Přejít na obsah

Červené výstražné světlo ve dveřích


MichalJ

Doporučené příspěvky

starší téma tady

http://forum.skodahome.cz/topic/85673-f-varovna-svetla-dveri/

ale jak toto tak i to starší je pro pokročilé nikoliv pro amatéry kutily

 

je to určitě jednoduché zapojit, ale ten kdo to nikdy nedělal, nepochopí

v návodech je málo fotek, atd

najde se dobrá duše a nafotí zbylé fotky?

nebo to kluci nějak rozveďte... děkuji

Editováno: , autor: starman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

starman  :  to téma ne který odkazuješ je v sekci INSTALAČNÍ MANUÁLY, takže tam se dávaj jen návody a žádná diskuze.

 

  1. SKODAHOME.cz
  2. OSTATNÍ DISKUZE
  3. Instalační manuály

   Význam sekce?

 

Zde se uveřejňují návody, jak co na našich autech dodělat a nebo opravit.

Dodělali jste něco a nebo opravili? Foťte během montáže/opravy a podělte se s ostatními o zkušenosti smile.gif

sekcia manualy je na hotove manualy a nie na otazky

jakýkoliv dotaz bude smazán.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Royce, on 25 Úno 2010 - 15:46, said:

Musíme přitom přerušit vodič vedoucí k dveřnímu spínači.
Ve dveřích řidiče je to žluto-hnědý vodič, ve dveřích spolujezdce fialovo-bílý.


ahoj
tak bych řekl že když odstraním tapec a vidím kabeláž
tak kabel pro světýlko - mínus... žlutohnědý kabel má vedle sebe HNĚDÝ kabel a na ten se můžu napojit taky ne?
zámek je napájen stále ne? +12V ?

jinými slovy nemusím tahat složitě kabeláž

co všichni na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Protože si myslíš, že můžeš donekonečna zvedat odběr respektive proud tekoucí jednotlivýma drátama v celým autě. Jenže to mohlo platit ještě ve felině, kde nebyla skoro žádná elektronika a světla se spínaly mechanickým spínačem. Ten vydržel klidně 3-4 ampéry proudu a o jeden nebo dva navíc se s nikým nehádal. V moderním autě je všecko spínaný přes ŘJ (komfort) a ve dveřích jsou zvlášť ovládací = signálový dráty, na kterých "visí" jen ty mikrospínače v zámku spínající proud v řádu pár desítek mA - a silový vodiče, který vedou k motorkům centrálu a stahovačky. Důvodem oddělenýho vedení je jednak cena (ovládací vedení je z tenčího drátu = lacinější) a druhak oddělení obvodů kvůli vzájemnýmu ne-ovlivňování rušením (digitální řídicí jednotky mají tu nectnost, že jsou značně citlivý i na rušivý impulsy přivedený po zemnicích drátech). Když něco dalšího a relativně žravýho napojíš jinam, než je záhodno, buď si zarušíš ovládání = znemožníš nějakou funkci, nebo v horším případě odpálíš něco z ŘJ centrálu nebo komfortu.

 

Stručně řečeno - pokud nejseš elektrikář a neznáš zapojení těch jednotek = zatížitelnost jednotlivejch vstupů i výstupů, radši do ničeho nevrtej, jinak se vystavuješ riziku daleko větších nákladů na následnou opravu. Nebo to hoď na krk někomu, kdo "na to má papír" a tím za to bude i schopnej ručit. Může se stát, že oprávněnej člověk ti to řekne konkrétněji, ale se stejným výsledkem - že pokud požaduješ výš uvedenou věc, nelze se jen tak napojit "někam ve dveřích", ale musí se natáhnout další vedení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím že jsi mi to vysvětlil dostatečně, dokud nebudu umět natáhnout zvlášť kabel, tak do toho vrtat nebudu

A na ten MINUS kabel se napojit "bezpečně" mohu?

 

 

 

Stručně řečeno - pokud nejseš elektrikář a neznáš zapojení těch jednotek = zatížitelnost jednotlivejch vstupů i výstupů, radši do ničeho nevrtej, jinak se vystavuješ riziku daleko větších nákladů na následnou opravu. Nebo to hoď na krk někomu, kdo "na to má papír" a tím za to bude i schopnej ručit. Může se stát, že oprávněnej člověk ti to řekne konkrétněji, ale se stejným výsledkem - že pokud požaduješ výš uvedenou věc, nelze se jen tak napojit "někam ve dveřích", ale musí se natáhnout další vedení.

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 5 měsíců později...

tak ted jsem s toho jelen zapojil jsem to podle toho navodu co jsi psal ty ale asi mi neco uteklo.

 

Vezmeme si plus ze svorky 30 pod palubní deskou a protáhneme ji přes pojistku 5.
Je tam jedna strana už nachystaná, stačí přidat jeden ISO pin.
Za ní rozdvojíme a protáhneme do obou A sloupků na hnědou svorkovnici, PIN 4.
Pokud už máme ve dveřní kabeláži kabely na varovné světlo, máme trochu lehčí práci,
v opačném případě je třeba ze svorkovnice dotáhnout jeden káblík až do prostoru varovného
světýlka. Tím máme ke světlu natažených +12V. Mínus budeme spínat pomocí mikrospínače v zámku,
tím zajistíme, že nám budou svítit jen ty dveře, kterou jsou otevřené. (origo svítí obě naráz)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

hm tak nevim asi tomu opravdu nerozumim a radeji to nekomu dam,protoze ty elektricke stahovacky jsem si namontoval a zapojil sam,tempomat jsem si taky sam dodelal,palubak jsem si dodelal taky sam,piny z budiku jsem si taky sam vycetl,kilometry jsem si taky sam upravil a nakodoval budiky.nejsem zadny mistr sveta pres elektro a nechcou se mi ted pred zimou znova sundavat plechy abych tam neco meril. porad jsem nepochopil kde jsi prisel na nejaky cviknuty kabel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...