Přejít na obsah

Prosim o radu pri kupe... FABIA ver. KIA :)


alco

Doporučené příspěvky

Zdravim Vas, chcem sa poradit... Pre zenu potrebujem kupit nejake vozidko na jazdenie v okoli 20km od domu. Rozmyslam medzi tymto:

SKODA FABIA COMBI: 1.2HTP, r.v.2006,1.majitel (moj znamy), 61000km, Kupovane na SR, pravidelny servis, Letne na diskoch, zimne na diskoch, 1x airbag, bez ABS cena 3500E

SKODA FABIA: 1,4MPi r.v.2001, 1.majitel, 130000km, Kupovane na SR. Letne na elektronoch, zimne na diskoch. 2x airbag, ABS. cena 2800E

KIA RIO: 1.4benzin, 2007, 125000km, Kupovane na SR, Letne na diskoch, 2x airbag, ABS, cena 3500E

Neviem sa rozhodnut, mozno uvazujem najviac pre tu prvu 1,2 fabiu, ale neviem ake su tie motory potechnickej stranke...

Je tu niekto kto by mi napisal svoj nazor aby sa mi lepsie rozhodovalo?

dakujem za postrehy... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, ja by som sa rozhodoval medzi Fabiou 1,2 a Kia Rio, nakoľko ta 1,4-ka je r.v. 2001 a dať 2800 € za takmer 11-ročne auto je dosť. Mam tiež zmieňovanu 1,2-ku 47 kw v kombíku a na bežné a kludne jazdenie + 1x dovolenka za rok k moru úplne postačuje. Spotreba tiež nie je alarmujúca ako sa dočítaš na nete. Skôr je u niekoho problém medzi pedálom a volantom .Pokiaľ nepoznáš historiu Kii, tak by som sa ani nad ňou nezaoberal, nakoľko stačanie km na SK je národným športom. Pokiaľ poznáš majiteľa fabie, vieš ako sa o ňu staral myslim že nič nepokaziš a budeš spokojny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vnimam aj ja, ale citam hrozostrasne historky na 1.2HTp, a tak sa toho trosku obavam, je to prvy majitel, otec mojho kamarata, takze viem od koho to kupujem, co mi trosku vadi ze nema ABS, ale myslim ze s tym sa zit da nakolko zena na tom bude jazdit max 50km :)

Vozil som sa aj na KII aj na SKODOVKE 1,2, dnes som ich obe testoval, Skodovka trosku traslavy motor no to je asi skrz ten 3valec, KIA 4 valec isiel lepsie aj vyrovnanejsie ved je to 4valec... ale tiez ma trapi ten povod... neviem ci tych 125tisic je real, no auto je v peknom stave,,, tak stale vaham... tu 1.4 som napisal preto lebo mi par kamaratov povedalo ze 1.4MPi je najlepsi motor, najlacnejsi na opravy... rozhodnut sa musim do zajtra... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom nič neriš a ber Fabiu 1,2. Najvacsi mudrlanti su vacsinou tí, ktorý sa v tom aute ani neviezli. Kia ak má ozaj tych 125 tis. km, tak ťa čaká v blízkej dobe výmena rozvodu, čo rataj dalšie investicie naviac. U fabie je reťaz a tuším od r.v. 2004 sú uz dávali aj dlhšie španovacie lišty kôli preskakovaniu rozvodu u prvých modelov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak potom nič neriš a ber Fabiu 1,2. Najvacsi mudrlanti su vacsinou tí, ktorý sa v tom aute ani neviezli. Kia ak má ozaj tych 125 tis. km, tak ťa čaká v blízkej dobe výmena rozvodu, čo rataj dalšie investicie naviac. U fabie je reťaz a tuším od r.v. 2004 sú uz dávali aj dlhšie španovacie lišty kôli preskakovaniu rozvodu u prvých modelov.

neviem kedy sa tam menia rozvody, ale 120tisic asi nebude mat, podla mna je to stocene aspon o 30tisic :) ale aj tak nechapem kto si kupi auto v 2007roku a na takom malom spuntovi nabeha 125000km... ak chcem robit km tak si nekupujem snad RIO s 1.4 motorom :) take zvlastne... cele... ta fabia sa mi pozdava najviac... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

47 kw je 12V, ak sa Ti páči a urobila dojem tak ju ber, poznaš majiteľa, poctive km..... cca pred mesiacom som bol pozerat v barare auto so susedom, takmer ho sused zobral, bol ako cukrik, zial zabudli odstranit nalepku z dveri !!! v roku 2007 malo 278 tis. km, bol to rok vyroby 2003, co myslis kolko malo na tachometri ??? ....... 130 tis !!!, na rio :kol-46: kašli ak máš pochybnosti už teraz , fabia je dobra volba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, toho majitele známého jsem přehlédl. Tak to bych také neváhal, jestli je to dobrý známý.

Tak pak poreferuj, jak to vypadá :-)

Editováno: , autor: amissus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je sice pravda, že po 2km už nefouká studený vzduch, ale při mínus teplotách bych o topení mluvil až tak od 5km, aspoň teda tříválec. Ale tak každý máme ten cit trochu jinde a co auto to také unikát :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Žádný motor bez dalšího aktivního ohřevu nedává tolik zbytkového tepla, aby topil IHNED. Dobu ohřevu na nějakých 40-45°C si může každý spočítat poměrně přesně tím, že vezme měrné teplo cca metráku kovu (u dehtu klidně dvou), 10 litrů chladicí kapaliny a cca 4l oleje a podle známých vzorečků ze středoškolské fyziky si vypočítá, kolik Joulů tepla je potřeba k ohřátí téhle hmoty z teploty zaparkovaného autí na tu, při které "to začne topit". No a množství tepla "dodávané" do chladicí soustavy motorem je cca 1/3 celkového příkonu - dalších 30% je mechanická práce odvedená na výstupní hřídel a zbytek jednoduše "vylítne komínem" - je odnesen v podobě tepla a kinetické energie výfukových plynů do výfuku. Pak si spočítej, jaký průměrný výkon dodává to které auto během prvních km jízdy, kdy ho každý šetří a "za studena nevytáčí" - je to samozřejmé. A ve výsledku už bude jasné nad Slunce, proč je do topení u dehťáků přidávají PTC topné články napájené z baterie - protože než by se ohřály na "topící" teplotu, musely by kvůli velké ohřívané hmotě ujet nějakých 10-15km...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sice opožděně, ale...mám taky HTP 47 kw,r.v.2007,kupoval jsem jí rok starou,nejdřív koupil a pak teprve jsem četl recenze atd.Nejdříve jsem se zhrozil,co jsem to koupil,ale protože nejsem ras a ani závodník,nakonec jsem zjistil,že to tak špatná koupě nebyla.Jezdím tak 60 % Prahu,zbytek venku,dovolená chorvatsko atd,a bez problémů.A na zimu dávám před chladič kryt,poslal jsem sem i foto,a je to znát.Ale na Feldu to nemá.

Takže na klidné ježdění celkem v pohodě,a velký kufr se taky hodí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Schválně si zkus OPATRNĚ zatlačit rukou na nějakou větší plochu potahu kastle fábule, octy nebo Rooma - ten plech je jak papír, má 0,8mm a v místech kde se lisováním natahuje ještě míň i u škodovek... Tuhost kastle se dneska dociluje jinak než tlustým plechem ve svařenci. Dnešní konstruktéři se vracejí k rámu coby konstrukčnímu prvku - i když ve velmi modifikované podobě, rám je de facto integrován do samonosné kastle. Dá se dokonce říct, že auta se dnes konstrukčně už hodně blíží letadlům = tuhá kostra z tenkých vysokopevnostních profilů vevařená do tenoučkého potahového plechu dává stejnou torzní pevnost i deformační schopnost jako mnohem těžší svařenec z tlustšího homogenního plechu - kastle z éry šádyn a prvních golfů....

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...