juicy51 Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 Nazdar borci, chcem sa opytat ci Vam na autach svieti kontrolka elektroniky (v cervenom kruzku na fotke) pred startom motora. Sedel som v nespocetne vela autach Skoda a na niektorych to svieti a na niektorych nie. Na mojej Fabii to tiez nesvieti, naopak na kolegovej ano...Obidve auta sme dali na VAG a vsetko v poriadku, bez zavad...Akurat som sedel v novej Octavii Tour co ma mozno 500km a tiez tato kontrolka svieti po pretoceni kluca...ale zhasne hned po nastartovani. Chcem sa preto opytat ci ma alebo nema pred startom svietit. Za kazdu radu dakujem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
507922 Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 Možná se pletu, ale tohle není kontrolka elektroniky, ale zpětné vedení vyfukových plynů, neboli kontrolka emisí. S touhle kontrolkou mám problémy již od koupi auta. Po nastartování má zhasnout, ale mi svítí a svít a to jsem vyměnil už skoro vše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clusii Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 Zdravím mám taky fabii 2001 rok a tyhle dvě kontrolky mi svítí taky a po nastartovaní zhasnou to takhle má být ale mam zkušenost i z kontrolkou EPC a kontrolkou toho motoru u toho motoru jak se mi během jízdy rozsvítla napichl jsem na vag a bylo vadné čidlo chladící kapaliny vyměno a vyřešeno a ta kotrolka EPC mi svítí protože mam špatný brzdový spínač někdy spína někdy ne to znamená že mi někdy svítí a někdy ne brzdová světla vyměním a vyřešeno takže není důvod k panice ale myslím že ta kontrolka EPC je združená pro více věcí ve voze jak už tady zminovali i stěmi emisemi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juicy51 Vloženo 4. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 4. Září 2011 V knihe ktora je v aute som precital ze je to kontrolka elektroniky ale mozno sa aj mylim, bolo to neskoro vecer. Ide mi len o stav kontrolky pred nastartovanim...po nastartovani nesvieti nic. Pred startom svieti klasika EPC, kratko Airbag a bateria...Kontrolka Emisii mi nikdy v zivote nesvietila...ale ako som pisal vyssie uz asi v 3-4 autach som si vsimol ze ta kontrolka pred startom svieti tak neviem ci nie je v poriadku moje auto alebo tie ostatne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 4. Září 2011 Sdílet Vloženo 4. Září 2011 ak ti zasvieti po zapnutí klúča a následne po naštartovaní zhasne,tak to máš OK Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Kontrolka elektroniky je EPC (Electrinic Power Control),to čo si ty zakrúžkoval je kontrolka motora (Check)tzv.vrtulník.Po otočení kľúčikom sa rozsvietia všetky kontrolky no po chvíľočke zhasnú a zostanú svietiť tak ako máš na obrázku (batéria,EPC a check).Po naštartovaní všetky zhasnú.Tak je to OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Mně kontrolka motora či emisí svítí již několik let, neboť jsem přeplňoval nádrž. Již to nedělám, ale kontrolka bohužel svítí stále a nepomůže ani vymazání chyby vagem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 5. Září 2011 Sdílet Vloženo 5. Září 2011 psurn, u tebe pomůže jen výměna nádobky s aktivním uhlím juicy51, je to přesně jak píše kimmi, jinak u tebe by chtělo nasimulovat nějakou závadu na motoru, aby se měl check motoru potřebu rozsvítit, aby proběhl zápis chyby do ŘJ (jestli kontrolka vůbec svítí) ... nebo mě ještě napadlo udělat test palubky na VAGu, už jsem s ním teda dlouho nedělal, takže si nejsem jist zda jdou problikat všechny kontrolky, ale pokud ano tak by jsi zjistil zda ti vůbec svítí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juicy51 Vloženo 5. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 5. Září 2011 Mne tato kontrolka odkedy mame auto (cca 4roky) nikdy nesvietila. Bol som raz na nezavaznej diagnostike a ani vtedy nesvietila a problem s tym nebol. Mam doma kabel a ked som to dal na VAG tak cela kontrola prebehla bez jedinej chyby. Volal som kamaratovi ktory ma tiez Fabiu ani jemu to odkedy sa pamata nesvieti. Takze ak je stav ze tato kontrolka pred startom nesvieti zly co urobit aby svietila Resp co sa moze stat ak nesvieti alebo ako tento problem odstarnit.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Ćo znamená preplňoval nádrž,pri benzíne tankuješ doplna pokiaľ nevypne pištoĺ,to je snáď normálne.Jedine pi LPG sa dá pretláčať ventil,rapkanie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 6. Září 2011 Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Přeplňovat znamená PŘEPLŇOVAT - tedy když pistole sama vypne, tak ji dotyčný povytáhne a po troškách "docrkává" do hrdla beneli, dokud nemá hladinu opravdu až po okraj. Do nádrže se tak vejde (jak u kterého auta) až o 5 litrů víc - zaplní se tak totiž i prostory, které normálně slouží k odvzdušnění prostoru nádrže - a v tom nejhorším případě benzín nateče i hadičkami dopředu do systému likvidace benzínových par. Ty se totiž mají zachytit v nádobce s aktivním uhlím (nic jiného než trochu drti z dřevěného uhlí to není) a při chodu motoru se zvláštním ventilem přepouštějí do sacího potrubí - vydává to takový bublavý až vrkavý zvuk. Když se nádrž přeplňuje "přes moc", dostane se i do této instalace kapalný benzín a většinou rozleptá vnitřnosti toho ventilu, který řídí "recyklaci par". U starších aut ten ventil nic nekontrolovalo, resp jeho poškození nebylo ničím signalizováno řidiči a ten to poznal až podle nepravidelného chodu, obtížného startování atd. V moderních autí hlídá elektronika i tenhle ventil - a jeho případnou závadu samozřejmě signalizuje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juicy51 Vloženo 6. Září 2011 Autor Sdílet Vloženo 6. Září 2011 Takze kde je chyba na mojom aute ak ta kontrolka nesvieti? Mam nieco zle alebo to moze ovplyvnit funkciu motora? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 9. Září 2011 Sdílet Vloženo 9. Září 2011 a už jsi dělal test palubky přes VAG, zda kontrolka vůbec svítí? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
cosby Vloženo 11. Září 2011 Sdílet Vloženo 11. Září 2011 Jak již někdo napsal,má se rožnout a zhasnout. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fuego Vloženo 11. Září 2011 Sdílet Vloženo 11. Září 2011 mne to tiez raz svietilo, tak som s tym bol v servise a zistilo sa ze boli vadne dva zhavice . Po vymene kontrolka zhasla Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 11. Září 2011 Sdílet Vloženo 11. Září 2011 Všecky důležité "poruchové" kontrolky (neboli ty, jejich rozsvícení má za úkol signalizovat řidiči poruchu nějaké důležité součásti nebo funkce auta) by se měly při otočení klíče do první polohy rozsvítit a pak by měly zhasnout - některé po určité době (signalizují svým svitem probíhající kontrolu elektronickou cestou, například kontrolky airbagů a jiné elektroniky), jiné by měly zhasnout až po naskočení motoru (dobíjení, mazání) - ty zhasínají až po dosažení normálních provozních hodnot nastartovaného motoru. Další rozsvícení při chodu motoru nebo jejich nezhasnutí ani po nastartování a ustálení běhu (po několika sekundách chodu) pak jednoznačně znamená nějakou poruchu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Julas Vloženo 12. Září 2011 Sdílet Vloženo 12. Září 2011 Možná se pletu, ale tohle není kontrolka elektroniky, ale zpětné vedení vyfukových plynů, neboli kontrolka emisí. S touhle kontrolkou mám problémy již od koupi auta. Po nastartování má zhasnout, ale mi svítí a svít a to jsem vyměnil už skoro vše. MAS vcudu lampda sondu.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
touareg3 Vloženo 12. Září 2011 Sdílet Vloženo 12. Září 2011 Ak chceš zistiť, či je kontrolka v poriadku, odpoj záporný pól akumulátora na chvíľu, zapoj akumulátor naspäť a zapni kľúčom zapaľovanie. Vtedy sa rozsvietia všetky kontrolky na budíkoch. Po chvíli zhasnú, tie čo majú byť zhasnuté pred štartom motora. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Piaggio Vloženo 12. Září 2011 Sdílet Vloženo 12. Září 2011 no ja uz neviem ci sa mi rozsvecuje pri post teste,ale minule som menil cislo teploty chladoacej kvapaliny a v chvatu som zabudol to stare na konektore. A sa mi to zdalo,ze to dako blbo startuje .Sa divte,alerucicka chodila hore dole akurat ze pomalsie. No a po tyzni som sa rozsvietila CHECK a diagnostikoval som to padlo to na to cidlo. Kabel som potom zapojil ako treba a motor ide ako strela. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mpavlik Vloženo 14. Září 2011 Sdílet Vloženo 14. Září 2011 Je to kontrola motoru, po nastartovani ma zhasnout. Me se ted pri ceste do Chorvatska ta oznacena kontrolka na jednom parkovisti nerozsvitila vubec a uz to nestartovalo. Vyresil to servis vymenou pojistky a vadneho zapalovaciho modulu 3tiho valce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxov Vloženo 7. Říjen 2011 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2011 Přeplňovat znamená PŘEPLŇOVAT - tedy když pistole sama vypne, tak ji dotyčný povytáhne a po troškách "docrkává" do hrdla beneli, dokud nemá hladinu opravdu až po okraj. Do nádrže se tak vejde (jak u kterého auta) až o 5 litrů víc... Přeplňovat znamená přeplňovat tak, že odvzdušňuji při tankování nádrž černým čudlíkem v hrdle nádrže. A nevleze tam jen o 5 litrů víc, ale u FABIE, která má 45l nádrž vleze 58 l. Mám to bohužel vyzkoušené na radu jednoho odborníka jsem tak tankoval a teď mi kontrolka svítí taky. Pravděpodobně ta nádoba s uhlím. Z jiné diskuse: Dotaz: Když natankuji u pumpy s odvodem plynových par tak se mi rozsvítí závada motoru a svítí do doby, než se spotřebují plynové páry z odsávání filtru. Netankuji plnou nádrž a tato závada zmizí tak po druhém až třetím natankování paliva. Prosím, co může být příčinou a jak tomu předejít? Odpověď: Jedná se o klasický problém u vozů Škoda Fabia a to nesprávné tankování paliva do nádrže. Nádrž vozu Škoda Fabia má objem 45 l, který je určen pro tankování paliva, ovšem ve skutečnosti má nádrž, včetně bezpečnostního prostoru, objem 58 l. Pokud vložíte tankovací pistoli do hrdla nádrže správným způsobem, vypne pistole po natankování již zmíněných 45 l paliva, v hrdle nádrže je umístěn odvětrací páčkový ventil, který po jeho zmáčknutí umožňuje natankovat palivo i do zbývajících prostor nádrže včetně nalévacího hrdla. Toto zaplnění ovšem způsobuje natečení paliva do nádobky s aktivním uhlím (uhlíkový filtr), který je tím samozřejmě vyřazen z funkce a následně také zničen. Pokud se Vám tato závada několikrát opakovala, doporučil bych také kontrolu funkce odvětrávacího ventilu, který je umístěn v motorovém prostoru, a po nastartování se pak v intervalu 1 sec otevírá (je to i slyšet – cvaká). Funkčnost ventilu lze také zjistit diagnostikou v jakémkoliv autorizovaném servisu Škoda (tzv.diagnostika akčních členů), kde Vám zároveň zkontrolují paměť závad a vymažou záznamy chyb, které se do paměti uložily při předchozím rozsvícení kontrolky motoru. Nádobka s aktivním uhlím je umístěna v pravém zadním podběhu a slouží k jímání benzínových výparů, po nastartování motoru jsou výpary odvedeny přes odvětrávací ventil do sání motoru a následně spáleny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Tak si představte, že mě kontrolka motoru a emisí včera sama od sebe zhasla po takových 5-6 letech intenzivního svícení. Že by nádobka s aktivním uhlím konečně vyschla? Teď už jsem to opravu neočekával. V servise mi kdysi nabízeli opravu za cca 5 tis. a vyplatilo se počkat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
maxov Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Měl jsem podobný problém, ale po prvním rozsvícení jsem už nepřeplňoval a do 14dnů zhasla a už se nerozsvítila, Teď mi zas když je pod nulou svítí kontrolka chladící kapaliny a problikne při startování kontrolka ABS. Po zahřátí motoru a znovu nastartování už je vše OK. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
psurn Vloženo 8. Březen 2012 Sdílet Vloženo 8. Březen 2012 Též jsem již úmyslně nepřeplňoval, ale někdy se mi zdálo že pistole vypne déle. Nevím, prostě to vydrželo takovou dobu. Mně někdy po nastartování na sekundu zasvítí airbag. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
miki966 Vloženo 4. Květen 2012 Sdílet Vloženo 4. Květen 2012 Omlouvám se,ale nějak jsem nepochopil z příspěvků.Co je tedy příčinou,když mi ta kontrolka zůstala svítit i po nastartování a svítí stále i dalčí dny?Nádrž nepřeplňuji a auto startuje a jezdí bez problémů.Díky za každou reakci. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.