Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Dobrý den pročítal jsem forum, ale nikde jsem nenašel žádné zkušenosti s motorem 1,4 16v 63kw kol119 . Přemýšlím o koupi Š - Roomster s tímto motorem za pěkných podmínek a samozřejmě přestavbě na LPG. Moje Octavia je taktéž na LPG trochu starší systém magic I, který jste tady moc nepochvalili ( mam na něm najeto 75 tis km a celkem v pohode krom natankování humus plynu :wallbash: a poté komplet vyčištění vstřikovací lišty kol100 ) l. Tak bych tu chtěl rozvinout diskuzi o přestavbě tohoto moturu na LPG a případné zkušenosti :kol-35:

Tendle motor je podle mě nejpovedenější z těch běžných koncernových malomotorů. Krom jiného jsme přestavovali sérii fungl nových Fabií právě s timhle motorem pro jednoho škodováckýho prodejce. Použili jsme BRC Seq24, tenkrát novinku MY07, auta jezděj bez problémů, jezděj s tim jako drak, nedávno tu bylo jedno na servise a mělo najeto 130 000km. Teď chtěla firma u toho samýho prodejce obměnit vozovej park, a zase na plyn, ale vybrali si motory TSI - tak jsem je zatím musel zklamat - ty TSI snad na podzim... Ale 1,4 63kW na plyn v pohodě.

Ivan

mohu potvrdit, jezdí dobře, jedno se systémem BRC mi jezdí až v Anglii, nejbíž Městská policie u nás, ti jezdí spíš couračky, ale spokojenost.....

  • Autor

Pročital jsem diskuzi a zajmalo by mě zda je dobré auto zajed na benzin a pak na 10 -15 tis. udělat přestavbu nebo je to jedno a udělat přestavbu nezajetého motoru ????? :feve:

Upraveno od čudla

nová auta s plynem,viz škodovka jezdí tak hned na plyn, naopak se tím míň ničí motor, při spalování plynu nedochází v takové míře ke vzniku karbonu, motor je na tom podstatně líp...

  • 2 týdny později...

jak je na tam ze spolehlivosti 1,4 16V 63kW? Osobne tento motor neznam, ale myslim ze vychazi ze starsich 1,4 16V.

Jestli je to jako 1,4 16V 55 nebo 74 kW, tak bych osobne do plynu nesel ani nahodou. Motory maji podpalene ventily i na benzin a to nemusi mit najeto hodne km.

Nevim mozna je to tim ze tam maj tak blbe danej katalizator hned u motoru... Abych ale tomu morotu jen nekrivdil, na jizdu je v ramci vykonovych moznosti prijenej a moc nezere.

Mozna zbytecne strasim, a 1,4 v roomstru je uz vychytana. Ale ty stare 1,4 16V zrovna zivotnosti neoplyvaji. Kdo navic chce LPG asi planuje hodne jezdit, a na to to byly hodne nespolehlive motory.

Doma mam lezi jeden se zadrenou vackou po 70 000km, a v druhem aute zase byla zadrena klika. Znam i motor co ma pres 200 000 jezdi bez problemu, ale docela dost klepe.

Osobne bych radsi sel do O2 combi s 1,6 75kW + LPG. To je podle me proverena klasika. Jestli clovek nemusi kazdej den vozit lednicku nebo pracku tak kufr taky postaci.

  • Autor

No nevím v praci mame fabii I combi 1,6 16v 55 Kw a je tam najeto cca 280 tis jezdilo se jen na benzín a téměř bez žadných poruch :palec2: a to to auto dostavalo pěknou nakladačku lol . Ale nevím jak je to s tímto trochu jiným motorem :feve: Jinak roooster je podmínka a jiný motor jak 1,4 mě nenapadá a haťapku nechci zvuk třívalce fakt ne :wallbash:

Upraveno od čudla

tech 280 000km je peknech. Bych neveril ze to ten motor zvladne... mozna, ze tomu prospiva ze tomu davate nakladacku :)

Zrovna včera jsem o stejném tématu debatil se starým "plynožroutem" Maltou - doporučil mi sadu Tartarini, cena kolem 25 000,- nová, nádrž vřele doporučuje výhradně toroidní (do prostoru pro rezervu). Moderní motory už plyn berou stejně jako benzín, protože se vstřikuje individuálně pro každý válec zvlášť, nejsou problémy s nastavením - všecko je řešeno digitálně, jediné co je potřeba při používání dodržet, tak to je minimální teplota tlakového reduktoru, kde se kapalný LPG převádí na plynný pod stálým tlakem (a ten se pak vpouští individuálními ventilky do sacího potrubí k jednotlivým válcům stejně jako se vstřikuje benzín) - aby se LPG spolehlivě vypařil i v chladném období roku v potřebném množství, je nutno ohřát motor provozem na benzín. V létě pak takto upravené motory často startují přímo bez ohřevu na LPG...

A s 1,4 16V 63kW plná spokojenost, jen to chce si na jeho vlastnosti chvíli zvykat - je "jiný" než motory favoritů a felin nebo HTP. Mám známého, který na stejném typu motoru má také vrchovatě přes 100 tisíc a ten tvrdí, že by neměnil - s výjimkou turbodieselu...

Ahoj, já mám Roomstera 1.4 16V 63kW r.v. 2007 a zatím dobrý mám najeto málo km doposavad 25000. Jak jsem již psal nechal jsem si ho předělat na LPG a po ujetí cca 300km zatím plná spokojenost, hlavně se spotřebou. Dokonce bych řekl, že o nějaké ztrátě výkonu nemůže být řeč. Zřejmě ten benál nstojí za nic, jak do toho lejou ty sračky. Nechal jsem si dát toroidní nádrž 60 l, tak jsem zvědavý kolik toho najezdím. Zatím 1. náplň jsem dostal od montážníků zdarma a snad ji dali plnou. No uvidíme. Pokud bude mít někdo zájem rád se podělím o zkušenosti s provozem na LPG.

  • Autor

Tak to vyzkoušíš tak pisni svoje zkušenosti, případně jaký tip LPG maš namontován ;) , spotřebu atd.. dííík

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

tak dnes jsem se domlouval se servisákem, na kdy mám zítra růma přistavit a když už jsem ho měl na drátě, tak jsem se ptal na nádrž. Takže tam budu mít 51 litrový toroid. Cokoliv většího prý zvedá podlážku ... tak by mě zajímalo jakpakto ;) to máš ty japato :) ?

není to pravda, do roomstra se normálně vejde 56 litrová a žádnou podlahu nezvedá.....

  • 2 týdny později...

tak dnes jsem se domlouval se servisákem, na kdy mám zítra růma přistavit a když už jsem ho měl na drátě, tak jsem se ptal na nádrž. Takže tam budu mít 51 litrový toroid. Cokoliv většího prý zvedá podlážku ... tak by mě zajímalo jakpakto ;) to máš ty japato :) ?

se omlouvám,že jsem se neozýval. Mám 60l nádrž toroid, lehce se mi zvedá koberec, ale usápnul jsem ten papundekl a v pohodě. Jinak jsem už i poprvé tankoval a vešlo se 43 litrů. Tam kde mi to dělali, tvrdili že mi dali plnou tzn. prý 60litrů - 20% a najezdil jsem 520 km. No uvidíme

Upraveno od japato

pokud tam máš 60l nádrž jak říkáš, musí se tam, vejít 48 litrů, buď jsi neměl vyjeto, nebo se ventil zavírá brzo...

hele nevím, v papírech mám zapsanou 60l nádržmám, mám BRC systém, takže ozvalo se pípání, tak jsem vymáčkl a jel dál na benál. Je možný, kdybych to potrápil, že by to kus ještě popojelo, to jsem nezkoušel. Jinak si zatím nemohu stěžovat, jede to jak sviňa tedy v rámci 1.4 16V.

Teď o víkendu najedu zas něco okolo 600km tak budu zase tankovat, uvidíme co se tam vejde.

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

Tak to vyzkoušíš tak pisni svoje zkušenosti, případně jaký tip LPG maš namontován ;) , spotřebu atd.. dííík

Ahoj, můj roomster 1.4 16V 63kW, mám předěláno na lpg cca rok. Spokojenost, po okrskách za 6.6 l/100, na dálnici při 130 km/h s klimou a naložený dle situace cca za 8 - 9 l/100 km. Dlouihodobý průměr 7,1 l/100 km.

  • Autor

Tak to je pekný a ten průměr :palec2: maš podle palubního počítače nebo spočitaný a jaké LPG maš namontováno ;)

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

Mám STAG 300 Plus. Jo ten průměr je samo s lehkou nohou a předvídavá jízda, nikoli však omezující ani pomalá. Prostě žádný bláznění.....obsazenost 1 osoba. Mám to odměřený a kupodivu se to moc neodlišuje od palubního počítače. Podle výpočtu mám třeba na nádrž pokud jedu jen do práce po okrskách za 6,5 l/100 km, palubní počítač ukazuje 6,8 l/100 km. Moc to sice nechápu, ale ten počítač neukazuje nijak moc mimo.

Upraveno od Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.

  • 2 týdny později...

Zdravím majitele škodovek.

Nedávno jsem se stal majitelem Fabie II kombi s tímto motorem. Jezdím téměř denně 150km a velmi uvažuju o přestavbě na plyn. Po pročtení tohoto fóra jsem ale pořád na vážkách. Jezdím převážně mimo město se spotřebou benzínu okolo 5,5l/100km a dočítám se že po přestavbě se spotřeba pohybuje mezi 7 - 8l. Auto má nejeto 76000 km.

Chtěl bych se zeptat jestli je vhodné přestavět motor, který už má tolik najeto, a který byste mi doporučili systém LPG, případně nějákou kvalitní firmu, která tyto přestavby provádí ze nějákou rozumnou cenu, nejlépe z Brna a okolí.

A ještě jak je to s autorizovaným servisem. Povedou mi dále servisní knížku, ikdyž bylo do vozidla zasaženo?

Předem děkuji za odpověď.

Hele, s tou spotřebou byl počítal co jsi psal 7-8l. To auto zatím "moc" najeto nemá.

Co se týče autorizovaných serisů, nevím jak je to starý to auto, každpodádně pokud to ještě má záruku, tak záruka padne na motor ze standartního zásahu. Jinak v servisní knize problém nevidím.

Co se týče výběru firmy, zařízení a ceny....tak firmu si budeš muset vybrat a zvolit sám, zařízeí ruka v ruce jde s cenou montáže. Takže kolik tam nasypeš, takový by si měl očekávat požadavky.

Upraveno od PauLofWoCC

Zdravím majitele škodovek.

Nedávno jsem se stal majitelem Fabie II kombi s tímto motorem. Jezdím téměř denně 150km a velmi uvažuju o přestavbě na plyn. Po pročtení tohoto fóra jsem ale pořád na vážkách. Jezdím převážně mimo město se spotřebou benzínu okolo 5,5l/100km a dočítám se že po přestavbě se spotřeba pohybuje mezi 7 - 8l. Auto má nejeto 76000 km.

Chtěl bych se zeptat jestli je vhodné přestavět motor, který už má tolik najeto, a který byste mi doporučili systém LPG, případně nějákou kvalitní firmu, která tyto přestavby provádí ze nějákou rozumnou cenu, nejlépe z Brna a okolí.

A ještě jak je to s autorizovaným servisem. Povedou mi dále servisní knížku, ikdyž bylo do vozidla zasaženo?

Předem děkuji za odpověď.

Jestli hledáš to nejlepší, tak si to nech udělat u Autogas Barták v Mor.Budějovicích od karla.lpg, co je jedním z uživatelů zdejšího fóra a neprohloupíš :palec2:

Osobně bych po zkušenostech dnes už jinou firmu nevolil ;) Karel je starej poctivka, co tomu rozumí a dá tom,u, co je třeba, takže toť asi tak můj názor :)

Díky za tipy a rady.

Nakonec jsem to propočítal a vypadlo mi následné.

Jak jsem psal, jezdím tak 4x v týdnu 150km, tj. (600km za týden a cca. 2400 za měsíc) no a při dnešních cenách a spotřebě (benzín 5,5 l/100km za 33 kč/l a LPG 7,5l/100km za 16,5 Kč/l) m vyšla úspora na 100km 58 kč, když vemu že projedu i nějáký benzín, investice do údržby LPG, revize (a aby se to líp počítalo) zaokrouhlím úsporu na 50kč na 100km.

No a když vezmu cenu přestavby 27000 kč (je to takový průměr co jsem viděl že nabízejí různé servisy) tak jsme u návratnosti 54000 km. No a při daném nájezdu by to znamenalo 22,5 měsíce, tedy necelé 2 roky.

A teď právě teď nevím, nejeví se mi to jako nějáká super úspora. Tak jsem na vážkách. Kdyžtak se na moje odhady mrkněte a napište mi co si o tom myslíte, budu jen rád a snad mi to usnadní rozhodování.Za

Zatím převládá varianta nepřestavět, protože přemýšlím časem o nějákém novém autě. Na druhou stranu je pravda, že se přestavba promítne do ceny vozu při případném prodeji (doufám pozitivně :-))

No, ale definitivně rozhodnut ještě nejsem.

To musíš nejlíp vědět Ty, jak dlouho si chceš auto nechat a kdy to zamýšlíš obměnit... ;) Do ceny při prodeji se lpg samozřejmě promítne pozitivně a dostaneš něco navíc, možná to auto i rychleji prodáš než bez lpg, na druhou stranu ti cena auta nestoupne o cenu montáže v době pořízení a pokud si podle propočtů myslíš, že z toho v době prodeje vyjdeš šul nul, tak to asi přestavovat nemá cenu ;)

Mě osobně ale Tvůj km nájezd přijde jako nezanedbatelný a osobně, pokud bych nezamýšlel auto prodat okamžitě po návratu investice do lpg, tak bych do toho šel :palec2: Ostatně víš jak je to s těmi plánovanými prodeji: zjistíš, že jsou aktuálně jiné výdaje, nemáš našetřeno na nové auto tolik, kolik jsi zamýšlel, cena za tvoje ojeté ti nebude vyhovovat podle tvých představ atd., zkrátka něco se poondí a auto ti zůstane doma o pár měsíců či let déle a budeš se tlouct do hlavy, že už to dávno nemáš přestavěné a investici zaplacenou... ;)

Jinak k té návratnosti: třeba v německu považují lpg za dobrou investici, ikdyž jezdí třeba jen s 25-30% úsporou oproti benzínu. Fascinuje mě, že tady u nás by každý chtěl, aby se mu ta investice vrátila snad po půl roce a auto jezdilo úplně zadarmo ;) Holt česká nátura :p

No nic, to jsem si jen zafilozofoval, ale chtěl jsem tím říct, že ta tvoje předpokládaná doba návratnosti rozhodně není dlouhá ani špatná :palec2:

BTW: jsem se díval do záznamů, které si vedu od fungl nového auti...

já měl pořizovací cenu lpg-sekvenčního vstřiku v době montáže v roce 2005 35t Kč, a to byla čerstvě slevněna z původních 42t Kč. Já měl u nového auta jasno hned a věděl jsem, že na přestavbu půjde okamžitě už jako nové a to jsem byl rozhodnutý jít do toho i při těch 42t, naštěstí to ale do doby koupi auta slevnilo... :p

Byly trochu jiné ceny lpg a benzínu (ostatně ten výpočet se ti změní s každou změnou cen lpg vs. benzín, takže až realita ukáže, jestli se ti investice vrátí třeba o 3,4 měsíce dřív či později než byl předpoklad ;) ).

Mě se investice do přestavby lpg vrátila po 38t km, což u mě tehdy bylo 1 a 3/4 roku ježdění :) A to do té částky mám samozřejmě započtený i veškerý lpg servis, který do té doby proběhl :) Takže bych tu tvoji návratnost viděl jako normál a v pohodě lol

Upraveno od Wassermann

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.