Přejít na obsah

1.4 TSI - CAXA 90 kW - Problematický delší ranní start


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

Problém. První start po nočním stání trvá o něco déle,než bylo doposud. Cca 5-10sek. Po nastartování někdy i zdechne.Pak už po celý den naprosto v pořádku, na drc. Auto jezdí bez problémů. Ráno se situace opakuje. Diagnostika nic neříká. Pamět závad naprosto čistá. Nesetkal jste se stím někdo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 let později...

Mam podobne starosti, a porad tomu nemuzu prijit nakloub. Auto-Seat Altea 1.4 TSi 92KW, r.v. 2010, mame ho asi od dubna. Pres leto kdyz je vic jak 18st tak no problem, teply motor take neni problem. Ale jakmile venkovni teplota klesne pod asi 14st, a chci jet se studenym motorem tak otocim klickem, nastartuji, otacky vyleti na asi 1000ot/min a behem 5s klesaji az motor chcipne, takhle i 3x po sobe. Pokud motor podrzim plynem aby nezdechl-asi 10s, tak uz je volnobeh v cajku a muzu jezdit treba celej den bez problemu. Pokud po startovani studeneho motoru otacky vyleti na 1600ot/min, tak behem asi 5s klesnou na volnobeh a chcipnuti motoru se nekona a muzu jet.. Diagnostika pise-nahodila zavada cidla ot. vacky-to je nove, napadl me presuvnik vacky jestli nezustava viset, je vycisteny a funkcni. Svicky, filtry, olej..vse nove, klapka vycistena..a stejne to pri studenem startu obcas zdechne.. Musim este zajit znova na diagnostiku jestli to bude psat porad to cidlo, po vymene se vymazaly zavady a jezdil jsem a cekal ci se problem s chcipanim projevi...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

A přišel někdo na něco, čím by to mohlo být ? Mě se stalo dvakrát něco podobnýho. Příklad :  Ráno si zajedu někam do města a jak přijedu, nechám auto před barákem celý den, takže motor vychladne. Večer když je motor studený, tak nastartuji a auto schovám do průjezdu, popojedu asi 10m a vypnu motor. Ráno když chci nastartovat, tak problém...  Mě to připadá, jak kdyby to hrkalo na 3 válce (rožne se oranžová kontrolka motoru) a chcipne to... Opakuji asi 3x neůspěšné starty a pak se to uklidní a mužu jezdit celý den bez problému ... (kontrolka už nesvítí). Prostě normál ježdění. Tak nevím, jestli to nějak přechlastám, když popojedu se studeným motorem jen pár metrů... ? Stalo se mi to i na podzim, když jsem dobíjel baterii. Po dobití jsem zavřel kastlu a zkusil nastartovat,  prostě zkouška jak to startuje. No chytlo to na drc, tak paráda a vypl jsem motor. No ráno jsem chtěl opět nastartovat a měl jsem také špatné starty, jak jsem psal výše ...  Jestli to nějak vadí, když je motor nastartovaný pár sekund ... ? Jinak auto jezdí denně a bez problému se startama, ale to chvilkové nastartování dělá neplechy ...     Poradí někdo ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Skoro 3000 kilometrů jezdím na aditiva a beze změny. Odhodlal jsem se k výměně rozvodů a přestavovače vačkové hřídele. Zkoušel jsem zda to nemůže dělat čidlo teploty chladící kapaliny. Po odpojení start stále špatný. Po výměně dám vědět, jestli mi to pomohlo, abych vám ušetřil čas a peníze. Jinak přikládám video toho, co mi to dělá. Občas to i chcípne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 4. 3. 2019 na 12:09, suri. napsal:

existuje tam Flash jednotky motora ktorý rieši kopec problémov s motorom , vrátane šklbania a kolísania otáčok po štarte

Dá se to sehnat někde jinde než v autorizovaných servisech? Nejsem v tom moc zběhlý. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahojte, po delsi dobe nove poznatky. Ke chcipani se pridalo nenastartovani..pak napsala diagnostika chybu zapalovani na 1 valci, vymenena civka zapalovani, motor hned pokud teda nastartuje, bezi lepe, netarokuje, takze civka nema jenom 2 stavy - jede nebo nejede, ale i 3ti stav kdy tak nejak pali, ale nic moc asi. A na to nenastartovani to se deje pri delsi odstavce do dalsiho dne a v rozmezi venkovnich teplot od 2 do 14st. Proste otocim klickem, starter se asi 5x prevali a nic se nedeje, jednotka prerusi toceni starteru i kdyz klicek drzim stale v poloze startovani. Pak jej vratim a otocim znova - toto se opakuje nekdy 2x, nekdy 8x, pak to treba chytne, a muzu jezdit a uz se to neopakuje, az pak treba za 2dny nebo po tydnu. Ted to teda nejezdi vubec, (tlaci do vody, takze tesneni v haji, praskle svody..v servisu menili vodni pumpu, prej to je tim, samozrejme nebylo, takze vyhozeny penize, a to ze motor nenaskoci tak je to starterem, ale to uz jsem jim zakazal cokoliv menit a auto si radsi rychle odvezl) takze kara za vsechny prachy , proste simply never nebo jak tomu rikaji...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

>Suri: Tak nakonec po rozdelani sem zjistil ze uz hlava byla dole, protoze nekdo resil ze se mu to lehce potkalo. Tuknute 2 pisty a vymeneny 2 ventily. Hlava jen ocistena a sup vsechno nazpet a rychle do sveta.. Takze vse znova-hlava srovnana az o 0,15, ventily udelany znova, tesneni, rozvody atd... Ted uz mam nahrceno asi 3000km a nektere problemy zmizely..rozvody jsou krasne tiche.. Zustal teda ten studeny start kdy motor naskoci a pak klesaji otacky do uplneho zdechnuti...takze proturuju plynem a hned jedu no..co jineho mi zbyva. Na diagnostice zadny problem, startovaci tlak pumpy je 150, po nastartovani se snizi na asi 50...a pak s otackama klesa az  motor zdechne. Tezko soudit co muze byt este spatne..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Skoro 3000 kilometrů jezdím na aditiva a beze změny. Odhodlal jsem se k výměně rozvodů a přestavovače vačkové hřídele. Zkoušel jsem zda to nemůže dělat čidlo teploty chladící kapaliny. Po odpojení start stále špatný. Po výměně dám vědět, jestli mi to pomohlo, abych vám ušetřil čas a peníze. Jinak přikládám video toho, co mi to dělá. Občas to i chcípne. 

 

Tak rozvody vyměněny, ale problém stále přetrvává. Už to není tak hrozné, ale problém to nevyřešilo. Cena za materiál a práci byla něco okolo 14000,-. Jinak, auto jsem kupoval od kluka co to přivezl z Německa se "servisní knížkou" a rozvody měly být měněné ve 130000 km. V servisu mi ale potvrdili, že rozvody byly původní.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobry den, resim stejny problem se stejnym motorem. 1,4 tsi. CAXA je to Shirocco. Nove rozvody original VW nastaveno dle pripravku, novy snimac otacek na klice i vacce a studeny start na paty pokus. Auto jede krasne, zadne zvuky kdyz nepocitam tu hruzu po startu. Svicky ok, benzim ok, diag bez zavad. Takze cerpadlo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...