Přejít na obsah

cukání auta při dobržďování


dava.cz

Doporučené příspěvky

Dobry Den .

Mam octavii 2,0 tdi 103kw 2006 rv 155 000 najeto manual

Potreboval bych poradit , nikdo nevi cim to je .

Koukal jsem zde na foru , nejake podobne problemy zde padly , ale ne presne jake mam ja .Auto bylo na diagnostice a nic se neukazalo

Mam problem s tim , ze kdyz jedu (nejvice je to znat z mirneho kopecka) , jedu pomalu na neutral a z lehka zacnu pribrzdovat , tak to s autem zacne pekne skubat , dela to pokazde . Celkem me to stve . Jakykoliv dobrzdovani na svetla porad skube , pri startu nic nedela , jede normalne -dobre ... ale tohle nechapu , auto je po vymene komplet spojky - delano u znameho

proste to dela jen kdyz jedu pomalu a dobrzduju z lehka , pri ostrejsim dobrzdovani auto nic nedela , nechapu ...

predem dekuju a doufam ze na to nekdo prijde smile.png snad jsem to napsal aspon trochu srozumitelne .... DEKUJI

Editováno: , autor: dava.cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No myslím že to je v začátku,už sem dělal víc auťáků s podobným příznakem a do 2tis km sem dával kotouče,začínalo to při jemném dobržďování ke křižovatce a pak to začlo i ve 100vce,jen možnost víš...

dekuji za odpoved . jen ale kdyz po lehkem dobrzdovani v male rychlosti , treba 10kmh ty brzdy potom pustim tak to ma jeste takovou mensi (cukaci) odezvu , potom co uz jsou pustene (brzdy). proste nevim , zkousel jsem treba dobrzdovat s ruckou a stejne to udela .....
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím, jestli je to totožný problém ale možná pomůže. Při dobržďování, těsně před zastavením začal vibrovat brzdový pedál, jako že zabírá ABS, dělalo ale jen při určitém natočení kol a v pouze už v malé rychlosti. Po 2 reklamací zjistili v servisu, že je trochu poškozené jedno čidlo abs (asi prý od nějakého kamínku). Po výměně OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Mám stejný problém jako dava.cz a nevím, co by to mohlo být. Hodně lidí mi radilo, ať vyměním kotouče, že jsou zkroucené. Tím to nebylo!! Vyměnil jsem kotouče za nové a kvalitní. Problém přetrvává. Myslím si, že to může být už jenom detailní nevystředění jednoho z kotouče. Nebo se ten náboj s kotoučem mírně zkřivil vjetím do nějaké hluboké díry a proto tam kotouč nesedí rovně. Octávku jsem koupil před dvěma lety v suprovém stavu. Bohužel se nemůžu zbavit tohoto problému a už bych to měl rád spravený, protože když s tim člověk jezdí každej den a pořád mu to při mírném brždění pocukává, tak to začne lézt už dost na nervy. Díky za rady :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak uz to skube i na miste , proste nechapu nekdo rika kabelaz ke vstrikum je to mozny ??? dekuji

Ano může,ale bez diagnostiky se to múžem jen domnívat,že to tím je :kol-28:

pro Kuba Kukol: Není to jen vyměnit kotouče a je vyhráno je potřeba mít tu dosedací plochu na náboji dokonale čistou,každý zbytek rzi je nežádoucí,potom zkontrolovat házivost nabojů,už se mi stalo že nějaký dobytek při výměně ložiska ten náboj tak potlouk že byl na zahození!!!

A v posledním čísle SM nějaký redaktor a velký fanda autodílů fy. Elit napsal článek kterak zrepasovat celou př nápravu z důvodu neuznání reklamace kotoučů! Fakt ''poučné'' a věřím že spoustu servisů se této TEORIE bude držet už jen z vidiny snadného zisku!!! Hodně štěstí! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Zdravím,

Mám také Octavi 2.0TDI a řešil jsem úplně ten samý problém. Bylo to způsobeno zaneseným palivovým filtrem. Když mi to volali ze servisu, tak jsem si myslel, že si dělají legraci. Cukání při dobržďování v pomalé rychlosti jak je zde popisováno, je ale od výměny palivového filtru pryč.

Editováno: , autor: noolda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

měl jsem podobný problém, projevovalo se to, když se auto zahřálo na 90 stupňu, a potom to začalo. Při jemném dobržďování, kdy se auto skoro už zastavilo, tak to s autem zatřepalo, tak jak popisuje dava.cz. Ještě abych upřesnil co jsem dělal před tím, než to začalo. Už před tím jsem měl odpojený EGR ventil s ucpávkou, jak se řešilo na různých fórech jezdil jsem s tím skoro rok a v pohodě se starým dvouhmoťákem. Potom jsem udělal takovou větší opravu, výměna dvouhmoťáku+spojka+přítlačák+ložisko, výměna rozvodů a řemenů s kladkama, volnoběžky na alternátoru, výměna hyzdraulických zdvihátek-klepaly, čištění turba. Ale co se potom nestalo, při první zkušebce po opravě, motor táhnul skvěle, ale při tom dobržďování to bylo šílené. Různě jsem zkoušel, jestli není špatně dotáhlá poloosa, odpojil jsem čidlo rychlosti na převodovce tak to začalo škubat i při mírném přídání plynu po přeřazení, tak jsem ho zapojil zpátky, tím to nebylo. Zkoušel jsem odpojit i čidlo teploty, tím také ne. No abych to ukončil. Měl jsem seřízené čerpadlo přesně na vrták a potom ještě doladěno podle TDi grafu(Vagem).Potom mi bylo řečeno, dej to zpátky na vrták a zapoj EGR ventil, přes váhu vzduchu šlo hodně vzduchu a motor (řídící jednotka se s tím asi neuměla poprat). Každopádně to bylo asi tím EGR, tím, že to fungovalo před tím, bylo asi tím, že ten starý špatný dvouhmoťák už ty rázy tak citlivě nepřenesl. Po té výměně mi někteří říkali, že je ten nový dvouhmoťák asi v čudu, ale nedávalo mi to smysl, když při volnoběhu se choval úplně tak, jak nový dvouhmoťák má. Auto se při volnoběhu ani nezahýbalo. Na některých fórech to vždy nakousli a nedokončili. Takže možná těm co to blbne a mají dvouhmotu dobrou, to může dělat špatně fungující EGR ventil, tak ho zkusit pročistit a rozhýbat, zkusit na Vagu jestli ten průtok sedí, já na VAG304CZ pro starší vozy s kabelem KKL (motor-blok hodnot-kanál 003-položka2 a 3 by měly být skoro stejné (monžství nasávaného vzduchu požadované a skutečné). Samo to nebude u všech stejné, do jednotky jde více vstupů z více čidel, třeba to bude někomu dělat i něco jiného, ale některým to třeba pomůže.

Editováno: , autor: lokoc2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak se omlouvám za mystifikaci, ale musím dementovat předchozí článek. Po delším zkoušení, se ty vibrace asi o 1/2 sice snížily, ale nepřestaly, ale pořád to tam u lehkého dobržďování, až skoro po zastavení je,  jak popisuje dava.cz. Zkusím, ještě ten filtr, i když se mi to nezdá, potom písnu výsledek.

Editováno: , autor: lokoc2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten palivový filtr neřeš. Mě ho vyměnily v období kdy panovali tropické vedra a to byl ten opravdový důvod proč to přestalo. Nevím proč, ale pokud je více než 35st. tak se mi to chová normálně. Nikdo mi nedokázal s jistotou potvrdit o jaký problém se jedná. Prošel jsem cca deseti servisama a vždy nad tím kroutili hlavou. Úplně nejvíc je dostalo když jsem zmínil skutečnost že při tropických vedrech závada zmizí. První doporučení bylo vždy vyměnit brzdové kotouče, což je úplný nesmysl, protože frekvence vibrací absolutně neodpovídá rychlosti jízdy kdy se tento problém projevuje. Jediné co jsem dostal z více stran potvrzeno je, že to má něco společného s motorem (převodovka, setrvák, nebo něco jiného). To že to nedělá při vyšších teplotách mi jeden mechanik zdůvodnil nějakou speciální vazelínou v setrváku, která při vyšších teplotách vzduchu má jiné vlastnosti....

Jediné doporučení, které jsem vždy nakonec dostal byla výměna setrvačníku (nejlépe i se spojkou). Když jsem chtěl garanci ve smyslu že když to nepomůže, tak mi vrátí auto do původního stavu a já zaplatím pouze práci, tak od toho dali všichni ruce pryč. Ta investice do nového setrvačníku je šílená a tak se zatím držím rady nezávislého kolegy - dokud se to nebude zhoršovat, tak to neřeš :)

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

tak mám ten samý problém jako kolegové motor 1.9 tdi AHF 98 najeto 180000km,výměna celého spojkového setu od luku i se strvačníkem,výměna palivového filtru,kotouče nové i desky,kosti,olej v převodu i v motoru liquimoly+jsem přidal do převodovky od liqui moly gear protect a stále stejný problém při dobržďování v pomalé rychlosti na neutrál.

Dneska jsem koupil od liqui moly prísadu do nafty na čištění vstřiků a palivové soustavy tak uvidím.

Diagnostika nepíše vůbec nic,vše ok.

leze mi to na nervy,doufám že nato někdo příjde kde je příčina a podělí se snámi

Editováno: , autor: juravasek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

vyřešil jsem to zvýšením hodnoty volnoběžné dávky(snížením bohatosti směsi) a opravdu to pomohlo. Stačil mi VAG304CZ(koupené CD za 600,- před 2 roky) ... postup :VAG motor - login 12233   -přizpůsobení -kanál 01 ...volnoběžná dávka -zvyšoval jsem dávku v ... mg, až kam mně to pustilo myslím až kolem 6,9-7 mg a opravdu to funguje. Prostě to zjistíte, že to zkusíte dát do krajních poloh buď nejmenší hodnotu nebo největší ... 2,9 -7 mg a uvidíte jak se to bude chovat.Musí být zapojený EGR ventil, ten to taky dost ovlivňoval, i když při té max.dávce už tak ne, jen jsem odpojil nebo zapojil hadičku podtlaku, která k němu vedla, ale ten EGR ventil do toho motám jen proto, že jsem chtěl zkusit jestli to ovliVňuje, když jsem ho měl před tím odpojený. Jen aby vás to nemátlo, že když sice zvýšíte dávku v ... 4,4...4,5... 4,6 ...7 mg (základní nastavení 32768 ....snižujete číselnou řadu např.32750 .... 327000 ...prostě snižujete toto číslo a dochází k nárůstu hodnoty v ...mg) tak jak jsem se na jiných fórech dočetl, dojde k snížení bohatosti směsi a opačně. Dá se to dělat i s nastartovaným motorem, tak aspoň vidíte jak se ta hodnota hybe, můžete to projet a sledovat, případně to ladit a zkoušet, možná někomu bude stačit zvýšit dávka jen nepatrně. Je dobré mít auto zahřáté na 88-90 stupňů, ukáže VAG i budík, kdy se vám to projevovalo, jako mně a vypnout všechny spotřebiče, klima, světla, rádio-ovlivňuje dávku-seřizuji dávku u volnoběhu. Jinak můžete ještě vyzkoušet jestli vám dobře funguje přesuvník palivového čerpadla ... VAG motor-základní nastavení-kanál 4 (3,9    po 10sec    8,1 ... asi) hodnota myslím byla ve Voltech, je to funkce, že dobře chodí.

 

Tímto zásahem, mi ale začal blbě ukazovat palubní počítač, pro mně nelogicky zvýšenou průměrnou spotřebou. To se dá upravit, až vypozorujete o kolik se to liší v % oproti skutečnosti VAG přístrojová deska17-přizpůsobení10-kanál 03(korekce okamžité spotřeby) ... viz. jsem se dočetl z jiného vlákna ... zadá se od 85% do 115%, když chceš zadat o 5% méně dáš tam hodnotu 00095 (orig.je zadáno 00100), korekcí okamžité spotřeby se mění i ostatní hodnoty, protože se počítají s okamžité

 

 

Doufám, že to někomu pomůže, s kámošem jsme na tom opravdu strávili dost času zkoušení a čtení, jen se omlouvám za zpoždění, ale nechtěl jsem dělat ukvapený závěr jako minule ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...