Přejít na obsah

Kontrolka


juicy51

Doporučené příspěvky

Nazdar borci, chcem sa opytat ci Vam na autach svieti kontrolka elektroniky (v cervenom kruzku na fotke) pred startom motora. Sedel som v nespocetne vela autach Skoda a na niektorych to svieti a na niektorych nie. Na mojej Fabii to tiez nesvieti, naopak na kolegovej ano...Obidve auta sme dali na VAG a vsetko v poriadku, bez zavad...Akurat som sedel v novej Octavii Tour co ma mozno 500km a tiez tato kontrolka svieti po pretoceni kluca...ale zhasne hned po nastartovani. Chcem sa preto opytat ci ma alebo nema pred startom svietit. Za kazdu radu dakujem.

post-11794-0-27681700-1315153097_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se pletu, ale tohle není kontrolka elektroniky, ale zpětné vedení vyfukových plynů, neboli kontrolka emisí. S touhle kontrolkou mám problémy již od koupi auta. Po nastartování má zhasnout, ale mi svítí a svít a to jsem vyměnil už skoro vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím mám taky fabii 2001 rok a tyhle dvě kontrolky mi svítí taky a po nastartovaní zhasnou to takhle má být ale mam zkušenost i z kontrolkou EPC a kontrolkou toho motoru u toho motoru jak se mi během jízdy rozsvítla napichl jsem na vag a bylo vadné čidlo chladící kapaliny vyměno a vyřešeno a ta kotrolka EPC mi svítí protože mam špatný brzdový spínač někdy spína někdy ne to znamená že mi někdy svítí a někdy ne brzdová světla vyměním a vyřešeno :) takže není důvod k panice ale myslím že ta kontrolka EPC je združená pro více věcí ve voze jak už tady zminovali i stěmi emisemi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V knihe ktora je v aute som precital ze je to kontrolka elektroniky ale mozno sa aj mylim, bolo to neskoro vecer. Ide mi len o stav kontrolky pred nastartovanim...po nastartovani nesvieti nic. Pred startom svieti klasika EPC, kratko Airbag a bateria...Kontrolka Emisii mi nikdy v zivote nesvietila...ale ako som pisal vyssie uz asi v 3-4 autach som si vsimol ze ta kontrolka pred startom svieti tak neviem ci nie je v poriadku moje auto alebo tie ostatne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kontrolka elektroniky je EPC (Electrinic Power Control),to čo si ty zakrúžkoval je kontrolka motora (Check)tzv.vrtulník.Po otočení kľúčikom sa rozsvietia všetky kontrolky no po chvíľočke zhasnú a zostanú svietiť tak ako máš na obrázku (batéria,EPC a check).Po naštartovaní všetky zhasnú.Tak je to OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

psurn, u tebe pomůže jen výměna nádobky s aktivním uhlím

juicy51, je to přesně jak píše kimmi, jinak u tebe by chtělo nasimulovat nějakou závadu na motoru, aby se měl check motoru potřebu rozsvítit, aby proběhl zápis chyby do ŘJ (jestli kontrolka vůbec svítí) ... nebo mě ještě napadlo udělat test palubky na VAGu, už jsem s ním teda dlouho nedělal, takže si nejsem jist zda jdou problikat všechny kontrolky, ale pokud ano tak by jsi zjistil zda ti vůbec svítí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mne tato kontrolka odkedy mame auto (cca 4roky) nikdy nesvietila. Bol som raz na nezavaznej diagnostike a ani vtedy nesvietila a problem s tym nebol. Mam doma kabel a ked som to dal na VAG tak cela kontrola prebehla bez jedinej chyby. Volal som kamaratovi ktory ma tiez Fabiu ani jemu to odkedy sa pamata nesvieti. Takze ak je stav ze tato kontrolka pred startom nesvieti zly co urobit aby svietila :) Resp co sa moze stat ak nesvieti alebo ako tento problem odstarnit....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přeplňovat znamená PŘEPLŇOVAT - tedy když pistole sama vypne, tak ji dotyčný povytáhne a po troškách "docrkává" do hrdla beneli, dokud nemá hladinu opravdu až po okraj. Do nádrže se tak vejde (jak u kterého auta) až o 5 litrů víc - zaplní se tak totiž i prostory, které normálně slouží k odvzdušnění prostoru nádrže - a v tom nejhorším případě benzín nateče i hadičkami dopředu do systému likvidace benzínových par. Ty se totiž mají zachytit v nádobce s aktivním uhlím (nic jiného než trochu drti z dřevěného uhlí to není) a při chodu motoru se zvláštním ventilem přepouštějí do sacího potrubí - vydává to takový bublavý až vrkavý zvuk. Když se nádrž přeplňuje "přes moc", dostane se i do této instalace kapalný benzín a většinou rozleptá vnitřnosti toho ventilu, který řídí "recyklaci par". U starších aut ten ventil nic nekontrolovalo, resp jeho poškození nebylo ničím signalizováno řidiči a ten to poznal až podle nepravidelného chodu, obtížného startování atd. V moderních autí hlídá elektronika i tenhle ventil - a jeho případnou závadu samozřejmě signalizuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všecky důležité "poruchové" kontrolky (neboli ty, jejich rozsvícení má za úkol signalizovat řidiči poruchu nějaké důležité součásti nebo funkce auta) by se měly při otočení klíče do první polohy rozsvítit a pak by měly zhasnout - některé po určité době (signalizují svým svitem probíhající kontrolu elektronickou cestou, například kontrolky airbagů a jiné elektroniky), jiné by měly zhasnout až po naskočení motoru (dobíjení, mazání) - ty zhasínají až po dosažení normálních provozních hodnot nastartovaného motoru. Další rozsvícení při chodu motoru nebo jejich nezhasnutí ani po nastartování a ustálení běhu (po několika sekundách chodu) pak jednoznačně znamená nějakou poruchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Možná se pletu, ale tohle není kontrolka elektroniky, ale zpětné vedení vyfukových plynů, neboli kontrolka emisí. S touhle kontrolkou mám problémy již od koupi auta. Po nastartování má zhasnout, ale mi svítí a svít a to jsem vyměnil už skoro vše.

MAS vcudu lampda sondu..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no ja uz neviem ci sa mi rozsvecuje pri post teste,ale minule som menil cislo teploty chladoacej kvapaliny a v chvatu som zabudol to stare na konektore.

A sa mi to zdalo,ze to dako blbo startuje :huh: .Sa divte,alerucicka chodila hore dole akurat ze pomalsie.

No a po tyzni som sa rozsvietila CHECK a diagnostikoval som to padlo to na to cidlo. Kabel som potom zapojil ako treba a motor ide ako strela. :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Přeplňovat znamená PŘEPLŇOVAT - tedy když pistole sama vypne, tak ji dotyčný povytáhne a po troškách "docrkává" do hrdla beneli, dokud nemá hladinu opravdu až po okraj. Do nádrže se tak vejde (jak u kterého auta) až o 5 litrů víc...

Přeplňovat znamená přeplňovat tak, že odvzdušňuji při tankování nádrž černým čudlíkem v hrdle nádrže. A nevleze tam jen o 5 litrů víc, ale u FABIE, která má 45l nádrž vleze 58 l. Mám to bohužel vyzkoušené na radu jednoho odborníka jsem tak tankoval a teď mi kontrolka svítí taky. Pravděpodobně ta nádoba s uhlím.

Z jiné diskuse:

Dotaz:

Když natankuji u pumpy s odvodem plynových par tak se mi rozsvítí závada motoru a svítí do doby, než se spotřebují plynové páry z odsávání filtru. Netankuji plnou nádrž a tato závada zmizí tak po druhém až třetím natankování paliva. Prosím, co může být příčinou a jak tomu předejít?

Odpověď:

Jedná se o klasický problém u vozů Škoda Fabia a to nesprávné tankování paliva do nádrže. Nádrž vozu Škoda Fabia má objem 45 l, který je určen pro tankování paliva, ovšem ve skutečnosti má nádrž, včetně bezpečnostního prostoru, objem 58 l. Pokud vložíte tankovací pistoli do hrdla nádrže správným způsobem, vypne pistole po natankování již zmíněných 45 l paliva, v hrdle nádrže je umístěn odvětrací páčkový ventil, který po jeho zmáčknutí umožňuje natankovat palivo i do zbývajících prostor nádrže včetně nalévacího hrdla. Toto zaplnění ovšem způsobuje natečení paliva do nádobky s aktivním uhlím (uhlíkový filtr), který je tím samozřejmě vyřazen z funkce a následně také zničen. Pokud se Vám tato závada několikrát opakovala, doporučil bych také kontrolu funkce odvětrávacího ventilu, který je umístěn v motorovém prostoru, a po nastartování se pak v intervalu 1 sec otevírá (je to i slyšet – cvaká). Funkčnost ventilu lze také zjistit diagnostikou v jakémkoliv autorizovaném servisu Škoda (tzv.diagnostika akčních členů), kde Vám zároveň zkontrolují paměť závad a vymažou záznamy chyb, které se do paměti uložily při předchozím rozsvícení kontrolky motoru.

Nádobka s aktivním uhlím je umístěna v pravém zadním podběhu a slouží k jímání benzínových výparů, po nastartování motoru jsou výpary odvedeny přes odvětrávací ventil do sání motoru a následně spáleny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Tak si představte, že mě kontrolka motoru a emisí včera sama od sebe zhasla po takových 5-6 letech intenzivního svícení. Že by nádobka s aktivním uhlím konečně vyschla? Teď už jsem to opravu neočekával. V servise mi kdysi nabízeli opravu za cca 5 tis. a vyplatilo se počkat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem podobný problém, ale po prvním rozsvícení jsem už nepřeplňoval a do 14dnů zhasla a už se nerozsvítila, Teď mi zas když je pod nulou svítí kontrolka chladící kapaliny a problikne při startování kontrolka ABS. Po zahřátí motoru a znovu nastartování už je vše OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...