Přejít na obsah

Fabia 1,2 HTP nestartuje


M-a-r-e-k

Doporučené příspěvky

Dobrý den měl bych dotaz ohledně silnějšího htpčka. O co se jedná, kdýž stojí třeba 2 hodiny venku, už v těchto mírných mrazech nechce chytnout. Nastartuje se a pak chcypne, při dalším pokusu, už chytne, ale rozbíhá se jako, kdyby naskakovaly válce postupně,znatelně vibruje celým autem. Při výjezdu z garáže žádné problémy nejsou. Otáčky po nastartování ihned klesnou na nějakých cca 900, předtím myslím po nastartování běžel na nějakých cca 1200. Kdyby jste s tím někdo měli zkušenost prosím poraďte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je normalne ze ked nastartujes tam ma vyssi volnobeh. ja ho mam po nastartovani 1250ot. to je automaticky sitic. po 500m jazdy su uz normalne 900ot. takze to ze mas 1200ot. je podla mna normalne. horsie by bolo keby ti to chytilo a dusilo sa na 250,500,800 a takto by to stupalo. ale zajdi na diagnostiku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem byl na diagnostice, nic se nezjistilo, jediná chyba, kterou diagnostika hlásila, je slabá baterie. Provedli základní nastavení, ale problém přetrvává, v garáži startuje normálně, zahřátý taky normálně, ale venku po vychladnutí, naskakuje jakoby po jednotlivých válcích, otáčky kolísají od 500 do 1000, buď se udrží a pak jede normálně nebo chcípne. Ještě k těm otáčkám po nastartování, za jakékoliv teploty motoru jsou na těch 900, těch 1200 to točilo, než začaly potíže, že by nefungoval sytič?, ale na to by přišla diagnostika nebo ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipuju na něco jako automatický sytič. Otáčky okolo 900 odpovídají zahřátému motoru na volnoběh, po startu studeného motorumusíš mít zvýšené. (někde musí být čidlo teploty motoru, nebo něco takového, které asi odešlo)

Apropo - mám starou Š120 a ta bez sytiče....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak zapomeňme na diagnózu automatického sytiče. Teda kdo ho na tom motoru najde má u mne basu piv. Jinak diagnostika nic nesimuluje, oni ti pouze vyčetly paměť závad řídící jednotky. A ta může být prázdná a přesto může být na motoru závada.

Řekl bych že teď přichází na řadu osciloskop. Pokud znáš někoho kdo ho má, nech si to čidlo teploty motoru proměřit. Od studeného motoru až po zahřátý. Studený motor má cca 2000 až 3000 ohmů odpor čidla, ohřátý pak 200 až 300. A musí pěkně plynule ten odpor klesat bez žádných skoků. Jinak napětí na tom snímači je 5V, ne 12V. 12V je pro čidlo budíku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je normalne ze ked nastartujes tam ma vyssi volnobeh. ja ho mam po nastartovani 1250ot. to je automaticky sitic. po 500m jazdy su uz normalne 900ot. takze to ze mas 1200ot. je podla mna normalne. horsie by bolo keby ti to chytilo a dusilo sa na 250,500,800 a takto by to stupalo. ale zajdi na diagnostiku.

a to by znamela co, kdyby to dělalo to co píšeš? Tohle mi totiž občas dělá. Stačí na 5 minut zastavit, a start je pak velkej problém. Když už konečně chytne, z vejfuku vylítaj černý saze jak z Avie a motor točí 500ot a postupně to stoupá až na těch 1200. Když to hned chcípnu a nastartuju znova, tak je vše v pohodě, start OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevíte někdo kolik má být odtrh u svíček, podle údajů výrobce? Chci ještě se ještě podívat na svíčky a škrtící klapku. Jestli to nebude ani to, tak doufám, že to nic horšího než to čidlo teploty nebude (jeden člověk tady z fóra mi psal, že měl podobné problémy a byly způsobeny podpalenými ventily :( ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skus sa pozret na to cidlo teploty chl. kvapaliny.Inak aj na diagnostike sa da pozriet ake hodnoty dava (Namerane hodnoty).Ale ked prides do servisu s teplym motorom to nezistis.Takze najdi niekoho s notebookom a kablom nech sa Ti na to kukne.Myslim ze je tu dost ludi.Keby si bol z blizsia neni problem.A ak to cidlo neni uplne zle dava len nezmyselne hodnoty diagnostika to nevyhodnoti ako zavadu.A ti v servise kym to nemaju na obrazovke vymen cidlo tak je pre nich vsetko v poriadku.

Editováno: , autor: makov
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je normalne ze ked nastartujes tam ma vyssi volnobeh. ja ho mam po nastartovani 1250ot. to je automaticky sitic. po 500m jazdy su uz normalne 900ot. takze to ze mas 1200ot. je podla mna normalne. horsie by bolo keby ti to chytilo a dusilo sa na 250,500,800 a takto by to stupalo. ale zajdi na diagnostiku.

a to by znamela co, kdyby to dělalo to co píšeš? Tohle mi totiž občas dělá. Stačí na 5 minut zastavit, a start je pak velkej problém. Když už konečně chytne, z vejfuku vylítaj černý saze jak z Avie a motor točí 500ot a postupně to stoupá až na těch 1200. Když to hned chcípnu a nastartuju znova, tak je vše v pohodě, start OK.

a chyti to na vsetky valce ? ci naskocia 2-3 a potom sa pridaju ostatne, a co mas za motor ?

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Makov - dobrá rada, ale už sem viděl čidlo které na živých datech bylo normální ale v osciloskopu ten signál byl přerušovanej. Moc pěknej chyták lol

Ten špatnej start může být zapříčiněn sníženým tlakem paliva na vstřikách. Palivové čerpadlo po tak krátké chvíly nedoplní tlak v trubici a přetlakovej ventil pusatil tlak pryč. Ale může to bejt i mnoho dalších věcí, musí se hledat a postupně vylučovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Kazdy valec ma jine...(tak je podle me jedno jestli 3 valec nebo 4), vite nekdo pls?

ved 16V ma na trafe 4 vyvody na kable ku svieckam tak ako to chces dat na 3valce to ti ako to jedno volne ostane ako rezervne keby sa nahodou pokazil jeden s tych vyvodov.

p.s.: a nemylis si ty nahodou zapalovacie trafo s cievkami ? sice ulohu maju rovnaku ale su to uplne odlisne veci.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdy valec ma jine...(tak je podle me jedno jestli 3 valec nebo 4), vite nekdo pls?

ved 16V ma na trafe 4 vyvody na kable ku svieckam tak ako to chces dat na 3valce to ti ako to jedno volne ostane ako rezervne keby sa nahodou pokazil jeden s tych vyvodov.

p.s.: a nemylis si ty nahodou zapalovacie trafo s cievkami ? sice ulohu maju rovnaku ale su to uplne odlisne veci.

-_- myslím to co je nasaznené na svíčce, tak to bude asi nejlíp okomentovane . Mám 036905100D. Auto mi pořád blbě za studena startuje a diagnostika hlásila chybu u zapalování 3 válce, po vymazání už se neobjevila a nestartuje pořád. Prý to může být čidlo teploty nebo ta cívka, všechno, ale měnit nechci, tak chci vyzkoušet tu cívku z jiného auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kazdy valec ma jine...(tak je podle me jedno jestli 3 valec nebo 4), vite nekdo pls?

ved 16V ma na trafe 4 vyvody na kable ku svieckam tak ako to chces dat na 3valce to ti ako to jedno volne ostane ako rezervne keby sa nahodou pokazil jeden s tych vyvodov.

p.s.: a nemylis si ty nahodou zapalovacie trafo s cievkami ? sice ulohu maju rovnaku ale su to uplne odlisne veci.

-_- myslím to co je nasaznené na svíčce, tak to bude asi nejlíp okomentovane . Mám 036905100D. Auto mi pořád blbě za studena startuje a diagnostika hlásila chybu u zapalování 3 válce, po vymazání už se neobjevila a nestartuje pořád. Prý to může být čidlo teploty nebo ta cívka, všechno, ale měnit nechci, tak chci vyzkoušet tu cívku z jiného auta.

no vidis tak je to cievka. to nie je zapalovacie trafo to je omnoho vacsie ako ta cievka. tu mas pre nazornost obrazok toho trafa.

post-8-1168557232.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Jednou se mi ukázal obdobný problém s volnoběhem, auto prostě zahřáté dlouhou jízdou po dálnici pak při čekání třeba na semaforech trošku kolísali otáčky...z těch standartních cca 800 to třeba spadlo na 600-500, ale pak se to zase vrátilo a zase chvilku drželo 800....zvláštní chování. Občas se to stane.

A vůbec jsem si všim že zahřátá 1.2jka drží třeba nižší otáčky na volnoběh než 1.4MPI nebo se mi to jenom zdá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

čaute...doufám že mě někdo odpoví...nestartuje mě fabie..1.2 12v..47 kw...dělá to jak kdy..někdy po ránu studená,někdy zahřátá..někdy chytne po ránu..někdy chytne zahřátá..prostě jak kdy...a start bývá takový že točím cca 5 vteřin a pak chytně..ale musím zmáčknout plynový pedál.....myslím že je to teplotní čidlo....co vy na to...jinak diagnostika nic neukazuje.. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

nazdar pani, nechcem zakladat novu temu, lebo tento problem je podobny tomu mojmu, tak verim ze niekto poradi. Mam 1.2 HTP 47kw a pri studenom starte mi otacky padnu ako keby sa zadusila a potom ich vyhodi a uz je to v norme, sem tam sa zadusi az tak ze zdochne a musim startovat znova, hlavne ked dlhsie postoji, dik za kazdu radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

Dobrý den neměl by někdo radu proč mi fábka v -11 nechce s novou baterkou startovat?startér jen cvakne a nic.tak jsem rosvítil světla aby se trochu ohřála baterka a po druhém cvaknutí nastartoval.točila jak divá tak si myslím že to bude asi něco se startérem.Druhý den jsem si říkal že to bude stajný ale nee dokonce jsem i poklepával startér.Mám najeto 30 000.baterka je měsíc nová varta.nakonec jsem na podesátý nastartoval prostě jen cvak a nic....Dík za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...