asi to štěstí neměl,s větším lenochem jsem snad nejezdil a to nejsem žádný závodník.Po 2 letech šla z baráku. 1.9 TDi je pro mě doslova balzám na duši a je s ní opravdu příjemné svezení. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 24. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2010 Nechci se přít ale tento typ se vyráběl ve VolswagenAG,Wolfsburg,SRN alespon ten, muj jinak ještě jsem nepotkal 1,4TDI jako holátko všechny měly velice slušnou výbavu jinak tento motor byl pro zajímavost dražší než 1,9TDI nové auto beru to podle svého stálo 482000Kč všichni máme ve velkém TP uvedeného výrobce VW AG, Wolfsburg, SRN, jelikož je to hold vlastník škodovky, ale pokud si zadáš VIN kód do dekódovacího programu tak zjistíš, že auto bylo vyrobeno v Mladé Boleslavi. S výbavou je to jak psal Kibi, hold je to dražší motorizace oproti benzínu, tudíž když už to někdo koupí, tak si hold třeba připlatí i tu výbavu. Jinak běžně jezdí firemní TDI ve výbavě klasik a jezdí jich mraky. Dokonce i referenční nebo roční vozy v bazarech škoda byly s tímto motorem v klasiku + příplatková výbava (pomáhal jsem vybírat auto pro švagrovou, takže jsem jich hodně viděl). Je to prostě co si zákazník vybral, takže může být TDI v eleganci se vším, tak v klasiku i bez centrálu. Asi tak jinak jsem měl tu čest projet se v 1.4TDI 55 kW a nejelo to opravdu špatně, spotřeba při svižné jízdě taky dobrá, ale ten zvuk (když jsem přeskočil ze své 1.4 16V) byl prostě hrozný Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 24. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2010 Já bych se zkusil poohlídnout po 1.4 59kW která se dávala myslím od 2005 do kombíků a sedanů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 24. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 24. Srpen 2010 pitrs 78: A není to tak,že auto se vyrobilo v Mladé Boleslavi a motor ve Wolfsburgu? Tak to totiž mám v techničáku. Je tam přece výrobce vozidla a výrobce motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pitrs78 Vloženo 25. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 25. Srpen 2010 Nevím jak to je přesně v techničáku, ale já jsem reagoval na větu "tyhle auta se dělali ve Wolfsburgu". Kde se vyrábí 1.4 TDI to nevím, ale myslím, že je to úplně jedno, jestli to jsou čechy, německo nebo maďarsko a ještě jeden omyl autora, 1.4 TDI nebylo nikdy dražší než-li 1.9 TDI !!! To by si ten motor totiž nikdo asi nekoupil Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Rasmus Vloženo 29. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2010 kibi, diky moc za rady. Tak jsem koupil Fabcu 1.9 TDI r.v. 2001 v combiku a sem spokojenej. Pohkidal sem si veci ktere si psal a zatim pohoda. Koupil sem cernou se svetlym interierem a v docela slusne vybave. Ma to dokonce vyhrivane trisky ostrikovacu a klimatizovane dve prihradky v palubni desce na coz sem koukal jak puk. Ma par much ale ty casem vychitam. Peugeot je uz ve svete tak nemam co resit. Este jednou diky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 29. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2010 Tak se ukaz v sekci "Vase Fabia" a hod nejaky foto a info! Hodne stastnych km. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kibi Vloženo 29. Srpen 2010 Sdílet Vloženo 29. Srpen 2010 Nemáš za co, od toho forum je jak napsal Maverick, pochlub se ať vidíme co pěknýho jsis našel jináč at slouží a dělá jen radost Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
waren Vloženo 6. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2010 Ahoj všem, chtěl bych vás poprosit o radu - chci si koupit Fabku, a narazil jsem na tuto: http://otomoto.cz/skoda-fabia-sport-C15099797.html . Je to 1.4 MPI 50 kW, RV 2001. Majitel se v tom asi hodně vyzná a tudíž počítám, že nebude potřeba nových investic krom katu a nových kol (to bych kdyžtak řešil formou slevy). Budu s ní jezdit spíše o víkendech nebo sem tam na nákup, do práce většinou chodím pěšky, takže počítám tak město 35%, mimo město 65%. Myslíte, že je to za tu cenu dobrá volba? Popřípadě by jste mi doporučili raději jinou motorizaci? Díky Mára Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
matles100 Vloženo 6. Listopad 2010 Sdílet Vloženo 6. Listopad 2010 nazdarek,osobne bych vzhledem k upravam a menenych dilech vyzkousel kompletni kontrolu v servisu,pokud s tim bude majitel souhlasit,coz by ve vlastnim zajmu mel,jinak bych nechal fabku napichnout na pc a zjistit kilaky ,predpokladam ze auto nema servisku.Je tezke poradit,pokud se majitel rozhodne pro kompletni prestavbu vozu,vetsinou je pricina v tom,ze vuz koupil za velice slusne penize a hlavne bourane! Ale jak rikam,jsou to jen spekulace,opravdu bych tlacil na ten servis a kompletni prohlidku,klidne v miste jeho bydliste Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kolaps Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Ahojte, zacal som po dobe kedy potrebujem mobilitu koli povinnostiam uvazovat nad kupou auta. vybral som si ako zaciatocnik Škoda Fabia 1.2 12V Classic - nechcem menit vyber. r.v.: 6/2003, 1198cm3, 47kW (64PS), P, M5, Benzín, 5 dv., Primarne je to na jazdenie po BA obcas cesta do NR a tak. mate nejake rady ako postupovat pri kupe? co vsetko preverovat? ako postupovat po podpise zmluvy? myslim prevoz auta z okresu do okresu pripadne kraj/kraj. Zatial som si urobil akysi list, na ktorom si budem znacit veci a teda kontrolovat casti auta, beriem aj meraci pristroj na kontrolu hrubky laku. Premyslal som nad zabezpecenim si vyskakovacieho kluca nakolko to beriem dnes uz ako standard. Ako postupovat?do akeho servisu? Dakujem za pripadne rady pripomienky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dibarbora Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Vzhladom na tebou spomenute pouzitie auta si podla mna vybral primeranu motorizaciu. Z tvojho postu mam ale pocit, ze si v automobilovej technike zaciatocnik bez skusenosti, kvoli tomuto by som Ti odporucil zobrat na obhliadku auta niekoho, kto sa tomu viac rozumie a bude vybaveny aj diagnostikou. Aj tieto motory maju svoje muchy, ktore sa prejavuju pri prevadzke ale ako zaciatocnik to nemusis vobec zistit. Urcite treba pri kupe urobit skusobnu jazdu podla moznosti vo vsetkych rezimoch. Odporucam trvat na tom aby sa skusobna jazda zacala so studenym motorom (overenie studeneho startu a prevadzky za studena, za kazdych okolnosti musi motor nastartovat a ist pravidelne), motor zohriat a potom aj poriadne prevetrat (zohriaty motor musi ist tak isto pravidelne bez pazvukov). V ramci toho treba zistit v akom stave je podvozok (tlmenie, pripadne pazvuky a stabilitu vozidla). Urcite treba overit funkcnost elektrospotrebicov a servoriadenia. Co sa tyka zmeny majitela, tak pri zmene v ramci okresu to vybavis s byvalym majitelom priamo na inspektorate a znacky Ti ostanu. Pri zmene okresu´Ti byvaly majitel auto u seba odhlasi a posle uz opeciatkovany technicak od policajtov, pricom Ty potom musis do 8 dni od odhlasenia vozidlo prihlasit na seba (odovzdas stare znacky a dostanes nove). Pocitaj, ze pri prihlaseni potrebujes mat podpisane predbezne PZP. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jarin57 Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Proč řešíš koupi auta v elektro,tak to fakt nechápu..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kolaps Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 (editace) Prepac, chcel som riesit v sekcii elektro vyrobu vyskakovacieho kluca, zrejme mi ostali cookies pri zatvoreni okna a zapisani prispevku a hodilo ho to sem. skusim poprosit administratora o presunutie temy. Editováno: 3. leden 2011, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kolaps Vloženo 2. leden 2011 Sdílet Vloženo 2. leden 2011 Ahoj, dakujem za pomerne rozsiahle rady. Pre auto idem vzhladom k mojmu pracovnemu vytazeniu v nedelu, pokusim sa v okoli predajcu kontaktovat nejaky autoservis ktory by mi bol ochotny to zdvihnut na zdvihak v den volna . Na obhliadku beriem samozrejme 2 ludi. 1. profi vodic s takmer 25r skusenostami 2. svagor ktory je do aut celkom zbehly. Neviem vsak ci dokazem hned prvu jazdu vyskusat kazdy rezim auta, nakolko je zima a predsa nemam najazdene to co by som potreboval. premyslam preto, ze to prenecham na nich a ja budem akysi pozorovatel a zapisovatel. Samozrejme si jazdu vozidlom vyskusam. Skor sa bojim, ze si nevsimnem nejaku zavadu ktora by ma neskor mohla vyjst draho. Dakujem za cenne rady. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.