Přejít na obsah

Vynechává a občas nejde nastartovat


boss15

Doporučené příspěvky

Mám problém , auto při jízdě začne z ničeho nic škubat a pak úplně zhasne motor . Někdy jde nastartovat okamžitě jindy stačí třeba zahýbat kabely od rozdělovače. Už jsem s tím byl v několika servisech kde každý říkal něco jiného a tak jsme vyměnili benzinový filtr, tepelnou pojistku, kabely od rozdělovače ale nic nepomohlo. Jeden chtěl vyměnit benzinové čerpadlo druhý říkal že tim to nebude .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a hlavně nadpis tématu "Problém" .... víš téma čtou i jiní a popř. když hledají stejnou tematiku co je zajímá, jestli jejich závadu má i někdo jiný, tak podle názvu tvého tématu jim to nic neřekne a nenajde. To pro příště

takže až sem hodíš doplňijící info, název tvého tématu přejmenuji

Editováno: , autor: Malta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozveď to - věštit neumíme. Rok výroby, obsah, typ motoru. Nájezd, co leješ za olej, jaká se dělala údržba. A tak dál.

Felicia combi ,1,6 benzin , rv. 1998, tip motoru AEE, olej Divinol multi light 10W-40, dál nevím co by jte ještě potřebovali vědět

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a hlavně nadpis tématu "Problém" .... víš téma čtou i jiní a popř. když hledají stejnou tematiku co je zajímá, jestli jejich závadu má i někdo jiný, tak podle názvu tvého tématu jim to nic neřekne a nenajde. To pro příště

takže až sem hodíš doplňijící info, název tvého tématu přejmenuji

vím že "problém" je hodně obecný název , ale nevím jak tento problém pojmenovat . Na těchto stránkách jsem poprvé

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mno, nazval bych t o třeba "Feli 1,6 občas nestartuje" - rozhodně to líp vystihuje popis situace, než slovíčko "Problém"...

A teď k věci. Píšeš, že stačí pohýbat kabely od rozdělovače - a motor chytne. Dělá to vždycky po tom "pohýbání", nebo je to jen někdy a je potřeba udělat ještě něco jiného? Podívej se v takovém případě ihned po nepodařeném startu na svíčky - pokud jsou mokré a smrdí benzínem, je závada někde v zapalování a v jeho řízení - muselo by se hledat od ŘJ přes zapalovací trafo, palec a víčko až k fajfkám na svících - plus ty svíce samozřejmě. Nejradši bych dal svíce úplně nové, ty staré můžou pod tlakem dělat psí kusy. Opačně, pokud budou po nepodařeném startu svíce suché, je závada ve vedení paliva a musí se zkontrolovat všecko počínaje nádrží, pokračuje podávacím čerpadlem a konče vstřikovači - včetně nádobky s aktivním uhlím a její instalace. Může to být ale milión a jedna dalších příčin, jen hodně zhruba: vadné čidlo snímající otáčení motoru - setkal jsem se s takovou závadou u jedné Feli 1,3MPI, "jednašestka" je v tom velmi podobná. Čidlo snímání otáček je seshora nad setrvačníkem ve spojkové přírubě. Další diskutující Ti určitě přispějou dalšími možnými závadami, které musíš postupně vyloučit prohlídkou nebo nějakým otestováním - třeba dočasnou výměnou za určitě funkční díl z jiného auta. Jenom domněnkama se nic nevyřeší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No někdy nastartuje okamžitě , jindy právě až po tom zahýbání kabely. V servisu nám poradil vyměnit benzinové čerpadlo. Dík za rady

Editováno: , autor: Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

.... Někdy jde nastartovat okamžitě jindy stačí třeba zahýbat kabely od rozdělovače. Už jsem s tím byl v několika servisech kde každý říkal něco jiného a tak jsme vyměnili benzinový filtr, tepelnou pojistku, kabely od rozdělovače ale nic nepomohlo. ...

V prvotním dotazu píše, že káble vyměnil. Jenže! Zapalování u 1,6 nejsou jen káble, ale taky zapalovací trafo a víčko rozdělovače - hlavně tam totiž může docházet k přeskokům vn. Jako první radu doporučím vzít to víčko, čistý hadr, trochu benzínu (stačí i ten z kanystru od pumpy) a celé ho dokonale vypucovat. Benzínem je dobré omýt všecky koncovky i samotné kabely a povrch cívky/zapalovacího trafa kolem "jímky" na vn kabel k rozdělovači. Důvodem je mastný prach, který může způsobit na povrchu svodovou cestu, po které jde vn z cívky "bokem" na kostru, místo aby užitečně přeskočilo na jiskřišti svíce. Může se bohužel taky stát, hlavně pokud se to nechá "dostatečně" dlouho, že na povrchu plastu víčka nebo cívky/trafa se vypálí zuhelnatělá cestička, která je vpálená do hloubky materiálu a tu už umýt nepomůže = má podobné složení jako uhlíkové jádro "odrušeného" zapalovacího kabelu a pro vn výboj se chová jako zkrat. Na umytém povrchu izolantu je taková vypálená cestička zřetelně vidět. Takové víčko nebo cívka/trafo jsou na vyhození, musí se nesilomrdně vyhodit a nahradit novým, čistým kusem. Až to vypucuješ, dej vědět, jestli to pomohlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Začínám tím nejjednodušším a relativně nejlacinějším - kus podolku starého trika na hadr a decák beneli na umytí snad má doma každej... Počkej, jak nám začne šrotovat mezi ušima, až sem napíše, že deklík koupil novej, kabely, trafo i koncovky umyl - ale auto mu chcípá dál...

Jo, zapomněl jsem - PALEC (v rozdělovači) !!! Ten je potřeba vymejt nebo radši rovnou vyměnit taky!!! Víčko, svíce i kabeláž můžou být miliónkrát v cajku, když vn si z palce skáče kam nemá...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...