Jump to content

Vodni puma,chladic nebo tesneni???


bladeblade
 Share

Recommended Posts

Zdravim vsetkych mam otazocku pri jedne jizde mi odesel termostat a cidlo ktere spousta ventilato chladice. Na druhej den jsem termostat vyndal a a ventilato zapnul manualne a nastartoval a voda sa hreje i na volnobehu behom par min. Hadice jdouci z motoru jsou na zacatku motoru horuce no druhych koncech chladne. Takze usuzuji ze chladici kapalina neni v pohybu. Dalsi napovedou mozna je ze kdyz zapnu topeni tak fuka jenom studenej vzduch. Poradi nekdo? Jo a mam Feliciu 1,6Mpi

Edited by bladeblade
Link to comment
Share on other sites

ahoj tak dnes som sa konecne k tomu dostal no narazil som na dva problemy a to jak tocim indusove sroby na reminici stale sa mi to toci a druhej problem jak odelim castecne motor od karoserie abych tam dal novy remen rozhod sem se ze vymeni i rozvody. Pripadne ak je dakej navod, nebo nejake triky tak by sem byl vdecny dik

Link to comment
Share on other sites

tak uz to mam za sebou. Ta pumpa byla rozbyta teda to umele kolecko ko na 3 casti. mam ale jednu otazocku ked som menil rozvody tak mi spodna znacka nesedela o pol zuba je mozne ze ted kdyz jedu auto nema az taky tah => ze sem nespravne pootocil toho pol zubu? dik za info

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Klid. Občas se prostě moderátor "uklepne". I on je jen člověk

 

Shrnuto - oktávka 1,6 55kW se přehřívá i po výměně termostatu, hodní hadice chladiče je přitom horká, chladič studenej. Když se termostat vyhodí komplet, chladí se normálně.

 

Můj názor - na výměnu nebyl použitej správně nadimenzovanej termostat, nebo se prostě do prodeje dostal vadnej kus. Jednoduše se málo otevírá i ten novej - tudíž bych výměnu reklamoval, nebo bych reklamoval ten termostat, pokud byl měněnej svépomocí a kupoval se samostatně jen jako ND.

 

Vím o případu, kdy se termostat měnil na jednom a tom samým autě 4x vždycky za další kus údajně podle prodejce ze stejný škatule a správně fungoval až ten pátej v pořadí - šlo o motor HTP...

 

Prostě bych ten termostat vyměnil znovu a dal bych si pozor na výrobce, aby to nebyla "značka" Starline a podobnej šmejd...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Zdravím,

 

měl jsem ten samý problém (u stejného vozu). Vyměnil jsem termostat i s tím plastovým protikusem a zdálo se vše OK. Ale ujel jsem 50 km, tam jsem stál cca 2 hodiny a při cestě zpět jsem zjistil, že se ručička teploměru jen málokdy dostane až do středu, většinou je tak ve čtvrtině a to přesto, že to bylo v těch největších vedrech minulý týden. Dnes, při cca 12 stupních venku se skoro nepohnula od nuly. Jen při delším popojíždění v koloně se dostala k polovině. Auto se sice nepřehřívá, ale že se neohřeje asi také není úplně dobře. Čidlo teploty motoru jsem měnil v lednu, nový termostat je Wahler. Napadá někoho něco? Je možné, že by ten termostat byl vadný a zůstával třeba otevřený? Tedy možné to je, to je mi jasné, spíš jestli se s tím někdo setkal. :-)

 

Předem díky za nápady a odpovědi. 

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mal som ten istý problém. Po výmene termostatu aj víka termostatu s tesnením, sa mi motor nezahrieval. Príčina bola v tom, že kúsok ulomeného plastu z prepážky vo víčku termostatu uviazol medzi termostatom a víčkom termostatu tak, že nedovolil termostatu aby sa zavrel. Termostat teda neuzatváral a chladivo cirkulovalo stále aj veľkým obehom = motor sa nezohrieval. Pri oprave boli použité len originálne Škoda diely.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...