Přejít na obsah

KODIAQ 2.0TSI zapinanie ventilatora chladica po vypnuti motora


termi

Doporučené příspěvky

Ahojte, mam podla mna dost zavazny problem s autom SKODA KODIAQ 2.0TSI L&K, najazdene cca 33000km (auto je samozrejme v zaruke). Pred 3 dnami som si vsimol ze sa mi zapol ventilator (obe vrtule) chladica ked som vypol motor (vonku cca 2 stupne), teplota motora stale rovnaka ako ma byt 90st. A odvtedy to robi stale, na dalsi den som isiel do servisu diagnostika neukazala ziadnu zavadu a poslali ma prec, s tym ze asi to bude regeneracia GPF filtra, ako mi povedali mam spravit aspon 15km cestu s vyssimi otackami, spravil som 2x 30km v SPORT mode a ziadna zmena. Som uplny laik, ale urcite auto ma nejaky problem, nakolko odvtedy nefunguje ani START/STOP system, a cestu ktoru som spravil s priemernou spotrebou cca 7,5l teraz mi ukazalo viac ako 11, ja mam jednoducho taky pocit podla zvuku (uplny laik) akokeby bolo stale zapnute turbo. dakujem za akukolvek radu, zajtra im do servisu auto zase zanesiem a necham im ho tam. dakujem. este doplnim, volnobeh otacky ukazuje pod 10, rychlost 50km/h zaradene D4 spotreba 7,5, rychlost 90km/h zaradene D7 spotreba 10,2 (velmi vela).

Editováno: , autor: termi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • termi změnil název na KODIAQ 2.0TSI zapinanie ventilatora chladica po vypnuti motora

Tvůj motor nemá DPF (Diesel Particulate Filter), ale OPF (GPF). Dej to do jiného servisu, kde ti nebudou namlouvat kraviny, když ani neví, jaký typ filtru pevných částic tam je. Turbodmychadlo pohání výfukové plyny, takže funguje jen na běžícím motoru. Tohle chce pořádnou diagnostiku a nenechat se odbýt.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

GPF podle zdejších informací regereruje úplně jiným způsobem než DPF. Je možné, že jde o nějaké čidlo, typicky teploty chladicí kapaliny. A "teplota motoru" je dnes již smyšlená hodnota, pokud nemáš k dispozici diagnostiku - to bude ukazovat 90°C v rozmezí cca 70 - 110°C.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Občas to chce se podívat do manuálu:

Postup pro vozy s benzinovým motorem

  • Jeďte rychlostí min. 80 km/h s otáčkami motoru mezi 3000–5000/min.

  • Uvolněte akcelerační pedál a nechte vůz několik sekund pohybovat se zařazeným rychlostním stupněm.

  • Tento postup několikrát zopakujte.

 

Správně by měla svítit kontrolka toho filru. Píšou tam, že: Pokud kontrolní světlo svítí, musíte počítat se zvýšenou spotřebou paliva, sníženým výkonem motoru a nedostupnou funkcí START-STOP.

  • Díky 1
  • Pozitivní 1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vloženo (editace)

dakujem vsetkym, vyskusal som to teraz vecer, presne podla navodu, a vsetko OK, spotreba normalna, START/STOP ide. este raz dakujem (samozrejme nie celkom tomu chapem, preco ta kontrolka nesvietila)

Editováno: , autor: termi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám Kodyaqa týden z dovozu, vše OK, ale po odpojení baterie ohledně nabití mě začala svítit kontrolka motoru. Než jsem jel do Škodovky, tak jsem to provedl dle návodu Pawouka a nic. V servisu mě objednali na diagnostiku. Já skočil do auta, nastartoval, kontrolka zhasla, takže vše ok 😀, díky za návod 👍!

Screenshot_20240320_185534_Samsung Internet.jpg

Screenshot_20240320_185514_Samsung Internet.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...