Únor 18, 201411 r starší téma tady http://forum.skodahome.cz/topic/85673-f-varovna-svetla-dveri/ ale jak toto tak i to starší je pro pokročilé nikoliv pro amatéry kutily je to určitě jednoduché zapojit, ale ten kdo to nikdy nedělal, nepochopí v návodech je málo fotek, atd najde se dobrá duše a nafotí zbylé fotky? nebo to kluci nějak rozveďte... děkuji Upraveno Únor 18, 201411 r od starman
Únor 18, 201411 r starman : to téma ne který odkazuješ je v sekci INSTALAČNÍ MANUÁLY, takže tam se dávaj jen návody a žádná diskuze. SKODAHOME.cz → OSTATNÍ DISKUZE → Instalační manuály Význam sekce? Zde se uveřejňují návody, jak co na našich autech dodělat a nebo opravit.Dodělali jste něco a nebo opravili? Foťte během montáže/opravy a podělte se s ostatními o zkušenosti sekcia manualy je na hotove manualy a nie na otazkyjakýkoliv dotaz bude smazán.
Únor 18, 201411 r Proč by nepochopil? Co je na tom nesrozumitelného.. pokud nechápeš ani tak jednoduché schéma, tak by ses asi do toho pouštět neměl.. zeptej se, pokud ti není něco jasné a rád poradím.
Březen 20, 201411 r Royce, on 25 Úno 2010 - 15:46, said:Musíme přitom přerušit vodič vedoucí k dveřnímu spínači.Ve dveřích řidiče je to žluto-hnědý vodič, ve dveřích spolujezdce fialovo-bílý.ahojtak bych řekl že když odstraním tapec a vidím kabelážtak kabel pro světýlko - mínus... žlutohnědý kabel má vedle sebe HNĚDÝ kabel a na ten se můžu napojit taky ne?zámek je napájen stále ne? +12V ?jinými slovy nemusím tahat složitě kabelážco všichni na to?
Duben 1, 201411 r Protože si myslíš, že můžeš donekonečna zvedat odběr respektive proud tekoucí jednotlivýma drátama v celým autě. Jenže to mohlo platit ještě ve felině, kde nebyla skoro žádná elektronika a světla se spínaly mechanickým spínačem. Ten vydržel klidně 3-4 ampéry proudu a o jeden nebo dva navíc se s nikým nehádal. V moderním autě je všecko spínaný přes ŘJ (komfort) a ve dveřích jsou zvlášť ovládací = signálový dráty, na kterých "visí" jen ty mikrospínače v zámku spínající proud v řádu pár desítek mA - a silový vodiče, který vedou k motorkům centrálu a stahovačky. Důvodem oddělenýho vedení je jednak cena (ovládací vedení je z tenčího drátu = lacinější) a druhak oddělení obvodů kvůli vzájemnýmu ne-ovlivňování rušením (digitální řídicí jednotky mají tu nectnost, že jsou značně citlivý i na rušivý impulsy přivedený po zemnicích drátech). Když něco dalšího a relativně žravýho napojíš jinam, než je záhodno, buď si zarušíš ovládání = znemožníš nějakou funkci, nebo v horším případě odpálíš něco z ŘJ centrálu nebo komfortu. Stručně řečeno - pokud nejseš elektrikář a neznáš zapojení těch jednotek = zatížitelnost jednotlivejch vstupů i výstupů, radši do ničeho nevrtej, jinak se vystavuješ riziku daleko větších nákladů na následnou opravu. Nebo to hoď na krk někomu, kdo "na to má papír" a tím za to bude i schopnej ručit. Může se stát, že oprávněnej člověk ti to řekne konkrétněji, ale se stejným výsledkem - že pokud požaduješ výš uvedenou věc, nelze se jen tak napojit "někam ve dveřích", ale musí se natáhnout další vedení.
Duben 9, 201411 r Myslím že jsi mi to vysvětlil dostatečně, dokud nebudu umět natáhnout zvlášť kabel, tak do toho vrtat nebudu A na ten MINUS kabel se napojit "bezpečně" mohu? Stručně řečeno - pokud nejseš elektrikář a neznáš zapojení těch jednotek = zatížitelnost jednotlivejch vstupů i výstupů, radši do ničeho nevrtej, jinak se vystavuješ riziku daleko větších nákladů na následnou opravu. Nebo to hoď na krk někomu, kdo "na to má papír" a tím za to bude i schopnej ručit. Může se stát, že oprávněnej člověk ti to řekne konkrétněji, ale se stejným výsledkem - že pokud požaduješ výš uvedenou věc, nelze se jen tak napojit "někam ve dveřích", ale musí se natáhnout další vedení.
Duben 9, 201411 r Mínus čili "kostra" by měl bejt bezpečnej - tam by mělo bejt natvrdo nejištěný propojení až k zápornýmu pólu baterky.
Květen 16, 201411 r Viete ake farby kablikov z BSG su v zadných dverách? ... vsetko mam natiahnute, uz iba zapojit diody. Vdaka. Už som to našiel. Sú to žlto-hnedé kábliky...v predných pravých bielo-fialový. Upraveno Červen 11, 201411 r od majky_sv
Říjen 17, 201410 r ahoj mam problem. dodelal jsem si varovne osvetleni ale to sviti porad i kdyz jsou dvere zavrene.mam origo plechy co mely el.stahovacky a svetla.stahovacky funguji a svetla sviti stale.natahl jsem plus z pojistky 5 ke konektoru k dverim.dik za radu
Říjen 18, 201410 r tak když to napojíš stálé napětí, tak se nediv, že to svítí furt.. achjo.. jak podle tebe mají ta světýlka vědět, kdy mají zhasnout??
Říjen 19, 201410 r tak ted jsem s toho jelen zapojil jsem to podle toho navodu co jsi psal ty ale asi mi neco uteklo. Vezmeme si plus ze svorky 30 pod palubní deskou a protáhneme ji přes pojistku 5.Je tam jedna strana už nachystaná, stačí přidat jeden ISO pin.Za ní rozdvojíme a protáhneme do obou A sloupků na hnědou svorkovnici, PIN 4.Pokud už máme ve dveřní kabeláži kabely na varovné světlo, máme trochu lehčí práci,v opačném případě je třeba ze svorkovnice dotáhnout jeden káblík až do prostoru varovnéhosvětýlka. Tím máme ke světlu natažených +12V. Mínus budeme spínat pomocí mikrospínače v zámku,tím zajistíme, že nám budou svítit jen ty dveře, kterou jsou otevřené. (origo svítí obě naráz)
Říjen 21, 201410 r V tom případě máš špatně zapojené to mínus.. pokud bys to měl podle toho návodu, tak ti svítí jen otevřené
Říjen 21, 201410 r hm no bude to zajimava prihoda to hledat.ted me tak napada ze mi nejdou zamknout ridicove dvere tim vnitrnim tlacitkem.muze to mit na to vliv
Listopad 3, 201410 r chlapi ja jsem prihal z 5 pojistky 12v do sloupku na 4 pin.zadne diody jsem nedaval tak jsem zadny kabel nestipal
Listopad 4, 201410 r Prosimtě, dej to někomu, kdo má alespoň elementární znalosti z oblasti elektriky a pozná rozdíl mezi otevřeným a uzavřeným obvodem.. pak se nebude divit, že mu svítí světýlka pořád.
Listopad 4, 201410 r hm tak nevim asi tomu opravdu nerozumim a radeji to nekomu dam,protoze ty elektricke stahovacky jsem si namontoval a zapojil sam,tempomat jsem si taky sam dodelal,palubak jsem si dodelal taky sam,piny z budiku jsem si taky sam vycetl,kilometry jsem si taky sam upravil a nakodoval budiky.nejsem zadny mistr sveta pres elektro a nechcou se mi ted pred zimou znova sundavat plechy abych tam neco meril. porad jsem nepochopil kde jsi prisel na nejaky cviknuty kabel
Listopad 4, 201410 r a nemáš náhodou Fabii po faceliftu? Viz můj příspěvek v tom instalačním manuálu: http://forum.skodahome.cz/topic/85673-f-varovn%C3%A1-sv%C4%9Btla-dve%C5%99%C3%AD/#entry1652348
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.