Přejít na obsah

problém - Cukání volantu doprava, když nemám nohu na plynu, bouchání v nápravě


colben

Doporučené příspěvky

Ahoj, mam 14 let starou skodu felicia a jezdi v pohode az na brutalni pruser, ktery se vyskytuje obcas na delsich cestach a je fakt maximalne nebezpecnej.

zkusil jsem si sepsat co o tom problemu vim, nenapadlo by nekoho z vas, co muze byt problem?

tipuju nejaka loziska v predni naprave nebo neco takovyho, ale karam vubec nerozumim. snazil jsem se to pri servisu pred moji cestou do zahranici popisovat i svymu opravarovi, ale na napravu se dival a vymenoval rozvody, rovnal geometrii apod. a minimalne to videl, ale rikal, ze chybu nejak nevidel... ale je to dost low cost a neznam ho nejak dobre, takze je mozny, ze je to zevlak.

jel jsem s autem do spanelska a celou cestu (jenze jsem jel max 400km useky) se to nevyskytlo az pri ceste 1600km za 24 hodin..

vyskyt zavady:

vyskytuje se nepravidelne pri delsich cestach treba po 3 hodinach jizdy, pak cca 3 hodiny trva a pak zmizi.

nekdy kdyz clovek zastavi na 5 minut tak problem zmizi bud uplne anebo se po nejake dobe opet objevi. nekdy ale ani zastaveni nepomuze

popis zavady:

clovek jede napr. 90km/h a kdyz sunda nohu z plynu, volant zacne velkou silou "cukat" doprava, treba v sekundovych ne zcela pravidelnych interval. z napravy se ozyva bouchani.

kdyz slapnu na plyn tak cukani uplne zmizi, problem je, jen kdyz naprava jede na volno, ani pri brzdeni brzdou se cukani neobjevuje. kdyz clovek v tomto stavu zastavuje na odpocivadle (pri rychlosti treba 40km/h, volant se neudrzitelne hybe o par stupnu ze strany na stranu).

*dodatek - pri posledni ceste se vyse uvedeny stav prepnul po nejake dobe do opacneho stavu, kdy naopak bez plynu bylo vse ok a naopak pri slapani na plyn se klepal volant a ozyvalo se bouchani z napravy, ale nejsem si jist z ktere. takto jsem jel asi 20min a pak po zastaveni a odpocinku to najednou zase zmizelo a uz se to neobjevilo.

z priznaku je ale jasne, ze jedna z prednich naprav je v poradku a druha je vadna, nevim bohuzel ktera, asi spis ta u ridice.

diky

Editováno: , autor: colben
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tipuji nějaký homokineťák, ale je mi divné že to zase tak nějak samo ustane. Dát obě přední ramena na špalky, aby kola byla ve vzduchu, dobře zabrzdit a podložit zadní kola, pro případ kdyby se to svezlo, zajistit si někoho, kdo po nastartování zařadí třeba za čtyři a pustí spojku a ty se podívej co dělají jednotlivé poloosy, pokud budou nějak vibrovat, bude to homokinetický kloub buď u kola, nebo u převodovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 4 měsíce později...

mám feldu 16 let nakroužíno 175cca 94 rv 1,3 50kW a mám stejný problém při sundání nohy z plynu škube volant oproti kelgovy i pravidelně a při lehkém poootočení doleva za jízdy tak mi pravidlě škube volant a vrací mi ho zpet do rovné polohy tak že říkáte poloosy nebo klouby ?? dík za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klidně obojí, ale začal bych kloubama - jsou choulostivější než samotný poloosy - ty jsou vlastně jen blbovzdornej kus ocelovýho klacku a aby se ohnuly, muselo by s tím autem jezdit opravdu řádský prase. Naopak kloubky se poondí kolikrát i prudším přejezdem kanáldeklu nebo neopatrným líznutím o obrubník v rychlosti 30km a více...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...