Přejít na obsah

Zablokované zadní kolo ...


jeromme

Doporučené příspěvky

Zdravím, mám Fabii 1,4 HTP, 44kW. Dneska odpoledne jsem chtěl odjet s autem a mám zablokované zadní pravé kolo. Moc jsem to nezkoušel, jen jsem popojel 2 metry dozadu a zpátky dopředu, ale nepovolilo to. Auto stálo celý den na slunci. V zimě bych to chápal, ale nevím, co se mohlo stát teď. Mám se pokusit to rozlepit jízdou nebo je to na odtah? Díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a měl jsi předtím zataženou ruční brzdu? Pokud se jen chytly pakny, tak by to jízdou mělo povolit. Pokud je zacuckovaný lanovod, tak to pravděpodobně samo nepovolí. Taky může být zarezlý váleček. Mohlo to být delší dobu a jen přibržďovat - čehož si nemusíš všimnout - a jak to stálo na slunci, tak se to vlivem odlišné roztažnosti materiálů mohlo zaseknout úplně - po vychladnutí by to ale mělo povolit. O víkendu se mi stalo totéž na předním kole u archivního žigula, kterým na chalupě vozím dříví z lesa - nešlo se stím prakticky rozjet, večer už to bylo OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Prostě se "přilepí" brzdové čelisti (pakny) k bubnu. Stejná zkušenost. Auto 14 dnů na place se zataženou ruční brzdou, levé zadní kolo se zablokovalo. Zkusil jsem se rozjet, asi 2 metry tam i zpět, ale jen jsem dřel gumou o cestu. Takže zvedák, shodil jsem kolo, vyšrouboval jsem šroubek, a přes kousek dřeva jsem do bubnu bouchal. Nejdříve ze stran - bez účinku a potom čelně na více místech a povolilo to. Pak jsem přes otvor pro šroub kola vytlačil klínek samostavu a buben sundal. Na styčných plochách byla mírná koroze a bylo přesně vidět, kde byly přilepené pakny. Vyfoukal jsem to kompresorem, mechanismus máznul měděnou vazelínou. Pak stačilo se párkrát rozjet a zatáhnout ručku, aby se očistily plochy na bubnu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 4 měsíce později...

No potreboval by som pomôcť. Mám podobný problém pri státí a zatiahnutej brzdy mi to prilepí. Robí to čoraz častejšie hlavne takto cez zimu. Už ma to celkom sere lebo keď niekam idem musím vždy dať auto na zdvihák a povoliť koleso. Stačí ho povoliť a počujem ťuknutie a brzda povolí. Robí to hlavne pravé zadné koleso niekedy aj ľavé ale to je možno raz. Cez leto boli menné pakne aj lanká ale nepomohlo to. Nevie niekto čo by s tým mohlo byť ?? či to nerobia tie šroby alebo čo lebo stačí koleso povoliť a brzda sa uvolní. Za jazdy som žiadne problémy nespozoroval.

Editováno: , autor: marttin123
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chytání se obložení paken k bubnu asi nezměníš, ale k tomu povolení při zvednutí auta a uvolnění šroubů - jak povolíš šrouby, ráfek "zahrká" na náboji a udělá to samý, co se stane při pobouchání "domlouvadlem" (kladivem) = buben vlivem drobného úderu ráfkem odlehne od paken...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ale ono to robí dosť často neviem či to primŕza alebo čo keďže to robí hlavne v zime. Ja som myslel aj či to dáko tie šroby keď sú pritiahnuté neblokujú. Lebo ono je to dosť na nervy keď musím niečo také robiť každý druhý krát keď idem s autom. Chodím s ním tak raz dva krát za týždeň ale aj tak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Polo 2002. Zasekle prave zadni kolo, pri jizde z kopce mi probrzdovalo, ujel jsem cca 500 metru, nez jsem se vratil do garaze. Po zaparkovani v nem praskalo, kdyz chladlo. Nechal jsem ho vychladnout a pokusil se na ledovce udelat frikcni test, slapl jsem na brzdu asi v 10 km/h a prave zadni kolo smykovalo stejne jako leve zadni.

Snad se to uvolnilo tou teplotou, opakovanym zatahovanim ruc. brzdy a popojizdenim dopredu a dozadu. Rozhodne cisteni u mechanika me nemine.

Hodne stastnych kilometru a diky za rady, pomohly.

Tomas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Zdravím vás rosim vás pěkně v četla jsem tu pár příspěvků a zda se. Mi že mám podobný problém před 2 dny jsem se ráno po víkendu chtěla rozjet do práce a a jako bych měla zasekle zadní kolo nevím které pak po zastavení a obcházení auta jestli někde něco není jsem to zkusila znovu no na po třetí to povolilo ale od té doby mi auto pribržďuje na rovině v kopci z kopce prostě kdykoliv dám nohu z pedálu a navíc při brzdění to vydává takový zvláštní zvuk jakoby jsem slyšela jak se něco o sebe dře ale ne úplně hlasitě tak že to je prostě v klidu slyšet rosim poraďte mi jak moc závazné to může být ať nemusím mít strach jezdit ty své kopcove a dlouhé trasy do práce 😁

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je to vzadu tak rozdělat a vyčistit zadní brzdy a uvidíte, neodkládat to! Jestli takto jezdíte po sněhu a ledu může dojít i ke smyku. Pakny, prasátka pravděpodobně vyměnit, možná bubny a lanovody. Tady to já nevidím.

Díly nakoupit třeba u Škoda-díly Plzeň. Stačí vybrat ty levnější díly z druhovýroby jsou tam na výběr, kupoval jsem je před dvěma roky a bez problémů. Pokud neparkujete v kopci jako já není třeba rvát ručku až na doraz.

Editováno: , autor: ben06
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...